Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Hazırlayan: Ayyüce BOY
2
Vizyon: Eğitim ve araştırma çalışmalarıyla tıp biliminin gelişimine katkıda bulunarak, kurumun güvenilirliğini ve marka imajını korumak Tüm çalışanlara sürekli gelişme fırsatı sunarak, çalışanların ve paydaşların bilgi varlıklarına güvenli bir şekilde erişimini sağlamak Bilgi güvenliği ile ilgili riskleri değerlendirerek bilgi güvenliği ihlali durumunda gerekli görülen yatırımları uygulamak, bilgi güvenliği seviyesini korumak ve iyileştirmek Verilen hizmetin ve hizmet sonucu oluşan çıktıların analizini yapıp, iç ve dış paydaşlara yönelik kurumsal sorumluluklardan kaynaklanan bilgi güvenliği gereksinimleri ve anlaşmalardan doğan yükümlülükleri karşılamak Sağlık hizmetlerine bakış açısı ve hizmet sunuş şekil ile sektöründe; genel, branş hastaneleri ve poliklinik hizmetleriyle referans gösterilen Üniversite Sağlık Kurumları Topluluğu olmak kalite politikasıdır.
3
Misyon: Hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutarak, hasta beklentilerine uygun hizmetleri, tıp etiğinden ödün vermeden, bilgi güvenliği boyutlarıyla değerlendirerek ulusal ve uluslararası standartlarda ve yasal gerekliliklere uygun olarak sunmak.
4
15 Mayıs 2006 tarihinde başlamış olduğu JCI Kalite Belgesi yolculuğunda yaklaşık 16 ay süren bir çalışma sonucu 29 Ekim 2007 – 2 Kasım 2007 tarihleri arasında hastanenin tüm çalışanlarının verdiği destekle birlikte geçirdiği denetim sonrasında 2 Kasım 2007 tarihinde JCI (Joint Commission International) tarafından akredite edildi. Başka bir deyişle kalitesini ve başarısını uluslararası düzeyde belgeleyen İlk Türk Üniversite Hastaneleri Grubu oldu. Bu belge ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, Yeditepe Üniversitesi Göz Hastalıkları Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Bağdat Caddesi Polikliniği, tüm dünyada yüzlerce sağlık kuruluşunun sahip olabilmek için çabaladığı bu belgeyi almaya hak kazanan kurumlar arasında yerini aldı.
5
2 Kasım 2007yılında Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları, tüm sistemiyle, bütün standartlarda ilk seferinde JCI (Joint Commission International) Akreditasyon belgesi alan ilk Türk Üniversite Hastaneleri Grubu’dur. 2010 yılında ikinci kez JCI denetimini de başarıyla gerçekleştiren Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, 2014 yılında JCI tarafından üçüncü kez Akademik Tıp Merkezi Hastanelerine yönelik standartları da içine alacak şekilde akredite edilerek kalitesinin sürdürülebilir olduğunu kanıtladı.
7
Neden JCI Akreditasyon Standartları?
Sağlık hizmetlerinin kalitesini ve güvenliğini arttırmaya odaklanmış, kar amacı gütmeyen, bağımsız, uluslararası akreditasyon hizmetleri için oluşturulmuş bir kurumdur. JCI Akreditasyon standartları hastaneyi bir bütün olarak ele alarak, hasta bakım kurallarını bu temel düşünce üzerine inşa eder. Bu nedenle JCI standartları, hasta bakım kalitesi ve hasta güvenliği ile ilgili süreçlere odaklanır.
8
JCI Akreditasyon Standartları
Tüm Hastane ve polikliniklerde aynı kalitede ve ortak bir hizmet sağlanır. İzlenebilir, ölçülebilir ve sürekli gelişmeye açıktır. Hasta Hakları ve Sorumlulukları ilkesine bağlı kalınarak sağlık hizmeti sunulur. Tüm sağlık çalışanları ile hasta ve yakınları arasında etkin iletişim ve koordinasyon sağlanır. Hasta ve yakınlarının değişen şartlara uyum sağlaması, beklentilerinin karşılanması ve memnuniyet düzeylerinin artırılması sağlanır. Hasta güvenliği konusundaki hassasiyet daha da artarak, ortaya çıkabilecek tıbbi hatalar önlenir ve hasta mahremiyeti en üst düzeyde korunur.
9
TS ISO / IEC Standardı Yeditepe Üniversitesi Hastanesi, 1 Temmuz 2016 tarihinde kendi Hastane İşletim Sistemi yazılımını üreten bir sağlık kurumu olarak TS ISO / IEC Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kalite belgesini almaya hak kazanmıştır. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS): Bilgi güvenliğini kurmak, gerçekleştirmek, işletmek, izlemek, gözden geçirmek, sürdürmek ve geliştirmek için oluşturulmuş bir yönetim sistemidir. Bilgi kurumsal değerli bir varlıktır.
11
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’nin Kalite geliştirme için kurmuş olduğu komiteler
Kalite İyileştirme, Geliştirme ve Hasta Güvenliği Komitesi: Kalite Yönetim sistemi iyileştirme çalışmalarını planlamak uygulamak, hasta güvenliği ve diğer konularda gelen öneri, beklenmedik olay ve uygunsuzlukları değerlendirmek, planlamak, uygulanması için birimleri organize ve koordine etmek ve uygulamaların uygunluk ve etkinliğini değerlendirmekten sorumlu komitedir. Hasta Hakları ve Eğitimi Komitesi: Hastane politikaları doğrultusunda bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında, eşit ve eksiksiz bir şekilde eğitilmelerini ve haklarının korunmasını sağlamaktan sorumlu komitedir. Bilimsel Komite: Bilimsel Çalışmaların doğru ve etik yöntemler kullanılarak yapılmasının sağlanmasından, kontrol ve koordinasyonundan sorumlu komitedir.
12
İç Denetim Komitesi: Yapılacak olan İç Kalite Denetimlerinin planlanması, uygulanması ve raporlanmasından sorumlu komitedir. Kalite Konseyi: Kalite amaçlarının, hedeflerinin ve politikalarının belirlenmesinde çalışarak aynı zamanda prosedür ve talimatların etkin bir şekilde uygulanmasını sağlar. Transfüzyon Komitesi: Hastalara uygun kan ürününü uygun miktarda vermek ve transfüzyon reaksiyonlarını minimalde tutmak, güvenli kan bağışı ve güvenli kan transfüzyonunu sağlamak, bu konuda gerek kan bankası çalışanlarını gerekse transfüzyon zincirinde yer alan tüm personelin sürekli eğitimini sağlamaktan sorumlu komitedir.
13
Radyasyon Güvenliği Komitesi: Oluşabilecek tehlikelere karşı önceden önlem almak, Radyasyon Güvenliği El Kitabı’nı hazırlamak ve uygulamaktan sorumlu komitedir. Ameliyathane Komitesi: Entegre bir sistem içinde, doğru şekilde değerlendirilmelerinin ve bakımlarının sağlanmasından; sonrasında yönlendirme, taburculukları ve takipleri için planlamalarının yapılmasından sorumlu komitedir. Kanıta Dayalı Hemşirelik Komitesi: Hemşirelik Hizmetleri bünyesinde yürütülen her türlü araştırma, yayın ve veri analizi çalışmalarını düzenlemek, bilimsel kanıt temelli hemşirelik bakım uygulamalarını yaygınlaştırmak ve bakım indikatörleri doğrultusunda yüksek kalitede hemşirelik bakım çıktıları elde etmek amacına yönelik olarak oluşturulmuştur.
14
Bebek Dostu Hastane Komitesi: Anne sütünün teşviki ve anne sütünü, anne sağlığı hizmetlerini, bebek bakımı ve Anne Sütü ile Beslenmenin On Adımını yaygınlaştırmak, Bununla ilgili kurum için ve kurum dışı sosyal projeleri etkin şekilde organize etmek ve yönetmekle sorumlu bir komitedir. Hastaların Değerlendirilmesi ve Bakımı Komitesi: Entegre bir sistem içinde, zamanında eşit, eksiksiz, bilimsel ve etik olarak doğru şekilde değerlendirilmelerinin ve bakımlarının sağlanmasından; sonrasında taburculukları ve takipleri için planlamalarının yapılmasından sorumlu komitedir Laboratuvar Kalite İyileştirme Komitesi: Laboratuvar Yönetsel ve Teknik gereklilikllerin planlanması ve iyileştirilmesinden sorumludur.
15
Tesis Güvenlik ve Risk Yönetimi Komitesi: Gelebilecek her türlü tehlikeye karşı önceden önlem almak, kriz durumları için bir plan ve program oluşturmaktan sorumlu komitedir. Enfeksiyon Kontrol Komitesi: Hastane enfeksiyonlarını kontrol etmek, sınırlamak ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaktan sorumlu komitedir. Çalışan Eğitimi ve Gelişimi Komitesi: Vizyon, misyon ve politikaları doğrultusunda kuruma uygun nitelikte personel alınması, tüm personelin sürekli eğitimini sağlanması, mesleki ve diğer konularda gelişimlerine imkan tanınmasını sağlamaktan, sosyal organizasyonların koordinasyonundan ve etkin iletişimin sağlanmasından sorumlu komitedir.
16
Bilgi Yönetimi Komitesi: Eksiksiz hizmet sunabilmek için; gereken bilgileri tanımlamak, bilgi yönetim sistemlerinin tasarlanmasına rehberlik etmek, veri ve bilgileri belirleyip bütünleştirerek kullanımı sağlamaktan sorumlu komitedir. Ağrı Yönetimi Komitesi: Bilimsel ve etik olarak doğru, zamanında, eksiksiz ve eşit ağrı tedavisi almalarının sağlanmasından sorumlu komitedir. İlaç Kurulu: Hastaların ilaç tedavilerinin zarar ve risklerini en aza indirmek ve istenen optimum klinik sonuçlara ulaşmak için etkin uygulanma koşullarını sağlamak amacı ile Yeditepe Üniversitesi Hastanesi çalışanlarına danışmanlık yapmak; hasta ve çalışanların ilaç ve ilaç kullanımları ile ilgili gereksinim duydukları eğitimleri belirlemek, planlamak ve uygulanmasını sağlamak, sağlık çalışanları ile eczane arasındaki etkin iletişimi sağlamak için yöntem belirlemekten sorumlu kuruldur.
17
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.