Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı"— Sunum transkripti:

1 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Ders Planı Hazırlama Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

2 Planlamanın Önemi Öğretimde neyi, niçin ve nasıl yapacağını düşünmesini sağlayarak öğretmenin verimi artırır. Konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde işleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesini, ayrıca, programların süresi içinde tamamlanmasını sağlar. Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır, düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. Amaçları gerçekleştirecek en uygun yöntem, teknik, araç ve gereçlerin seçilmesini sağlar. Öğrencilerin ilgi, gereksinim ve yeteneklerine göre yetiştirilmesini sağlar. Eğitim-öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesinin sağlam ve güvenilir olmasını sağlar.

3 Plan Çeşitleri Ünitelendirilmiş Yıllık Plan Öğretim yılı süresince ders vermekle yükümlü olunan sınıflarda, belli üniteleri ya da konuları hangi aylarda yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleyeceklerini gösteren, duruma göre zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanarak ders yılı başında okul yönetimine verilen çalışma plânıdır. Ders Planı Bir ders saatinde işlenecek konu örüntüsünü, konuya ilişkin deney, tartışma soruları, proje ve ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç-gerecini içine alan, zümre öğretmenleri ile şube öğretmenlerinin ortak katkısıyla ders öğretmenlerince önceden hazırlanan plândır.

4 Ders Planı Hazırlarken Kullanılacak Kaynaklar
Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar Öğretmen Kılavuz Kitapları

5 Ders Planı Bir derste işlenecek konu ya da konularla ilgili amaç ve davranışsal amaçlara ulaştıracak öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıdır.

6 Ders Planı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Plan esnek olmalıdır Plan, öğrenme öğretme ürecinde uygulanacak öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle öğretim araç gereçlerini göstermelidir Plan bir önceki dersle yeni ders arasındaki bağlantıyı sağlamalıdır Plan çok ayrıntılı ya da dağınık olmamalıdır. Plan, kolay izlenebilecek ve uygulanabilecek yapıda olmalıdır

7 Ders Planının Bölümleri
Tanıtıcı Bölüm Amaçlar ve Davranışlar Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Ölçme ve Değerlendirme Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar

8 Tanıtıcı Bölüm Plan hazırlanacak dersin adı, dersin verileceği sınıf ve şubesi, tarihi, süresi ve konusu yer alır. Dersin Adı : Sosyal Bilgiler Sınıf: 6. Sınıf (6 A-B-C-D) Ünitenin Adı, Nu: Elektronik Yüzyıl (7. Tema) Konu: Bilim Teknoloji ve Toplum Önerilen Süre: 3 Ders Saati

9 Bölüm II Amaçlar ve Davranışlar: Öğretim programı uyarınca ünitelendirilmiş yıllık planda belirlenmiş olan amaçlar ve davranışsal amaçlar gereksinim ölçüsünde ders planında yer alır. Öğrenci Kazanımları/ Hedef ve Davranışlar Telif ve patent hakları saklı ürünlerin yasal yollardan temin edilmesinin gerekliliğini savunur. Uygulama ve eserlerinden yola çıkarak Atatürk’ün akılcılığa ve bilime verdiği önemi fark eder. Ünite Kavramları ve Sembolleri/ Davranışlar Örüntüsü Güvenlik Önlemleri (varsa) Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1.Anlatım, .Tüme varım. Tümden gelim Grup tartışması, Gezi gözlem, Gösteri, Soru yanıt,Örnek olay, Beyin fırtınası, Canlandırma Kullanılan Eğitim Teknolojileri: Gereçler ve Kaynakça

10 Bölüm II Öğrenme öğretme etkinlikleri: Ders planının uygulamaya dönük boyutudur. Dikkati Çekme Güdüleme Gözden Geçirme Derse Geçiş

11 Bölüm III Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri: Öğrencilerin konuyla ilgili davranışları kazanıp kazanmadıklarını sınamak için hangi ölçme araç ve tekniklerinin kullanılacağı ve bunların nasıl uygulanacağı belirtilir. Ölçme-Değerlendirme: Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje hazırlama, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli testler, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), tutum ölçeği kullanılarak değerlendirme yapılabilir.   Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Bilişim Teknolojileri Dersi

12 Bölüm IV Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: Plan gerçekleştikten sonraki bölümdür ve dersin belirlenen sürede bitip bitmediği, davranışların öğrencilere kazandırılıp kazandırılamadığı, ders işlenirken nelerin eksik kaldığı gibi konular yazılır.

13 Öğretimde Kullanılabilecek Teknolojiler
Bilgi İşleme Teknolojileri Bilgisayar Cep Bilgisayarı Yazıcı Tarayıcı Video Kamera Dijital Fotoğraf Makinesi Ses Kayıt Cihazı MP3 Çalar Taşınabilir Bellek İletişim Teknolojileri E-posta Sohbet Yazılımları Web Kamerası Akıllı Telefon İnternet Teknolojileri Blog Wiki İçerik Takip Sistemleri Dijital Yayın Sosyal Ağlar Eğitsel Teknolojiler Öğrenme Yönetim Sistemleri Sınıf Yönetim Sistemleri Projeksiyon Cihazı Tepegöz Akıllı Tahta


"Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları