Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
2
Kaliteli bir öğrenme beynin sol ve sağ yarım küresinin birlikte ve dengeli olarak geliştirilmesiyle mümkündür. Beynin sağ yarım küresi yenilikçi beyin olarak kabul edilirken, sol yarım küre mantıksal(rasyonel) akıllı bölümdür. Beynin sol lobu soyut düşünebilirken sağ beyin yaratıcı ve imgesel düşünür, hayal kurar keşfeder. Sol lobumuzda sözel ve dilsel fonksiyonlar donuk ve tekdüze bir şekilde yürütülürken sağ lobumuz buna ses tonu ve duygusal kısımlarını ayarlayarak eşlik eder. Bu iki lobu da geliştirebileceğimiz tekniklerden biri olan BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ sağladığı eğlenceli ortamla öğrencilerin konuşma ve yazma alanlarındaki becerilerini geliştirmeyi hedefler.
3
Beyin fırtınası: Bir probleme çözüm aramak için bir konu hakkında düşüncelerini doğru-yanlış ayrımı yapmadan akla ilk geldiği gibi söylenmesi esasına dayanan orijinal fikirler meydana getirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Bu kavram 1930’lu yıllarda New York’ta bir reklamcı olan Alex Osborn tarafından geliştirilmiştir. İlk kez reklamcılık alanında kullanılan bu teknik temelde çok sayıda fikir üreterek, içinde en kaliteli olanlarını seçip ürünlerin satışını arttırmayı hedeflemiştir. Beyin fırtınası, tek başına veya bir grupla yapılabilir. Fikirlerin, akla gelir gelmez açığa çıkması istenir. Fikirler başta yargılanmaz ve eleştirilmez, hiçbir fikir saçma olarak değerlendirilmez, böylece kişinin tüm fikirlerini çekinmeden, aklına geldiği gibi sunması sağlanmaya çalışılır. Yargılama yapılmadığı için fikirlerin birbirini besleyeceği ve evrileceği varsayılır. Bir konuya çözüm getirmek, karar vermek, hayal yoluyla düşünce ve fikir üretmek için kullanılan üretimci bir tekniktir.
4
Bu teknik ile öğrenciler duyuşsal alan düzeyinde davranışlar kazanabilirler. Ayrıca öğrenciler,
Kendisine ulaşan bilgileri ve gözlemleri nerede nasıl kullanacağını öğrenir (Gözlemin değerlendirilmesi). Grup çalışmalarında çözüm arayışı ve problem çözme etkinlikleri ile birbirini izleyen fikir dizileri sayesinde konunun en ince ayrıntılarına kadar iner (Analiz). Konuya farlı boyutlardan bakarak bu boyular arasındaki bağlantı ve ilgiyi kurar (Sentez). Problemin cevabını ararken konuları irdeleyerek sonuca varır. (Sonuç) Dolayısıyla bu teknikle öğrencilerin sadece duyuşsal değil bilişsel alanın üst basakmaları ( analiz, sentez, değerlendirme) düzeyinde de davranış kazandıklarını söyleyebiliriz.
5
Bu teknik öğrencilerin aktif katılımını sağlayıp öğretmen baskısının olmadığı demokratik bir öğrenme ortamı sağlar. Dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden birisi konunun iyi seçilmesidir. Çünkü bazı konuların etkili bir şekilde tartışılması çok güçtür. Tartışmaya açık olmayan bir konuda öğrencileri konuşturmaya çalışmak onları zorlamaktan başka bir şeye yaramayacaktır. öğre
6
Yöntem Tekniğin uygulanacağı alanda dikkati dağıtacak, telefon, saat gibi şeyler olmamalıdır, cep telefonların ve alarmlarının kapatılması gereklidir. Odada tahta, projektör cihazı, tepegöz gibi görsel desteklerin bulunması gereklidir. Tartışılacak konu başlığı, genellikle soru olacak şekilde herkesin görebileceği şekilde, bir panoya (veya benzeri) yazılmalıdır. Herkesin fikrini bir kağıda veya post-it kâğıtlarına yazması sağlanır veya bir kişi bütün fikirleri tahtaya yazar. (öğrenciler için en uygunu tahtaya yazılarak yapılanıdır) Bu yazılanların katılanların görebileceği bir şekilde düzenlenmesi yapılır. Öğretmen herkesin fikrini belirtmesini, saçma veya komik gözükse de tüm fikirlerin açığa çıkmasını sağlamalıdır ve toplantının odağını kaybetmemesi için uğraş vermelidir. Belli bir süre sonunda fikir üretme sürecine son verilir. Fikirler, konularına ve ana sorun ile ilişkilerine göre sınıflandırılmalıdır. Bu işlemi öğretmen yapar. Fikirlerin tartışılması bu aşamada yapılır, ek fikirler üretilmesi mümkündür. Ana konu ve ilgili sorunları ile ilgili fikirler aşamalı olarak tartışılır. Liste tekrar gözden geçirilmeli ve herkesin listeyi anlaması sağlanmalıdır. Bu sırada yinelenen veya saçma fikirler listeden çıkarılmalıdır.
7
Beyin fırtınası pozitif bilimlerde başarıyla kullanılırken sosyal bilimlerde aynı sonucu gösterememektedir. Çünkü Sosyal bilimlerin somut verilerle çalışmaması beyin fırtınasının bu alandaki gücünü gölgelemektedir. Yine de Türkçe öğretiminin konuşma ve yazma alanlarında bu tekniğin yararlı olacağı umulmaktadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.