Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYusuf Deniz İNAN Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Yusuf Deniz İNAN
2
Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Toplum Gelişme Evreleri Fordism Cisco BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA e-Belediye ÖRNEĞİ Uygarlık; Geçmişte ticaret kervanları, Günümüzde hızlı ulaşımla Gelecekte hızlı ve güvenli internet yolları üzerinde yükselecektir.
3
@-Kamu Yönetimi Masa başı işlerin elektronikleşmesi işin başlangıcı, sadece %20 si. Kamu Kurumlarında geri kalan %80 in karşılığı, buzdağının görünmeyen yüzü ise …
4
@-Kamu Yönetimi Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Mevzuat Süreç Yönetimi E-Belge Yönetimi Değişim Mühendisliği
5
Belediyeler TürüSayısıOran Büyükşehir Belediyesi16% 0,5 İl Belediyesi65% 2,2 Büyükşehir İlçe Belediyesi143% 4,9 İlçe Belediyesi749% 25,4 Belde (Kasaba) Belediyesi1.977% 67,0 Toplam2.950 % 100,0 Toplam çalışan sayısı : 323.796 (2012) Gerçekleşen bütçe: 43.768.502 (Bin TL) (2009)
6
E-Devlet (2008-2013) www.turkiye.gov.tr
7
MEVZUATLAR VİZYON MİSYON STRATEJİ 20 TOPLAM KALİTE SÜREÇ YÖNETİMİ e-BELGE YÖNETİMİ BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ E-KAMU YÖNETİMİ ****** E-OLGUNLAŞMA ****** BİLGİ TOPLUMU KAMU YÖNETİMİ BİRİNCİ DALGA İKİNCİ DALGA (VATANDAŞ VE İŞLETMELERİN, HİZMETLERİN SANALLAŞMASI ÜÇÜNCÜ DALGA (ÇALIŞANLARIN SANALLAŞMASI) DEĞİŞİM MÜH. İŞ ZEKASI UZAKTAN ÇALIŞMA A-TİPİK İSTİHDAM GELİŞMİŞ WEB ARAYÜZÜ YÜKSEK MOBİLİTE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
8
Geleneksel kamu kurumları mevzuatlar çerçevesinde misyon, vizyon ve stratejik amaçlarını belirleyerek kaynakları ölçüsünde hizmet veya mamul üretmektedirler. VİZYON MİSYON STRATEJİ GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ BİRİNCİ DALGA BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA e-Belediye ÖRNEĞİ MEVZUAT
9
İkinci dalga ise bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak toplam kalite, süreç yönetimi, performans analizi, karar destek sistemleri gibi bilgi toplumuna geçiş çalışmaları olmuştur. Söz konusu çalışmalarda iyileştirme ve olgunlaştırma çabaları sürekli devam etmektedir. Yalova Belediyesi ikinci dalgayı kısmen 2010 yılında tamamlanmıştır. BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA e-Belediye ÖRNEĞİ 20 TOPLAM KALİTE SÜREÇ YÖNETİMİ Bilgi ve İletişim Tek. E-KAMU YÖNETİMİ (E-OLGUNLAŞMA) İKİNCİ DALGA ( DIŞ KULLANICILARIN VE HİZMETLERİN SANALLAŞMASI) E-BELGE YÖNETİMİ DEĞİŞİM MÜH.
10
. BİLGİ TOPLUMU KAMU YÖNETİMİ ÜÇÜNCÜ DALGA (ÇALIŞANLARIN SANALLAŞMASI) İŞ ZEKASI A-TİPİK İSTİHDAM GELİŞMİŞ WEB ARAYÜZÜ YÜKSEK MOBİLİTE SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA e-Belediye ÖRNEĞİ UZAKTAN ÇALIŞMA
11
YILLAR ŞAHSEN BAŞVURU SANAL BAŞVURU SANALLAŞMA ORANI TOPLAM HİZMET ADEDİ 2008 28.7489.552 % 33 38.300 2009 25.78810.747 % 42 36.535 2010 26.13514.347 % 55 40.482 2011 45.50214.573 % 32 60.075 2012 49.84820.405 % 41 70.253 2013 52.64223.875 % 45 76.517 Yalova Bel. 2008-2013 Yılları Şahsen Ve Uzaktan Başvuru Oranı
12
Süreç yönetimi (Dilekçe, Şikayet, Evrak, Görev 4000 alt süreç) Sayısallaştırmalar (KPS,TAKBIS,UAVT, MAKS..) Uzaktan Çalışma İş Zekası (BI) İzleme ve Ölçme Ekranı
13
İZLEME VE ÖLÇME EKRANI TECRÜBE VE SONUÇLAR :
14
Çalışanların % 44 ’ ü uzaktan çalışabilmektedir. TECRÜBE VE SONUÇLAR :
16
PANOPTİK TECRÜBE VE SONUÇLAR : İş Zekası (BI) İSKAN TALEBİ raporu
17
İnşaat ruhsat talebi tamamlanma süresi, 2011 de 1 aydan 2013 te 1 güne düştüğü iş zekası raporlarından görülmektedir. 2011 Temmuz 39 Gün 2013 Ağustos 26 Saat TECRÜBE VE SONUÇLAR :
18
ÖDÜLLER
19
TEŞEKKÜRLER Yusuf Deniz İNAN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.