Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE KURULU DIŞ DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ (EK-2 KURUM DEĞERLENDİRME FORMU) HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

2 Kurumun ; Tarihsel Gelişimi, Misyonu, Vizyonu, Organizasyon Yapısı, İyileştirme Alanları, Stratejik Planı Ve Diğer Yıllık Raporların Link Adresleri

3 Tarihsel Gelişim : http://www.deu.edu.tr/tarihce/
Misyon : Vizyon : Organizasyon Yapısı : İyileştirmeye Açık Alanlar : Stratejik Planlar : İdare Faaliyet Raporları : Kurum İç Değerlendirme Raporları : Bütçe Performans Raporları : Sayılarla Dokuz Eylül :

4

5

6 Kurumun Kalite Güvence Politikaları ve Stratejileri
Üniversitemiz web sayfasında «Kalite Komisyonu» sayfası oluşturularak içerik düzenlemeleri yapılmıştır. Üniversite Senatosu’nun tarih ve 477/11 sayılı kararı ile «Dokuz Eylül Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü ve Kalite Komisyonu Yönergesi» uygulamaya konulmuştur. content/uploads/2017/08/DEU_kalite_koordinatorlugu_komisyon_yonergesi.pdf Kurum Kalite Güvence Politikası, Üniversitemiz web sayfasında «Kalite Komisyonu» linki altında kamuoyu ile paylaşılmıştır. Kalite Güvence Sistemi çalışmalarının kurumdaki gelişimi ve gelinen düzeye ilişkin, 2016 Yılı Kurum İç Değerlendirme Raporu içeriğinde ve Kalite Komisyonu web sayfasında detaylı içerik bulunmaktadır.

7 Kurumun Stratejik Hedefleri Ve Performans Göstergelerinin Belirlenmesi, İzlenmesi Ve İyileştirilmesi Çalışmalarını Tanımlayan Süreçleri Kurum Stratejik Planı kapsamında tanımlanan hedefler, yıllık yapılan Kurum Faaliyet ve Performans Raporları ile izlenip gerçekleşme düzeylerinin seyirleri kontrol altına alınmaktadır. Performans Hedef Göstergelerinin gerisinde kalan gerçekleşme düzeyleri öncelikli olmak üzere, açık alanlar, hedefler doğrultusunda belirlenerek iyileştirmeler yapılmaktadır. Bu amaçla yapılan anket çalışmalarından elde edilen bulgular doğrultusunda iyileştirmeler için eylem planları oluşturulmaktadır. Kurum 2016 – 2020 Stratejik Planı Kurum 2016 Yılı İdare Faaliyet Raporu Stratejik Plan Performans Hedef Göstergeleri, dönemsel izlemeleri ve sonuç raporları Bütçe Performans Raporları: Aksiyon Planları : İç ve Dış Paydaş Anketleri / Sonuçları :

8 Kurum Stratejik Planı İle Performans Programı ve Bütçe Arasındaki Fonksiyonel İlişki
Stratejik Planı kapsamında ulaşılması öngörülen faaliyetler ve çıktıları, altı aylık periyodlar dahilinde, sorumlu birimlerden temin edilerek kurumsal düzeyde performans hedef gerçekleşme düzeyleri, gerekçeleri ile birlikte raporlanmakta ve yıllık idare faaliyet raporlarında gelinen düzeyler, kamuoyu ile paylaşılmaktadır. 2016 – 2020 Stratejik Planı ve Performans Programı dahilinde, kurumsal düzeyde mali durum ve beklentiler raporu, her mali yıl tamamlanması ardından düzenlenerek ilgili kurumlara gönderilmekte ve kurum web sayfasından kamuoyu ile paylaşılmaktadır. RAPORU.pdf

9 Özgü Anahtar Performans Göstergeleri
Eğitim - Öğretim, Araştırma, İdari Ve Toplumsal Katkı Süreçlerinde Kuruma Özgü Anahtar Performans Göstergeleri Kurumun 2016 – 2020 Stratejik Planı kapsamında Performans Hedef Göstergeleri ve ulaşılması öngörülen düzeylere erişim amaçlı çalışmalar Destekleyici alt faaliyetler ile çıktıları Yılda iki kez farklı periyodda izlemekte, Raporlamakta, Yıl sonu kurumsal düzeyde konsolide edilerek faaliyet raporları ile kamuoyu bilgisine sunulmaktadır. 2016 – 2020 Stratejik Planı kapsamında belirlenen Performans Hedef Göstergeleri ve Kuruma özgü anahtar performans göstergeleri için ;

10 Kurum İçi Kalite Kültürünün Yayılımı ve Uygulanması
Dokuz Eylül Üniversitesi, kurumda kalite anlayışının ilk temellerini İdari ve Destek Süreçlerinde TSE EN ISO Standartlarını uygulamaya başlayarak atmıştır. İlk olarak 2000 yılında Rektörlüğe bağlı birimlerde başlatılan ISO çalışmalarıyla kurumun vizyon ve misyonu belirlenmiş sonrasında ilk olarak 2003 yılında ISO 9001:2000 belgesi alınmış ve Üniversitenin farklı bölümlerinden de Kalite ve Akreditasyon çalışmalarına hız verilmiştir. Birçok yüksek okul ve Merkezinde çeşitli düzeylerde kalite çalışmalarının yürütülmesi ve her birimin ayrı misyon ve vizyonun tanımlanması ve revizyonu sağlanmıştır. Akreditasyon süreçleri devam eden merkezler ve detay bilgilerine adresinden ulaşılabilir.

11 Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda, Dokuz Eylül Üniversitesi akademik birimlerinin eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi, stratejik yönetim, kalite geliştirme, onaylanma ve tanınma çalışmalarının uygulama usul ve esaslarını düzenlemek amacıyla Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönergesi 12 Temmuz 2011 tarihinde Üniversitemiz Senatosu’nda onaylanarak yürürlüğe konmuştur. Bu yönerge çerçevesinde, Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu (ADEK) ve Bologna Eşgüdüm Komisyonu oluşturulmuş, bu kurullar tarafından kalite geliştirme faaliyetleri yürütülmüştür. DEÜ- ADEK kalite geliştirme sürecinde aktif görev almış ve tüm birimlerde “DEÜ-ADEK alt çalışma grubu üyeleri” belirlenmiştir. Öğrenci, akademik ve idari personel memnuniyet anketleri ve öğrenci ders değerlendirme çalışmaları kurumsal web adresleri üzerinden gerçekleştirilerek sonuçları değerlendirilmiş, geçmiş dönem algılarına göre iyileştirilmiş ya da henüz iyileştirilememiş alanların tespitleri ve yeni süreçleri tanımlanmıştır.

12 Kurumun Uluslararasılaşma Stratejileri
Uluslararasılaşma Stratejimiz üniversitemizin işlevlerini kapsayan dört temel alana odaklanır: a) Öğrenci Deneyimi b) Araştırma ve Bilgi Transferi c) Ortaklıklar d) Uluslararası Görünürlük Dört temel alandaki uygulama stratejileri ve hedefleri konusunda detay içerik için ;

13 Kurumun Kalite Güvencesi Sisteminin Kurulması ve İşletilmesi Kapsamında Kalite Komisyonunun Yetki, Görev ve Sorumlulukları Kalite Komisyonunun yetki, görev ve sorumlulukları, Üniversite Senatosu’nun tarih ve 477/11 sayılı kararı ile «Dokuz Eylül Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü ve Kalite Komisyonu Yönergesi» ile açıkça tanımlanarak uygulamaya konulmuştur. Kalite Komisyonunun sorumluluğu kapsamında ; Önceki dönemlerde gerçekleştirilen kalite odaklı kurumsal deneyimler, Program Akreditasyonları ; Laboratuvar Akreditasyonları ; Sistem Standartları Yönetimi ; EFQM Mükemmellik Modeli Çalışmaları ve Saha Uygulamaları konusunda detay içerik için ;

14 İç Paydaşlar (Akademik ve İdari Çalışanlar, Öğrenciler) ve Dış Paydaşların (İşverenler, Mezunlar, Meslek Örgütleri, Öğrenci Yakınları vb.) Kalite Güvence Sistemine Katılımı Kurum, iç ve dış paydaşlarını belirleyerek temel ve stratejik ortak ayrıştırmaları ile birlikte tanımlayarak 2016 – Stratejik Planı ile kamuoyu bilgisine sunmuştur. Kalite çalışmaları kapsamında «Danışma Kurulu Yönergesi» hazırlanarak, tarih ve 476/16 sayılı Üniversite Senatosu kararıyla uygulamaya konulmuştur. Birimlerde farklı dönemlerde gerçekleştirilen dış paydaş paylaşım toplantılarının yanında Rektörlüğümüz bünyesinde de Stratejik Ortak konumundaki bazı kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılımı ile kurumsal düzeyde dış paydaş toplantısı gerçekleştirilmiştir. Birim düzeyindeki dış paydaş toplantı içerikleri ; Kurumsal düzeyde gerçekleştirilen dış paydaş katılımlı «Danışma Kurulu» toplantısı görselleri ve detayları ;

15 İç Paydaşlar (Akademik ve İdari Çalışanlar, Öğrenciler) ve Dış Paydaşların (İşverenler, Mezunlar, Meslek Örgütleri, Öğrenci Yakınları vb.) Kalite Güvence Sistemine Katılımı 2017 Yılı başında Kalite Komisyonu üst yönetimin desteği ile EFQM mükemmellik modelini esas alan bir kalite güvence sistemi oluşturmaya karar vermiş, kurumsal kalite ve mükemmellik anlayışını geliştirmek amacıyla EFQM Mükemmellik Modelini örnek alacak bir çalışma başlatılmıştır. DEÜ, Türkiye Kalite Derneği (KALDER) işbirliğinde üniversite personeline verilen eğitimle, sürekli gelişme, mükemmel sonuçlara ulaşma sürecinde yeni bir yol haritasına sahip olmak için KALDER İzmir Şubesi ile görüşmeler yapılmış ve bu kapsamda; Türkiye Kalite Derneği (KALDER) Dokuz Eylül Üniversitesi üst yönetimi ve toplam 237 akademik ve idari personelin katılımıyla, EFQM Mükemmellik Modeli hakkında tanıtım gerçekleştirmiştir. Kalite Komisyon Üyeleri Başta olmak üzere DEÜ Öz Değerlendirme Ekipleri belirlenmiş ve eğitim süreçleri başlatılmıştır. Toplam 75 kişiden oluşan 3 ayrı grupta 2 tam gün süren eğitimden sonra düzenlenen çalıştayın ardından eğitim sertifikaları teslim edilmiştir. Sertifikalarını alan personelin üniversitenin bütün birimlerinde kapsamlı anket ve saha çalışması yapabilmesi için ekipler ve ekip liderleri belirlenmiştir.

16 İç Paydaşlar (Akademik ve İdari Çalışanlar, Öğrenciler) ve Dış Paydaşların (İşverenler, Mezunlar, Meslek Örgütleri, Öğrenci Yakınları vb.) Kalite Güvence Sistemine Katılımı Yukarıdaki süreçlere ilişkin ilave bilgi ve görseller ekteki link adreslerinden temin edilebilir. kalder,-de%C3%BC%E2%80%99ye-konuk-oldu.html üniversitesi-kalitede-ilk-olacak-ticaret.html Bilgi İşlem Daire Başkanlığı desteği ile EFQM Modeli ve YÖK İç Değerlendirme Raporu Sorularına uygun bir yazılım hazırlanmıştır. Ekipler öz değerlendirme sürecine ilişkin tüm yanıtları kendilerine giriş yetkisi verilen DEBİS üzerinde giriş yapmışlardır. Ekipler veri girişlerini tamamladıklarında 2(iki) gün süren ve toplam 21 katılımcının katıldığı uzlaşım toplantısı ile Yüksek Öğretim Kurulu Kalite Kuruluna gönderilecek İç Değerlendirme Raporuna ilişkin soru ve süreçlerin yanıtlarını tanımlamıştır.

17 İç Paydaşlar (Akademik ve İdari Çalışanlar, Öğrenciler) ve Dış Paydaşların (İşverenler, Mezunlar, Meslek Örgütleri, Öğrenci Yakınları vb.) Kalite Güvence Sistemine Katılımı Yapılan öz değerlendirme çalışmaları sonucu ortaya çıkan iyileştirmeye açık alanlar, ilgili birimlere gerekçeleri ile birlikte aktarılarak, aksiyon planlarını yapmaları ve Kurumsal düzeyde aksiyon planlarının belirlenmesi için Rektörlüğe bildirimleri istenmiştir. Birimlerden gelen aksiyon planları, koordine edilerek kurumsal düzeyde aksiyon planları oluşturulmuştur. Stratejik Plan kapsamında uygulanması öngörülen ve performans hedef göstergelerinde tanımlanan ; Öğrenci, Akademik ve İdari Personel ile dış paydaşlara yönelik yapılan memnuniyet anketleri sonuçları, iki yılda bir (bir yıl iyileştirme sonuçları izlenmektedir) düzenlenerek idare faaliyet raporunda kamuoyu ile paylaşılmaktadır.

18 Eğitim – Öğretim Faaliyetleri (Programların Tasarımı ve Onayı)
Programların yeterlilikleri belirlenirken Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesiyle (TYYÇ) uyumu göz önünde bulundurulmaktadır. Programların bağlı olduğu alan yeterlilikleri ve TYYÇ’ de tanımlı bileşenler ile programın tanımlanan yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere, üniversite yönetimi tarafından hazırlanan matris tablo kullanılmıştır. TYYÇ ile program yeterlilikleri ilişkileri DEÜ Bilgi Paketinde tanımlanmıştır. Bu tabloların kaydedildiği dosyalara, bilgi paketinde programa ait Türkçe sayfada verilen linkten ulaşılabilmektedir. Birimlerde eğitim programları, iç paydaşlar ve akademik kurullar ile yapılan görüşmeler sonucunda belirlenir, Fakülte/Yüksekokul Kurulu tarafından onaylanarak, Üniversite senatosuna sunulur. Ders teklif onay süreci ile yeni program açma onay süreci şemalarının detay içerikleri için;

19 Eğitim–Öğretim Faaliyetleri (Programların Tasarımında Paydaş Görüşlerinin Katkısı)
Program yeterlilikleri ile ders öğrenme kazanımları arasındaki ilişkilendirme, basit ilişki tabloları ile yapılmaktadır. DEÜ Oracle veri tabanı üzerinde Bologna işlemleri modülünde kurgulanmış olan ders tanıtım formlarına, ders koordinatörü öğretim elemanları tarafından öğrenme çıktıları girilmektedir. Öte yandan, bölüm başkanlıkları da yine Oracle üzerinde tanımlanmış bir form aracılığı ile program amaç ve yeterlilik maddelerinin girişini yapmaktadır. Bu iki kanaldan yapılan girişler, aynı modül içerisinde yer alan ÖK-PK Matris girişi formuna otomatik olarak aktarılmaktadır. Bu formdaki ilişki düzeyleri, ilgili anabilim dallarından gelen öneriler doğrultusunda bölüm başkanlıklarınca girilmektedir. İlişki değeri için standart bir ölçek yoktur. Her birim, kendi düzeyinde belirlediği kurallara göre ölçeklendirme yapabilmektedir. DEÜ – Otomasyonlar - Bologna İşlemleri üzerinden yapılan bu tür girişler, 24 saat içerisinde DEÜ Bilgi Paketine otomatik olarak yansıtılmaktadır. Oracle tarafındaki girişler yetki hiyerarşisi içerisinde standart bir yaklaşımla gerçekleştirilmektedir. Detay bilgi için ;

20 Eğitim – Öğretim Faaliyetleri (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
Bologna süreciyle tam entegre olarak programların oluşturulması, güncellenmesi, işletilmesi gerçekleştirilmekte ve yazılımsal sistemler ile bu süreç kontrol altına alınmaktadır. Aynı zamanda programların açılmasında dış paydaş görüşlerinden de yararlanılmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesinde derslerin AKTS kredileri; öğrencilerin öğrenimleri sırasında alacakları zorunlu ve seçimlik derslere ilişkin olarak yapılan teorik ders ve var ise, uygulama ve laboratuvar, yarıyıl içi veya yıl içi proje, atölye, diploma çalışması, staj, bilgi beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınmaktadır. AKTS iş yükü yurt içi ve yurt dışı staj faaliyetlerini de içerecek şekilde hesaplanmaktadır. AKTS iş yükü girişleri faaliyetler bazında detaylı olarak, üniversitenin ortak veri tabanı üzerinde çalışan standart bir elektronik form aracılığıyla yapılmakta ve burada oluşturulan tablolar, doğrudan bilgi paketine yansıtılmaktadır. Diploma eki ve Bilgi Paketinde her ders için iş yükü / AKTS leri verilmektedir. AKTS iş yükü hesaplamaları, DEÜ AKTS Uygulama Yönergesi’ nde belirlenen ilkelere göre yapılmaktadır. Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Uygulama Yönergesi detayları için ;

21 Eğitim – Öğretim Faaliyetleri (Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma)
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu Kararlarına ve Yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, öğrenci işleri daire başkanlığının web adresinden ulaşılmaktadır. Merkezi sistemle öğrenci yerleştirme işlemleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Dokuz Eylül Üniversitesinin Buca Eğitim Fakültesi Resim, Müzik Öğretmenlikleri, Güzel Sanatlar Fakültesi, Devlet Konservatuarı, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokuluna ön kayıt işlemleri, yetenek sınavları sonuçlarına göre yapılmaktadır. Üniversitemiz tüm birimlerinde tanımlanmış kayıt kabul şartları mevcut olup, internet adreslerinden duyurulmaktadır. Ön lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği detay içeriği için ; Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği detay içeriği için ;

22 Eğitim – Öğretim Faaliyetleri (Eğitim – Öğretim Kadrosu)
Üniversitemizde eğitim – öğretim kadrosunun işe alınması, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği ve Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav İle Geçiş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin ilgili maddeleri uyarınca yapılmaktadır. Kuruma dışarıdan ders vermek üzere Öğretim elemanı temininde, konusunda uzman kişiler her birimin kendi ölçeğinde değerlendirilerek, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 31, 40 A ve 40 B maddeleri hükümleri kapsamında görevlendirilmektedir. Eğitim-öğretim kadrosunun eğitsel performanslarının izlenmesi ve ödüllendirilmesine yönelik olarak, Atama Yükseltme Kriterlerine ilave olarak, Eğitsel performansın değerlendirilmesi adına Akademik puan (5 Puan) verilmektedir. Ayrıca Öğrenci Ders Değerlendirme ve Öğretim Üyesi Ders Değerlendirme formları dönemsel uygulanmaktadır. Bulgular ilgililere anlık raporlanabilmektedir. Kurum, eğitim bileşeni kapsamındaki hedeflere ulaşmayı sağlayacak eğitim- öğretim kadrosunun, nicelik ve nitelik olarak sürdürülebilirliğini, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği kapsamında güvence altına almaktadır. Detay içerik için ;

23 Eğitim – Öğretim Faaliyetleri (Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler)
tarih ve 477/06 sayılı Üniversite Senatosu kararı ile «Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik Danışmanlık Yönergesi» kabul edilerek uygulamaya konulmuştur. Özel yaklaşım gerektiren öğrenciler için tarih ve 445/06 sayılı Üniversite Senatosu kararı ile «Dokuz Eylül Üniversitesi Özel Öğrenci Yönergesi» kabul edilerek uygulamaya konulmuştur. Özel yaklaşım gerektiren öğrencilere yeterli ve kolay ulaşılır öğrenme imkanları sunma çalışmaları kapsamında; Görme Engelli öğrencilerimizin üniversite eğitimlerinde, tüm ders notlarını ve kitaplarını gereksinimleri doğrultusunda farklı formatlara (Braille, pdf, mp3) dönüştürebilecekleri teknik alt yapı kullanıma hazır hale getirilmiştir. Detay içerik için ;

24 Araştırma – Geliştirme (Kurumun Araştırma Stratejisi ve Hedefleri)
Üniversitemiz 10 yılı aşkın bir süre öncesinden başlayarak hedef ve faaliyetlerini stratejik planlar ile belirlemeyi benimsemiş ve faaliyetlerini yapılan planlar çerçevesinde yürütme çabası içine girmiştir. Bu kapsamda , , Stratejik Planları oluşturulmuştur. Detay içerik ; Üniversitemizin Araştırma stratejisi, Stratejik Planında yer alan üç temel stratejik amaçtan ilki olan “Bilimsel ve Yenilikçi (İnovatif) Kapasitenin Geliştirilmesi” olarak tanımlı stratejik amaç altında beş stratejik hedef ve bu hedefleri gerçekleştirmek için belirlenmiş 36 stratejiden oluşmaktadır. Bu hedeflerin hangi birimler tarafından gerçekleştirileceği stratejik planda tanımlanmıştır. “Bilimsel ve Yenilikçi (İnovatif) Kapasitenin Geliştirilmesi” stratejik amacı kapsamındaki stratejik hedefler; insan kaynağının akademik beceri, nitelikli ve etkin araştırma yapabilme kapasitesinin arttırılması, araştırma ve yenilikçilik ile ilgili fiziksel ve operasyonel altyapının geliştirilmesi, katma değer yaratan bilimsel ve yenilikçi (inovatif) çıktıların artırılması, girişimciliği destekleyecek altyapının geliştirilmesi, ulusal ve uluslararası bilimsel ve yenilikçi politikaların belirlenmesinde proaktif rolün ve görünürlüğün geliştirilmesidir. Detay içerik için ;

25 Araştırma – Geliştirme (Kurumun Araştırma Kaynakları)
Üniversitenin araştırma bütçesi, kalkınma bakanlığı destekli hazine bütçesi, kurum dışı ulusal ve uluslararası araştırma fon kaynaklarınca desteklenen projelerin bütçesi ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 58’inci maddesinin (b) bendinde döner sermaye gelirlerinden tahsil edilen kısmın en az yüzde 5'inin üniversite bünyesinde yürütülen bilimsel araştırma projelerinin finansmanı için kullanılmasına yönelik düzenleme gereğince öz gelirlerden araştırma için ayrılan paylardan oluşmaktadır. Öz gelirler ile 2014 yılında 85, 2015 yılında 108 ve 2016 yılında 66 proje desteklenmiş ve anılan yıllarda desteklenen projeler için sırasıyla ,11₺, ,16₺, ,44₺ olmak üzere son üç yılda toplam ₺ bütçe ayrılmıştır. Detay içerik için ; content/uploads/2017/08/DEU_aday_arastirma_universitesi_ozdegerlendirme_raporu.pdf Dokuz Eylül Üniversitesi Laboratuvar Bilgi Sistemi (DELAB) ile üniversitemizdeki laboratuvarların, laboratuvar sorumlularının, cihaz ve yazılımların ve yapılabilen deney ve testlerin listesine ulaşılabilmekte, anahtar sözcükler kullanılarak arama yapılabilmektedir.

26 Araştırma – Geliştirme (Kurumun Araştırma Kadrosu)
20 Temmuz 1982’de kurulan Dokuz Eylül Üniversitesi bugün 16 farklı yerleşim biriminde, 15 Fakülte, 10 Enstitü, 1 Konservatuvar, 4 Yüksekokul, 6 Meslek Yüksekokulu, 1 Uygulama ve Araştırma Hastanesi, 58 Araştırma ve Uygulama Merkezi ile bilimsel bilgi üretmek, toplum yararını gözeten nitelikli insanlar yetiştirmek ve bilimsel ve teknolojik araştırmalar yaparak sonuçlarını yaymak görevlerini başarı ile yerine getirmektedir. Üniversitemizin güncel ( ) toplam akademik personel sayısı 3.243’dür. Akademik personelin 726’sı profesör, 347’si doçent, 556’sı yardımcı doçent, 330’u öğretim görevlisi 909’u araştırma görevlisi, 192’si uzman ve 183’ü okutman kadroları ile çalışmalarını sürdürmektedir. Üniversitemiz en son 2015 yılında güncellediği Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltme-Atama İlkeleri ve esasları ile atamalarda adayların araştırmacı yönünü biraz daha ön plana çıkaran değerlendirme ilkelerini benimsemiştir. Detay içerik için ;

27 Araştırma – Geliştirme (Kurumun Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi)
Kurumun araştırma performansının verilere dayalı ve periyodik olarak ölçülmesi için ölçülen parametreler Yayın sayısı, atıf sayısı, proje sayısı bilgileri toplanmakta ve değerlendirilmektedir. Kişi başına ve bölüm başına düşen akademik yayın sayıları da hesaplanmakta Fakülteler içinde ve diğer üniversiteler ile kıyaslamalar yapılmakta Raporlar Fakültelerin Akademik Genel Kurul Toplantısında görüşülmektedir. DEÜ Bilgi İşlem Sisteminde (DEBİS) hazırlanan Akademik Özgeçmiş Programı ile Akademik Personelin özgeçmişini ve tüm akademik faaliyetlerini kategorilere ayrılmış olarak girmesi ve istediği zaman güncellemesi sağlanmıştır Akademik Özgeçmiş programından aylık ve/veya yıllık raporlamalar yapılabilmektedir. Akademik Bilgi Bankası ile de üniversite içi ve dışındaki kişiler araştırmacıların uzmanlık alanı ve yayın bilgilerine kolaylıkla ulaşabilmektedir. Akademik personelin performans hedef göstergeleri kapsamında BAP, Kalkınma Bakanlığı, TÜBİTAK, AB ve diğer araştırma projelerinin dönemsel periyodik izlemeleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Olası yetersizlikler, Stratejik Yönetim ve Planlama Şube Müdürlüğü tarafından üst yönetime sunulmaktadır.

28 Yönetim Sistemi (Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı)
Üniversite yönetimi katılımcı ve şeffaf bir yönetim anlayışı ile eleştirilere ve önerilere açık, görüşlerin rahatlıkla dile getirebileceği bir modeli benimsemektedir. Bunun için öğrenciler, akademisyenler ve idari personel ile düzenli yapılan organizasyonlar, toplantılar, etkinlikler, sosyal medya platformu, oluşturulmaya çalışılan kültürün kontrol noktalarından bazılarıdır. Organizasyon şemaları için ; Öğrenci Bahar Şenlikleri Organizasyon Resimleri : Rektörlük Merkezli Paylaşım Toplantıları Görselleri :

29 Yönetim Sistemi (Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı)
5018 sayılı Kanun’un 60. maddesi ve Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde; Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ve ön mali kontrol faaliyetini yürütmekten sorumlu kılınmış, bu amaçla Üniversitemizin iç kontrol sisteminin, kamu iç kontrol standartlarına uyumun sağlanması amacıyla, çalışmalar 2008 yılı Ocak ayında başlatılmıştır. Bu kapsamda Dokuz Eylül Üniversitesi İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planları, altı ayda bir güncellenmekte, İzleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından değerlendirilmektedir. Stratejik Plan içeriğinde tanımlanan hedefler ve performans göstergeleri ile paralel, süreçte oluşabilecek risklerin tespiti ve önlenmesi amacıyla İç Kontrol Standartları ve Eylem Planı ile uyum çalışmaları da başlatılmıştır. Detay bilgi ve süreç şemaları için ;

30 Yönetim Sistemi (Kaynakların Yönetimi)
Mali Kaynakların yönetimi, her yıl bütçe kanunu ile kurumumuza tahsis edilen ödeneklerin, birimlerin geçmiş yıllar harcamaları ve takip eden yılda yapmayı planladıkları cari giderlerinin göz önünde bulundurularak, bütçe olanakları doğrultusunda harcama birimlerine dağıtılması ile gerçekleştirilir. Harcamaların takibi ise KBS ve E-Bütçe otomasyon sistemleri üzerinden yapılır. Her yıl Kamu İhale Kurumu’nca belirlenen limitlerin üzerinde kalan ihaleli alımlar, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı bünyesinde ön mali kontrole tabi tutulmaktadır. Rektörlük bünyesinde Üniversitemizin harcama birimlerine ait taşınırlara ait işlemler Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü’nün yönetiminde bulunan Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS) üzerinden yürütülmektedir. Özel hesaplardan (BAP, TÜBİTAK ve ERASMUS) üniversitemize bağış yapılan taşınırlar da yine aynı sistem üzerinden takip edilmektedir. Kurumumuza ait taşınmazlarda, ilgili hesap kodlarına göre muhasebe kayıtlarına alınarak, bu hesaplarda izlenmektedir.

31 Yönetim Sistemi (Bilgi Yönetimi Sistemi)
2016 Kurum İç Değerlendirme Raporunda tanımlanan sistemlerin dokümanları için Bilişim Servisleri Linki altında ; Öğrenci İşleri Personel İşleri Bilimsel Araştırma Projeleri Tıp Etik Kurulu Yapı İşleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı İdari Mali İşler Daire Başkanlığı Birimlerinin hizmet uygulamaları ve yönlendirmeleri konusunda ; adresinden yararlanılmaktadır.

32 Yönetim Sistemi (Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetlerin Kalitesi)
Üniversite dışından temin edilen idari ve / veya destek hizmetlerinin tedarik süreçleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri çerçevesinde yapılan teknik şartnameler ve idari sözleşmeler ile 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu prosedürlerine göre işletilmektedir. Tanımlanan yasal süreçler ile Temizlik Hizmetleri, Yazılım Uyarlama ve Programlama Hizmetleri, Silahsız Koruma ve Özel Güvenlik Hizmetleri vs. hizmet ihtiyaçları, ilgili talebin içeriğine uygun teknik şartnameler ile tanımlanarak tedarik edilmektedir. Kurum dışından alınan bu destek hizmetlerinin uygunluğu ve kalitesi, söz konusu işler için kurulan kontrol teşkilatı ile sürekliliği ise ilgili yasal prosedüre uygun yapılan sözleşmelerle güvence altına alınmaktadır. Ayrıca Üniversitemiz eğitim – öğretim kadrosunun işe alınması, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği ve Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi Sınav ile Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin ilgili maddeleri uyarınca yapılmaktadır.

33 Yönetim Sistemi (Kamuoyunu Bilgilendirme)
Üniversitemiz, topluma karşı sorumluluğunun gereği olarak, eğitim – öğretim ve araştırma – geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde çalışmalarının güncel çıktılarını kamuoyu ile paylaşmak amacıyla, her yıl düzenlenen İdari Faaliyet Raporu ile beş yıllık dönemleri kapsayan Üniversite Stratejik Planı’nı, kurum resmi web sayfasından tüm iç ve dış paydaşları ile paylaşmaktadır. Inovasyon ve araştırma çıktılarını Dokuz Eylül Research and Innovation adlı Türkçe ve İngilizce dillerde sürekli dergi yayını ile paylaşmaktadır. Üniversitenin Rektörü tarafından İdari ve Akademik personele yönelik yıllık değerlendirme toplantıları şeffaf bir ortamda düzenlenmektedir. Raporlar Kurum İdare Faaliyet Raporu, Yatırım Programı İzleme ve Değerlendirme Raporu, Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu, Yıllık Nihai Performans Raporu ve Performans Programı, Yatırım Gerçekleşme Raporu ile Kurum Stratejik Planı kapsamında ilgili dönem altı aylık ve yıllık performans hedef göstergeleri ve gerçekleşme düzeyleri belirlenmekte, yasal prosedür gereği kamuoyuna kurumsal web sayfası üzerinden ilan edilmektedir.

34 Yönetim Sistemi (Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği)
2009 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İç Kontrol Standartları Eylem Planı’nın hazırlanarak yürürlüğe girmesi ile birlikte iç kontrol sisteminin oluşturulması çalışmalarına başlanmış, çalışmaları yürütmek üzere İç Kontrol Çalışma Grubu oluşturulmuştur. Bu kapsamda; Ön Mali Kontrol İşlemleri Yönergesi, Mali İşlemler Süreç Akış Şeması, İhale Mevzuatı Uyarınca Hazırlanan Belgeleri İmzalamaya Yetkili Olanlara İlişkin Usul ve Esaslar, Etik Davranış İlkeleri ve Etik Komisyon Yönergesi, Hata Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Yönergesi, Risk Yönetimi Yönergesi, İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesi ile İdari Personel Ödül Yönergesi hazırlanarak yürürlüğe girmiştir. 5018 sayılı Kanun ve Sayıştay Kanunu çerçevesinde Üniversitemizde iç denetim; üst yönetici tarafından atanan İç Denetçiler, dış denetim ise Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Sayıştay Başkanlığı tarafından gerçekleştirilmektedir. Üniversitemiz 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’na tabi olup, harcama birimleri tarafından yapılan ve doğrudan temin limitini aşan tüm satın almalar Üniversite harcama birimleri bünyesinde oluşturulan İhale Komisyonları marifetiyle gerçekleştirilmektedir.

35 Sonuç ve Değerlendirme
Üniversitemizin Stratejik Planında, Bilimsel Araştırmalar ile Eğitim – Öğretim Sistemlerinin kalitesini geliştirmeyi, iç ve dış paydaşlara yönelik hizmet kalitesini arttırmayı ve bu sayede toplumsal katkı sağlamayı amaçlayan hedefler benimsenmiştir. Bu amaçla Dokuz Eylül Üniversitesi, Ulusal ve uluslararası öncelik stratejileri ile ilintili olarak “Stratejik Araştırma”, diğer deyişle araştırmaların topluma doğrudan katkıda bulunmaları beklentisini göz önüne alarak, birleştirici stratejik araştırma alan başlıklarını (sağlık, deniz, çevre, enerji / malzeme teknolojileri, ulaştırma, işletme - bilim ve toplum vb.) belirlemiştir. Belirlenen stratejik alanlarda Dokuz Eylül Üniversitesi, bölümleri arasında güçlü bir eşgüdümün sağlanması ve sinerji oluşturma; ulusal ve uluslararası paydaşlar nezdinde Üniversitemizin görünürlüğünü arttırma; Dokuz Eylül Üniversitesi dışındaki kurumlarla tamamlayıcı stratejik işbirliği ağlarını kurma ve konuya özgü konsorsiyumlar oluşturma; bölgesel ortaklıklar ile bu araştırmalara liderlik etme ve Avrupa Araştırma Alanı’nın bir parçası olma yolundaki çalışmalara öncelik vermeyi hedeflemiştir.

36 Sonuç ve Değerlendirme
Kurumumuz, araştırma öncelikleri kapsamındaki faaliyetleri için gerekli fiziki / teknik altyapının ve mali kaynakların oluşturulmasına ve uygun şekilde kullanımına yönelik olarak, BAP Koordinatörlüğü, DETTO Koordinatörlüğü, Teknopark, İleri Araştırma Merkezleri, Merkez Laboratuvarı ve İnovasyon Koordinatörlüğü ile akademisyenlerine destek olmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi bu amaç ve hedeflerine ulaşabilmek için akademik ve idari personeliyle faaliyetlerini etkin ve verimli kılmak üzere azimli bir çalışma göstermektedir.


"HAZIRLAYAN : STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları