Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanÖzge Mehmed Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu
2
TIMSS 2015 Uygulama Sürecinde Yapılan Çalışmalar
2012 yılı itibari ile TIMSS 2015 araştırması için çalışmalara başlanılmış ve yeni uygulamada yer alacak, kapsamdan çıkarılacak konular belirlenmiş ve gerekli güncellemeler yapılmıştır. TIMSS 2015 araştırmasında yer alacak yeni maddeler belirlenmiş ve Ulusal Merkezde Milli Eğitim Bakanlığı Uzmanları tarafından Uluslararası Merkezin de görüşleri alınarak bu soruların Türkçeye uyarlama işlemleri yapılmıştır. Yeni maddelerin güvenirlik ve geçerliğinin ölçülmesi amacıyla yılında pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulama sonrasında nihai uygulama için hazırlıklara başlanılmıştır.
3
TIMSS 2015 nihai uygulaması için ÖDSGM’de yapılan toplantılarda uygulamanın yapılacağı tüm illerin İl Müdürlerine bilgilendirmeler yapılmıştır. İl Müdürlerine bilgilendirme yapıldıktan sonra da İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde sınavlardan sorumlu Şube Müdürleri için bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Nihai Uygulamadan birkaç ay önce de Okul Yöneticilerine yönelik toplantılar yapılmıştır. Uygulamanın sağlıklı ve uluslararası standartlara uygun olarak yapılabilmesi için nihai uygulamanın yapılacağı tüm okullara ÖDSGM’den görevli temsilciler gönderilmiştir
4
TIMSS 2015 Araştırmasına Türkiye’den Katılan Okul ve Öğrencilere İlişkin Bilgiler
TIMSS 2015 çalışmasına Türkiye’den 4. sınıf düzeyinde toplam 260 okul, 8. sınıf düzeyinde toplam 238 okul katılmıştır.
5
TIMSS 2015 Araştırmasının Kapsamı
TIMSS araştırması, ilköğretim 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin çok yönlü olarak bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleşen araştırmalardır. TIMSS araştırmaları kapsamında aşağıdaki ölçme araçları olarak; Fen ve Matematik testleri, Öğrenci ve Öğretmen anketleri, Okul anketi ve Veli anketi kullanılmaktadır.
6
TIMSS sınıf Matematik sorularının %50’sinin sayılar, %35’inin geometrik şekil ve ölçümler ve %15’inin veri gösterimi konu alanlarında olduğu görülmektedir. Bilişsel düzeyler dikkate alındığında ise, TIMSS sınıf Matematik başarı testinde soruların bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir. TIMSS sınıf Matematik başarı testinde soruların öğrencilerin bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir. Soruların %30’unun sayılar, %30’unun cebir, %20’sinin geometri ve %20’sinin veri ve olasılık konu alanlarında olduğu görülmektedir. Bilişsel düzeyler dikkate alındığında ise, TIMSS sınıf Matematik başarı testinde öğrencilerin bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir.
7
Fen bilgisi 4. sınıf soruları incelendiğinde %45’inin canlı bilimleri, %35’inin fiziksel bilimler ve %20’inin yer bilimleri konu alanlarında olduğu görülmektedir. Bilişsel düzeyler dikkate alındığında ise, TIMSS sınıf fen başarı testinde öğrencilerin bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir. Bilişsel düzeyler dikkate alındığında ise, TIMSS sınıf Fen başarı testinde öğrencilerin bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir. 8. Sınıf Fen Öğrenme Alanlarının Dağılımı incelendiğinde soruların %35‟inin biyoloji, %25‟inin fizik, %20‟inin kimya ve %20‟inin yer bilimleri konu alanlarında olduğu görülmektedir. Bilişsel düzeyler dikkate alındığında ise, TIMSS sınıf Fen başarı testinde öğrencilerin bilme, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere üç kategoride ele alındığı görülmektedir.
8
KAYNAKLAR Polat, M., Gönen, E., Parlak, B., Yıldırım, A. ve Özgürlük, B. (2016).TIMSS Ulusal Matematik ve Fen Bilimleri Ön Raporu: 4. ve Sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.