Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PROJELER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PROJELER"— Sunum transkripti:

1 2017-2018 NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PROJELER

2 4006 BİLİM FUARLARI TÜBİTAK Bilim Fuarları ile hedeflenen genel amaçlar şunlardır: Bilimin ve bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından benimsenmesi ve teşvik edilmesi, Bilimin günlük hayatla ilişkilendirilmesi, Bilim kültürünün yaygınlaştırılması, Okul ortamının öğrenilen, araştırılan ve dinamik bir yapıya dönüştürülmesi, Araştırma tekniklerinin, raporlamanın ve sunum becerilerinin tabana yayılarak genç bireylere kazandırılması, Farklı gelişimsel, duyuşsal ve bilişsel seviyedeki her çocuğa proje yapma fırsatının sunulması, Öğrencilere proje yapma ve paylaşma konusunda yeni ortam ve olanakların yaratılması, Öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak proje yapmanın eğlenceli taraflarının ön plana çıkarılması, Farklı sosyo-ekonomik seviyedeki bölge okullarının projelere eşit katılımının sağlanması,

3 Ekim 2017 Ekim-Aralık 2017

4 Çağrı Kapsamı: Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir devlet okulu veya bilim ve sanat merkezi (BİLSEM) bünyesinde, sınıf öğrencileri tarafından proje yapma süreçleri takip edilerek hazırlanmış projelerden oluşan proje sergileri TÜBİTAK Bilim Fuarları kapsamında yer alabilir eğitim öğretim yılı için, TÜBİTAK Bilim Fuarları Nisan Haziran 2018 tarihleri arasında en az 1 gün en fazla 3 gün olacak şekilde gerçekleştirilebilir.

5

6 Başvuru Koşulları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı sınıflar arasında eğitim öğretim hizmeti veren okullar 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı’na başvuru yapabilir. 5-12. sınıflar arasında eğitim öğretim hizmeti veren BİLSEM’lerin başvurusu kabul edilmektedir. Bünyesinde sınıfların eğitim gördüğü ve MEB’e bağlı görme, işitme ve zihinsel engelliler okulları da 4006 Bilim Fuarları için başvurabilir. Özel okulların başvuruları kabul edilmemektedir. Bilim fuarı başvuruları proje yürütücüsü tarafından yapılır. Başvuru yapan okulda veya BİLSEM’de kadrolu ya da tam zamanlı görevlendirilmiş bir öğretmen, proje yürütücüsü olabilir.

7 Başvuru Koşulları Okul/BİLSEM müdürü ve/veya müdür yardımcıları, proje yürütücüsü olamaz. TÜBİTAK Bilim Fuarları düzenlemek için MEB’e bağlı okullar (hizmet alanı 1,2,3,4 için) ve BİLSEM’ler 20 proje sergilemelidir. Bu koşul, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 5. ve 6. hizmet alanlarında bulunan okullar için 10 proje olarak belirlenmiştir. (Robot kitleri ile proje yapmak isteyen okullar için de belirtilen koşullar geçerlidir). Fuarda sergilenecek projelerin içerik bakımından türleri aşağıdaki gibi olacaktır. Bu projelerden en az %50’si “araştırma projesi” olmak zorundadır.

8 Proje Alanları Tasarım: Bir problemi çözecek, bir işi daha iyi yerine getirecek bir maket/model/alet geliştirilir. Araştırma: Bir konu hakkında tespit edilen problemi çözmeye yönelik verilerin (anket, mülakat, gözlem, deney…) ağırlıklı kullanıldığı projeler. Tanıtım: Bir ilin, bir bölgenin, bir yapının farklı yönleriyle tanıtımı Robot/yazılım (Fuar kapsamında robot kitleri ile proje yapılması halinde, bu projenin görev tanımlama ve bu göreve göre algoritma geliştirme aşamalarından oluşması gerekmektedir. Robot projeleri dâhil tüm bilim fuarı projeleri bir poster sunumuyla sergilenmelidir.) (Robot kiti ile yapılan uygulamalar araştırma projesi kapsamında değerlendirilmez.)

9 Başvuru Aşamasında Gerekli Bilgiler
Başvuru aşamasında fuarda sergilenmek üzere hazırlanan projelere ait ; Proje başlığı, Amaç/özet, Proje türü, Projenin alanı gibi bilgiler başvuru aşamasında sisteme girilecektir. Sergilenecek her bir proje için bu bilgilerin girilmesi gerekmektedir.

10 PROJELERİN KAPSAMI

11 TÜBİTAK Bilim Fuarları destek tutarı 5.000 TL’dir.
Sözleşmenin taraflarca imzalanmasından sonra, toplam destek tutarı proje yürütücüsünün kendi adına ait ve TÜBİTAK’a bildirdiği hesaba hibe olarak aktarılır. Destek tutarının harcanması proje yürütücüsü tarafından gerçekleştirilir. Söz konusu harcamalar projenin sözleşmede yer alan başlama ve bitiş tarihleri arasında gerçekleştirilir. Sözleşmenin bir nüshasını okulunuzda saklayınız. proje yürütücüsü her türlü harcamadan sorumludur. TÜBİTAK Bilim Fuarları’nın etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için gerekli sarf malzeme alımları (kırtasiye, laboratuvar/deney malzemeleri, etkinlik materyalleri vb.) makine-teçhizat alımları, hizmet alımları (robot bilim projeleri için eğitim hizmet alımı,

12 Başvurular aşağıda yer alan adresten yapılır.

13 ÖRNEK PROJE FİKİRLERİ

14 ÖRNEK PROJE FİKİRLERİ

15 ÖRNEK PROJE FİKİRLERİ

16

17 TÜBİTAK 49.ORTAÖĞRETİM ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

18 HANGİ ALANLARDA PROJE HAZIRLANABİLİR?
BİYOLOJİ COĞRAFYA MATEMATİK PSİKOLOJİ SOSYOLOJİ TARİH TEKNOLOJİK TASARIM TÜRK DİLİ EDEBİYATI DEĞERLER EĞİTİMİ FİZİK KİMYA KODLAMA

19 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Bir projeye en az 1, en fazla 2 öğrenci ile katılınabilir. Bir projeye en fazla bir öğretmen danışmanlık yapabilir. Danışman birden fazla projeye rehberlik edebilir. Projeler proje rehberine göre hazırlanmalıdır. Proje başvuruları 18 Aralık 2017 de başlar,12 Ocak 2018 tarihinde sona erer. Projeler Erciyes Üniversitesi koordinesinde değerlendirilir.

20 DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Hazırlanacak olan projelerde; Projenin Başlığı Projenin Özeti Amacı Hipotezler Yöntemler Bulgular

21 Başvurular ve proje rehberi http://ebideb.tubitak.gov.tr

22 SONUÇLAR Sonuçlar MART ayı içerisinde açıklanır. Ön elemeler Kayseri’de gerçekleştirilir. Her dalda ilk 2 ‘ye giren projeler Ankara’da final yarışmasına katılır. Öğrenci ve danışman öğretmenlere para ödülü mevcuttur.

23 ÖRNEK PROJELER MATEMATİK DALINDA; DİZİLERİN ŞİFRESİNİ ÇÖZDÜK. EKSİLEN ÇARPIMLAR TABLOSU AÇILARI ÖĞRENMEK HİÇ BU KADAR KOLAY OLMAMIŞTI

24 ÖRNEK PROJELER KİMYA DALINDA; GÜVENLİ YAŞAM ALANLARI ATIK AMBALAJ KUTULARINDAN YONGA LEVHA ELDE EDİLMESİ PERİYODİK CETVELİN ŞİFRESİ

25 ÖRNEK PROJELER BİYOLOJİ DALINDA KAYSERİYE ÖZGÜ ENDEMİK BİR TÜR OLAN ERCİYES GEVENŞBİTKİSİNİN DNA SEKANSLAMA YÖNTEMİ İLE BARKOTLANMASI YEŞİL MERCİMEKTEKİ LİPAZ ENZİMİ İÇERİĞİNİN ÇEŞİTLİ YAĞ TÜRLERİNİN HİDROLİZİNE ETKİSİ

26 ÖRNEK PROJELER COĞRAFYA DALINDA COĞRAFİ TERİMLERİN OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNE MAKETLER YARDIMI İLE ÖĞRETİLMESİ ANADOLUNUN İNCİSİ KAPADOKYADA İNSANIN DOĞAYA ETKİLERİ TARLADAN SOFRAYA EKMEĞİN ÖYKÜSÜ

27 ÖRNEK PROJELER TÜRK DİLİ EDEBİYATI DALINDA; KIRŞEHİR AĞITLARI VE DERLEMELERİ ÇOCUK KİTAPLARINDA YAPILAN YANLIŞLAR

28 ÖRNEK PROJELER TARİH DALINDA; BATI UYGARLIĞININ TEMELİNDEKİ DOĞU TÜRKLERİN GİZLENEN BÜYÜK TARİHİ TÜRKLERDE DÖVÜŞ SANATLARI KÖSEDAĞ SAVAŞINDAN SONRA KAYSERİDEKİ DERGAHLAR

29 ÖRNEK PROJELER PSİKOLOJİ DALINDA; LİDER OLMAK ÖZEL BİR YETENEK GEREKTİRİR Mİ? SANAL KARAKTERLERDEN GERÇEK DAVRANIŞLARA

30 ÖRNEK PROJELER SOSYOLOJİ DALINDA; GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARININ EĞİTİMSEL DEĞERİ VATAN SEVGİSİNİN SOSYOLOJİK TEMELLERİ BOŞ ZAMAN ALGISI VE BOŞ ZAMAN

31 ÖRNEK PROJELER TEKNOLOJİK TASARIM DALINDA; ATEŞ ÖLÇER GÖZ BANDI ENGELSİZ ULAŞIM ENGELLERİ AŞAN GEZGİN SANDALYE

32 ÖRNEK PROJELER DEĞERLER EĞİTİMİ DALINDA; KURAN-I KERİMİN HAYATIMIZ VE DEĞERLER EĞİTİMİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ ŞİDDETİ ÖNLEMEK İÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ

33 DANIŞMAN ÖĞRETMEN KENDİ BRANŞI DIŞINDA YER ALAN BİR PROJEYE DE REHBERLİK EDEBİLİR.

34 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER 2017-2018

35 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Milli Eğitim Bakanlığının eğitimde iyi örneklerin yaygınlaştırılmasını sağlamak ve ödüllendirmek için başlattığı ve bu yıl 6.sı düzenlenecektir.

36 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER

37 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Amaç eğitim ve öğretim alanında özgün ve modern uygulamaların ödüllendirilerek teşvik edilmesi ve paylaşımının sağlanması. 

38 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Bu projeye 5 kategoride başvurabiliyorsunuz. Bunlar;  1.Öğretim yöntem ve teknikleri: Yenilikçi programların ve eğitim öğretim yöntemlerinin uygulanması, teknoloji ile desteklenmesi ve bilişim ürünlerinin kullanımı suretiyle eğitimde kalite ve başarı seviyesinin yükseltilmesi gibi çalışmalar bu kategori kapsamında ele alınmaktadır.

39 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
2. Bilimsel ve teknolojik faaliyetler:  Fen bilimleri ve teknoloji alanlarında özgün ve faydalı eserlerin geliştirilmesi; buluşlar; yaşanan sorunlara yönelik geliştirilen bilimsel ve teknolojik çözümler; katma değer oluşturacak fikir, ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi; bilimsel ve teknolojik araştırma ve geliştirme faaliyetleri gibi çalışmalar bu kapsamdadır.

40 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
3. Kurumsal kapasitenin geliştirilmesi:    Hizmet sunumunda kalite, verimlilik ve etkinliğin artırılması ve eğitim kaynaklarının çeşitlendirilmesi; öğrenci, öğretmen ve velilerle ilgili bürokratik işlem ve süreçlerin basitleştirilmesi; istenecek belgelerin asgariye indirilmesi; hizmetlerin mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılması; insan kaynaklarının eğitimi (öğrenci, veli, öğretmen, yönetici, personel vb. ) gibi faaliyetler bu kategori kapsamına girmektedir.

41 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
4.Eğitim öğretime erişim ve yönlendirme:    Öğrenci gruplarının eğitime erişim imkanlarının ve fırsatlarının arttırılması (dezavantajlı bölgelerdeki öğrenciler, engelli bireyler, maddi yetersizliği olan öğrenciler v.b.), öğrenci devamsızlıklarının azaltılması, eğitim-istihdam ilişkisinin güçlendirilmesi, mesleki eğitimi yaygınlaştıracak stratejilerin uygulanması, mesleki eğitime yöneltme faaliyetleri bu kapsamdadır.

42 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
5.Olumlu tutum ve davranışların geliştirilmesi:    Tüm paydaşların (öğrenci, veli, öğretmen, yönetici, personel...) sosyal, kültürel gelişimlerinin desteklenmesi; milli manevi değerlerin korunması; zararlı alışkanlıkların önlenmesi; sağlıklı yaşam ve beslenme, trafik kurallarına uyma; okul kurallarının benimsetilmesi, rehberlik gibi faaliyetler bu kategori kapsamındadır.

43 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Kimler mi başvurabiliyor? Öğretmenler Yöneticiler Öğrenciler (lise ve üstü) Gerçek ve tüzel kişiler

44 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Değerlendirme sistemi *Önce gelen raporlar inceleniyor ve şartlara uygun yazılmayan raporlar eleniyor. Burada ayrıca raporunuz yazımı ile ilgili bir puan alıyormuşsunuz. (ilk değerlendirme puanı)   *Sonra çalışmanın yerinde görülmesi için saha ziyaretleri gerçekleştiriliyor. Saha ziyareti puanı ve ilk değerlendirme puanının aritmetik ortalaması alınarak ödüle esas puan belirleniyor. Yani bölge birincileri belirlenmeye çalışılıyor. Bu puanla bölge birincisi oluyorsunuz ve il milli eğitim müdürlüklerince organize edilecek bölgesel ödül törenleri ile ödülünüzü alıyorsunuz. Bölgesel ödül törenleri yapıldıktan sonra  12 tane bölge arasından (İBBS ye göre) her kategorinin Türkiye birincileri elektronik ortamda belirleniyor. Ankara'da düzenlenecek ödül töreninde bakanlıkça ödüllendiriliyorsunuz.

45

46 EĞİTİMDE YENİLİKÇİ PROJELER
Mimarların kullandığı Sketch up programını geometri dersine uyarlamak bu çalışmanın özgünlüğüdür. Sketcup programı ile geometrik cisimlerin öğretilmesi yenilikçi düşünmeyi destekler. Öğrencilere eğlenceli bir çizim fırsatı sunar. Öğrenciler çizdikleri geometrik cisimleri çevirip tüm yüzlerini görerek, uzamsal görselleştirme ve uzamsal yönelim becerileri geliştirebilirler. Bu programla hazırlanan etkinlikler ilkokul 2. sınıftan üniversite seviyesine kadar kullanılabilir.

47 TEŞEKKÜRLER


"NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ PROJELER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları