Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GLOBAL BÜTÇE VE ETKİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GLOBAL BÜTÇE VE ETKİLERİ"— Sunum transkripti:

1 ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GLOBAL BÜTÇE VE ETKİLERİ
DR.YILMAZ KESKİNDEMİRCİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ GENEL DİREKTÖRÜ 16 EKİM 2017

2 (GÖTÜRÜ BEDEL SGK SÖZLEŞMESİ)
GLOBAL BÜTÇE (GÖTÜRÜ BEDEL SGK SÖZLEŞMESİ) Kurtuluş reçetesi mi? Tüm sorunları aşabilir mi? Tehdit mi?

3 GLOBAL BÜTÇE Global bütçe yöntemi ;
Yıllık olarak, sağlık kurumunun işletim maliyetlerinin toplam miktarına yönelik öngörüler doğrultusunda sağlık kurumuna aktarılmasını içermektedir. * *(Casto ve Layman, 2006: 8)

4 KARŞILAŞTIRMA Ödeme Sistemleri Zaman yönelimi Sabit / Değişken
Hizmet sunucularının davranışlarına yönelik etkisi Korunma Sunum Maliyet Önleme Global Bütçe İleriye dönük Sabit ++ -- +++ Hizmet Başına Geriye dönük Değişken +/- --- Vaka Başına (TİG) Her ikisi de *Waters ve Hussey, 2004: 3.

5 KARŞILAŞTIRMA Ödeme Mekanizması Güçlü Yanları Zayıf Yanları
Hizmet başına ödeme Hizmet sunucusunun ödüllendirilmesi çaba ve ürün düzeyiyle yakından alakalıdır. Hizmet sunucusunun gerçekleştirdiği uygulamaların analizi kolaydır. Maliyet enflasyonu yaratabilir. Aşırı ve gereksiz tedavi talebine yol açabilir. Vaka başına ödeme Hizmet sunucusunun ödüllendirilmesi ürün düzeyine çok yakından bağlıdır. Hizmet sunucusuna kaynak kullanımını minimize etme güdüsü aşılar. Bütün hastalıkların listelenmesindeki zorluk ürün ile ödüllendirilmenin karışmasına neden olur. Hizmet sunucusu fazla ödül alabilmek için yanlış tanı bildirebilir Kişi başına ödeme Yönetimi kolaydır, hizmet sunucularının faaliyetlerini değerlendirme zorunluluğu içermemektedir. İleriye dönük bütçeleme kolaylığı vardır. Maliyeti minimize etme güdüsü yaratır. Tüketiciye seçme hakkı tanır Hizmet sunucusunda yüksek maliyetli ve riskli hastaları reddetme dürtüsü uyandırır. Hizmet sunucusunu, kabul ettiği hastalara gerekenden daha az hizmet vermeye yöneltir. Hizmet sunucularının uygulamalarının analizi zordur Kaynak: The World Bank, 1993: 124 aktaran Belek, 2009: 141

6 HİZMET BAŞINA ÖDEME Yıllara Göre Kişi Başı Kamu ve Özel Sağlık Harcaması, Türkiye

7 Fırsatlar ve Tehditler
Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi

8 Fırsatlar ve Tehditler
Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi

9 Fırsatlar ve Tehditler
Geçmiş dönem borç ödemesi Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi

10 TEDARİKÇİLERE BORÇLAR
Dönem CTF değişim oranı İTF değişim oranı Toplam değişim oranı Ocak 3,46% 0,59% 2,01% Şubat -6,66% -2,37% -4,53% Mart -1,34% 2,31% 0,52% Nisan 4,09% 2,12% 3,07% Mayıs 3,18% 2,26% 2,71% Haziran -0,45% -0,86% -0,66% Temmuz 4,87% 3,63% 4,24% Ağustos 1,40% 3,97% 2,70%

11 Fırsatlar ve Tehditler
İhalelere katılım oranında artış Geçmiş dönem borç ödemesi Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi

12 İHALELERE KATILAN İSTEKLİ ORTALAMASI
İHALE YÖNETMELİK 2016 2017 19. Maddesi 3,33 3,54 21(B). Maddesi 4,70 5,25 21(F). Maddesi 2,75 3,00 Genel Toplam 3,42 3,64

13 Fırsatlar ve Tehditler
Bürokratik işlemlerin azalması İhalelere katılım oranında artış Geçmiş dönem borç ödemesi Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi

14 Fırsatlar ve Tehditler
Bürokratik işlemlerin azalması İhalelere katılım oranında artış Geçmiş dönem borç ödemesi Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi Gider esaslı olmaması

15 Fırsatlar ve Tehditler
Bürokratik işlemlerin azalması İhalelere katılım oranında artış Geçmiş dönem borç ödemesi Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Talep edilen bütçenin gerçekleşmemesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi Gider esaslı olmaması

16 Fırsatlar ve Tehditler
Bürokratik işlemlerin azalması İhalelere katılım oranında artış Geçmiş dönem borç ödemesi Yatan ve günübirlik hastalarda ilaç kesintileri Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Talep edilen bütçenin gerçekleşmemesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi Gider esaslı olmaması

17 Fırsatlar ve Tehditler
Bürokratik işlemlerin azalması İhalelere katılım oranında artış Hizmet başı ödeme esasına dayalı olması Geçmiş dönem borç ödemesi Yatan ve günübirlik hastalarda ilaç kesintileri Aylık net ödeme planının belirlenebilmesi Talep edilen bütçenin gerçekleşmemesi Aylık denk bütçe tasarlanabilmesi Gider esaslı olmaması

18 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GÖREVLİ PERSONELE ÖDENMEKTE OLAN DENGE TAZMİNATI OLARAK BİLİNEN 375 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE TANIMLANMIŞ ÜCRET, DÖNER SERMAYESİ BULUNMAYAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA DEVLET BÜTÇESİNDEN ÖDENİRKEN, TIP FAKÜLTELERİNDE DÖNER SERMAYE BÜTÇESİ ÜZERİNDEN KARŞILANMAKTADIR.

19 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, BAHSİ GEÇEN 375 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE TANIMLI DÖNER SERMAYEDEN DENGE TAZMİNATI OLARAK TOPLAM ÖDENEN YILLIK ÜCRET, 2015 YILI : 59,7 MİLYON TL 2016 YILI : 61,6 MİLYON TL DÖNER SERMAYE BÜTÇESİ ÜZERİNDEKİ PERSONEL GİDERLERİ (DENGE TAZMİNATI) ÖZEL BÜTÇEDEN KARŞILANMALIDIR.

20 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, SON YILLARDA ÜNİVERSİTE HASTANELERİMİZDEKİ PERSONEL ÜCRETLERİNİN GİDEREK ARTAN BÖLÜMÜ (657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNA TABİ ÇALIŞANLAR BİLE OLSA) DÖNER SERMAYE GELİRLERİNDEN KARŞILANMAKTADIR.

21 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİNDE MAAŞI DÖNER SERMAYE BÜTÇESİNDEN ÖDENEN PERSONEL SAYISI 657 4/A : 885 657 4/B : 157 TOPLAM : 1042 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİNDE TOPLAM DÖNER SERMAYE PERSONEL GİDERİ (HİZMET ALIM GİDERİ HARİÇ) : 54,1 MİLYON TL : 62,1 MİLYON TL DÖNER SERMAYE BÜTÇESİ ÜZERİNDEKİ PERSONEL GİDERLERİ (657 4/A ve 4/B PERSONEL ÜCRETLERİ) ÖZEL BÜTÇEDEN KARŞILANMALIDIR.

22 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, EN ÖNEMLİ GELİR KAYNAĞI SGK SUT FİYATLARINDA 9 YILDIR ÖNEMLİ MİKTARDA ARTIŞ YAPILMAMASI MALİ YAPIYI GİDEREK ÇIKMAZA SOKMAKTA SUT FİYATLARI İYİLEŞTİRİLMELİ, BU İYİLEŞTİRME GERÇEKLEŞTİRİLENE KADAR ÜNİVERSİTE HASTANELERİNE SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİ FİYATLARININ MEVCUTTA UYGULANAN 1,1 KATSAYISI YERİNE 1,3 KATSAYISI ÜZERİNDEN ÇARPILARAK ÖDENMESİ SAĞLANMALI,

23 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, SUT KAPSAMI GENİŞLETİLMELİ ÜNİVERSİTE HASTANELERİ SON BAŞVURU MERKEZİ OLMANIN GEREĞİ OLARAK VERDİKLERİ NİTELİKLİ SAĞLIK HİZMETLERİ ORTAYA KONULDUĞUNDA ÜRETİLEN HİZMETLERİN YAKLAŞIK OLARAK %20-25'İ SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİ KAPSAMINA ALINMAMIŞ OLUP ÜCRETLENDİRİLEMEMEKTEDİR.

24 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ OLMANIN GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, SGK ÜCRETLENDİRME MANTIĞI DEĞİŞMELİ NİTELİKLİ SAĞLIK HİZMETLERİ TEŞVİK EDİLMELİ KOMPLİKE HASTALARI KABUL EDEN ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN MAĞDURİYETİ ÖNLENMELİ SUT FİYATLARI, HER HASTANIN KİŞİSEL SAĞLIK DÜZEYİNE VE YAPILAN İŞLEMİN RİSKİNE, TÜKETTİĞİ İNSAN KAYNAĞININ HACMİNE VE SONRASINDA GEREKLİ BAKIM MALİYETLERİNE GÖRE DERECELENDİRİLMELİ

25 İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ SUT FİYATI – MALİYET KARŞILAŞTIRMASI

26 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, GELİR BÜTÇESİNİN %5’İ BAP PAYI OLARAK AYRILMAKTA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİNDEN AYRILAN BAP PAYI : 22,83 MİLYON TL : 25,38 MİLYON TL SAĞLIK BAKANLIĞI HASTANELERİNDE YASAL DÜZENLEME NEDENİYLE BAP PAYI YOK

27 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, ARTAN BORÇLANMA NEDENİYLE İLAÇ VE MALZEME ALIMLARI GERÇEKLEŞEMEMEKTE veya ÇOK DAHA PAHALIYA TEDARİK EDİLEBİLMEKTE NİTELİKLİ SATICI YERİNE NİTELİKSİZ TEDARİKÇİ İLE MUHATAP KALINMAKTA YATAN HASTA REÇETELERİNDE, TEMİN EDİLEMEYEN İLAÇLARDAN DOLAYI YAŞANMAKTA OLAN KESİNTİLERİN YARATTIĞI MALİ SIKINTI ORTADAN KALDIRILMALI.

28 PLAZMA VEYA BİPOLAR/MONOPOLAR ENERJİLİ KESİCİ LOOPLAR
KESİCİ TUR LOOPLARI PLAZMA VEYA BİPOLAR/MONOPOLAR ENERJİLİ KESİCİ LOOPLAR TMY Kodu Malzemenin adı Sut Kodu Sut Fiyatı Kesici tur loopları / plazma veya bipolar/monopolar enerjili kesici looplar Ur1029 58,00 Adet Birim Fiyat Toplam Tutar İdare Adı Alım Tarihi Sonuç Giriş İhale Türü 140 800 Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi-Ankara SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU IHALE 25 1.100 27.500 BALIKESİR DEVLET HASTANESİ DOGRUDAN 20 950 19.000 BERGAMA DR. FARUK İLKER İLÇE DEVLET HASTANESİ 150 925 Kamu Hastane Birliği SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU 15 16.500 Celal Bayar Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü 990 14.850 24.750 3 1.000 3.000 Namık kemal üniversitesi araştırma uygulama hastanesi 10 850 8.500 SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMA UYGULAMA HATANESİ DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim ve Araştırma Hastanesi-RTE Üniversitesi SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU

29 MEVCUT DURUM ve ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GELİR ARTSA DA MALİYETLER (GİDERLER) DAHA FAZLA ARTMAKTA, ÜNİVERSİTE HASTANESİ GEREĞİ GİDERLER DAHA DA AZALTILAMAMAKTA, YENİ SATINALMA MODELLERİ GELİŞTİRİLMELİ DMO İHALESİ (ÖN ÖDEMELİ ALIM YERİNE VADELİ ALIM YÖNTEMİ TANIMLANMALI) KAMU HASTANELERİ İLE ORTAK ALIM SGK ALIMI SGK’NIN YAPACAĞI ÇERÇEVE İHALE ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN DOĞRUDAN SİPARİŞ USULÜYLE YÜKLENİCİDEN TEDARİK ETMESİ SGK’NIN YÜKLENİCİYE ÖDEME YAPMASI ÜNİVERSİTE GLOBAL BÜTÇE ÖDEMESİNDEN MAHSUP ETMESİ

30 SAĞLIK MARKETİ Bir sağlık marketi düzenlemesi yapılacak.
Sağlık Bakanlığı ve ilgili bakanlıklarının oluşturacağı yapı ile ihale ile alacağı ürünlere taşrada hastanelerimiz ihale zorlukları ile boğuşmadan market sistemiyle ulaşabilecekler. Sağlıktaki tedarik sisteminin yeni bir modelle yapılması 870 hastanede, 870 yerde alım yapan değil, bir sağlık marketi düzenlemesi yapılacak. ihale zorlukları ile boğuşmadan market sistemiyle Hem uygun fiyata hem kaliteli ürüne ulaşma

31 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

32 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

33 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

34 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

35 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

36 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

37 EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU’NUN
6 NİSAN 2016 TARİHLİ TOPLANTI KARARLARI

38 SON SÖZ

39 SAYGILARIMIZLA….


"ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GLOBAL BÜTÇE VE ETKİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları