Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü
Yaşlı Bakım Alanında Özel Eğitim ve Yenilikçi Güçlendirme Yolları ile İstihdam ve Standartların Artırılması İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü

2 AMAÇ Bu proje (IESEC), aşağıda belirtilen yöntemlerle yaşlılarına bakan bakım elemanlarının dayanıklılığını ve verimliliğini artırarak onların stres yönetim becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir: Yeterlilikler çerçevesi Yaşlı bakımı temelleri üzerinde birleştirilmiş eğitim müfredatı/ eğitim kursu Bir eğitim rehberi 2 tane pedagojik video 6 ülkedeki informal bakıcılara yönelik medikal eğitim 6 ülkedeki informal bakıcılara yönelik hasta/yaşlı- bakıcı ilişkileri eğitimi

3 YAŞLILARA BAKAN BAKICILAR için YETERLİLİK ÇERÇEVESİ
Temel sağlık hizmetleri Ev ve kurumdaki yaşlıları eğlendirmeye yönelik teknikler ve etkinlikler Sağlık sorunlarının önlenmesi Vücut bakımı ve çevre temizliği Acil durumlarda eylem planı Yaşlıların ve bakıcıların iyi olma hali Yaşlıların beslenmesi Bakımevleri ve Gündüz Merkezlerinde yaşayan yaşlılara yönelik eğlence faaliyetleri Hastaneden etkilenen yaşlılar için özyönetim Zihinsel hastalığı bulunan yaşlılara yönelik eğlence faaliyetleri

4 YAŞLI BAKIM EĞİTİM MÜFREDATI/EĞİTİM KURSU
Bakım elemanlarına önderlik etmek isteyen hekimler, hemşireler, sosyal çalışmacılar ve psikologlar için Her biri 90 ile 120 dakika arasında süren 15 seans 3 temel alan: Hastalıkların bilinmesi Hastalara nasıl bakılacağının öğrenilmesi Kişinin kendisiyle ilgilenmeyi öğrenmesi

5 EĞİTİM REHBERİ 5 Konu Başlığı: Yaşlılık Demans Aileden birinin bakım vermesi Tanı yöntemleri Ortak ülkelerin durumları

6 2 ADET PEDAGOLOJİK VİDEO
Yaşlı bakımını üstlenen kişilerin duygusal zorluklarla baş edebilme becerilerini güçlendirmek için Odak Grubun Bulgularını Temel Alan Kültürel Pedagojik Yöntemler: V.1: “Bakıcı Olmak için” web adresi ekleyin V.2: “Başlık” web adresi ekleyin

7 ODAK GRUPLAR 8 Ülke: Romanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Portekiz, Türkiye, İsveç, Yunanistan 84 informal bakıcı 4 temel konu: Ben bakıcı değilim... Ben bir aileyim. Destek eksikliği Bir kişi olarak kimlik kaybı hissi Gelecek korkusu

8 ODAK GRUPLAR/ BULGULAR
Bakıcıların büyük çoğunluğu: kadın (75%) Yaş ortalaması= 64 Bakımı alan kişilerin çoğunluğu kadın eşler (%99) Bakımı sunanların %84’ü informal bakıcı Haftada 32 saatten fazla bakım verilmektedir. Bakıcıların görevlerindeki farklılık göstermektedir. Bakımı sunan kişilerin hislerinde, duygularında ve deneyimlerinde hemen hemen farklılık bulunmamaktadır. Psikolojik stresin fiziksel durumdan daha kötü olduğu belirtilmiştir. Bakıcıların resmi olarak hizmet sunan kurum ve kuruluşların varlığı ve bunların değerlendirilmesi konusunda farkındalıkları eksik olması Depresyona, anlamsızlığa, inkar ve korkuya neden olan kaçınılmaz bir yaşamın varlığı Bakıcıların bireysel haklarını koruyamamaları

9 ODAK GRUPLAR/ BULGULAR
Ben bir bakıcı değilim…Ben bir aileyim: ahlaki sorumluluk Destek eksikliği: tüm katılımcılar, resmi bakıcıların, üst düzey merkezlerin ve sosyal ağların yardımına ihtiyaç duymaktadır. Bir kişi olarak kimlik kaybı hissi: fark edilmem çok zor, kendime ait bir zamanım yok, terkedilmiş ve görünmezim. Gelecek korkusu: bireysel olarak kendiyle ilgili duygusal korkular Nihai düşünce:“Burada anlatmaya çalıştığım şey siz başka bir insanın hayatını yaşıyorsunuz…Ben evde olmadığım zamanlar babamla ilgilenebilecek kişilerden bir ağ oluşturdum… Onun hayatı tamamıyla bana bağlı…Benim hayatım da tamamıyla ona…Ben diye bir şey yok…Yani bir kimliğin yok”

10 MEDİKAL EĞİTİM/ SONUÇLAR
Antrim, UK, Mayıs, 2015 5 gün - 8 saat (her gün için) 7 Yaşlanma Uzmanı Eğitim Materyalleri tıbbi tedaviler bakıcı stratejileri uzun vadeli planlama davranışsal sorunlar başarılı yaşlanma ve diğer ilgili konular

11 İLİŞKİ EĞİTİMİ (HASTA/YAŞLI-BAKICI)/ SONUÇLAR
Floransa, İTALYA, Ekim, 2015 5 gün - 8 saat (her gün için) 6 Yaşlanma Uzmanı Eğitim Materyalleri: yaşlı kişilerin risklerinin belirlenmesi sonuçları tersine çevirme klinik olarak daha da kötüye giden yaşlı kişilerin belirlenmesi yaygın hastalıkların, zorlu davranışların, ileriye dönük bakım planının yönetimi bakım ve vaka yönetimini ele almak stresle baş etme yollarının öğrenilmesi ve bakıcı olma çabası Bakım verme deneyimindeki hayal kırıklarını ve engelleri azaltacak yolların keşfedilmesi

12 YEREL EĞİTİM/ SONUÇLAR
METİN EKLEYİN FOTOĞRAF EKLEYİN

13 NİHAİ DURUM/ SONUÇLAR FOTOĞRAF EKLEYİN Yabancı katılımcıların sayısı
31 MAYIS 2016, ATİNA Yabancı katılımcıların sayısı Yerel katılımcıların sayısı …………………….. AFİŞ EKLEYİN FOTOĞRAF EKLEYİN

14 ORTAKLIK 10 ORTAK – 8 Ülke APPC (Romanya)
CMA Care Quality Consultancy (İngiltere) Biblioteca di Pace (İtalya) Comune di Firenze (İtalya) ECODE (İspanya) Kerigma (Portekiz) ASPA (Türkeyi) TP-Teatern (İsveç) SPAS (Romanya) Knowl Social Enterprise (Yunanistan)

15 Teşekkürler!


"İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları