Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKONOMİ BAKANLIĞI BATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKONOMİ BAKANLIĞI BATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 EKONOMİ BAKANLIĞI BATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
DAHİLDE İŞLEME REJİMİ HARİÇTE İŞLEME REJİMİ

2 Dahilde İşleme Rejimi Nedir?
İhraç Ürününün Elde Edilmesinde Kullanılan Girdilerin Ticaret Politikası Önlemlerine Tabi Tutulmaksızın Gümrük Muafiyetli Olarak İthal Edilmesidir.

3 Amaçlar İhracatçılarımıza dünya piyasalarında rekabet gücü kazandırmak
İhraç pazarlarımızı geliştirmek İhraç ürünlerimizi çeşitlendirmek Sürdürülebilir ihracat artışı sağlamak

4 Kullanım Gerekçeleri Hammadde ve üretim yetersizliği
Üretimde kalite sorunu Maliyet yüksekliği İleri teknoloji eksikliği Finansman avantajı

5 DAHİLDE İŞLEME REJİMİ YAPISAL SORUNLAR Uluslararası Piyasalarda
Hammadde ve Doğal Kaynakların Yetersizliği Uluslararası Piyasalarda Rekabet Avantajı Üretimde Kalite ve Fiyat Sorunu Maliyetlerin Yüksekliği Finansman Yetersizliği DAHİLDE İŞLEME REJİMİ Temin Süresinin Uzunluğu

6 DİR İle Sağlanan İmkanlar
İthalatta Gümrük Vergisi ve KDV Muafiyeti KKDF İstisnası Vergi, Resim ve Harç İstisnası Ticaret Politikası Önlemlerine Tabi Olmama TMO’dan ve T.Ş.K.’nca Tespit Edilen Şeker Fab.’dan Alım Yurt İçi Alımlarda KDV Tecil-Terkin Uygulaması Yurt İçi Satış ve Teslimlere Müsaade Edilmesi İthalat Sırasında Alınması Gereken Vergilere İlişkin Teminat İndirimi

7 Dahilde İşleme Rejiminin Dış Ticaretimizdeki Yeri
2015 Yılında İthalat’ın %12,29’u İhracat’ın % 39,97’ si DİR Kapsamında Gerçekleştirilmiştir. 2015 Yılı Döviz Kullanım Oranı % 44,25’dir. NOT : Veriler Bakanlığımız BİLGİ Sisteminden alınmıştır.

8 Dahilde İşleme Rejiminin Dış Ticaretimizdeki Yeri
arasında DİİB’lerin Ortalama Döviz Kullanım Oranı (DKO) %46,67’dir. Yani Her 47 Dolar İthalat Karşılığında 100 Dolar İhracat Gerçekleştirilmiştir.

9 DİR İle İlgili Birimler (-I-)
Ekonomi Bakanlığı : Belge Düzenleme ve Revize İşlemleri, DİR ile İlgili Düzenleme Yapma, Önlem Alma, Sorunları Çözme ve Talimat Verme, Koordinasyonu Sağlama, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı : DİR ile İlgili Gümrük İşlemleri Dahilde İşleme İzni ile İlgili Uygulama

10 DİR İle İlgili Birimler (-II-)
Bölge Müdürlükleri: Firma Tanımlanması, Firmaya İlişkin Bilgilerin Saklanması, Firma Bilgilerinde Yapılacak Değişiklikler, Firma Tespiti, Elektronik Ortamda Düzenlenen Belgenin Kağıt Ortamında Basılması, Aracı İhracatçı ve Temsilci Aracılığıyla Yapılacak İşlemler İçin İzin Verilmesi ve Bu Kapsamda Aracı İhracatçı Tanımlanması ile Temsilci Aracılığıyla Yapılacak İthalat İşlemlerinde Temsilcinin Tanımlanması,

11 DİR İle İlgili Birimler (-III-)
Bölge Müdürlükleri: Yurt İçi Alımlara İlişkin Kısmi Teminat İadeleri, Kapatma İşlemleri, Kapatılan Belgenin Yeniden Değerlendirmeye Alınması, Mevcut bilgi ve Belgelerle Kapatma,

12 DİR İle İlgili Birimler (-IV-)
Diğer Kurumlar : Maliye Bakanlığı, Toprak Mahsulleri Ofisi (T.M.O.) Türkiye Şeker Kurumu ve İlgili Fabrikaları vb.

13 Dahilde İşleme Rejimi Değerlendirme Kurulu (I)
DİR Değerlendirme Kurulu Oluşturulmasına İlişkin 2010/46 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı 29/06/2010 Tarih ve Sayılı Resmi Gazete’de, Kurulun Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Tebliğ 7/7/2010 Tarih ve Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanarak Yürürlüğe Girmiş Bulunmaktadır. Bakanlığımız koordinasyonunda oluşturulan DİR Değerlendirme Kurulu, DİR kapsamında yapılan ithalattan yerli üreticimizin zarar görmemesi ve yerli katma değerin oluşumunun engellenmemesi amacıyla, sistem dahilinde birtakım önlemler almaktadır.

14 Dahilde İşleme Rejimi Değerlendirme Kurulu (II)
Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nün Bağlı Bulunduğu Müsteşar Yardımcısının Başkanlığında, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’ndan Genel Müdür Seviyesinde Birer Temsilci, Ekonomi Bakanlığı İhracat, İthalat, Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye Genel Müdürleri, Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan Bir Başkan Yardımcısı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Bir Başkan Yardımcısı Türkiye İhracatçılar Meclisi’nden Bir Başkan Vekilinden Teşekkül Etmektedir.

15 Dahilde İşleme Rejimi Değerlendirme Kurulu (III)
Kurul Aşağıda Belirtilen Konular Hakkında İstişari Nitelikte Görüş Verir ve Önerilerde Bulunur; Dahilde İşleme Rejiminden Yararlanmayacak Ürünler. İndirimli Teminat Uygulamasındaki Oranlar. Sektör veya Ürün Bazında Döviz Kullanım Oranları. Dahilde İşleme İzin Belgesi Süreleri. Sektör veya Ürün Bazında Eşdeğer Eşya Kullanımı. Dahilde İşleme İzin Belgesi Kapsamında Tecil-Terkin Sistemi Çerçevesinde Yurtiçi Alımlar. Kurul Başkanı Tarafından Belirlenecek Diğer Konular

16 DİR Mevzuatı (-I-) 4458 Sayılı Gümrük Kanunu
261 Sayılı İhracatı Geliştirmek Amacı İle Vergilerle İlgili Olarak Hükümetçe Alınacak Tedbirlere Dair Kanun 1567 Sayılı Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında Kanun 474 Sayılı Gümrük Giriş Tarife Cetveli Hakkında Kanun 2976 Sayılı Dış Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun 3/6/2011 tarihli ve 637 Sayılı Ekonomi Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname

17 DİR Mevzuatı (-II-) 2005/8391 Sayılı Dahilde İşleme Rejimi Kararı
İhracat 2005/2 Sayılı İhracat Sayılan Satış ve Teslimler Hakkında Tebliğ İhracat 2007/2 Sayılı Dahilde İşleme Rejimine İlişkin İşlemlerin Bilgisayar Veri İşleme Tekniği Yoluyla Yapılmasına Dair Tebliğ İhracat 2006/12 Sayılı Dahilde İşleme Rejimi Tebliği

18 DİR Teşvik Unsurları İthalat  İhracat Yurt İçi Alım  İhracat
İthalat  Yurt İçi Satış ve Teslimler Tecil – Terkin ile Yurt İçi Alım  İhracat ve / veya DİİB Sahibi Alıcılara Tecil – Terkinle Yurt İçi Satış ve Teslimler

19 DİR İşleyiş Süreci Mısır Buğday NİHAİ ÜRÜN (Yumurta) ÜRETİM SÜRECİ
İTHALAT İHRACAT Soya Küspesi TEMİNAT veya VERGİ TEMİNAT ÇÖZÜMÜ veya VERGİ İADESİ

20 İthalat  İhracat Şartlı Muafiyet Sistemi Önce İthalat Eşdeğer Eşya
Geri Ödeme Sistemi

21 Şartlı Muafiyet Sistemi
İhraç Edilecek Eşyanın Üretiminde Kullanılan Hammadde, Yardımcı Madde, Ambalaj ve İşletme Malzemelerinin İthalatı Sırasında Doğan Vergilerin Teminata Bağlanarak ve Ticaret Politikası Önlemlerine Tabi Tutulmaksızın İthal Edilmesi ve Üretim Sonucunda Elde Edilen Eşyanın İhraç Edilmesini Müteakip Alınan Teminatın İade Edilmesidir.

22 Şartlı Muafiyet Sistemi
GÜMRÜK BELGE BAŞLANGICI İTHALAT ÜRETİM İHRACAT TEMİNAT BELGE SONU TEMİNAT İADE

23 Teminat Para Teminat Mektubu Hazine Tahvil ve Bonoları

24 İndirimli Teminat (-I-)
Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası veya A Sınıfı (%1) , B Sınıfı (%5) ve C Sınıfı (%10) Onaylanmış Kişi Statü Belgesi Sahibi Firmalar İndirimli Teminattan Yararlanabilirler DTSŞ ve SDTŞ İçin Bir Önceki Yıl İhracatı Kadar DİR Kapsamında Yapacakları İthalatta, Bu İthalattan Doğan Verginin %10’u

25 İndirimli Teminat (-II-)
- İmalatçı-İhracatçılar ile, - Son 3 Yıl İçerisinde Her Bir Yıl İçin 5 Milyon $ veya Son 5 Yıl İçerisinde Her Bir Yıl İçin 1 Milyon $’ı Geçen İhracatçıların; Belge/İzin Müracaat Tarihinden Önceki 4 Yıl İçerisinde Düzenlenmiş, İhracat Taahhüdü Kapatılmış Sanayi Ürünleri İçin 1 Milyon $, Tarım ve İşlenmiş Tarım Ürünleri İçin 500 Bin $’dan Az Olmamak Kaydıyla Gerçekleştirdikleri İhracat Kadar Belge/İzin Kapsamında Yapacakları İthalatta, Bu İthalattan Doğan Verginin %10’u.

26 Geri Ödeme Sistemi (-I-)
İthalat Sırasında Gümrük Vergisi, Fon, KDV Gibi Yükümlülüklerin Ödenmesi, İhracatı Müteakip Ödenen Meblağın Geri Alınması, Tercihli Rejime Konu Ülkelere Yapılan İhracatta, Telafi Edici Verginin İthalat Esnasında Ödenmesi.

27 Geri Ödeme Sistemi (-II-)
GÜMRÜK BELGE BAŞLANGICI İTHALAT ÜRETİM İHRACAT VERGİ-KDV-FON BELGE SONU VERGİLER İADE

28 Yurt İçi Alım  İhracat DİİB Kapsamında Yapılmaktadır.
İki Şekilde Ortaya Çıkar: KDV’de Tecil-Terkin Sistemi Türkiye Şeker Kurumunca Tespit edilen Şeker Fabrikaları ve Toprak Mahsulleri Ofisi’nden Şeker ve Hububat Alımı

29 Yurt İçi Alım Yurt İçi Alımlarda; Döviz Kullanım Oranı
İkincil İşlem Görmüş Ürüne İlişkin Hükümler Uygulanmaz. Yurt İçi Alımlarda; 2 (İki) Kat Para Cezası Uygulanmaz.

30 KDV’de Tecil Terkin Sistemi
KDV’siz Satış DİİB SAHİBİ ALICI SATICI İHRACAT YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR YMM RAPORU VERGİ DAİRESİ

31 Yurt İçi Alım 26/04/2014 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan KDV Genel Uygulama Tebliği hükümlerine istinaden yapılır. DİİB kapsamında, tecil-terkin sistemi çerçevesinde eşdeğer eşya belge süresi sonuna kadar yurt içinden temin edilebilir. Tecil-terkin uygulaması kapsamında belgede belirtilen miktardan fazla yurt içinden eşya alınamaz. Bu kapsamda bir miktar aşımı olursa bu aşım revize işlemine konu edilemez. (1/5/2014 den başlayarak yurt içi alım fatura tarihi ile uygulanır.) ” (38/10 maddeye eklendi.) DİİB sahibi firmalar, tecil-terkin sistemi çerçevesinde yurt içinden temin ettiği malları kullanarak ürettiği malları DİİB sahibi alıcılara tecil-terkin sistemi çerçevesinde yurt içinde teslim edebilir. Bu uygulama, GEÇİCİ MADDE 25 ile, 01/10/2014 tarihinde önce tecil-terkin ile alınmış ve başka DİİB kapsamında satılmış DİİB ler için de geçerlidir.

32 Yurt İçi Alım DİİB sahibi alıcıların/satıcıların tecil-terkin sistemi çerçevesinde yurt içinden mal alımı/satışı yapmaları için KDV mükellefi olmaları yeterli olup, “imalatçı” olmaları gerekmez. Satıcıların DİİB’e istinaden yaptıkları teslimlerde, belgenin “ithal edilen maddelerle ilgili bilgiler” bölümünü bu kapsamdaki teslimlerine uygun şekilde doldurup kaşe ve imzalamaları gerekmektedir. Tecil Terkin Sistemi ihtiyaridir.(Satıcı isterse KDV’siz satar) DİİB’de yer alan madde ve malzemelerin yurt içinden KDV ödenmeksizin alımına imkan tanınmaktadır. YMM raporunun ihracatın yapıldığı her dönem için ayrı ayrı düzenlenmesine gerek bulunmamaktadır. Söz konusu rapor her bir belge kapsamında tecil-terkin uygulaması kapsamındaki tüm alımları kapsayacak şekilde tek bir raporla düzenlenebilir.

33 Yurt İçi Alım YMM Raporunda Olması Gereken Bilgiler:
DİİB Tarih ve Sayısı DİİB Geçerlik Süresi İhracata İlişkin Gümrük Beyannamesi Tarih ve Sayısı Fiili İhracat Tarihi İhraç Eşyasının Miktarı ve Cinsi Satın Alınan Hammadde Miktarı İhracatın Süresi İçerisinde Yapılıp Yapılmadığı

34 Yurt İçi Alım Fatura Üzerine, “KDV Kanunu’nun Geçici 17 nci Maddesi Hükmü Gereğince KDV Tahsil Edilmemiştir” İbaresi Yazılmalıdır. Tecil Terkin Kapsamında Olan ve Olmayan Malların Teslimlerinin Birlikte Yapılması Halinde Ayrı Ayrı Fatura Düzenlenmelidir. İhracatta KDV İadesinde Olduğu Gibi İşlem Yapılmalıdır. Satıcıların KDV Beyannamesine Alıcı Tarafından Onaylı DİİB Fotokopisi Eklenmelidir. Faturalarda Her Bir Mal Türüne İlişkin KDV Hariç Bedelin En Az TL (Tekstil Yardımcı Maddelerinde İse En Az 500 TL) Olması Gereklidir.

35 TMO ve Şeker Fabrikalarından Yurt İçi Alım (-I-)
İhracatın Gerçekleştirilmesinin Tespiti Kaydıyla, Yurt İçi Alım İmkanı Olmaması Halinde 6 (Altı) Ay İthalat Süresi Verilebilmektedir. Yurt İçi Alımlar da İndirimli Teminat Uygulamasından Yararlandırılır.

36 TMO ve Şeker Fabrikalarından Yurt İçi Alım (-II-)
Şeker ve Hububatı Girdi Olarak Kullanan İmalatçılara Dünya Fiyatlarından Girdi Temin Edilmesinin Sağlanması ve Bu Kurumların Stoklarının Azaltılması Temin Edilmektedir. Dünya Fiyatı İle Yurt İçi Fiyatı Arasındaki Fark Kadar Teminat Alınır.

37 Tarım Sektörü Uygulamaları I-TMO Hububat Satışı
TMO tarafından; Dahilde İşleme Rejimi (DİR) kapsamında, üretiminde hububat kullanılarak elde edilen mamullerin (buğday unu, makarna, bulgur v.b) ihracatına karşılık, "Mamul Madde İmalatçı-İhracatçılarına İhracattan Sonra Hububat Satışlarına Ait Uygulama Esasları" çerçevesinde, mamul madde imalatçı-ihracatçılarına hububat satışı yapılabilmektedir.

38 Tarım Sektörü Uygulamaları II-C Şekeri Satışı
Yurt içinde pazarlanamayan ve ihraç edilmek zorunda olan C şekerinin, imalatçı-ihracatçıların şeker taleplerinin karşılanması suretiyle yurtdışı edilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla, 23/02/2013 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, ‘İmalatçı-İhracatçıların, Şekerli Mamul İhracatı Karşılığında C Şekeri Taleplerinin Karşılanması Şartları ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ’ kapsamında, C şekeri (Beyaz Kristal Şeker) için Şeker Kurumunca tespit edilen Şeker Fabrikalarınca DİİB aranmaksızın satış yapılabilmektedir.

39 İthalat  Yurt İçi Satış ve Teslimler
İhracat 2005/2 Sayılı Tebliğ’de Belirtilen Satış Ve Teslimlere Yönelik Olarak Gümrük Muafiyetli İthalat Yapılabilmektedir. Bu Kapsamdaki Faaliyetler İçin EB İhracat Genel Müdürlüğü’nden DİİB (D 3) Alınması Gerekmektedir.

40 İhracat Sayılan Satış ve Teslimler
Yatırım Programında Yer Alan Kamu Yatırımlarından Uluslararası İhaleyi Kazanan Firmalara Yapılacak Satış ve Teslimler, Savunma Sanayi Projelerini Üstlenmiş Firmaların Satış Ve Teslimleri, Gümrük Hattı Dışı Eşya Satış Mağazalarına Yapılan Satış ve Teslimler, Ambalaj Malzemesi İmalatçılarının İhraç Ürünüyle Birlikte İhraç Edilmek Üzere İhracatçılara Yaptıkları Satış ve Teslimler, Yatırım Teşvik Belgesi Kapsamındaki Mallar Üreterek Belge Sahibi Yatırımcılara Teslim Eden İmalatçı Firmaların Üreterek Yaptıkları Satış ve Teslimler, Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Uluslararası İhaleye Açılan Yatırım Malı ve Sınai Malı İhalesini Kazanan Firmaların Yaptıkları Satış ve Teslimler

41 Müracaattan Kapatmaya DİİB
Müracaat (DİR Otomasyon Uygulaması) DİİB İhracat Taahhüt Kapatma

42 DİR Otomasyon Uygulaması Nedir?
Başvuru Aşamasından Kapatılma Aşamasına Kadar, Dahilde İşleme İzin Belgeleri ile İlgili İşlemlerin Elektronik Ortamda, Elektronik İmza ile Gerçekleştirilmesini Sağlayan Web Tabanlı Bir Uygulamadır.

43 Elektronik İmza Nedir? İmza Sahibine Bağlı ve Tasarrufunda Bulunan, Güvenli Elektronik İmza Oluşturma Aracı ile Oluşturulan, İmza Sahibinin Kimliğinin Tespitine Yarayan ve Veride Sonradan Herhangi Bir Değişiklik Yapılıp Yapılmadığının Tespitine İmkan Veren Elektronik Veridir. Diğer Bir İfadeyle; El ile Atılan (Islak) İmzanın Fonksiyonlarını Kapsayan, Bireyin Kimliğini Tanıtan ve Bireyin Belgeyi Onayladığını Gösteren Elektronik Formattaki İmzadır. Elektronik İmza, Islak İmza ile Aynı Hukuki Sonuçları Doğurmaktadır.

44 DİR Otomasyon Uygulaması İşleyişi
E-İmza Temini Firma Tanımlama (Bir Defa) Her Belge İçin Evrak Teslimi ( den İtibaren E.B. Bölge Müdürlüklerine) Elektronik İmza Yetki Başvurusu (Web’den) Belge Müracaatı KamuSM Başvuru Formu Tic. Sicil Gazetesi İthalat Listesi E-Güven Kapasite Raporu İhracat Listesi Türktrust İmza Sirküleri Sarfiyat Tablosu E-Tuğra Yetki Belgesi Diğer Belgeler ... (E-İmza İle)

45 Firma Tanımlama Evrakları
Ticaret Sicil Gazetesi İmza Sirküleri Kapasite Raporu Vergi Numarası Belgesi Gümrük Statü Belgesi Son Dönem SGK Bildirgesi Son Dönem Elektrik Faturası Firma Tanıtım Formu Yetkilendirme Belgesi Ekspertiz Raporu Diğer Kurumlardan Alınan İzinler vb. diğer evraklar…

46 DİR Otomasyon Uygulaması İşleyişi
Başvuru İhracat Genel Müd. Daire Başkanı Havale Şube Müdürü Uzman DEĞERLENDİRME Uzman Şube Müdürü Daire Başkanı Onay Red Firmaya Bildirim Genel Müdür Yrd. İhracatçı Birliği Genel Sekreterliğinden Müsteşarlığımıza intikal eden başvuru İhracat Genel Müdürlüğünde ilgili Daire Başkanına oradan Şube Müdürüne ve oradan da uzmana gelir. Değerlendirme esnasında ihtiyaç duyacağı bilgi elektronik ortamda hazır olan Uzman gerekli değerlendirmenin ardından onay veya red görüşü ile bir üst amiri Şube Müdürüne başvuruyu tekrar geri gönderir. Şube Müdürü incelemesinin ardından Daire Başkanına giden başvurunun olumlu bulunması halinde belge düzenlenir. Proje kapsamında firmanın yanı sıra DİR kapsamında işlem yapan Gümrük Müsteşarlığı, İhracatçı Birlikleri ve Denetim Birimlerine de program kullanılarak işlem yapabilme veya bilgi görebilme yetkisi verilmektedir. Genel Müdür ONAY Gümrük ve Ticaret Bak. Bütün Belgeleri Görme İşlem Yapabilme Yetkisi E.B. Bölge Müdürlükleri Bütün Belgeleri Görme ve Kapatma İşlemleri Firma Belgelerini Takip ve Revize Müracaatı Denetim Birimleri Tüm Belgeleri ve Bilgileri Görme Yetkisi

47 DİR Otomasyon Uygulaması
Satır Kodu ; Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile İletişimi Sağlayarak, Kontrollerin Sistem Tarafından Yapılmasını Sağlamaktadır. İthalat/İhracatın Madde Bazında Miktar ve Değer Olarak Takibini Sağlayarak, İthalat İşlemlerinde Öngörülen Miktarın Aşılmasını Engellemektedir. Kapatma Esnasında Gerçekleşen Değerler Üzerinden Otomatik Olarak Hammadde Sarfiyat Tablosu Hazırlanmasını Sağlamaktadır. Belgelerin Daha Hızlı Kapatılmasına Olanak Sağlamaktadır.

48 DİR Otomasyon Uygulamasında Düzenlenen Belgenin Kullanımı
İthalat/İhracat İşlemleri: Dahilde İşleme Rejimine İlişkin Doğru Gümrük Rejim Kodu Girilmelidir. DİR Dışındaki Bir Rejime Ait Kod Belirtilmesi Durumunda Satır Kodu Belirtilmesi ve DİİB İle İlişkilendirme Mümkün Olmayacaktır. ( 3151 veya 5351 Gibi) Muafiyet Kodu D1A Olarak Girilmelidir. Satır Kodu, 11 Karakterli ve Noktasız Olarak Beyannamenin DİİB Satır Kodu Alanına Yazılmalıdır.

49 Elektronik Kontroller Neler ?
Belge Doğru Firmaya mı Ait? Belgenin Durumu Nedir? (Açık, İptal, Kapalı, vb.) Belgenin Süresi Var mı? GTİP Doğru mu? Birim Doğru mu? Miktar Aşımı Yapılmış mı? vb.....

50 DİİB İçindeki Bilgiler
Belgenin Tarih ve Sayısı Firma Unvanı, Adresi, Vergi Numarası, Belgenin Süresi İthal Eşyasının Miktar ve Değeri İhraç Eşyasının Miktar ve Değeri Özel Şartlar Döviz Kullanım Oranı vb.

51 DİİB Müracaatı Değerlendirme Kriterleri
İthal Eşyasının İhraç Edilecek Ürünün Üretiminde Kullanıldığının Tespitinin Mümkün Olması, Ülkemizde Yerleşik Üreticilerin Temel Ekonomik Çıkarlarının Olumsuz Etkilenmemesi, Faaliyetin Katma Değer Yaratan, Kapasite Kullanımını Artıran, Rekabet Gücü Sağlayan Nitelikte Olması, Firmaların Performansları

52 Aracı İhracatçı/ Temsilci İthalatçı
Belge Sahibi Firmalar İhracatı / İthalatı Kendileri Yapabilecekleri Gibi, Başka Bir Firmaya da Yaptırtabilir. Belge Sahibi Olmayan Ancak Belge Kapsamında İhracat / İthalat Yapan Bu Firmalar Aracı İhracatçı / Temsilci İthalatçı Kabul Edilir. Aracı İhracatçıların / Temsilci İthalatçı Belge Kapsamında İhracat /İthalat Yapabilmeleri İçin Belge Sahibi Firma Tarafından Aracı İhracatçı / Temsilci İthalatçı Kaydının E.B. Bölge Müdürlüklerine Yaptırılması Gerekmektedir . Aracı İhracatçı / Temsilci İthalatçı Kaydı Her Bir DİİB İçin ayrı ayrı Yapılmaktadır. Bazı Hallerde Bakanlıkça Aracı İhracatçı Kullanımına Kısıtlama Getirilebilir.

53 DİİB Süreler Azami 12 Ay 12 Ayı Aşan Üretim Süreçlerinde ise Proje Süresi Kadar (Örnek : Gemi İnşaası ve Savunma Sanayi Projeleri Gibi.)

54 DİİB Süreler (-I-) DİİB Kapsamında tüm süre uzatım başvuruları, belge süresi sonrası 3 ay bitimine kadar yapılabilir. Dahilde işleme izin belgesi kapsamında ilk ithalatın yapıldığı tarih esas alınmak suretiyle belge süresi azami 3 (üç) ay uzatılır. Belge kapsamında hiç ithalat yapılmaması halinde de belge süresi azami 3 (üç) ay uzatılır. (Süre Kaydırımı) DİİB İhracat Taahhüdünün En Az %25’sini Gerçekleştiren Firmalara Belge Orijinal Süresinin Yarısı Kadar Verilen Performansa Dayalı Ek Süre (En Fazla 6 Ay)

55 DİİB Süreler (-II-) Haklı Sebebe İlişkin Süre:
DİİB Kapsamındaki Önceden İhracata Tekabül Eden İthalatın Tamamlanamaması Halinde Azami Belge Orijinal Süresinin Yarısı Kadar DİİB Süresi İçerisinde Gerçekleştirilen Ancak İlgili Satır Kodu Bulunmaması Nedeniyle Belge İhracat Taahhüdüne Saydırılamayan İhracata İlişkin Gümrük Beyannameleri Kapsamı Eşya ile Aynı Ad ve ’li Bazda GTİP’li Eşyanın Miktarı Kadar Yeniden İhracat Gerçekleştirilebilmesi İçin Azami Belge Orijinal Süresinin Yarısına Kadar

56 DİİB Süreler (-III-) Mücbir Sebep İle Fevkalade Hallere İlişkin Ek Süre: (Ek Süre Miktarı Bakanlıkça Belirlenir) Deprem, Sel, Don, Fırtına, Kasırga vb. Tabii Afetler ve Yangın Ülkemiz veya İthalatçı Ülkede Devletçe Konulan Yasaklar, Harp ve Abluka Hali Yükümlü Firmanın Faaliyetinin Kamu Otoritelerince Kısıtlanması, Durdurulması veya Firmaya El Konulması Yükümlü Firmanın İflası veya Konkordato İlan Etmiş Olması ya da Firma Hakkında İflasın Ertelenmesi Kararı Verilmiş Olması (Mahkeme Kararı ile) Şahıs Firmalarında Firma Sahibinin Ölümü Grev ve Lokavt

57 DİİB Revize DİİB, kapatma müracaatından sonra veya belge süresi içerisinde revize edilebilir. Haklı sebebe istinaden ek süre alımında, söz konusu süre işlemi tarihinden sonra ithal miktarlarında herhangi bir madde bilgileri revizesi yapılamaz. Bu durum belge özel şartları kısmında da şerh edilmiştir. Belgede kayıtlı miktarın üzerinde ithalat gerçekleşmişse, bu aşım Ekonomi Bakanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı arasında elektronik bağlantıda aksaklık yaşanması nedeniyle DİR Sistemince kontrol yapılamaması veya satır kodu değişikliği yapılması durumundan kaynaklanıyorsa Ekonomi Bakanlığı’nın değerlendirmesi sonucunda revize edilebilir ve revize edilen miktar dikkate alınarak belge taahhüt hesabı kapatılır. Tecil-terkin uygulaması kapsamında belgede belirtilen miktardan fazla yurt içinden eşya alınamaz. Bu kapsamda bir miktar aşımı olursa bu aşım revize işlemine konu edilemez. (1/5/2014 den başlayarak yurt içi alım fatura tarihi ile uygulanır.)

58 DİR Otomasyon Uygulaması Kazanımları (-I-)
Gümrük Memurları GTİP, Miktar, Değer Gibi Kontrolleri Yapmamakta, Bu Kontroller Sistem Tarafından Otomatik Olarak (Birkaç Saniye İçinde) Yapılmaktadır. Belge İle İlgili Yapılan Bütün İşlemler Takip Edilebildiğinden Kapatmada Yaşanan Zaman Kaybının Önüne Geçilmektedir. Kapatma Esnasında İstenen Hammadde Sarfiyat Tablosu İstenmemekte, Sistem Tarafından, Gerçekleşen Değerler Üzerinden Otomatik Olarak Hazırlanmaktadır. Belge Kapatılmasında Aranan Beyanname Teyitleri Aranmamaktadır. Teminatların İadesinde Yaşanan Sıkıntıların Önüne Geçilebilecektir.

59 DİR Otomasyon Uygulaması Kazanımları (-II-)
Her Belge Müracaatı İçin İstenen Evraklar Sadece Bir Defa İstenmekte, Bu Evraklar Süresi Bitimine Kadar Yeniden İstenmemektedir. Belge Müracaatları İçin İse Herhangi Bir Evrak İstenmemektedir. Ortalama 2 Haftada Sonuçlanan Belge Müracaatları Aynı Gün veya Bir Sonraki Gün, Revize Müracaatları İse Aynı Gün Sonuçlandırılmaktadır. Sisteme Dahil Olan Firmalar Bütün İşlemlerini Kendi Ofislerinden Yapabilmekte (Müracaat, Her Türlü Revize, Kapatma, İptal vb.), Belge İle İlgili Yapılan İthalat ve İhracat İşlemlerini Anında Takip Edebilmektedirler. İthalat Esnasında DİİB Nüshasının Arkasına Yapılan Düşümler Yapılmamaktadır.

60 DİİB İHRACAT TAAHHÜT KAPATMA (01. 01. 2015 den İtibaren E. B
DİİB İHRACAT TAAHHÜT KAPATMA ( den İtibaren E.B. Bölge Müdürlüklerine) Kapatma İçin Gerekli Belgeler Kapatma İçin Müracaat Süresi Kapatmada Bölge Müdürlüklerinin Rolü Kapatma İşleminin Sonucu Kapatmada Müeyyide Telafi Edici Vergi

61 KAPATMA İÇİN GEREKLİ BELGELER
Belge Aslı Gümrük Beyannamesi Asılları (Beyanname asıllarının arandığı durumlarda) DİR Otomasyon Sisteminde yer alan bilgilerin doğruluğunu teyit eden firma tarafından düzenlenen bir taahhütname. (İncelemenin DİR ortamından yapılabilmesini teminen) Yurt içi Alım Yapıldıysa CD ile veya E-Posta ile E-Faturaların .XML Formatındaki Birer Örneği, ve Satıcı Firma onaylı DİİB Eki Düşümler İthalat/İhracat Listeleri TEV makbuzu, Ön Statü Belgesi (Gerekli Olması Halinde), Serbest Bölge Çıkış Formları Belge özel şartlarında, ayniyat yer alıyorsa, Ayniyat Tespit Tutanakları

62 KAPATMA İÇİN MÜRACAAT SÜRESİ
Kapatma Müracaatları, Ekonomi Bakanlığı Bölge Müdürlüklerine Belge Süresi Sonundan İtibaren 3 (Üç) Ay İçerisinde Müracaat Edilmesi Gerekir. Kapatma Müracaatı Yapmayan Firmaların Belgeleri Mevcut Bilgi ve Belgeye Göre Kapatılır.

63 KAPATMADA BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN ROLÜ
Belgedeki Şartlara Uygun Olarak İthal Eşyasının İşlem Görmüş Ürünün İhracatında Kullanıldığını Tespit Eder. Belge Aşımı, İkincil İşlem Görmüş Ürün, Yurt İçi Alım, TMO ve Şeker Fab. İçin Teyit, Serbest Bölgelere Yapılan İhracat, Döviz Kullanım Oranı, İşletme Malzemesi, TEV, Özel Şartlar Hususlarına Dikkat Eder.

64 TAAHHÜT KAPATMA İŞLEMİNİN SONUCU
Belge Şartları Yerine Getirilmiş İse: Teminat İadesi İçin İlgili Gümrük İdaresine Bildirim. Belge Şartları Yerine Getirilmemiş İse: Müeyyide Uygulanması İçin Yine İlgili Gümrük İdaresine Bildirim.

65 KAPATMADA MÜEYYİDE - I Belge Şartları Yerine Getirilmemiş İse;
İthalat Sırasında Alınmayan Vergiler (Gümrük Vergisi + KDV + Varsa Diğer Kesintiler) Gecikme Faizleri. İthalat Vergilerinin İki Katı Kadar Para Cezası. Kaçakçılık Kovuşturması (İthal Edilen Eşyanın İç Piyasaya Satıldığı Durumlarda)

66 KAPATMADA MÜEYYİDE - II
DİİB ihracat taahhüdünün müeyyideli olarak kapatılmasına ilişkin yazıda, bu maddenin hangi fıkrası ve bendine istinaden müeyyide uygulanacağına ilişkin bilgiye, tespit edilmesi halinde müeyyide uygulanması öngörülen ithal eşyasının, ithal edildiği şekliyle ve/veya işlem görmüş ürün olarak ihraç edildiğine, serbest dolaşıma sokulduğuna, gümrük gözetiminde imha edildiğine, gümrüğe terk edildiğine ya da mahrece iade edildiğine yönelik bilgiye de yer verilir.

67 TELAFİ EDİCİ VERGİ (-I-)
Üçüncü Ülke Menşeli Bir Eşyanın DİİB Kapsamında İthal Edildikten Sonra Üretim Sürecini Müteakip İhraç Ürünü Olarak AB Üyesi Ülkelere, Serbest Ticaret Anlaşması İmzaladığımız Ülkelere, Pan-Avrupa Menşe Kümülasyonuna veya Pan-Avrupa-Akdeniz Menşe Kümülasyonuna Taraf Olan Ülkelere İhraç Edilmesi Halinde, İthal Edilen Eşya İle İlgili Vergi İhracat Sırasında, Bu Tarihteki İthal Vergi Oranı Üzerinden Ödenir.

68 TELAFİ EDİCİ VERGİ (-II-)
A.TR Dolaşım Belgesi veya Menşe İspat Belgeleri (EUR.1 Dolaşım Sertifikası, EUR-MED Dolaşım Sertifikası, EUR-MED Fatura Beyanı veya Fatura Beyanı) Eşliğindeki İhracatta Geçerli. Tercihli Ticarete Konu Ürünler İçin Geçerli. Menşe Ülke İle İhracatın Yapıldığı Ülke Aynı İse TEV Aranmaz. AB’ye Yapılan Tarım Ürünü veya Bünyesinde Tarım Ürünü Kullanılan Sanayi Ürünü İhracatında İthalat Rejiminde Belirtilen Oranda Vergi Tahsil Edilir. Ülkemiz Menşeli (Doğmuş ve Büyütülmüş) Canlı Hayvan ve Balıkçılık Ürünlerinde TEV Aranmaz.

69 TELAFİ EDİCİ VERGİ ORANI
01/01/2017 tarihinden itibaren tercihli rejimden yararlanılarak, AB Ülkelerine yapılacak ihracatta esas alınacak TEV oranı belirlenirken, kaynak ülkeye bizim uyguladığımız vergi oranı ile AB’nin uyguladığı vergi oranı karşılaştırılır. Düşük olan vergi oranı esas alınır.

70 TELAFİ EDİCİ VERGİ AB STA ÜÇÜNCÜ PAMK İTHALAT İHRACAT ÜLKE PAAMK
TÜRKİYE

71 DİİB ve Dİİ Eşyanın Tamir, Boyama, Yenileme, Monte Edilmesi, Birleştirilmesi, Ambalajlanması, Bedelsiz İthalat vb. İşlemler İçin Gümrük İdarelerince Dahilde İşleme İzni (Dİİ) Verilir. Yukarıda Sayılan İşlemler Dışında Ekonomi Bakanlığı Tarafından Dahilde İşleme İzin Belgesi (DİİB) Düzenlenir.

72 Dahilde İşleme İzni (-I-)
Dahilde İşleme İzni Verilecek Haller, İhracat 2006/12 Sayılı Tebliğ’in 14 üncü Maddesinde Sayılmaktadır. Gümrük İdareleri Tarafından Verilmektedir. İthalat Esnasında Gümrük Beyannamesi Üzerine Düşüm Yapılarak Yürütülmektedir. İzin Şartlarına Göre İthal Edilen Eşyanın İhraç Edildiğinin Tespiti Kaydıyla Dİİ İhracat Taahhütleri İlgili Gümrük İdaresi Tarafından Kapatılmaktadır.

73 Dİİ Konusu Faaliyetler (-I-)
Temel Tekstil Hammaddeleri İle Tekstil ve Deri Kimyasal Maddeleri Dışında Kalan Yardımcı Maddelerin İthalatı İhraç Amacıyla İşçiliğe Tabi Tutulan Kıymetli Madenlerin İthalatı, Eşyanın Korunması, Satış Kalitesinin İyileştirilmesi veya Yeniden Satışa Hazırlanması, Eşyanın Montajı, Kurulması, Diğer Eşya İle Birleştirilmek Üzere İşçiliğe Tabi Tutulması, Eşyanın Tamir ve Boyanması, Eşyanın Etiketlenmesi, Ambalajlanması, Temizlenmesi, Elenmesi, Kavrulması vb. Bedelsiz Olarak İthal Edilen Eşyanın İşleme Faaliyetine Tabi Tutulması. (Tarım Ürünleri, Savunma Sanayi Projeleri Kapsamı İle LCD Bedelsiz İthalatı Hariç)

74 HARİÇTE İŞLEME REJİMİ

75 Hariçte İşleme Rejimi Nedir?
Serbest dolaşımdaki eşyanın işlenmek, tamir edilmek, veya yenilenmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere geçici olarak ihraç edilmesi ve işlem görmüş ürünün tam veya kısmi muafiyetten yararlanarak serbest dolaşıma girmesi ile ilgili faaliyetleri kapsar.

76 Hariçte İşleme Faaliyetinden Yararlanmak İçin;
Hammadde, yardımcı madde, yarı mamul, mamul ve ambalaj malzemelerinin daha ileri bir düzeyde işlem görmek üzere Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde, ilgili firmalarca 2007/5 sayılı Hariçte İşleme Rejimi Tebliği (İhracat:2007/5) ekinde (Ek:1) listelenen bilgi ve belgelerle birlikte Hariçte İşleme İzin Belgesi almak üzere Ekonomi Bakanlığı’na,

77 Hariçte İşleme Faaliyetinden Yararlanmak İçin;
Maden cevheri ve konsantrelerinin izabe edilmesi ve işlenmesi; maden ve metallerden mamul eşyanın izabe ve ayrıştırmaya tabi tutulması ve/veya bu işlem sonucunda yenilenmesi; kıymetli maden ve taşların işlenmesi amaçlarıyla Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere gönderilmek istenmesi halinde, ilgili firmalarca 2007/5 sayılı Hariçte İşleme Rejimi Tebliği (İhracat:2007/5) ekinde (Ek:2) listelenen bilgi ve belgelerle birlikte Hariçte İşleme İzin Belgesi almak üzere maden ihracatçı birliklerinin bağlı olduğu ihracatçı birlikleri genel sekreterliklerine,

78 Hariçte İşleme Faaliyetinden Yararlanmak İçin;
Tamirat amaçlı, garanti hükümleri uyarınca, ithal edilecek eşyada ambalaj malzemesi olarak kullanılmak üzere veya bir imalat hatası nedeniyle Türkiye Gümrük Bölgesi dışına veya serbest bölgelere gönderilen eşya (stüdyo banyo ve post-prodüksiyon işlemleri için geçici olarak ihraç edilecek sinema-televizyon filmleri ve ses bantları dahil)ve /veya bu eşyanın ihracından önce ikame eşyanın ithalatı için Gümrük ve Ticaret Bakanlığına (Bu hususa ilişkin usul ve esaslar Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca belirlenir)

79 Hariçte İşleme Rejiminde İzin Şartları
Bu Tebliğ çerçevesinde, Türkiye Gümrük Bölgesinde (serbest bölgeler hariç) yerleşik kişilerce yapılacak müracaatlar; Geçici ihracat eşyasının işlem görmüş ürünlerin üretiminde kullanıldığının tespitinin mümkün olması ve Türkiye Gümrük Bölgesindeki (serbest bölgeler hariç) üreticilerin temel ekonomik çıkarlarının olumsuz etkilenmemesi kriterleri çerçevesinde değerlendirilir.

80 Hariçte İşleme Belge/İzin Süresi ve Ek Süreler
Hariçte İşleme izin Belgesinin /Hariçte İşleme izninin süresi azami 12 aydır. Firmanın gerekçeli talebi üzerine Hariçte İşleme İzin Belgesine belge orijinal süresinin ½ ‘si oranında, Hariçte İşleme İznine ise 12 aya kadar ek süre verilebilir.

81 Hariçte İşleme Belge/İzin Süresi ve Ek Süreler
Hariçte İşleme Rejimi Tebliği’nin (İhracat:2007/5) 10. maddesinin 3. fıkrasında belirtilen mücbir sebep ve fevkalade hallerin belge/izin süresi içerisinde meydana gelmesi halinde, Hariçte İşleme izin Belgesine/ Hariçte İşleme İznine ilave süre verilebilir. Ek sürelere ilişkin müracaatın en geç belge süre sonundan itibaren 1 ay içerisinde belge aslı ve tevsik edici bilgi be belgelerle birlikte ilgili bölge müdürlüklerine/ maden ihracatçı birliklerinin bağlı olduğu ihracatçı birlikleri genel sekreterliklerine yapılması gerekmektedir.

82 Yeni Belge/İzin Verilmesi
Hariçte İşleme İzin Belgesi/ Hariçte İşleme İzni sahibi firmaların müteakip belge/izin talepleri, önceki belgelerinin/izinlerinin gerçekleşme seyrine göre değerlendirilir.Süresi biten belgelerin /izinlerin taahhütlerini kapatmak için belge/izin süresi sonundan itibaren 1 ay içerisinde Hariçte İşleme Rejimi Tebliği’nin (İhracat:2007/5) 17. maddesi hükümlerine göre müracaatta bulunmayan firmaların yeni talepleri değerlendirmeye alınmaz.

83 Hariçte İşleme Belge/İzin Revizesi
Hariçte İşleme İzin Belgesi/ Hariçte İşleme İzni, ilgili firma tarafından belge taahhüt kapatma aşamasına kadar gerekli bilgi ve belgelerle yapılacak müracaata istinaden ilgili mercilerce revize edilebilir. Hariçte İşleme İzin Belgelerinde kayıtlı ithal ve ihraç eşyasının GTİP’i, adı, cinsi, miktarı ve değerine ilişkin değişiklikler vb. Bakanlıkça yapılır. Partiler halinde ithal ve ihraç edilecek eşyanın tespiti, firma unvanı, adresi, vergi dairesi adı ve hesap numarası, madde adı ve özellikleri aynı kalmak kaydıyla GTİP ilavesi veya değişiklikleri ile ek süre ve mücbir sebep ve fevkalade hallere istinaden ek süreye ilişkin işlemler ilgili bölge müdürlüklerince yapılır.

84 Hariçte İşleme Belge/İzin Taahhüt Hesabının Kapatılması
Hariçte İşleme İzin Belgesi sahibi firmaların, belge süresi (belgeye verilen ek süreler dahil) sonundan itibaren 1 ay içerisinde gerekli bilgi ve belgelerle birlikte bölge müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir.

85 Hariçte İşleme Belge/İzin Taahhüt Hesabının Kapatılması (-I-)
Belirtilen süre içerisinde kapatma başvurusunun yapılmaması durumunda ilgili firmaya, ilgili Bölge Müdürlüğünce 10 iş günü içerisinde gönderilecek yazı ile 1 ay içerisinde kapatma müracaatında bulunulması hususu bildirilir.

86 Hariçte İşleme Belge/İzin Taahhüt Hesabının Kapatılması (-I-)
Bölge Müdürlüğü kapatma esnasında firmaların gönderdiği listeler ile belge üzerinde kayıtlı bilgileri karşılaştırır.İhraç edilen eşyanın (fire dahil) ithal edilen işlem görmüş ürünlerin üretiminde kullanıldığının ve ihracat ile ithalat işlemlerinin belgede belirtilen şartlara uygun olarak gerçekleştiğinin tespiti halinde, belgeyi kapatarak ilgili birimlere bildirir.

87 Hariçte İşleme Tedbirlerine Uyulmaması
Hariçte İşleme Rejimi kapsamında Türkiye Gümrük Bölgesi dışında veya serbest bölgelerde işlenerek ithal edilmesi taahhüt edilen ürünlerin belgede/izinde belirtilen şartlara ve yararlanılan tedbirlere uygun olarak yurda getirilememesi halinde, bu ürünlerin üretimi için geçici olarak ihraç edilen eşyanın aynen ihraç edildiği haliyle geri getirilmesi gerekir. Aksi takdirde kambiyo mevzuatı hükümleri uygulanır.

88 Hariçte İşleme Tedbirlerine Uyulmaması (-I-)
Hariçte işleme tedbirlerini, hariçte işleme rejimi vehariçte işleme izin belgesinde/hariçte işleme izninde belirtilen esas veşartlara uygun olarak yerine getirmeyenlerden;  a) Belgede/izinde kayıtlı miktar ve değerin üzerinde ithalat yapıldığının tespiti halinde, bu kısma tekabül eden ithalattan doğan vergi ithal tarihi itibarıyla,  b) Belgenin/iznin iptal edilmesi halinde, bu kapsamda ithalat yapılmışsa bu ithalata ilişkin alınmayan vergi ithal tarihi itibarıyla,

89 Hariçte İşleme Tedbirlerine Uyulmaması (-II-)
c) Belge/izin kapsamında ithalat yapılmamışsa, bu Tebliğin 13. maddesinin 4. fıkrası uyarınca teminata bağlanan veya alınmayan vergi ihraç tarihi itibarıyla,  4458 sayılı Gümrük Kanunu ile 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil edilir.

90 Hariçte İşleme Tedbirlerine Uyulmaması (-III-)
Kapatma esnasında ibraz edilen gümrük beyannamesi ve eki belgelerin sahte veya üzerinde tahrifat yapılmış olması durumunda, bu beyanname kapsamı ithalata ilişkin vergi, bu maddenin (1) numaralı fıkrası hükümleriçerçevesinde tahsil edilir, ilgililer hakkında kanuni işlem yapılır vebelge/izin sahibi firma 1 (bir) yıl süreyle hariçte işleme rejimindenyararlandırılmaz.

91 Hariçte İşleme İzin Belgelerinin Kapatılması İçin Gerekli Bilgi ve Belgeler
1- Hariçte işleme izin belgesi aslı  2- Gümrük beyannameleri asılları 3- Hariçte İşleme İzin Belgeleri/Hariçte İşleme İzinleri ile İlgili İthalat Listesi (Ek-7)  4- Hariçte İşleme İzin Belgeleri/Hariçte İşleme İzinleri ile İlgili Geçiciİhracat Listesi (Ek-8)  5- Hariçte İşleme İzin Belgesinin Kapatılmasına İlişkin Hammadde Sarfiyat Tablosu (Ek-9 veya ithal konusuna uygun olarak hazırlanacak sarfiyat hesabı)

92 TEŞEKKÜRLER Telefon : (0232)


"EKONOMİ BAKANLIĞI BATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları