Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
SELÇUK ORTAOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN ÜNİTE Bilişim Teknolojileri KAZANIMLAR Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. Bilişim teknolojilerini günlük yaşamdaki kullanım amaçlarına göre sınıflandırır. Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini tartışır. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. Hedefler Bilişim Teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini açıklar. TARİH 18-22 EYLÜL 2017 BECERİLER SEVİYE SINIF SÜRE DEĞERLER Ana dilde iletişim Yabancı dilde iletişim Dijital beceriler Kolay Orta Zor 5.Sınıflar 2 ders saati (40+40 dk.) Açık ve anlaşılır olma Davranışlarını kontrol etme GİRİŞ Öğrencilerimizin günlük yaşamında bilgi ve iletişim teknolojilerinin geçmişini öğrenmesi ve geleceğe etkilerinin anlatılması amacıyla bu ders programı hazırlanmıştır. Bilişim teknolojilerinin hayatımıza getirdiği avantajlar ve dezavantajların farkına varması hedeflenmiştir. ARAÇLAR Youtube videoları, EBA.gov.tr, Powerpoint sunumları, Opensim uygulaması, Aurasma uygulaması, kahoot, kağıt kalem, plickers, word art. Süreç Eğitim Öğretim yılı başlangıcı olması sebebiyle öğrencilerle tanışma yapılır ve ders işlenişleri hakkında kısa bilgi verilir. Dersin başında öğrencilerimizin konuya dikkatlerinin çekilmesi, ön bilgilerinin harekete geçirilmesi amacıyla Youtube kanalından indirilmiş olan “Geçmişten Günümüze Teknolojik Gelişim” videosu izletilir. 1. ADIM: İzletilen video sonrası öğrencilerin dikkatlerini konuya odaklamak adına sorular sorulur. Geçmişten günümüze teknolojik araçlarda neler değişmiştir? Teknoloji, günlük hayatımızda ne denli önemlidir? Teknolojin sağladığı kolaylıklar nelerdir? Öğrencilerin bu sorulara verdiği cevaplar neticesinde derse geçilir. 2. ADIM: DERSİN İŞLENİLMESİ (40 dk.) İzletilen videoya paralel olan “Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Giriş” sunumu açılır. Bilişim Teknolojilerinin temel kavramları olan “bilgi, iletişim, teknoloji, bilişim teknolojileri” kavramları tanıtılır. Öğrencilerin görüş ve düşünceleri alınır. Onlardan kavramlarla ilgili örnek vermeleri istenir. Bu kavramların kullanıldığı alanların neler olduğu görüşü öğrencilerden istenir. Öğrencilerin görüşleri karşılaştırmaları ve eksiklerini fark etmeleri için Powerpoint sunusundan devam edilir. Hangi alanda hangi teknoloji kullanılacağının farkına varması için teknolojik araçlar tanıtılır. 3. ADIM: değerlendirme VE İZLEME(20 dk.) Ders sonunda öğrencilerin süreçteki bilgilerini ölçmek için soru-cevap etkinliği olan ozgurseremet.com üzerinde bulunan online test açılır. Sitede hazırlanmış çoktan seçmeli sorular öğrencilere birlikte çözülür. Öğrencilerin hem doğru hem de hızlı bir biçimde doğru seçenekleri seçerek öğretmenle paylaşmaları sağlanır. Bu sayede sınıfta hem bilgilerin geri dönütü sağlanır hem de bir yarışma ortamı oluşturularak öğrencilerin bilgileri ölçülür. Derste yer alan kavramların pekiştirilmesi için Bit’in kullanım alanlarından 1 tanesini seçip bu alanda kendilerinin nasıl faydalandıklarını anlatmaları istenir.. Özgür ŞEREMET Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni 18/09/2017 Kadir ÖZKAN Okul Müdürü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.