Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

2 PROJE ve TEMEL KAVRAMLAR
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

3 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Temel Kavramlar PROJE NEDİR? PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ NEDİR? PROJE AŞAMALARI NEDİR? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

4 İKY ‘ nin TANIMLAR kısmının 4
İKY ‘ nin TANIMLAR kısmının 4.maddesinin D bendine göre: Proje: Öğrencilerin grup hâlinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla ders öğretmeni rehberliğinde yapacakları çalışmaları ifade eder.

5 Grup halinde yapılacak projelerde grupların, öğrencilerin cinsiyet, basari durumu vb. özellikleri bakımından heterojen olmasına dikkat edilmelidir.

6 Verilen proje konuları öğrencilerin düzeyine uygun ve yerel imkanlara göre yapılabilecek nitelikte olmalıdır.

7 Projenin her aşamasında görevlerin yapılıp yapılmadığı, aşamanın bitiminde öğretmen tarafından kontrol edilir ve grup üyelerine geri bildirim verilir. Görevini yeterince yerine getirmeyen öğrencilerin bireysel özelliklerine de dikkat edilerek gerekli önlemler alınır.

8 Performans görevi: (Değişik:20. 8
Performans görevi: (Değişik: /26619 RG ) Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor, alandaki becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmaları kapsayan ve öğretmen rehberliğinde yaptırılan görevleri belirtir.

9 İKY ‘ nin İKİNCİ BÖLÜMÜN SINAVLAR kısmının 35
İKY ‘ nin İKİNCİ BÖLÜMÜN SINAVLAR kısmının 35.maddesine göre: (Değişik: /26619 RG) Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir denilmektedir.

10

11 ÖĞRENCİNİN PROJESİNİ DEĞERLENDİRDİĞİ FORM

12 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Proje Nedir? Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik olarak planlanan faaliyetler bütünüdür. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

13

14 Neden Proje Hazırlanır?
Eğitim ortamlarını zenginleştirmek, • Mesleki bilgiyi artırmak, • Belirli alanlarda deneyim kazanmak, • Bilgi ve deneyimi paylaşarak artırmak, • Teknolojik gelişmeleri ve yeni yöntemleri izlemek, kullanmak, • Yeni iş fırsatları yaratmak, • Sosyal ihtiyaçları karşılamak, • İş alanı yaratmak.

15 Proje Nasıl Olmalıdır? • Projeler yaratıcı, bilimsel, uygulanabilir, yarar sağlamaya dönük, açık ve anlaşılır olmalıdır. • Projelerde, problemin tanımı, amacı, hedefleri ve faaliyetleri arasında anlamlı ilişki kurulmalıdır. • Projeler sürdürülebilir olmalıdır. • Projeler, proje hazırlayanların kendi özgün eseri olmalı ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olmalıdır. • Projeler, alanına yeni, özgün ve estetik bir bakış açısı getirmelidir. • Proje sonucunda, proje amaç ve hedeflerine ulaşıldığı bilimsel olarak gösterilmelidir. • Proje çalışmaları toplumsal yarar sağlamaya dönük olmalıdır.

16 Proje Hazırlama Aşamaları
1. İhtiyacın tanımlanması Bu projeyi neden yapıyorum? Bu projeyi yapmaya değer mi? 2. Projenin Planlanması Kapsam ve amacın belirlenmesi Kimlerin katılacağının ve görev dağılımının nasıl olacağının belirlenmesi? (Hangi bölüm/alan/daldan kişilere ihtiyacım olacak?)

17 Bütçenin hesaplanması? (Nelere ihtiyacım olabilir?)
Proje yönetimi nasıl olacak? Proje sonucu nasıl yaygınlaştırılacak? (Elde edilen tasarım, bilgi, program, yazılım, düzenleme ya da ürün; nerede, nasıl, ne ölçüde yaygınlaştırılacak) 3. Projenin yürütülmesi: Proje belirlenen amaç, hedefler, yöntemler, uygulama adımları ve takvim doğrultusunda hazırlanır.

18 Proje Döngüsü Yönetimi
Mantıksal çerçeve yaklaşımı temeline dayanan, proje ve programların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde kullanılan bir yöntem ve sistematik bütünüdür. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

19 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Proje Döngüsü Projelerin planlaması ve yürütülmesi, proje Döngüsü adı verilen ve birbirini takip eden 6 aşamada gerçekleştirilir. Ön Değerlendirme Uygulama Finansman Proje Fikrini Belirleme Proje Formülasyonu Değerlendirme T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

20 Proje Döngüsünün Aşamaları
Proje Fikrini Belirleme: Projeye ilişkin fikirlerin ortaya konduğu ve tasarlandığı ilk hareket noktasıdır. (Bunu mümkün kılmak için bir ön araştırma yapmak gerekmektedir.) Proje Formülasyonu : Proje fikrinin belirlenmesi sonrasında proje ile ilgili tüm detayların ortaya çıkarılarak fon kaynağı sağlayan kurum tarafından değerlendirmeye alınması için proje metninin ve bütçesinin hazır hale getirilmesidir. (Bunun sonucunda ilgili kurum proje için kaynak sağlama kararını verecektir.) Ön Değerlendirme: Formülasyonu tamamlanmış olan proje teklifinin ilgili kuruluşlar tarafından değerlendirildiği aşamadır. Finansman: Ön değerlendirmeden geçmiş olan proje için fon kaynağı sağlayan kurum ve projeyi yürütecek olan kurum arasında finansman anlaşmasının yapıldığı aşamadır. (Bu aşamada proje hedefleri ve bütçe gözden geçirilebilir.) Uygulama: Finansman anlaşmasında yer alan kaynaklar ve süre içinde projede öngörülen faaliyetlerin hayata geçirilmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesi aşamasıdır. Değerlendirme: Proje süresince belirli aralıklarla ve proje sona erdikten sonra projenin sonuçlarının ve etkisinin değerlendirmesi aşamasıdır. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

21 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Proje Aşamaları Paydaş (İlgili Taraflar) Analizi Sorun Analizi Hedef Analizi Strateji Analizi Proje Raporunun Hazırlanması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

22 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

23 Paydaş Analizi Nedir? Mevcut sorundan veya olası projeden etkilenebilecek tüm paydaş grupların, bu grupların sorun/proje ile ilişkilerinin, güçlerinin ve etkilerinin, katılım stratejilerinin, belirlenmesidir. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

24 Paydaşların Katılımı Neye Yarar?
Bilgiye dayalı karar almaya yarar Projenin daha ilk aşamalarında bir görüş birliği oluşturulmasını sağlar Farklı paydaşların projeyi izleyebilmesi bakımından şeffaflık sağlar T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

25 Paydaş Analizi Sonuçları Proje Tasarlarken Nasıl Kullanılır?
Sorunları analiz ederken Hedefleri belirlerken Stratejiyi seçerken T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

26 Paydaş Analizi Sonuçları Proje Yazarken Nasıl Kullanılır?
Proje Özeti veya Ön Teklifi: Ortakların, hedef grupların ve nihai faydalanıcıların belirlenmesi Paydaş analizinin özeti, liste veya tablo (anahtar paydaşlar ve ilgileri) Projeye dahil edilecek aktörler ve bu aktörler arası ilişkilerin aktarılması Proje Dokümanı: Gerekçelendirme: Hedef grubun seçilme nedenleri, bu grubun ihtiyaçlarının ve sorunlarının tanımlanması. Proje ile ihtiyaçlara nasıl cevap verilecek Proje Yöntemi: Çeşitli aktörlerin projedeki rollerinin ve projeye katılımlarının tanımlanması ve bu rollerin onlara veriliş nedeni Beklenen Sonuçlar: Hedef gruplar /faydalanıcılar üzerine etkisi; genel durum, teknik ve yönetim kapasitesi Mantıksal Çerçeve Faaliyetler Riskler ve varsayımlar T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

27 Paydaşlar ve Ortaklar Paydaşlar: Projeden doğrudan veya dolaylı,
olumlu veya olumsuz etkilenen, ve/veya projeyi etkileyen bireyler, kurumlar veya gruplardır. (örneğin; Hükümet kurumları, STK’lar, özel sektör…) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

28 Farklı Paydaş Türleri Yararlanıcılar (Beneficiaries) :
a) Hedef kitle (Target Group) : Proje faaliyetlerinden doğrudan ve olumlu etkilenecek kişi ve kurumlar (örn: eğitim katılımcıları) b) Nihai yararlanıcı (Final Beneficiaries) : uzun vadede ve dolaylı olarak toplumsal ya da sektörel ölçekte olumlu etkilenecekler (örn:tarımsal üretimin gelişmesi  tüketiciler) Proje ortakları (Project Partners): Projeyi uygulayan taraflar (hedef kitle grubundan da olabilir) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

29 Proje Paydaşları Nihai Yararlanıcılar (Olumlu y. + Dolaylı y.)
Projeden olumsuz etkilenenler (Direk veya dolaylı) Proje Ortakları (Olumlu ve Direk) Hedef Kitle (Olumlu ve Direk) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

30 Örnek Paydaş Grupları Yerel halk Kullanıcılar, tüketiciler STKlar
Kamu kurumları (örnek: bakanlıklar,valilikler, belediyeler) Çıkar Grupları (örnek: birlikler, meslek odaları), Özel Sektör Uluslararası Kurumlar (örnek: donör kuruluşlar) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

31 Paydaş Analizi için 4 Adım:
Paydaşların belirlenmesi Paydaşların ilgilerinin ve çıkarlarının tespit edilmesi Paydaşların güçlerinin ve etkilerinin saptanması Paydaş katılımı stratejisinin oluşturulması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

32 1. Adım: Paydaşların Belirlenmesi
Sorundan kimler olumsuz etkileniyor? Kimler çıkar sağlıyor? Projeye destek verenler ve karşı çıkanlar belirlendi mi? Savunmasız ve hassas gruplar saptandı mı? Kimler direk hangileri dolaylı olarak etkileniyor? Tüm paydaşların özellikleri nasıl? ... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

33 Örnek:240 Genç Kadının İstihdamı
Paydaşlar ve Özellikleri Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri: Eğitici personele sahipler Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İl Özel İdaresi : Finansman için yardımcı kuruluş, v.s... (tam listenin belirlemesi sorun ve hedef analizi ile geri beslemeli olarak ilerler) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

34 2. Adım: Paydaşların İlgilerinin ve Çıkarlarının Tespit Edilmesi
Paydaşların her birinin projeden beklentileri nelerdir? Paydaşların projeden sağlayabilecekleri muhtemel yararlar nelerdir? Hangi paydaşların çıkarları, projenin hedefleri ile çelişmektedir? Paydaşların her biri projeye ne gibi mali katkı sağlayabilecek durumdalar? Bunu sağlamaya istekliler mi? ... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

35 Örnek: 240 Genç Kadının İstihdamı
Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorun/Proje ile İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi (+,-,0) Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik - Alanda yetersizlik + Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri: Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi-Maddi kazanç Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Maddi kazanç Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği İl Özel İdaresi: Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

36 3. adım: Paydaşların Güçlerinin ve Etkilerinin Saptanması
Muhtelif paydaşların birbirleri arasındaki ilişkiler nelerdir? Kimin kimin üstünde gücü vardır? Kim kime bağımlıdır? Hangi paydaşlar örgütlenmiştir? Bu örgütlenme nasıl etkilenebilir veya bu örgütlenmenin üzerine nasıl inşa edilebilir? Kaynakları kim kontrol etmektedir? Bilgi kimin kontrolündedir? Yasal sorumluluk kimdedir?... v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

37 Örnek: 240 Genç Kadının İstihdamı
Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorun / Proje ile İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi (+,-,0) Paydaşın zayıf ve güçlü yönleri Etki 1:yok/ 5:kritik Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik Alanda yetersizlik + Güçlü: İstekliler, Zayıf: Eğitimleri yetersiz, teknoloji kullanımında yetersiz, Donanım eksikliği 5 Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Güçlü: Sektörle işbirliği Zayıf: Maddi kaynak yetersizliği 4 Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri:Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi Maddi kazanç Güçlü: Referans kazandırma potansiyeli, eğitim gücü Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri Güçlü: İletişime ve işbirliğine açık olma Zayıf: Alanda yenilikleri takip edememe İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği Güçlü: İldeki Mesleki Eğitim kurumlarına hitap etmesi,Yaygınlaştırma gücü İl Özel İdaresi Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam Güçlü: Gerektiğinde kısıtlı kaynak sağlayabilmeleri 3 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

38 hangi düzeyde ne zaman sürece katılmaları gerektiğini belirlemelidir.
4. adım: Paydaşlara Karşı Olası Eylemler (Katılımı Stratejisinin Oluşturulması) paydaşların, ilgilerini, çıkarlarını, etkilerini ve güçlerini dikkate almalıdır. hangi düzeyde ne zaman sürece katılmaları gerektiğini belirlemelidir. gerektiği takdirde proje faaliyeti olabilir T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

39 Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik
Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın Sorunla İlişkisi Paydaşın projeden etkilenme derecesi Paydaşın zayıf ve güçlü yönleri Paydaşın projeye etkisi Paydaşlara yönelik olası eylemler Mezunlar: 240 grafik ve fotoğraf öğrencisi. İşsizlik Alanda yetersizlik + Güçlü: İstekliler, Zayıf: Eğitimleri yetersiz, teknoloji kullanımında yetersiz, Donanım eksikliği 5 Eğitim verilmesi, motive edilmesi,Donanım sağlanması, İş imkanları duyurusu,İnternet sitesi kurulması, Reklamcılar: İstanbul bölgesindeki Reklam Ajansı ve Matbaacıları Kalifiyeli eleman yetersizliği Güçlü: Sektörle işbirliği Zayıf: Maddi kaynak yetersizliği 4 Eğitici sağlanması Reklam Ajansı ve Matbaacı Temsilcileri:Eğitici personele sahipler Eğiticilerin eğitimi Maddi kazanç Güçlü: Referans kazandırma potansiyeli, eğitim gücü Kurs planı yapılması( yer ,süre, öğretmen sayısı) Öğretmenler: Grafik ve Fotoğraf Alanı Öğretmenleri Mezun öğrencilerin eğitimi Mesleki yeterliliği arttırma kapasitesi Sektördeki gelişmeleri takip etmeleri Güçlü: İletişime ve işbirliğine açık olma Zayıf: Alanda yenilikleri takip edememe Bilgilendirme, Eğitim,Teknik donanımın arttırılması,Reel sektörün görülmesinin sağlanması,Eğitim vermeleri İstanbul Valiliği: İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinasyon Merkezi İşsizliğe çözüm Mesleki eğitime destek Yaygınlaştırmadaki etkinliği Güçlü: İldeki Mesleki Eğitim kurumlarına hitap etmesi,Yaygınlaştırma gücü Yaygınlaştırma çalışmaları yapmaları,Öğretmenlerin çalışmalarının planlanması ve denetlenmesi, tanıtımın yapılması İl Özel İdaresi Finansman için yardımcı kuruluş v.s. İldeki gelişmişlik düzeyinin arttırılması İstihdam Güçlü: Gerektiğinde kısıtlı kaynak sağlayabilmeleri 3 Gerektiğinde finansman desteği sağlayabilmeleri T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

40 GRUP ÇALIŞMASI Paydaşlar ve Özellikleri Paydaşın sorunla İlişkisi
Paydaşın Projeden Etkilenme Derecesi Paydaşın Zayıf ve Güçlü Yönleri Paydaşın Projeye Etkisi Paydaşlara Yönelik Olası Eylemler 1. 2. v.s. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

41 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

42 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
SORUN ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

43 Sorun, arzulanan durum ile mevcut durum arasındaki farktır.
Olmak İstenilen Durum (Hedef) Mevcut Durum Sorun T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

44 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Analizi Nedir? Mevcut durumun arzu edilmeyen yönlerinin, neden- sonuç ilişkisi içinde ortaya konulabilmesini sağlayan yapısal bir incelemedir. Nasıl? Katılımcı bir yaklaşımla sorunun belirlenmesi Sorunun kaynaklarının belirlenmesi Neden-sonuç ilişkilerinin ortaya konması: Sorun ağacı ya da sorunlar hiyerarşisi. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

45 Sorun Analizi - Aşamalar
Paydaşlar için öncelikli sorunları beyin fırtınası yöntemi ile tartışın. Tartışma sonucu belirlenen sorunlardan birini başlangıç sorunu olarak ele alın. Başlangıç sorunu ile ilgili diğer sorunları araştırın. Neden-sonuç hiyerarşisini oluşturun. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

46 Sorun Analizi – Aşamalar (devam)
Buna neden olan ne? sorusu ile tüm sorunları hiyerarşik sırayla düzenleyin. Oklar aracılığıyla sorunları birbirlerine bağlayın ve ilişkileri net bir şekilde gösterin. Diyagramı gözden geçirin: eksik sorunlar var mı? Varsa ekleyin. Diyagramı çoğaltarak paydaşlara dağıtın. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

47 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı SONUÇ ANA PROBLEM ALT PROBLEM 1 ALT PROBLEM 2 NEDEN KÖK PROBLEMLER T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

48 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliği Eğitimde Altyapı Eksikliği Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlayamaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların eksikliği Alanda çalışma ortamının kadına uygunsuzluğu Eğitim Ortamında Donanım Eksikliği Kadınların Toplumsal Cesaretinin Azlığı Kadınların toplumdaki statüsünün yüksek olmaması Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uyduramaması Mesleki Alanda Bilgi yetersizliği Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının eksikliği Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Eksikliği Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadının İş Bulamaması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmemeleri Kadının bireysel Girişimciliğinin Eksik olması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

49 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

50 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
HEDEF ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

51 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Analizi Nedir ? Sorun ağacında belirlenen sorunların çözümlenmesi durumunda gelecekteki durumun tanımlanması, Hedefler arasındaki hiyerarşinin doğrulanması, Ara araçlarla sonuçlar arasındaki ilişkinin şematik olarak gösterilmesidir. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

52 Hedef Analizinin Aşamaları
1. Sorun analizinde ortaya konan “olumsuz durumları”, “arzu edilen olumlu durumlar” şeklinde ifade edin. Bu olumlu durumların, aynı zamanda gerçekçi olmasına dikkat edin. 2. Neden-sonuç ilişkilerini, araçlar-sonuçlar/hedefler ilişkilerine dönüştürün. Bu ilişkiler hiyerarşisinin geçerliliğini ve bütünlüğünü kontrol edin. 3. Gerekirse: İfadeleri revize edin. Bir üst düzeydeki amaca ulaşmak için gereken hedefler eksikse araya ekleyin. Gereksiz hedefleri şemadan çıkarın. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

53 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Sorun Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliği Eğitimde Altyapı Eksikliği Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlayamaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların eksikliği Alanda çalışma ortamının kadına uygunsuzluğu Eğitim Ortamında Donanım Eksikliği Kadınların Toplumsal Cesaretinin Azlığı Kadınların toplumdaki statüsünün yüksek olmaması Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uyduramaması Mesleki Alanda Bilgi yetersizliği Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının eksikliği Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Eksikliği Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadının İş Bulamaması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmemeleri Kadının bireysel Girişimciliğinin Eksik olması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

54 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Ağacı Olumsuz durumların gelecekte olması arzu edilen ancak gerçekçi olan durumlara çevrilmesi AMAÇ ARAÇ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

55 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Hedef Ağacı KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliğinin Giderilmesi Eğitimde Altyapı Eksikliğinin Giderilmesi Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların sağlanması Alanda çalışma ortamının kadına uygun hale getirilmesi Eğitim Ortamında Donanım Eksikliğinin Giderilmesi Kadınların Toplumsal Cesaretinin Arttırılması Kadınların toplumdaki statüsünün yükseltilmesi Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uydurmasının sağlanması Mesleki Alanda Bilgi Yetersizliğinin Giderilmesi Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının arttırılması Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Sağlanması Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadına İş İmkanının Sağlanması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmeleri Kadının bireysel girişimciliğinin arttırılması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

56 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEJİ ANALİZİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

57 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
STRATEJİ ANALİZİ KADINLARA YÖNELİK İŞ OLANAKLARININ AZLIĞI Kalifiye Eleman Eksikliğinin Giderilmesi Eğitimde Altyapı Eksikliğinin Giderilmesi Resmi makamların eğitim mekanlarını sağlaması Öğretmenlere destek sağlayacak kaynakların sağlanması Alanda çalışma ortamının kadına uygun hale getirilmesi Eğitim Ortamında Donanım Eksikliğinin Giderilmesi Kadınların Toplumsal Cesaretinin Arttırılması Kadınların toplumdaki statüsünün yükseltilmesi Alan öğretmenlerinin yeni teknolojiye ve sektöre ayak uydurmasının sağlanması Mesleki Alanda Bilgi Yetersizliğinin Giderilmesi Seminer ve Bilgilendirme toplantılarının arttırılması Reklam Grafiği alanında Eğitim verecek Mekanizmaların Sağlanması Grafik ve Fotoğraf alanında 240 Genç Kadına İş İmkanının Sağlanması Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilmeleri Kadının bireysel girişimciliğinin arttırılması GENEL HEDEF PROJE AMACI SONUÇLAR FAALİYETLER T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

58 MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
GRUP ÇALIŞMASI… T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

59 ÜLKEMİZDE MEB TARAFINDAN UYGULANAN VE DEVAM ETMEKTE OLAN PROJELER
FATİH projesi ‘BU BENİM ESERİM’ projesi ‘GÖNÜL KÖPRÜSÜ’ projesi ‘ANA-KIZ OKULDAYIZ’ projesi COMENIUS PROGRAMI

60 Fatih projesi nedir ? Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için; okulöncesi, ilköğretim ile ortaöğretim düzeyindeki tüm okullarımızın donatımını sağlamaktır.

61 FATİH projesi beş ana bileşenden oluşmaktadır. Bunlar:
1.Donanım ve Yazılım Altyapısının Sağlanması 2.Eğitsel e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi 3.Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı 4.Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitimi 5.Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının

62 ‘BU BENİM ESERİM’ PROJESİ
İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması “Bu Benim Eserim” kurumsallaşma yolunda önemli aşamaları başarıyla geçmiş, bilinen tanınan ve hatta “marka” haline gelen sürekliliği olan bir çalışma olmuştur.

63 ‘BU BENİM ESERİM’ PROJE İSTATİSTİKLERİ

64 COMENIUS PROGRAMI Comenius Programı, okul eğitimindeki kaliteyi artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmek amacıyla: •Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik eder ;

65 •Pedagojik metotlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik eder,
•Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını destekler, •Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadelede, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasyonu ve eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini teşvik eden yöntemler geliştirir ve bunları yaygınlaştırır, •Okul eğitiminde ve okul eğitiminde görev yapan personelin eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BIT) kullanımını teşvik eder.

66 Ayrıca Comenius Programı:
•Yabancı dil olarak Avrupa dillerinin öğretiminde kaliteyi artırmak, •Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini geliştirmek, •Az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin dil yeteneklerini geliştirmek, •Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak, •Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek,   yönünde yapılan etkinlikler yardımıyla Avrupa’da okul eğitiminde dil öğreniminin gelişmesine katkıda bulunur.

67 Bunların yanı sıra Comenius Programı:
•Değişik kültürlere yönelik farkındalığın geliştirilmesini teşvik etmek, •Okul eğitimi sektöründe kültürler arası eğitim girişimlerini geliştirmek, •Kültürler arası eğitim alanında öğretmenlerin yeteneklerini geliştirmek, •Irkçılık ve yabancı korkusu/düşmanlığıyla mücadeleyi desteklemek; için tasarlanmış uluslararası etkinlikler yardımıyla Avrupa’daki okul eğitiminde kültürler arası farklılıkların bilincine varılmasını teşvik eder.

68 OKUL ORTAKLARI Okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarının katıldığı okul ortaklıkları iki yıl sürmektedir.

69 Ortak Arama Sitesi (Avrupa Komisyonu Resmi Ortak bulma sitesidir)

70 EĞİTİMDE YEREL PROJELER (BURDUR ÖRNEĞİ)
1. Ayın Başarılı Okulu Projesi 2. Kitap Okuma Alışkanlığı Kazandırma Taslak Projesi 3. ÖSS ve SBS Başarısını Artırma Projesi 4. Kardeş Okul-Kurum Projesi 5. Burdur İli El Sanatlarını Geliştirme Ve İstihdam Projesi


"T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları