Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ"— Sunum transkripti:

1 AB Merkezi Araştırma Ofisi Tanıtımı ve İTÜ’nün AB Projeleri Performansı

2 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ
ABaşkanlarımız: Dönemi Prof. Dr. Seval Sözen Dönemi Prof. Dr. Tüzin Baycan Dönemi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu Dönemi Prof. Dr. Mustafa İnsel Ocak 2013 – Ocak 2016 Dönemi Doç. Dr. Hazım Kemal Ekenel Kasım Ekim 2016 Dönemi Prof. Dr. Tüzin Baycan B MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ

3 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ
Dr. Didem Özgür (LLB Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi; LLM Marmara Üniversitesi, Avrupa Topluluğu Enstitüsü, Avrupa Birliği Hukuku Bölümü; Ph.D. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avrupa Çalışmaları Bölümü) Başak Tiniş (B.A. Başkent Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü (Tam Burslu), M.A. ODTÜ, Avrupa Çalışmaları Bölümü (Tezli)

4 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ – RUTİN FAALİYETLER
AB fonlarıyla ilişkili ulusal/uluslararası kurumlarla işbirliğinin sağlanması, AB fon kaynaklarına ait çağrıların düzenli olarak takip edilerek, e- bültenler ve yoluyla bu çağrıların araştırmacılara duyurulması, Araştırmacılarımızın proje önerisi hazırlıklarına destek verilmesi, AB Fon kaynaklarına ait bilgilendirme toplantıları ve proje yazma eğitimleri düzenlenmesi, Açık olan çağrılarla ilgili ofis ziyaretleri yapılması, Genç araştırmacılar ile tanışma toplantıları ve proje yürütücüleri ile değerlendirme toplantıları gerçekleştirilmesi,

5 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ – RUTİN FAALİYETLER
AB Çağrı Takibi/Eşleştirme Veri Tabanında kayıtlı 109 araştırmacının çalışma alanlarına yönelik açılan AB Proje Çağrıları, Bilgi Günü-Proje Pazarı ve ilgili ortak arama duyuruları ile ilgili bilgilendirilmesi, COST aksiyonları ile proje eşleştirmesi yapılarak, araştırmacıların COST Aksiyonu Yönetim Komitesi üyesi olarak atanmalarının sağlanması, AB 5., 6. ve 7. Çerçeve Programı kapsamında, İTÜ’de yürütülmüş ve yürütülmekte olan projeler ile ilgili bilgileri içeren “AB Çerçeve Programı Projeleri Kataloğu”nun bastırılıp, Bakanlıklar ve üniversitelere kataloğun gönderiminin sağlanması, Proje yürütücülerinin görevlendirmelerinin hazırlanıp, rektör hocaya imzalatılması,  Proje yürütücülerinin taahhütnamelerinin hazırlanıp, rektör hocaya imzalatılması,

6 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ – RUTİN FAALİYETLER
Proje hesap açım dilekçelerinin hazırlanmasında yardımcı olunması ve ilgili dilekçenin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na verilmesinin sağlanması, Proje yürütücülerine projelerinin finansal konularında yardımcı olurken, BAP ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile görüşülmesi ve proje harcamalarına ilişkin fatura dosyalarına erişim sağlanması, Proje başvurusu yapan hocaların başvuru belgelerinin rektör hocaya imzalatılması, Proje başvurusu yapan hocaların hukuki belgelerinin incelenmesi ve hukuk bölümü ile konuyla ilgili görüşülmesi, Proje başvurusu yapan hocaların destek mektuplarının hazırlanarak rektör hocaya imzalatılması, KDV muafiyet belgelerinin hazırlanıp BAP birimine iletilmesi ve konunun takibinin BAP birimi üzerinden yapılması,  Projesi başlayan proje yürütücülerinin finansal formlarının hazırlanıp Strateji Daire Başkanlığı’ndan gerekli imzaların alınmasından sonra formun bankaya iletiminin sağlanması,

7 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ – YÜRÜTÜLEN VE ORTAK OLUNAN PROJELER
Yürüttüğümüz Projeler: Türkiye Ulusal Ajansı Eurodesk Temas Noktaları Mali Destek Programı kapsamında “Türkiye Eurodesk Ağı ile İstanbul’da Erasmus+ Grundtvig Programı Yaygınlaştırılıyor” Projesi. AB Gençlik Programı kapsamında "Genç İstihdamının Önündeki Engellerin Kaldırılması - Removing the Barriers in Front of The Youth Employment (TR R2)” Projesi. Proje Ortaklıklarımız: “SAFE: Young Feel Environmental Sustainability” Projesi “Young European: Active, Aware, Employed-How to Work With Youth With Lower Chances?” Projesi “Avrupa Birliği Farkındalığı İstanbul'da Şekilleniyor” Projesi “European Mobility of Youngsters towards Green Dream– EMYGREEN” Projesi

8 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ- 2017 FAALİYETLERİ
Ofisimiz tarafından 7. Çerçeve Programı için oluşturulan 4 adet Rehberimizin H2020 Programı için güncellenmiştir. Avrupa Araştırma Konseyi (ERC) Bilgi Günü, 23 Mart 2017, İTÜ Söz konusu etkinlik, ofisimiz tarafından TÜBİTAK Ulusal İrtibak Noktası Derya Dönertaş’ın katılımı ile İTÜ düzenlenmiştir. Bilgi günü, araştırmadan sorumlu rektör yardımcısı Prof.Dr.Alper Ünal’ın açılış konuşmasıyla başlamıştır. Ardından ERC TÜBİTAK Ulusal İrtibak Noktası Derya Dönertaş sunumunda ERC’nin amaçları ve prensipleri, ERC ve Türkiye, ERC Destekleri, çağrı takvimi, Türkiye’nin ERC Performansı, Türkiye’nin ERC Potansiyeli, TÜBİTAK Destekleri ve son olarak ERC Başvuru ve Değerlendirme Süreçleri ile ilgili katılımcılara bilgiler vermiştir. Avrupa Birliği Erasmus + Gençlik Programı ve Eurodesk Bilgi Günü, 05 Nisan 2017, İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Özel Ekrem Elginkan Lisesi Söz konusu etkinlik kapsamında, ofisimiz tarafından Ekrem Elginkan Lisesi öğretmenlerine yönelik AB Erasmus+ Gençlik Programı ve Eurodesk Bilgi Günü düzenlenmiştir. Etkinlikte öğretmenlere AB Erasmus+ Gençlik Programı ve Eurodesk ile ilgili bilgiler verilmiştir. Etkinliğe 35 öğretmen katılmıştır.

9 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ- 2017 FAALİYETLERİ
Avrupa Birliği Erasmus+ Gençlik Programı ve Eurodesk Bilgi Günü, 8 Mayıs 2017, 18 Ekim 2017, İTÜ Söz konusu etkinlik, Avrupa Gençlik Haftası kapsamında Ofisimiz tarafından üniversitemiz öğrencilerinin Avrupa Birliği Erasmus+ Gençlik Programı ve Eurodesk hakkında bilgi sahibi olup, bu fonlardan yararlanmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Marie Skłodowska-Curie Araştırma Programları ve Bursları Bilgi Günü, 11 Mayıs 2017, İTÜ Ofisimiz tarafından düzenlenen söz konusu etkinlik kapsamında Marie SkłodowskaCurie Araştırma Programları ve Bursları Ulusal İrtibat Noktası Selcen Gülsüm Aslan Özşahin; Marie Skłodowska-Curie Araştırma Programları ve Bursları ile ilgili genel sunumunu gerçekleştirmiş ve ardından MSCA Bireysel Araştırma Bursları özelinde proje önerisi hazırlama sürecini detaylı olarak katılımcılara aktarmıştır. Akabinde, Destek ve Ödüller Programı Koordinatörü Ebru İmamoğlu Ufuk 2020 Destek ve Ödülleri ile ilgili sunumunu gerçekleştirmiştir. Etkinliğin devamında 2016 Marie Curie Bireysel Burslar çağrı döneminde kazandıkları projeler ile Yrd. Doç. Dr. Nazım Kemal Üre ve Arş. Gör. Dr. Alper Gürarslan başarı hikayelerini katılımcılar ile paylaşmıştır. Başarı hikayelerinin ardından etkinlik katılımcıların soru-cevapları ile son bulmuştur.

10 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ- 2017 YILI DESTEK VERİLEN ARAŞTIRMACILARIMIZ
Dr. Demet Dinçay’in koordinatörü olduğu Erasmus+ Projesinin yazım ve yürütülmesi aşamasında kendisine destek verilmesi, Doç.Dr. Mustafa Bakkal’ın Horizon 2020 Programı projesinde proje yazım aşamasında ve görevlendirmelerinde kendisine destek olunması, Prof.Dr. Mustafa Ürgen’nin Horizon 2020 Programı projesinde idari konularda kendisine yardımcı olunması,(konsorsiyum sözleşmesinin okunması, proje hesabının açılması gibi) Doç.Dr. Özcan Arslan’nın koordinatörü olduğu Erasmus+ Projesinde proje yazım aşamasında kendisine destek olunması, Prof.Dr. Gülgün Kayakutlu’nun koordinatörü olduğu projenin idari işlerinde kendisine yardımcı olunması, Yrd.Doç. Eray Altınbüken’nün Erasmus+ başvuru evraklarında kendisine yardımcı olunması, Prof.Dr. Ferhan Gezici’nin başvurusunda bütçe konusunda kendisine yardımcı olunması, Dr. Nilay Elginöz’ün İngiltere -Türkiye İkili İşbirliği projesinin yazım aşamasında kendisine destek olunması, Antonino Puglisi, Fuzuli Ağrı Akçay, ve İsmail Beyazıt’e bu yıl MSCA başvurusunda destek olunması,

11 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ- 2017 YILI DESTEK VERİLEN ARAŞTIRMACILARIMIZ
Yrd. Doç. Dr. Nazım Kemal Üre’nin, Yrd.Doç.Dr. Tuba Yılmaz Abdolsaheb’in, Dr. Alper Gürarslan'ın MSCA projelerinde idari konularda kendilerine destek olunması, (proje hesabının açılması, görevlendirmeler, idari ve finasal konular gibi) Doç. Dr. Hatice Sözer’e koordinatörü olarak başvurusunu yaptığı Horizon 2020 projesinde destek olunması, Prof.Dr. Emin Korkut’a Karadeniz Sınır Ötesi İşbirliği Programı başvurusunda destek olunması, Prof.Dr. Özgür Kayalıca’ya, Karadeniz Sınır Ötesi İşbirliği Programı başvurusunda destek olunması, Prof.Dr. Namık Çağatay’a MSC ITN çağrısında destek olunması, Doç.Dr. Canan Sarıçam’a Erasmus+ Programı proje başvurusunda ve Horizon 2020 programı başvurusunda yardımcı olunması, Prof.Dr. Tüzin Baycan’a koordinatörü olduğu Horizon 2020 Programı projelerinin idari ve mali konularında destek olunması,

12 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ- 2017 YILI DESTEK VERİLEN ARAŞTIRMACILARIMIZ
Yrd.Doç.Dr. Mustafa Altun’a yürütmekte olduğu Horizon 2020 Programı projesinde idari konularda destek olunması, Prof.Dr.Sema Oktuğ’a FP7 projesinin yürütme aşamasında destek olunması, Doç.Dr. Hazım Kemal Ekenel’e FP7 Projesini yürütme aşamasında destek olunması, Yrd.Doç.Dr. İsmail Beyazıt’a proje başvurusunda destek olunması, Doç.Dr. Robert Reigle’a yürütmekte olduğu ERC projesinde destek olunması, Dr.Emel Topuz’a yürütmekte olduğu MSC projesinde yardımcı olunması

13 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ 2017 YILI PLANLANAN FAALİYETLERİ
25 Ekim 2017 tarihinde Dr.Didem Özgür Erasmus+ Programı’nın 30. yılı etkinlikleri kapsamında Koç Üniversitesi’nde Eğitim ve Kültür’den sorumlu AB Komisyon Başkanı’nın da katılım sağlayacağı etkinlikte, yürütmekte olduğu Jean Monnet Projesini katılımcılara anlatacaktır. 2017 yılında Eurodesk Temas Noktası olarak yaptığımız faaliyetlerden ötürü Ulusal Ajans tarafından AB Merkezi Araştırma Ofisi’ne Ekim 2017 tarihlerinde Mersin’de düzenlenecek etkinlikte teşekkür belgesi sunulacaktır. AB Komisyonu’nun Jean Monnet Proje Koordinatörlerini davet ettiği ve Kasım 2017 tarihlerinde Brükse’de gerçekleştirilecek Jean Monnet Konferansına Dr.Didem Özgür üniversiteyi temsilen katılacaktır, Kasım 2017’de Yabancı Diller Yüksek Okulun’da Erasmus+ Stratejik Ortaklıklar Programı’na başvuracak akademisyenlere konuyla ilgili sunum yapılacaktır, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ile işbirliği içinde İBB personeline yönelik olarak Erasmus+ Programı ile ilgili eğitimler verilecektir,

14 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ 2018 YILI PLANLANAN FAALİYETLERİ
Ofisimiz tarafından düzenli olarak güncellenen “Araştırmacı Veritabanı”mıza katılımın arttırılması için tüm akademik listeye ve ulusal ve uluslararası proje deneyimi olan araştırmacılarımıza veritabanı şablon bilgilerimizin gönderilmesi, H2020 projelerine başvuruyu arttırmak ve araştırmacılarımız için yazım sürecini kolaylaştırmak için bu konuda deneyimli bir firma tarafından “Proje Yazma Eğitimi” verilmesinin sağlanması, Ofisimiz tarafından her yıl geleneksel olarak yapılan “Proje Yürürtücüleri Değerlendirme Toplantısı”nın bu yıl da gerçekleştirilmesi ve yeni proje alan araştırmacılarımıza sertifikalarının dağıtılması, İTÜ ailesine yeni katılan Genç Araştırmacılarımıza yönelik H2020 Programını tanıtan “Bilgilendirme Sunumu” gerçekleştirilmesi,

15 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ 2018 YILI PLANLANAN FAALİYETLER
TÜBİTAK Ulusal İrtibat Noktaları ile yakın ilişki kurup, çağrılar açılmadan önce açılacak çağrıya ilişkin “Bilgi Günleri” düzenlenmesinin sağlanması, Ofisimiz çalışanlarından Dr.Didem Özgür’ün Erasmus+ Jean Monnet Faaliyetleri kapsamında desteklenen projesi için gerekli faaliyetleri yürütmesi, Erasmus+ Programına katılımı arttırmak için farklı fakültelerde hem araştırmacılarımıza hem de öğrencilerimize yönelik “Erasmus+ Bilgilendirme Sunumları”nın gerçekleştirilmesi, Yeni proje almış araştırmacılarımıza ofis ziyaretleri gerçekleştirilmesi ve kendilerinin sürece ilişkin bilgilendirilmesi, H2020 programında Üniversite-Sanayi Ortaklığına verilen önemden dolayı, TTO ile koordineli olarak, proje yürütücülerini ve firmaları biraraya getirecek bir etkinlik düzenlenmesi,

16 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİNİN İÇİNDE YER ALDIĞI AĞLAR
EURAXESS Ağı: Araştırmacıların dolaşımlarının özendirilmesi ve desteklenmesi, dolayısı ile bilim ve teknoloji gelişiminin istenen düzeye getirilmesi konusunda Avrupa Komisyonu'nun çok önem verdiği programlardan biridir. Bu destek ve önlemlerin çerçeve programlarında uygulanması yanında Komisyonun başlattığı bir proje olan EURAXESS ağı sayesinde araştırmacıların dolaşımları, eğitim ve çalışmalarının daha da kolaylaşması amaçlanmaktadır. EURAXESS adı 2008 yılında ERA-MORE adının yerini almıştır EURAXESS ağı Türkiye’nin de dahil olduğu 35 Avrupa ülkesinde ve 200’den fazla merkez kapsamında hizmet vermektedir. AB Merkezi Araştırma Ofisi bu ağ kapsamında yer almaktadır ve EURAXESS ağının istediği faaliyetleri yerine getirmektedir.

17 AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİNİN İÇİNDE YER ALDIĞI AĞLAR
EURODESK Ağı: Eurodesk; 1990 yılında kurulmuş olup gençler için eğitim ve gençlik alanlarındaki Avrupa fırsatları ve gençlerin Avrupa faaliyetlerine katılımı hakkında bilgi sağlayan Avrupa Bilgi Aktarım Ağıdır. Avrupa’da 31 ülkede 900’den fazla Eurodesk irtibat noktası bulunmaktadır. İTÜ AB Merkezi Araştırma Ofisi; AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından Ekim 2010 tarihinden itibaren Eurodesk Temas Noktası olarak görev yapmaktadır. İTÜ AB Merkezi Araştırma Ofisi, Eurodesk İrtibat Noktası olarak Avrupa Birliği Programları ile ilgili olarak ücretsiz soru yanıtlama, fonlarla ilgili internet sitelerine erişimin sağlanması, eğitimler, konferanslar, seminerler düzenlenmesi, kaynak materyallerin basılması ve dağıtılması, gençlik programı ile ilgili bilgilerin yaygınlaştırılması konularında hizmetler vermektedir.

18 İTÜ’nün ÇP Performansı
Program Proje Sayısı 6. Çerçeve Programı 21 7. Çerçeve Programı 47 Horizon 2020 Programı 14 TOPLAM 82

19 İTÜ’nün Diğer AB Projeleri Performansı
Program Proje Sayısı MINERVA, MATRA, MEDA 6 AB Hayat Boyu Öğrenme Programı 5 Karadeniz Sınır Ötesi İşbirliği Programı 2 AB Erasmus+ Programı AB Copernicus Programı 1 TOPLAM 20

20 İTÜ’nün AB 7. ÇP Performansı
TÜBİTAK verilerine göre; İTÜ’den AB 7. ÇP’na toplam 225 proje başvurusu yapılmıştır. Research Participant Portal verilerine göre 132 proje başvurusu yapılmıştır. Kabul edilen proje sayısı 47’dir. Toplam Proje Bütçesi: 7,405, Euro

21 İTÜ’nün H2020 Performansı Horizon 2020 Programı kapsamında 164 Proje başvurusu yapılmıştır. Yıllara göre Horizon 2020 Programı başvuru sayıları Yıl Başvuru Sayısı 2017 54 2016 42 2015 46 2014 22

22 İTÜ’nün H2020 Performansı 2017 Başvurularının 54’u değerlendirme aşamasındadır. 5 tane 2015 yılında kabul edilmiştir. 3 tane proje 2016 yılında kabul edilmiştir. 6 tane proje 2017 yılında kabul edilmiştir. 96 proje başvurusu da reddedilmiştir. Toplam Proje Bütçesi Euro’dur.

23 HORİZON 2020 PROGRAMINDA YER ALMAK İÇİN 10 NEDEN
Personel istihdamı için kaynak sağlama, akademik personelin maaşına ek destek, AB 7. ÇP ile karşılaştırıldığında %36,1 oranında artan toplam bütçe, 2 yıldan 5 yıla kadar desteklenen projeler ve AR-GE Hibelerinde %100’e kadar finansman desteği ve %25 dolaylı maliyet sabit oranı, Ulusal ve uluslararası seyahat desteği ve istihdam olanağı, Uluslararası işbirliği ve proje ortakları ile ağ oluşturma, Avrupa ağı içerisinde tanınırlık ve üniversitenin görünürlüğünün artması, Araştırma altyapısı kurma ve geliştirme desteği, Yenilik ve yeni teknolojiler oluşturma, Araştırmanın yenilik ile eşleştirilmesi–araştırmadan ticarileştirmeye adım atılmasına destek Programın katılım kurallarında tek bir kurallar bütünü ve sadeleştirme.

24 TEŞEKKÜRLER İletişim:
İTÜ Ayazağa Kampüsü, Ulusal Yüksek Başarımlı Hesaplama Merkezi (UHEM) Binası, No: 2/61/3, 34469, Sarıyer / İSTANBUL Tel: /6668  Faks: Web Sitesi:


"AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları