Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ"— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ

2 Özlediğimiz bir eğitimin üzerinde yükseleceği değerler, ÖME’ in özünü oluşturmaktadır
Bu değerler, ÖME’ in dayandığı çağdaş eğitim felsefelerinden yola çıkılarak geliştirilmiştir DEĞERLER 1 – Bütün öğrenciler öğrenmeye karşı istekli, öğrenme potansiyeline sahiptir ve birbirlerinden farklıdır. 2 – Öğretmenler, bütün öğrencilerin öğrenmesini kolaylaştırmak için gerekli koşulları yaratmalıdır.

3 DEĞERLER 3- Öğretmenler farklı yöntemleri, farklı hızlarda kullanarak öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırırlar. 4- Okul lideri, öğretmen, öğrenci, aile, okul çalışanları ve çevre ÖME’ de süreç içerisinde yer alır. 5- ÖME’ de değerlendirme, öğrencilerin öğrenmelerini ve gelişmelerini destekler. 6- Öğretmenler öz değerlendirme yapabilmeli ve performanslarını geliştirmelidir.

4 ÖME’ DE EĞİTİM SÜRECİ YALITILMIŞ ZAMAN VE MEKANLA SINIRLI DEĞİLDİR...
Bu nedenle ders dışı etkinlikler ÖME için yaşamsal bir önem taşımaktadır

5 Akademik Beceriler Yaşam Becerileri Ders Dışı Etkinlikler ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM

6 Amacı Özeti (model Şeması) Uygulama düzeyi Uygulama sonuçları

7 ÖME UYGULAMA MODELİNDE DEĞERLENDİRME;
1. HAZIRLIK 2. PLANLAMA 3. YAŞAM BECERİLERİ 4. DERS DIŞI ETKİNLİKLER 5. ÖĞRENME SÜRECİ 6. DEĞERLER 7. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

8 Hazırlık ve Planlama Aşamalarında Öğrenci Katılımı Sağlanmakta
1. HAZIRLIK Hazırlık ve Planlama Aşamalarında Öğrenci Katılımı Sağlanmakta Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 101 23 .81 Öğrenci 1101 651 450 .59 ÖME Model uzmanları tarafından alanda yapılan izleme ve değerlendirme çalışmalarına göre; öğrencilerin hazırlık ve planlama aşamasına katılımı modelde belirtilen düzeyde gerçekleşmemiştir.

9 Kullanılacak yöntem, Teknik ve Stratejilerle İlgili Görüş ve Önerilere
2. PLANLAMA/KATILIM Kullanılacak yöntem, Teknik ve Stratejilerle İlgili Görüş ve Önerilere Yer Verilmekte Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 101 23 .81 Öğrenci 1101 852 249 .77

10 Öğrenme Sürecinde Yaşam Becerilerinin Kazandırılmasına Ağırlık
Veriliyor Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 97 27 .78 Öğrenci 1101 940 161 .85

11 Konuların işlenişinde Ders Dışı Etkinliklere Yer Verme
4. DERS DIŞI ETKİNLİKLER Konuların işlenişinde Ders Dışı Etkinliklere Yer Verme Toplam Genel Toplam % Öğretmen 124 Drama, araştırma, gezi ve gözlemler Hikaye okuma, çevreyi inceleme, gezi ve gözlem Kaynak kişi ve eserleri inceleme Röportaj yapma Bülten ve dergi oluşturma Gözlem amaçlı geziler Folklor çalışmaları Satranç çalışmaları - Öğrenci 1101 507 594 .45

12 Öğretmenler derslerde daha çok:
5. ÖĞRENME SÜRECİ Öğretmenler derslerde daha çok: Toplam Genel Toplam % Öğrenci 1101 Anlatım Soru Cevap Grup çalışması Tartışma Araştırma ve İnceleme Deney Grup çalışması Drama-Rol Yapma .83 .79 .74 .67 .64 .59 .43 Öğretmen 124 Temel akademik beceriler Mesleki beceriler Günlük yaşam becerileri Sosyal uyum becerileri .62 .56 .50 .42

13 6. DEĞERLER Dersin işlenişine etkin olarak katılma, sınıfta düşüncelerini rahatlıkla söyleme, Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 115 9 .92 Öğrenci 1101 932 169 .84

14 7. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri öğrencilerle birlikte belirlendi Toplam G.Toplam % Öğretmen 124 98 26 .79 Öğrenci 1101 637 464 .58

15 ÖME UYGULAMA MODELİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
SAYI YÜZDE Üzerinde çalışacağımız ödevlerimizi kendimiz seçtik 526 .47 Sınıfta düşüncelerimizi rahatlıkla söylüyoruz 932 .84 Okulda yeteneklerimizi kullanabilecek ortamlar bulunuyor 826 .75 İşlediğimiz konularda geçen tanım ve kavramları önceden araştırıyoruz 809 .73 Öğretmenimiz derslerin daha ilginç hale getirmenin yollarını buluyor 789 .71 Ürün seçki dosyalarının nasıl oluşturulacağını öğrendik 807 Gerçek yaşamdan alınmış konular üzerinde araştırmalar yapıyoruz 757 .68

16 ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124
Görüşler Sayı Yüzde Öğrencilerin öğrenme düzeyleri tespit edilmekte 112 .90 Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri tespit edilmekte 97 .78 Konuya uygun materyal seçimi yapılmakta 116 .93 Sınıf ve branş düzeyinde materyal arşivi oluşturulmakta 103 .83 Materyaller vasıtasıyla konular arasında geçişler yapılmakta 111 .89 Öğrenciler kullanılan materyaller değerlendirmekte 108 .87 Öğrenciler kullanılan öğretim yöntemlerini değerlendirmekte Eğitim teknolojisi bölümünde önerilen materyal geliştirme bölümü öğrenci seviyesine uygun

17 ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124
Materyal Seçerken Göz Önünde Bulundurulan Kriterler Sayı Yüzde Programa Uygunluk 105 .84 Anlaşılır ve Açık Olması 111 .89 Dilde Sadelik 100 .80 Güdüleyici Olması 95 .76 Öğrenci Katılımını Sağlama Teknik kalitesinin Yüksek Olması 42 .34 Uygulama Sonuçlarına Göre Verimli Olması 87 .70 Nesnel Olması 70 .56 Kullanım Kılavuzunun Olması 73 .59

18 ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124
Temel Akademik ve Öğrenme Becerilerinden Hangilerinin Kazandırılmasına Ağırlık Veriyorsunuz? Sayı Yüzde Dil Becerileri 70 .56 Düşünme Becerileri 69 .54 Öğrenmeyi Öğrenme

19 Bu Becerileri Kazandırmak İçin Yapılan Etkinlikler
1.Öykü tamamlatma ve yazma 2. Değişik yazma ve tartışma ödevleri 3. Tartışarak sonuca varma 4. Karşılaştırma çalışmaları ve şiir yazma 5. Kompozisyon yazma çalışmaları 6. Sergiler düzenleme 7. Düşünme becerisini geliştirici yazma ve konuşma ödevleri Konu ile ilgili kısa oyunlar ve skeçler 9. Resim üzerinden yazılı ve sözlü anlatımlar

20 ÖME UYGULAMA MODELİ SÜRECİNE YÖNELİK Öğretmen :124
Günlük Yaşam Becerilerinin Hangilerinin Kazandırılmasına Ağırlık Veriyorsunuz Sayı Yüzde Günlük yaşam becerileri 69 .55 Sorumluluk becerileri 70 .56 Bütçe planlama becerileri 49 .39 Teknoloji kullanım becerileri 48 .38 Öz bakım becerileri 52 .41 Stresle başa çıkma becerileri

21 Bu Becerileri Kazandırmak İçin Yapılan Etkinlikler
1. Beyin fırtınası 2. Grup çalışmaları 3. Sosyal konularda ödevler alma 4. Çalışma konularının yaşamdan seçilmesi 5. Drama çalışmaları 6. Bilgiyi transfer çalışmaları 7. Deneyimli kişilerle röportajlar 8. Kendini önemli hissettirme 9. Kendini ifade edebilme 10. Seminer ve araştırma çalışmaları 11. Benzetim yöntemi ile sorunları irdeleme ve drama yapma

22 Ölçmede Önerilen Araçların Kullanım Kolaylığına Sahip
Olma Düzeyi Ölçme Araçları Sayı Yüzde Ürün Seçki Dosyası 109 .88 Performans Ödevleri 110 .89 Derecelendirme Ölçekleri 89 .72

23 Ölçmede Önerilen Araçların Kullanım Kolaylığına Sahip
Olma Düzeyi Araçlar Sayı Yüzde Öğrenme ve değerlendirme sürecinin kaynaşmasına yardımcı oluyor 118 .95 ÖME hedeflerini destekler nitelikte 120 .97 Yaşam becerilerinin geliştirilmesinde etkindir 117 .94

24 ÖME UYGULAMA MODELİNDE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Grup çalışmaları ile daha iyi öğreniyoruz Kendime olan güvenimi kazandım Kararlara katılıyor ve düşüncelerimizi daha rahat söylüyoruz Eskiden ezberleyerek öğreniyordum, şimdi anlayarak öğreniyorum Duygu ve düşüncelerimi daha rahat ifade ediyorum Nasıl öğreneceğimi öğrendim

25 Güncel haberleri sınıfa getirebiliyorum
Yeteneklerimi farkına vardım ve onları kullanıyorum Sorumluluk alma duygusu kazandım Daha çok materyal kullanıyorum Bu model tüm sınıf ve derslerde uygulanmalı Artık kendi hedeflerimizi belirliyoruz Senelerdir derslerde sessiz ve korku içinde oturmaktan kurtulduk

26 Drama yöntemi ile daha kolay öğreniyoruz
Ezbercilikten nihayet kurtuluyoruz, oh ne rahat ÖME süper, öğretmen dinliyor biz anlatıyoruz Öğrendiklerimizi günlük hayatımızda kullanıyoruz Güncel haberler ile dersleri izlemek, proje ödevleri yapmak ve araştırma ödevleri ile daha iyi öğrenmeye başladık. Ezberlemeden öğrenmenin mümkün olduğunu gördük Derslere olan ilgimiz arttı, nihayet ezbercilikten kurtuluyoruz diye umuyorum. Tüm derslerde uygulanmalı Okul kaynakları bu modelin uygulanması için yetersiz, haftanın beş günü yazılı ve önümüzde canavar bir ÖSS var.

27 ÖME UYGULAMA MODELİNDE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Öğretmen merkezli eğitimden vazgeçmekte çok geç kaldık Öğrencinin yaratıcı düşünme, transfer yapabilmesi, eleştirel düşünme becerisini kazanabilmesi için gerekli bilgiler; planlama hedef, içerik, ders işlenişi, sunum, materyal kullanımı vb. detaylı verilmesi kullanım kolaylığı sağlıyor.

28 Öğrenciler: Görerek ve yaparak daha iyi kavrıyorlar Grup çalışmalarına daha iyi hazırlanıyorlar Aralarında olumlu yönde rekabet arttı İşbirliğine dayalı öğrenme ile başarı düzeyi arttı Öğrencilerin; Araştırma ödevleri ve projeler ile sorumluluk alma düzeyi yükseldi Bireysel farklılıklara göre verilen ödevler ezberden hızla uzaklaştırdı Performans ödevleri öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bırakıyor Ekip çalışması ben yerine biz ruhunun gelişmesine katkı sağladı

29 Çalışma kağıtları ve kavram haritaları ile daha pratik ölçme yapılıyor
Veli, öğretmen ve öğrenciye yönelik geliştirilen ölçme araçları çok faydalı Yorum soruları ile öğrencilerin çok boyutlu düşünmeleri sağlanıyor Ürün seçki dosyaları ile her öğrenci çalışmalarını sergileme ve değerlendirme imkanı bulmakta Ölçmede uyguladığımız yeni yaklaşımlar ile öğrencilerde araştırmacılık, merak, yaratıcılık ve çok boyutlu düşünme harekete geçmiş oldu. Kendi ürettiği çalışmaları kişisel dosyasında saklamakta, böylece sorumluluk ve özgüven duyguları gelişmekte

30 Drama çalışmaları ile öğrencilerin parçayla kaynaşması ve dersler
Katılımında artış var. Ayrıca öğrenciler öğrenmeyi daha çok yaşıyarak Ve uygulayarak gerçekleştirdiği için emeğinin kıymetini anlamakta Yeni düşünceler, yeni projeler üretebilmek için daha çok araştırma yapıyor.

31 Eğitim teknolojisi araçlarını kullanarak teknolojinin dışında kalmıyoruz
daha önce eğitim teknolojisi kurslarında aldığım bilgileri kullanma imkanı buldum

32 Önceki yıllarda yaptığım uygulamalar olduğu için fazla zorlanmadım ama modelin sistematik yapısı içerisinde yapılanları daha fazla kayıt altına alıyorum


"ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMA MODELİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları