Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİLENDİRME TOPLANTISI"— Sunum transkripti:

1 BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 ARALIK 2016 SAMSUN

2 REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI İÇERİĞİ BİRİNCİ OTURUM REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI Yeni Dönem Destekler Ana Destek Alanları Özel Sektörün Geliştirilmesi Bilim, Teknoloji ve Yenilik Programın Uygulanması İKİNCİ OTURUM AB Projelerinin Temel Safhaları Proje Geliştirirken Dikkat Edilmesi Gerekenler Soru-Cevap Destek Alanları yazalım ama anlatırken biz buna teknik dökümanlarda eylem ve faaliyet olarak adlandırıyoruz diyelim mi?

3 REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI – 2014 - 2020
405 milyon € 81 ilimiz 30 milyon € üst sınır 100 milyon € proje havuzu Bildiğiniz üzere, Avrupa Birliği’nin ülkemize yönelik mali yardımları Katılım Öncesi Yardım Aracı (Instrument for Pre-Accession Assistance - IPA) çerçevesinde sunuluyor. Katılım öncesi mali yardım politikaları 5 alt bileşene ayrılmıştı. Farklı bileşenler ülkemizde farklı kurumlar tarafından yürütülmektedir. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Bölgesel Kalkınma politikası çerçevesinde döneminde “Bölgesel Rekabet Edebilirlik” döneminde “Rekabetçilik ve Yenilik” ana temalı programın hazırlanmasından, uygulamasından ve denetiminden sorumludur. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen tüm IPA programları şemsiye bir kimlik olarak Rekabetçi Sektörler Programı adı altında topladık. Rekabetçi Sektörler Programının temel amacı, sanayinin geliştirilmesi ve ekonomik kalkınmanın sağlanması için tespit edilmiş olan sorunları ülke politikalarımızla uyumlu olacak şekilde çözmeye yönelik projeleri gerçekleştirmektir. Programımızın en önemli özelliği çatı bir program olmasıdır; farklı birçok sektöre katkı sağlayabilecek esnek bir yapısı bulunmasıdır.

4 REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI – YENİ PROGRAM
ÖZEL SEKTÖRÜN GELİŞTİRİLMESİ BİLİM TEKNOLOJİ & YENİLİK İmalat Sanayi Hizmetler ve Yaratıcı Endüstriler Araştırma ve Geliştirme Teknoloji Transferi ve Ticarileştirme BAŞARI GÖSTERGELERİ Girdi maliyetini azaltan KOBİ sayısı Satış/ihracatını artıran KOBİ sayısı 375 Yeni kurulan işletme sayısı 125 Yaratılan yeni istihdam sayısı 375 Yeşil yatırım yapan/çözüm sunan KOBİ sayısı 20 BAŞARI GÖSTERGELERİ Alınan ulusal patent sayısı Uluslararası ve bölgesel patent sayısı 7 Ticarileştirilen ürün sayısı 12 Kurulan yenilikçi işletme sayısı 50 Desteklenen işletmelerde yaratılan araştırma işi sayısı 150 2026 yılında programımızla ulaşmayı istediğim hedefler Ulusal ekonomimizde faktör verimliliğine katkı Sanayimize bilim, teknoloji ve yenilik bağlantısı kazandırmak ve yenilikçi ekosistemimizi güçlendirmek

5 REKABETÇİ SEKTÖRLER PROGRAMI – 2014 - 2020
PROGRAM HEDEFLERİ: Cari Açığının Azaltılmasına Katkı Toplam Faktör Verimliliğine Katkı Ülke içindeki katma değeri artıran İleri düzey teknolojiler ile sürdürülebilir üretime olanak sağlayan Küresel değer zincirinde daha yukarılara çıkılmasına olanak sağlayan Yenilikçi ekosistemler oluşturulmasına yardım eden veya mevcut kapasitesini geliştiren Girişimciliği ve yüksek nitelikli meslekleri teşvik eden müdahaleler

6 KİMLER YARARLANIR? PROJE TEKLİF ÇAĞRISI DOĞRUDAN MÜZAKERE
HİBE ÇAĞRISI* SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ODA, BİRLİK VE BORSA BENZERİ İŞ DÜNYASI TEMSİLCİSİ ÇATI KURULUŞLAR DERNEKLER, VAKIFLAR, KOOPERATİFLER ÜNİVERSİTELER KSS – OSB YÖNETİMLERİ ARAŞTIRMA MERKEZLERİ BELEDİYELER KAYMAKAMLIKLAR VB MERKEZİ KAMU KURUMLARI KOBİ’ler İŞLETMELER * Bu konuda çalışmalar henüz sonuçlandırılmamıştır.

7 PROJE SEÇİMİ - GENEL KRİTERLER
Kurumsal ve finansal sürdürülebilirlik Maliyet – etkinlik dengesi Nihai faydalanıcı ihtiyaçlarına cevap Uygulanabilirlik ve tutarlılık Başvuru sahibinin kurumsal kapasitesi Faydalanıcı kurumun sahiplenme durumu Gelir getirici projelerin devamlılığı İnşaat içeren projelerin olgunluğu İnşaat içeren projelerin evrensel tasarım kurallarına uyumu Öncelikli dönüşüm programlarına katkı Bölgesel önceliklendirme ile uyumu Yatay temalara katkı

8 PROJE GELİŞTİRME SÜRECİ

9 İMALAT SANAYİİ 167 milyon 135 bin € EYLEM 1 FAALİYET 1.1
2014 – 2020 BÜTÇESİ 167 milyon 135 bin €

10 İMALAT SANAYİ ODAKLI PROJELER NE HEDEFLEMELİ?
Küresel, uluslararası ve bölgesel rekabetçiliğin geliştirilmesi KOBİ’lerin imalat değer zincirine entegrasyonu Yeşil girişimciliğin desteklenmesi Pazara erişiminin kolaylaştırılması KOBİ’lerin kaynak etkinliğinin artırılması Sermaye finansmanı mekanizmalarının genişlemesi ve bu mekanizmalara erişimin artması KOBİ’lerin özel kredi programlarına erişimi

11 HEDEFLER YOLUNDA YAPILMASI BEKLENENLER
Ortak kullanım tesisleri kurulması ve işletilmesi İhtiyaç analizi, analitik çalışmalar, rekabetçilik stratejileri ve eylem planları geliştirilmesi Kümeler ve destek yapılarının kurulması Tanıtım ve ağ oluşturma faaliyetleri Danışmanlık Sermaye Yatırım Fuarı Girişimcilik kampları Tanıtım turları vb. HEDEF 2026 15 Ortak Kullanım Tesisi desteklenmesi 1500 Tesislerden Yararlanan KOBİ 2500 Danışmanlık Eğitim Alan KOBİ 10 Kurulan Desteklenen Küme 3 Sermaye Finansmanı Kredi Mekanizması

12 PROJE SEÇİMİ İÇİN ARANAN KRİTERLER
Hedefe katkı Proje sonuçlarından faydalanacak KOBİ sayısı Endüstriyel ekoloji ve sürdürülebilir üretime katkı Kadın ve gençlere imalat değer zincirinde olanak sağlanması Rekabetçiliğe katkı Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

13 55 milyon 712 bin € EYLEM 1 FAALİYET 1.2
HİZMETLER ve YARATICI ENDÜSTRİLER 2014 – 2020 BÜTÇESİ 55 milyon 712 bin €

14 YARATICI ENDÜSTRİLER ODAKLI PROJELER NE HEDEFLEMELİ?
Rekabetçiliği arttırmak Daha yüksek katma değerli hizmet sektörü Sürdürülebilir turizmi teşvik Ulusal ve bölgesel destinasyon yönetimi Turizm faaliyetlerinin çeşitliliği Turizm sektöründe rekabetçiliğin güçlenmesi Yaratıcı endüstriler ile turizm sektörü / imalat sanayi bağlantısı

15 HEDEFLER YOLUNDA YAPILMASI BEKLENENLER
Strateji, yol haritaları, eylem planları geliştirilmesi ihtiyaç analizleri, anketler analitik çalışmalar Yaratıcı endüstri laboratuvarları kurulması / işletilmesi kuluçka merkezleri fablab/makerspace gibi Tanıtım faaliyetleri, tasarım yarışmaları Turizm geliştirme ve destinasyon yönetimi bölgesel markalaşma tanıtım ve pazarlama faaliyetleri strateji/eylem planları HEDEF 2026 2 Altyapısı iyileştirilen turistik merkez 10 Desteklenen Yaratıcı endüstri ürünü

16 PROJE SEÇİMİ İÇİN ARANAN KRİTERLER
Hedefe katkı Turizm ve yaratıcı endüstriler yaklaşımını birlikte ele alma Yüksek gelirli turist çekebilme potansiyeli Ülke çapına yayılma ve ulusal düzeyde ölçülebilme İstihdam yaratma Rekabetçiliğe katkı Yaratıcı Start-up ve KOBİ sayısı Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

17 ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME
EYLEM 2 FAALİYET 2.1 ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME 2014 – 2020 BÜTÇESİ 47milyon 271 bin €

18 AR-GE ODAKLI PROJELER NE HEDEFLEMELİ?
Mevcut araştırma altyapılarının işlevselliğini artırma Üniversite – sanayi işbirliği Sosyal yeniliğin tanınması ve desteklenmesi

19 HEDEFLER YOLUNDA YAPILMASI BEKLENENLER
Ar-Ge merkezlerinin güçlendirilmesi Kamu, üniversite ve sanayi işbirliği ekosisteminin güçlendirilmesi Prototip üretimi Ar-Ge işlemleri Test ve sertifikasyon Ticarileştirme çalışmaları Pazar araştırması / anket çalışması Diğer analitik çalışmalar Eğitim ve kapasite geliştirme çalışmaları Farkındalık artırma Kapasite geliştirme HEDEF 2026 10 Araştırma Ortaklığı 60 Prototip Üretimi 60 Ulusal Patent başvurusu 12 Uluslararası / Bölgesel Patent Bş 45 Kadın istihdamı

20 PROJE SEÇİMİ İÇİN ARANAN KRİTERLER
Hedefe katkı Ürün prototipi oluşturma Üretim ve tüketime katkı Toplumsal fayda Kadın istihdamı Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

21 TEKNOLOJİ TRANFERİ ve TİCARİLEŞTİRME
EYLEM 2 FAALİYET 2.2 TEKNOLOJİ TRANFERİ ve TİCARİLEŞTİRME 2014 – 2020 BÜTÇESİ 94 milyon 541 bin €

22 TEKNOLOJİ TRANSFERİ ve TİCARİLEŞTİRME ODAKLI PROJELER NE HEDEFLEMELİ?
Yenilikçi start-up’lar kurulması Yenilikçi ürünlerin ticarileştirilmesi Yenilikçi fikirler ile sermaye yatırımcıları arasında işbirliği

23 HEDEFLER YOLUNDA YAPILMASI BEKLENENLER
Eğitim ve Kapasite Geliştirme çalışmaları Teknoloji transfer ofisleri (TTO) Teknoloji geliştirme bölgeleri (TGB) Hızlandırıcılar Kuluçka merkezleri Ar-Ge merkezleri Uluslararası ağ oluşturma TTO ile TGB kuluçka stratejisi ve eylem planları Organizasyonlar Ulusal/uluslararası yarışma Eğitim kampı yatırım promosyon etkinlikleri Firma eşleştirme gibi Ticarileştirme çalışmaları Test ve Sertifika Pazar araştırması / anket çalışması Politika önerileri geliştirilmesi İhtiyaç Analizi ve araştırmalar HEDEF 2026 45 TTO ve benzer yapı kurulması 600 Kurulan TTO ve diğer yapılardan faydalanan KOBİ ve start-up sayısı

24 PROJE SEÇİMİ İÇİN ARANAN KRİTERLER
Hedefe katkı Pazar büyüklüğü ve ölçülmüş ticarileşme olanağı Üretim ve tüketime katkı Cari işlem açığının azaltılması Yaratılan iş olanağı İşbirliğiyle imalat Ticarileştirilecek ürün patenti Ulusal/ Uluslararası ilgi Kadın Ar-Ge mühendisi ve araştırmacısı Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

25 TÜM PROJELER İÇİN UYGUN HARCAMALAR
MAKİNA EKİPMAN ALIMI HİZMET ALIMI İNŞAAT & MÜŞAVİRLİK Üretim bantları Laboratuvar ekipmanları Ofis ekipmanları vb. Eğitim Danışmanlık Tanıtım Doküman hazırlama vb. Ortak kullanım tesisleri Laboratuvarlar vb. kurulması Tadilat Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

26 DİĞER HARCAMALAR BAŞVURAN KURUM TARAFINDAN KARŞILANIR!!!
Proje hazırlık faaliyetleri Arsa, taşınmaz mülk alımı veya kiralanması İşletme giderleri (elektrik, su, doğalgaz, sarf malzeme gibi) Personel Giderleri Her bir başlık altında, verilmek istenen detay sunum sırasında verilmeli

27 ÖNERİLER Neden bu projeye ihtiyaç duyuyorsunuz?
PROJENİZİ TASARLAMAYA BAŞLAYIN Neden bu projeye ihtiyaç duyuyorsunuz? Projeniz sektörde hangi soruna çözüm getirecek? Detaylı bir fizibilite çalışması yapın! Detaylı bir sorun analizi çalışması yapın ve projenizi bu analiz sonuçlarına göre kurgulayın! Sorun analizinizi yaparken geleceğin ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurun! Projenizi sahiplenin! Projenizi ekibinizi doğru belirleyin!

28 TEŞEKKÜRLER ipaprogramming@sanayi.gov.tr
Katıl, Rekabet Et, Büyü


"BİLGİLENDİRME TOPLANTISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları