Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİR MİRAS ON VARİS: BALKANLAR
2
1.PROJENİN TANIMI
3
Balkanlar diye tanımlanan bölge, tarihin erken dönemlerinden beri farklı egemenlikler altında bulunmuş bir coğrafyadır. Yaklaşık beş yüz elli yıl boyunca bu topraklarda hüküm süren Osmanlı yönetimi de Balkanlarda çok derin izler bırakmıştır.
4
Balkanlar, Osmanlı’nın oradan çekilmesiyle birlikle dünya tarihindeki en kanlı savaşların yaşandığı bölge haline gelmiştir. Halen Osmanlı’ya hasret bir şekilde yaşayan Balkan halkı kendilerine uzatacağımız eli beklemektedir. Bu sebeple bizlere büyük sorumluluklar düşmektedir.
5
Balkanlar’ın Osmanlı’dan bizlere kadim bir kültür ve medeniyet mirası olduğunun farkında olarak bölgeyi teoride ve pratikte iyi tanıyan, bölge halklarıyla kaynaşmayı sağlayacak bilim, fikir, ve gönül elçilerinin yetiştirilmesine yönelik çalışma yürütülecektir.
6
Proje kapsamında: Mülakat yoluyla seçilen on ilahiyat öğrencisine Balkanlar özelinde bölgeyi belirli alanlarda tanımaya yönelik beş aylık süre zarfınca eğitim verilecektir.
7
ÖĞRENCİLERİN BALKANLAR HAKKINDA ÇALIŞACAKLARI ALANLAR
1.BALKANLARDA EĞİTİM 2.BALKANLARDA SOSYO-KÜLTÜREL YAPI 3.BALKANLARDA SİYASET 4.BALKANLARDA HUKUK SİSTEMİ 5.BALKANLARDA EKONOMİ
8
2.PROGRAM İÇERİĞİ
9
Bu eğitim süresince: Kitap okumaları 120 saat eğitim programı Bir ülke ve bir alan üzerinde ihtisaslaşmaya dair sunum faaliyetleri Ülkemizdeki Balkanlılarla Söyleşi
10
4. Eğitim sonu «Bir Miras On Varis» konulu kapanış sempozyumu
5. Balkan gezisi Gerçekleştirilecektir. Bunlara ek olarak öğrenciler tarafından: Yazılı ve görsel gezi raporları Kısa film İletişim kampanyası hazırlanacaktır.
11
Eğitimin ikinci ayında her bir öğrenci balkanlardan bir ülke seçmesi istenecek olup eğitimin sonuna kadar öğrencinin ülke hakkında yapacağı sunumlar ile o ülke özelinde ihtisaslaşması sağlanacaktır
12
NEDEN BÖYLE BİR PROJE?
13
Balkan topraklarında beş asırlık bir medeniyet mirasımızın ve koparılması mümkün olmayacak kadar kuvvetli bağlarımızın bulunması, bu anlamda İlahiyat gençlerinin farkındalıklarının düşük olması
14
Gençlerin coğrafyalar arası zihinsel bariyerlerinin olması
Gençlere; Ortak yaşama kültürünün timsali olan Balkanlarının yeterince tanıtılamaması Ülkemizin geniş bir hinterlanda hitap edecek potansiyelinin olduğunun yeterince hissettirilememesi
15
3.BEKLENEN SONUÇLAR
16
Balkan kültür ve birikimine hakim öğrenciler yetiştirilecektir.
Katılımcıların tamamına bölgeye dair sorumluluk şuuru kazandırılacaktır. Belirli bir ülke üzerine ihtisaslaşan öğrenciler akademik eğitimlerinde de bu minval üzere ilerleyebilecektir.
17
Öğrenciler gerçekleştirecekleri sunumlarla birlikte bilgilerini aktarabilme yetisi kazanacaklardır.
Öğrencilerin kaleme alacakları gezi raporları onlara gördüklerini yazıya dökme alışkanlığı kazandıracaktır.
18
Sonuç olarak; proje bitiminde bölgeyi birçok açıdan tanıyan, bu bölge hakkında eğitim verebilecek ve rehberlik yapabilecek uzman bir genç kitle yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
19
Yeryüzünün öğretmeni olabilmek için gökyüzünün öğrencisi olmak lazım.
Aliya İzzetbegoviç
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.