Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Alana Yönelik Teknoloji Eğitimi
Bircan Keleş Sınıf Öğretmeni bircankeles.weebly.com
2
https://answergarden.ch/533348
Teknoloji Nedir?
3
Teknoloji Nedir? 1. isim Bir sanayi dalı ile ilgili yapım yöntemlerini, kullanılan araç, gereç ve aletleri, bunların kullanım biçimlerini kapsayan uygulama bilgisi, uygulayım bilimi 2. İnsanın maddi çevresini denetlemek ve değiştirmek amacıyla geliştirdiği araç gereçlerle bunlara ilişkin bilgilerin tümü (TDK)
4
Ne Öğreneceğiz? Dijital Vatandaşlık Eğitim
Web 2.0 Araçları Kullanımı Kodlama Eğitimi eTwinning Dijital Okuryazarlık Eğitimi Dijital Etik Eğitimi Dijital Güvenlik Eğitimi
7
“Öğretmen mi teknolojiyi kullanıyor yoksa teknoloji mi öğretmeni?
10
Eğitimde teknolojinin kullanılıp kullanılmayacağı değil; nasıl kullanılacağı, sağlanacağı, dağıtılacağı sorunu üzerinde durulmalıdır.(Aksoy, 2003) “Eğitimde Teknoloji Kullanımında çözüm, yalnızca okulları teknoloji ile donatmak olamaz” Caner CERECİ Eğt.Yön.VeTeft.
11
Dijital Vatandaşlık
13
Dijital Okuryazarlık Nedir?
Dijital okuryazarlık; akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve masaüstü bilgisayarlar gibi ağ cihazları aracılığı ile bilgiyi bulma, anlama, analiz etme, üretme ve paylaşabilme becerilerini ifade eder. Dijital okuryazarlık, bilgisayar okur yazarlığı veya dijital becerilerden farklıdır.
14
Dijital okuryazarlık, bireylerin ne zaman
ve nasıl kullanacağını bilerek teknolojiyi kullanma yeteneğidir. (Yrd. Doç.Dr. Özlem Canan Güngören)
15
Dijital Okuryazarlık Hazırlayan:Hatice Demir
16
Dijital Etik Hazırlayan: Kerem Çubuk
17
Dijital Güvenlik Projesi
18
Web 2.0 Araçları Animasyon-video araçları İşbirlikçi araçlar
Poster-Logo araçları Anket araçları Kelime bulutları Depolama ve paylaşım araçları E-yayın araçları Vs. İşbirlikçi araçlar Değerlendirme araçları Çevrimiçi toplantı araçları Zihin haritaları Sanal gerçeklik araçları İnteraktif sunum araçları
19
Teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlemesi beraberinde bir çok sorunu da getirmektedir.
Öğrencilerin öğrenme hızları artmakta, ancak öğrenme yöntemleri değişmektedir.
20
Öğrenciler teknolojiyi; iletişim kurmak, video izlemek veya oyun oynamak amacıyla kullanmakta, eğitim amaçlı kullanmayı bilmemektedir. Geleneksel yöntemlerle işlenen dersler öğrencileri eskisi kadar etkilememekte, onlara öğrenme zevki aşılamamaktadır
21
Değişen yaklaşımlarla, artık öğrenci öğrenmenin merkezindedir ve kendi ulaştığı bilgi daha kalıcı olmaktadır. Öğrenme sürecinde öğretmen rehber konumundadır. Web 2.0 araçları ile bunu kolaylıkla yapabilecekken , neden derslerimize teknolojiyi entegre etmiyoruz sorusu ortaya çıkmaktadır.
22
Web 2.0 bilişim endüstrisinde ortaya çıkan bir devrimdir diyen Tim O'Reilly, ikinci nesil internet hizmeti, yani internet kullanıcılarının ortaklaşa ve paylaşarak oluşturdukları sistem olarak tanımlamıştır (2005).
23
En basit haliyle web 2.0 bir kişinin internette kolaylıkla içerik oluşturabilmesi ve varolan içeriğe katkıda bulunabilmesidir. Web 2.0 'nin en temel özelliği, araçların kullanım kolaylığı ile işbirliği ve sosyal etkileşimin kendiliğinden meydana gelmesidir (Atıcı,B.,Yıldırım,S.2010)
24
Web 2.0 ile beraber gelen yeni teknolojilerin eğitim alanında kullanımı, geleneksel sınıf içi öğrenme ortamlarına alternatif öğrenme ortamları sunmaktadır (Genç,Z.,2010)
25
Ayrıca bu uygulamaların; öğrenmeyi desteklediği, grup çalışmaları için uygun bir ortam oluşturduğu ve üst düzey düşünme becerisini geliştirmeye yardımcı oldukları saptanmıştır . (Karaman,S.,Yıldırım,S., Kaban,A.2008)
26
Web 2.0 uygulamalarının eğitim ortamlarına katkıları şu şekilde sıralanmıştır; • Grup çalışması alışkanlığı • Etkili öğrenme • Üst düzey düşünme becerileri • Bilgi okur-yazarlığı • Yapılandırmacı problem çözme • Öğrenciye uygunluk (ilgi çekme) • Bireysel gelişim • Sorumluluk alma (Mert,O.,2011)
27
Web 2.0 araçları ile öğrenciler içerikleri kendi hazırlamakta veya daha önce hazırlanmış içeriklere ulaşabilmektedir. Onların teknolojiye yatkınlıkları değerlendirilerek web 2.0 araçları ile işlenen dersler daha eğlenceli olmakta ve öğrenci öğrenme sürecine bilfiil dahil olmaktadır.
28
Uygulama Zamanı
29
Dijital Pano Aracı
30
Kelime Bulutu Aracı
31
Poster Aracı
32
Web Sitesi Yapma
33
Puzzle Aracı
34
Değerlendirme Aracı
35
Kaynaklar Demir, Hatice : Dijital Okuryazarlık Nedir? [ Erişim Tarihi: 01-09/2017 Çubuk, K. : Dijital Vatandaşlık-Dijital Etik [ Erişim Tarihi 01/09/2017 Bilinçli İnternet Hareketi, Siber Tuzaklar [ Erişim Tarihi 01/09/2017 Bilinçli İnternet Hareketi, Dijital Yurttaşlık [ Erişim Tarihi 01/09/2017 O'Reilly,T. : 2005, What Is Web 2.0?. [ Erişim tarihi: 10 Eylül 2016 Atıcı, B.,Yıldırım,S. : 2010, Web 2.0 Uygulamalarının E-Öğrenmeye Etkisi. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, [ Erişim Tarihi: 12 Eylül 2016 Genç, Z.: 2010 Web 2.0 Yeniliklerinin Eğitimde Kullanımı:Bir Facebook Eğitim Uygulama Örneği XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri [ Erişim Tarihi : 12 Eylül 2016 Karaman, S., Yıldırım, S., Kaban, A.: 2008 Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları. III. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri [ Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016 Mert, O. : 2011, Web 2.o Araçlarının Eğitimde Kullanımı [ Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016 Hekim, H. : 2015 Bilgisayar Okuryazarlığında Ne Durumdayız? [ Erişim Tarihi : 20 Eylül 2016 / Erişim Tarihi 01/09/2017 Code.org
36
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.