Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner
2
DAĞITIM AŞAMALARI Turizm işletmelerinde dağıtım aşamaları dağıtım sisteminde bulunan aracı sayısına göre belirlenmektedir. Bu anlamda dağıtım aşamalarını: Tek aşamalı sistem İki aşamalı sistem Üç aşamalı sistem ve Dört aşamalı sistem şeklinde inceleyebiliriz.
3
TEK AŞAMALI SİSTEM Bu sistemde tüketici, turistik mal ve hizmetlerden herhangi bir aracı olmaksızın yararlanmakta, direk tüketicinin kendisi ürün talebinde bulunmaktadır. Turistin, otel rezervasyonunu bizzat kendisinin otele başvurarak yapması tek aşamalı sistem için iyi bir örnektir. Bir çok restoran, yazlık kamp tesisleri ve küçük ölçekli turistik gezi hizmetleri sunan işletmeler bu sistemi kullanmaktadır.
4
İKİ AŞAMALI SİSTEM Tüketicinin turistik mal veya hizmeti satın alırken bir aracıdan yaralanmasıdır. Bu aracı genellikle bir perakendecidir. Turistin bir uçak bileti için seyahat acentesine başvurması iki aşamalı bir sistemdir. Burada aracı olan perakendeci kurum seyahat acentesidir. Denizyolu gezi işletmeleri, temalı park tesisleri ve otel işletmeleri bu sistemi kullanmaktadır.
5
ÜÇ AŞAMALI SİSTEM Bu sistemde üretici ile tüketici arasında iki tane dağıtım kanalı bulunmaktadır. Bu aracılar toptancı olan tur operatörü ve perakendeci olan seyahat acentesidir. Bu sistemi, ulusal ve uluslar arası havayolu şirketleri, otobüs işletmeleri ve büyük zincir oteller kullanmaktadır.
6
DÖRT AŞAMALI SİSTEM Genelde üç aşamalı sistem gibidir, devreye giren üçüncü bir aracıdan dolayı sistem dört aşamalı olmuştur. Tur operatöründen önce otelin ya da hizmeti sunan işletme temsilcisinin devreye girmesi dört aşamalı sisteme örnek verilebilir. Çok aşamalı sistem aracının, toptancıdan satın alıp daha küçük aracılara satması sonucunda çok sayıda aracı kurumla karşı karşıya gelinmektedir.
7
Mal üreten bir işletme ile bir turizm işletmesini dağıtım kanalları açısından karşılaştırınız.
Turizm hizmetlerinde dağıtım kanalları ters yönlü işlemektedir, mal üreten bir işletmenin malı tüketiciye ulaştırması gerekirken, turizm işletmesi için durum tam tersidir yani tüketicinin ürüne ulaştırılması gerekmektedir. Bu nedenle
8
TUTUNDURMA (PROMOTION)
TANIMI VE ÖZELLİKLERİ TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA SÜRECİ TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA ELEMANLARI Reklam Kişisel Satış Satış Geliştirme Halkla İlişkiler
9
TANIMI VE ÖZELLİKLERİ Turizm işletmeleri için tutundurma, turistik ürünün turizm piyasasında talep edilebilirliğini sağlamak için turistik tüketicinin ikna edilmesi yönündeki iletişim çabalarıdır. Turizm endüstrisindeki işletmeler için oldukça önemli olan tutundurma faaliyetleriyle turistik tüketicinin istekleri uyandırılır ve turistik istek özendirilir.
10
Turizm endüstrisindeki işletmeler için tutundurmanın önemli olmasının nedenleri şunlardır:
Turistik talebin mevsimselliği Turistik ürünlerin ekonomik koşullara ve fiyat düzeylerine karşı duyarlılığının yüksek oluşu Turistik ürünün soyut ürün özelliği Marka bağımlılığı yaratmadaki zorluk Turistik ürünlerin birbirleriyle ve diğer mal ve hizmetlerle arasında şiddetli bir rekabetin olması İkame edilebilmesinin yüksek oluşudur.
11
TUTUNDURMA KARMASI OLUŞTURMA SÜRECİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.