Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Çok boyutlu hale gelen küreselleşme süreci, yeni eğitim ve işgücü fırsatlarını da beraberinde getirmektedir. Bu süreç sayesinde iş alanları da değişmekte ve beceri sahibi olmadan yapılan farklı işler yok olmaktadır. Bu küreselleşme sürecinde teknolojinin çağa damgasını vuran etkileri, iş piyasasında talep edilen iş gücü niteliklerinin farklılaşması, hayat boyu öğrenme kavramını daha da önemli hale getirmektedir. İnsanlar işlerini tam anlamıyla yapabilmek için daha fazla bilgi ve beceriye ihtiyaç duymakta ve formal eğitimlerini tamamladıktan sonra da eğitimlerine devam etmek ve kendilerini geliştirme ihtiyacı duymaktadırlar. Bu da hayat boyu öğrenmeyi bir bakıma zorunluluk haline getirmektedir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
3
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Mesleki ve Teknik Eğitim Kursları 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname ile yaygın eğitim ve öğretim programlarını hazırlamak görevi genel müdürlüğümüze verilmiştir. Genel Müdürlüğümüzce hayat boyu öğrenme kapsamında her yaş düzeyinden ve her gruptan bireylere mesleki ve teknik eğitim kursları ile genel kurs programları düzenlenmektedir. Kurs programları, Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin 48. Maddesi gereğince Genel Müdürlük ve Genel Müdürlüğümüze bağlı kurumlar tarafından hazırlanmakta ve Bakanlığın Onayından sonra uygulanmaktadır. Mesleki ve teknik eğitim kurs programları modüler yapıda hazırlanarak yayımlanmaktadır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
4
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Kurs Programları Kurs programları, Bakanlığın Diğer Öğretim Daireleri, Federasyonlar, Sivil Toplum Örgütleri ile işbirliği çerçevesinde ve Ulusal Meslek Standartları ile Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi referans alınarak Talim ve Terbiye Kurul Başkanlığı tarih ve 19 sayılı Onayı ile yürürlüğe giren Yaygın Eğitim Çerçeve Kurs Programı, Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı, Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller (A1 Seviyesi) Çerçeve Kurs Programı ve Yaygın Eğitim Kurumları Yabancı Diller (B1 Seviyesi) Çerçeve Kurs Programı diğer öğretim dairelerinin Talim ve Terbiye Kurulunca kabul edilen programlara göre hazırlanmıştır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
5
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM VE ÖZELLİKLERİ Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak, kalıcı izli istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. İnsanların diğer insanları kasıtlı (planlı, programlı) kültürleme sürecine de eğitim denilmektedir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
6
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ Kültür: Bir toplumun sahip olduğu maddi ve manevi her şeyidir. Kültürleme: Bireyin doğumdan ölüme kadar toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilenmesi ve değiştirilmesidir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
7
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
KÜLTÜRLEME Zoraki Kültürleme: Bireye hür iradesi dışında kültürel değerlerin zoraki olarak kabul ettirilmesidir. Gelişigüzel kültürleme: Bireylere plansız ve sistemsiz bir biçimde kültürel değerlerin benimsettirilmesi Kasıtlı kültürleme: Kültürel değerlerin planlı ve kasıtlı bir şekilde bireylere aktarılmasıdır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
8
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Kültürlenme: Bireylerin, içinde bulundukları kültürel unsurları benimseyerek o kültüre katılmasına denir. Kültürleşme: Farklı kültürlerin karşılıklı etkileşimi ile gerçekleşen serbest kültür alış-verişidir. Başka bir ifadeyle farklı toplumlardaki bireylerin karşılıklı olarak kültürel etkileşimde bulunmasıdır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
9
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
FORMAL EĞİTİM Amaç ve kuralları önceden belirlenerek planlı ve programlı olarak yürütülen eğitimdir. Formal eğitim, eğitimin kurumsallaştırılmış halidir. Bireyde davranış değişikliği meydana getirmek üzere bilinçli, planlı, kontrollü ve kasıtlı bir biçimde öğretim ortamı düzenlenir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
10
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
FORMAL EĞİTİM Örgün Eğitim: Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla okul çatısı altında yapılan düzenli eğitimdir. Örgün eğitim, okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır. Yaygın Eğitim: Örgün eğitime hiç girmemiş, örgün eğitimin herhangi bir basamağından ayrılmış ya da örgün eğitimi tamamlamamış veya bir meslekte çalışan bireylere yönelik olarak yapılan eğitimdir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
11
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
FORMAL EĞİTİM Hizmet içi eğitim: Kişilerin hizmetteki verim ve etkinliklerinin artırılmasını, gelişmeye yol açan bilgi, beceri ve tutumların zenginleştirilmesini amaç edinen ve kurumların genel çalışma düzenini sürekli olarak etkileyen eğitimdir. Sargın eğitim: Sargın eğitim, örgün ve yaygın eğitim dışında kalan, bireylerin günlük yaşamda içinde belli bir eğitim almadan kendiliğinden gerçekleştirdiği öğrenme faaliyetleridir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
12
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
FORMAL EĞİTİM Hizmet öncesi eğitim: Kamu kurum veya kuruluşlarında çalışmaya hak kazanmış ancak henüz işe başlamamış bireylere yapacakları işi pekiştirmeleri için verilen eğitimdir. Halk eğitimi: Yetişkinlerin hayat standartlarını yükseltmek, sorunlarını çözebilmelerine ve yaşadıkları toplumun kalkınmasına katkıda bulunmalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenen eğitimdir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
13
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
FORMAL EĞİTİM Hizmet içi ve hizmet öncesi eğitimi, halk eğitiminden ayıran temel fark; bir kurumun kendi çalışanları için iş öğretme amacıyla (kendi mesleklerinin direkt gerektirdiği bilgi ve becerilerle ilgili) bir program çerçevesinde bu eğitimlerin gerçekleşmesidir. Oysa halk eğitimde bireyler daha çok istihdam edildikleri meslekler dışında bir eğitim almaktadır. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
14
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
15
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Öğrenme: Yaşantı ürünü ve nispeten kalıcı izli davranış değişiklikleridir. Bireyin yaşantısının, bireyde bıraktığı kalıcı izdir. Öğrenmenin olabilmesi için bireyin davranışında değişiklik olması, yaşantı sonucunda meydana gelmesi ve belli bir süre (nispeten) kalıcı olması gerekir. Öğretme: Öğrenmeyi kılavuzlama ve yönlendirme işidir. Yani öğrenmeyi yapma işidir. Öğretim: Bireye istendik davranış kazandırma amacıyla amaçlı, planlı ve programlı olarak yürütülen eğitim süreçlerin tümüdür. Yani öğretim, öğretme işinin yapıldığı süreci ifade eder. Öğretme genelde eğitim kurumlarında (okul gibi) yerlerde gerçekleştirilir. Okulun üç önemli temel öğesi vardır: 1. Öğrenci. 2. Öğretmen 3. Programdır. Öğretimin en temel unsuru ise öğrencidir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
16
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Eğitim – öğretim arasındaki benzerlikler Hem eğitim hem de öğretim, içinde bulunulan toplumdan ve kültüründen etkilenir ve etkiler. Her ikisi de yerel, ulusal ve uluslararası özellikler taşır. Her ikisi de birer süreci ifade eder. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
17
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ NEDİR? Öğrenme – öğretme sürecinin amaçlarına ulaşabilmesi için izlenen genel çerçeveye (yola) strateji denir. EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
18
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
ÖĞRETMENİN STRATEJİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER Konunun Hedef- davranışları İçerik Öğretmenin kişiliği Zaman Maliyet Öğrenci grubunun büyüklüğü Öğretim ortamının uygunluğu EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
19
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
20
EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Teşekkür ederim…… EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.