Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MÜKEMMELLİK
2
MÜKEMMELLİK Eksiksiz, kusursuz, tam ve yetkin olmak demektir
Hangi konuda olursa olsun mükemmelliği aramak; ciddi ve zorlu bir uğraştır. Yüksek performans gerektirir. Mükemmelliği aramak sonu gelmez bir çabadır.
3
Mükemmellik ile üç şekilde karşılaşılabilir.
Kurumsal Mükemmellik Ekip Mükemmelliği Bireysel Mükemmellik
4
KURUMSAL MÜKEMMELLİK Ulaşılması en zor mükemmellik şeklidir.
Çok sayıda insan gönül vermeli, vazgeçmemeli, işbirliği yapmalı ve organize olmalıdır. Ortak herkesçe paylaşılan bir vizyon zorlukların üstesinden gelme konusunda yardımcı olur. İşletmenin vizyonunda istenen sonuçlar açıkça ifade edildiği zaman her üç türdeki mükemmellik arayışlarından sinerjik bir etki elde edilebilir.
5
Şirket vizyonunun bir parçasını oluşturan temel değerler aynı kalırken, ancak bazı etkenler farklı ortamlara uyum sağlayabilmek için değişebilmelidir. Her bir çalışan; vizyonun canlı ve güncel kalması, yani günün koşullarına göre ifade şeklinin değiştirilebilmesi için ortak çaba göstermelidir.
6
EKİP MÜKEMMELLİĞİ Kurumsal mükemmelliğin ön koşuludur.
Her ekibin kendi misyonunu ve özelliğini yansıtan bir vizyonu olmalıdır. Ekip vizyonu, kuruluşun vizyonunu desteklemeli ve ilgili diğer ekiplerle uyum içinde olmalıdır. Ekipler içinde ve ekipler arasında bilgilendirme ve işbirliği amaç edinilmelidir. Ekipler içinde ve tüm ekipler arasında mükemmellik bir kural haline getirilmelidir.
7
BİREYSEL MÜKEMMELLİK Ekibin ve işletmenin amaçlarını destekleyen bireysel mükemmellik örneklerinin ödüllendirilmesi, teşvik edilmesi gerekir. Bir işletmede çalışmaya başlandığında istediğimizi yapma özgürlüğünden bir ölçüde vazgeçilir ve ortak amaçlara ulaşmak için başka insanlarla işbirliği yapma kabul edilir.
8
Bu bireysel mükemmellikten vazgeçmek değil, bireysel mükemmelliği ekip ve kurum performansı bağlamında tanımlamak demektir. Pek az insan genç yaşlarda bir amaç veya bir vizyon duygusuna sahip olurlar. Tüm yaşamlarını bu amaçlar doğrultusunda organize ederler ve kim oldukların bilirler.
9
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ'NDE HEDEF İŞ MÜKEMMELLİĞİ
Mükemmellik ise hiçbir zaman ulaşılamayacak bir kavram olduğundan, Toplam Kalite Yönetimi "sürekli iyileştirme” yi öngörür.
10
Örnek Olay Redstone Otelleri başkan yardımcısı Greg Clark, akşamın sekizinde Hyatt Regency Austin'in temizlik ve düzen departmanının kapı aralığından içeriye baktığında gözlerine inanamadı. Fazla mesaiye kalan temizlik görevlileri, önceki gün yapılan müşteri memnuniyet anketlerinin sonuçlarını inceliyor ve kendilerine bakan yönüyle yorumluyorlardı. İşçilerden birisi son durumu tahtada özetlerken herkesin gözleri faltaşı gibi açılmıştı ve salonda bir heyecan dalgası esiyordu.
11
İşçi şu sözleri söylüyordu
'Arkadaşlar, hepimizin görevinin ve sorumluluğunun ne kadar hayati olduğunu görüyorsunuz. Hepimiz yaptığımız işi en kaliteli nasıl yapabileceğimiz ile ilgili projeler ve fikirler üretmeliyiz. Biz öyle bir takım olacağız ki yaptığımız hizmetler müşterilerimiz için sürpriz olacak, öyle ki ayrılırken kalplerinde sıcak bir takdir duygusu uyanacak. Biz bu eyalette başarı öyküleri anlatılacak olan temizlik ekibi olacağız.'
12
'Mükemmellik Toplantıları'
Perşembe akşamları çalışanlarca düzenlenmeye başlandı. İnanılması güç bir takım ruhu hakimdi, hatta parolaları bile vardı: 'Together Everyone Achieves More' (Herkes beraber daha çok başarır). 'TEAM' (Takım)
13
'TEAM' (Takım) Müşterilere sabah kendilerine hangi gazetelerin onlar için ücretsiz olarak odalarına bırakılmasını tercih ettikleri sorulunca hoş bir sürpriz olmuştu. Odalara çocuklar için hediye ve çikolatalar, bayanlar için kozmetik ürünler yerleştirdiler. Gülümsemeleri içten ve karşılıksız idi. Sürekli müşterilerin ilgi alanları, doğum günleri dahi biliniyordu
14
“İkinci Evinize Hoşgeldiniz! “
Bu otel “İkinci Evinize Hoşgeldiniz! “ sloganıyla şehrin en samimi ortamı olarak tanınır oldu.
15
Ulusal Kalite Ödülü Türkiye'de Kurumsal Mükemmellik anlayışının yaygınlaştırılması ve bu alanda başarılı örneklerin ortaya çıkarılarak kazanılan deneyimin paylaşılması amacıyla 1993 yılından bu yana Ulusal Kalite Ödül süreci yürütülmektedir.
16
Ulusal Kalite Ödülü değerlendirmeleri, Avrupa Kalite Ödülü' nde de kullanılan "EFQM Mükemmellik Modeli" esas alınarak ve bu konuda özel yetiştirilmiş değerlendiricilerden oluşan ekipler tarafından yapılmaktadır.
17
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
Girdiler Sonuçlar Çalışanlar Çalışanlarla ilgili sonuçlar Temel Performans Sonuçları Müşterilerle ilgili sonuçlar Liderlik Politika & Strateji Süreçler Toplumla ilgili sonuçlar İşbirlikleri & Kaynaklar Yenilik ve Öğrenme
18
Ulusal Kalite Ödülü'nü Alan Kuruluşlar
1993 Brisa A.Ş Tusaş Motor San. A.Ş Netaş A.Ş Kordsa A.Ş Arçelik A.Ş. (Büyük Ödül) İpek Kağıt San. Ve Tic. A.Ş. (Başarı Ödülü)
19
2001 Kamu Sektörü Kategorisi: T.C.S.B. Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı
EAH (Başarı Ödülü) Büyük Ölçekli İşletmeler Kategorisi: Aygaz A.Ş Borçelik Çelik San. A.Ş. Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları A.Ş. Teklas Kauçuk San. ve Tic. A.Ş. KOBİ Kategorisi: EBS Eczacıbaşı Banyo Küvetleri Emar Satış Sonrası Müşt. Hizm.A.Ş. SKF Türk Sanayi ve Tic. Ltd. Şti.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.