Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

6331 SAYILI KANUNUN GETİRDİKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "6331 SAYILI KANUNUN GETİRDİKLERİ"— Sunum transkripti:

1 6331 SAYILI KANUNUN GETİRDİKLERİ

2 Genel olarak En temel hak yaşama hakkıdır.
Yaşama hakkının olmadığı bir yerde hiçbir haktan söz edilemez. Bu nedenle 1982 Anayasası temel hakların en başına yaşama hakkını koymuş ve «Herkes, yaşama, maddi ve manevi varlığını koruma ve geliştirme hakkına sahiptir» (Ay m.17/1) diyerek bu hakkı düzenlemiştir. Sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışmanın kişi için yaşama hakkı ile doğrudan bağlantılı olduğundan şüphe yoktur. ARİF DEDE

3 Genel olarak Yine Anayasamıza göre Devlet herkesin, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama ve çalışma hakkını kullanabilmesi için gerekli koşulları sağlamak, bunun için gerekli hukuki düzenlemeleri yapmak, buna uygun bir çalışma ortamı oluşturmak zorundadır (AY m.2, 5, 57). Hukukumuzda 6331 sayılı Kanun çıkarılıncaya kadar bu esaslara uygun olarak bazı düzenlemeler yapılmış, ancak bunlar tüm çalışanlar için değil çalışanların sadece bir kısmı, yani 4857 (daha önce 1475) sayılı Kanun kapsamına girenler için öngörülmüştü. Bunun isabetli olmadığı ise açıktır. ARİF DEDE

4 Genel olarak Bu nedenle tarih ve sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu çıkarılarak ülkede çalışan herkes kapsama alınmış; işverenler için öngörülen ayrıntılı yükümlülüklerle işyerinde sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışılması, dolayısıyla da iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesi amaçlanmıştır. ARİF DEDE

5 Genel olarak Ancak bu konuda ülke gerçekleri ile çok da örtüşmeyen bazı düzenlemeler yapılmıştır ki, bunlar böylesine önemli bir konunun sadece kağıt üstünde kalması gibi bir sonucu da beraberinde getirmiştir. Kanun, ülkemizde bu yükümlülüğün yerine getirilmesi için gerekli sayıda uzman personel bulunmamasına rağmen tüm işverenler için işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı ile diğer sağlık personeli çalıştırma yükümlülüğü getirmiştir. ARİF DEDE

6 AMAÇ MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı; işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması ve mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için işveren ve çalışanların görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülüklerini düzenlemektir. ARİF DEDE

7 TANIMLAR MADDE 3 – (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını, b) Çalışan: Kendi özel kanunlarındaki statülerine bakılmaksızın kamu veya özel işyerlerinde istihdam edilen gerçek kişiyi, c) Çalışan temsilcisi: İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalara katılma, çalışmaları izleme, tedbir alınmasını isteme, tekliflerde bulunma ve benzeri konularda çalışanları temsil etmeye yetkili çalışanı, ARİF DEDE

8 TANIMLAR ç) Destek elemanı: Asli görevinin yanında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda özel olarak görevlendirilmiş uygun donanım ve yeterli eğitime sahip kişiyi, d) Eğitim kurumu: İş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personelinin eğitimlerini vermek üzere Bakanlıkça yetkilendirilen kamu kurum ve kuruluşlarını, üniversiteleri ve Türk Ticaret Kanununa göre faaliyet gösteren şirketler tarafından kurulan müesseseleri, ARİF DEDE

9 TANIMLAR e) Genç çalışan: Onbeş yaşını bitirmiş ancak onsekiz yaşını doldurmamış çalışanı, f) (Değişik: 12/7/ /101 md.) İş Güvenliği Uzmanı: Usul ve esasları yönetmelikle belirlenen, iş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş, iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip, Bakanlık ve ilgili kuruluşlarında çalışma hayatını denetleyen müfettişler ile mühendislik veya mimarlık eğitimi veren fakültelerin mezunları ile teknik elemanı, ARİF DEDE

10 Ayrı Kanun Gereği İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı çalıştırma yükümlülüğüne ilişkin olarak 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu çok önemli ve isabetli değişiklikler de öngörmüştür. 6331 sayılı Kanun öncelikle kapsamına aldığı kişiler bakımından konuyu sadece “işçilerin” sorunu olarak değil, “çalışan”ın sorunu olarak görmüştür. ARİF DEDE

11 Ayrı Kanun Gereği Bunun sonucunda; şimdiye kadar sadece 4857 sayılı Kanunun kapsamındakiler ile sınırlı bir şekilde düzenlenen iş sağlığı ve güvenliği, tüm iş kanunları kapsamındakiler için ve ayrıca kamu idarelerini de kapsayacak şekilde AYRI BİR KANUN İÇİNDE düzenlenmiştir. ARİF DEDE

12 Kanunun kapsamı Kanun hükümleri;
Kamu ve özel sektöre ait BÜTÜN İŞLERE VE İŞYERLERİNE, bu işyerlerinin işverenleri ile işveren vekillerine, çırak ve stajyerler de dâhil olmak üzere TÜM ÇALIŞANLARA, faaliyet konularına bakılmaksızın uygulanır. Kanuna göre çalışan, “Kendi özel kanunlarındaki statülerine bakılmaksızın kamu veya özel işyerlerinde istihdam edilen gerçek kişiyi” ifade etmektedir. ARİF DEDE

13 Kapsam dışında kalan yerler (m.2)
Kamu kurumları, Borçlar Kanunu, Basın İş Kanunu ve Deniz İş Kanunu kapsamındaki herkes İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu kapsamına girmişlerdir. Kapsam dışında kalanlar ise; TSK (Fabrika, bakım merkezi, dikimevi ve benzeri işyerlerindekiler hariç), Genel kolluk kuvvetleri, MİT, Afet ve acil durum birimlerinin müdahale faaliyetleri, Ev hizmetleri, Çalışan istihdam etmeyen bağımsız çalışanlar. Hükümlü ve tutuklulara yönelik infaz hizmetleri sırasında, iyileştirme kapsamında yapılan işyurdu, eğitim, güvenlik ve meslek edindirme faaliyetleridir. ARİF DEDE

14 İşverenin genel yükümlülüğü
6331 sayılı Kanun 4. maddesinde genel olarak işverenin yükümlülüklerini düzenlenmektedir. Buna göre işveren; Mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dâhil her türlü tedbirin alınması, (ÖNLEM ALMA), Organizasyonun yapılması, (ORGANİZASYON OLUŞTURMA), Gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, (ARAÇ-GEREÇ SAĞLAMA- Koruyucu donanım-), ARİF DEDE

15 İşverenin genel yükümlülüğü
Sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uygun hale getirilmesi (GELİŞMELERİ TAKİP ETME), Mevcut durumun iyileştirilmesi için (İYİLEŞTİRME), çalışmalar yapmak zorundadır. İşveren bunun dışında, işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığını izlemek, denetlemek ve uygunsuzlukları gidermek zorundadır (DENETLEME). ARİF DEDE

16 İşverenin genel yükümlülüğü (m.4)
İşveren bu yükümlülüklerinin dışında RİSK DEĞERLENDİRMESİ yapmak ya da yaptırmak zorundadır. Çalışana görev verirken, çalışanın sağlık ve güvenlik yönünden işe uygunluğunu göz önüne alır. Yeterli bilgi ve talimat verilenler dışındaki çalışanların hayati ve özel tehlike bulunan yerlere girmemesi için gerekli tedbirleri alır. ARİF DEDE

17 İşverenin genel yükümlülüğü (m.4)
Bu hükümlerin de ortaya koyduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği işveren bakımından STATİK (DURAĞAN) bir yapıyı değil, sürekli gelişmeleri takip eden, mevcudu iyileştiren, geliştiren, denetleyen DİNAMİK VE ÖNLEYİCİ bir yapıyı hedeflemelidir. ARİF DEDE

18 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
Kanuna göre; işveren çalışanları arasından iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendirir. Çalışanları arasında belirlenen niteliklere sahip personel bulunmaması hâlinde, bu hizmetin tamamını veya bir kısmını ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak yerine getirebilir. ARİF DEDE

19 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
işveren belirlenen niteliklere ve gerekli belgeye sahip olması hâlinde, tehlike sınıfı ve çalışan sayısı dikkate alınarak, bu hizmetin yerine getirilmesini kendisi de üstlenebilir. ARİF DEDE

20 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
Bu hüküm çerçevesinde artık her işverenin bir işyeri hekimi, bir iş güvenliği uzmanı ve bir de diğer sağlık personeli çalıştırma yükümlülüğü bulunmaktadır. Kanun koyucu bu bakımdan işverenin tehlikeli ya da az tehlikeli veyahut çok tehlikeli bir iş yapıp yapmadığına bakmadığı gibi belirli sayıda çalışanı olmasını da aramamıştır. Dolayısıyla tek bir çalışanı, hatta sadece bir stajyeri olan birisi de bu yükümlülük kapsamındadır. ARİF DEDE

21 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
tarihinde yapılan değişiklikle –sadece iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri- yükümlülüğünün, kamu kurumları ile 50’den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için tarihine ertelendi (6331 değ. m.38/1, a, 1,2). Dolayısıyla çalıştırılan sayısına bakılmaksızın tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için bu yükümlülük ’de başladı. Diğer işyerleri için zaten ’te başlamıştı. ARİF DEDE

22 İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin alınması
Kanundaki bu hükümlerin de ortaya koyduğu gibi işverenler iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini üç şekilde yerine getirebilirler: İş sözleşmesi (kamu idareleri için atama/ görevlendirme tasarrufu ile) ile çalıştıracağı bir işçi ile, Ortak sağlık ve güvenlik biriminden alacağı hizmet ile Gerekli koşullara sahip olması halinde bizzat kendisinin bu hizmeti yerine getirmesi yoluyla. ARİF DEDE

23 İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
Kanunda belirtilen bu seçeneklere bir de, İşyeri Hekimi ile İş Güvenliği Uzmanlarına ilişkin Yönetmeliklere hüküm konularak bu hizmetin Yetkilendirilmiş TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZLERİNDEN HİZMET ALARAK yerine getirilebileceği belirtilmiştir (m.5/1, a). İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliğinin geçici birinci maddesine toplum sağlığı merkezleri ile ilgili bir hüküm konulmuştur. ARİF DEDE

24 Ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet satın alınması
İşveren işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı istihdam etmek yerine bu hizmeti isterse Kanuna uygun olarak kurulmuş olan (OSGB) Ortak Sağlık Güvenlik Birimlerinden de satın alabilir. Ortak sağlık ve güvenlik birimleri, işyerlerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini sunmak üzere kurulan gerekli donanım ve personele sahip olan ve Bakanlıkça yetkilendirilen birimleri ifade etmektedir. Ortak sağlık ve güvenlik biriminden hizmet satın alırken de işveren bu hizmetin tamamını almak zorunda değildir. İşveren işyeri hekimliği hizmetini kendi istihdam ettiği işçi ile yerine getirirken iş güvenliği hizmetini OSGB’den satın alabilir. ARİF DEDE

25 OSGB- Sorumluluk İşverenler OSGB’leri denetlemek, işyerinde alınması gereken önlemlerin alınıp alınmadığını izlemek ve gerektiğinde müdahale etmek zorundadırlar. Zira işyeri dışındaki uzman kişi ve kuruluşlardan hizmet alınması, işverenin sorumluluklarını ortadan kaldırmaz (m.4/2). Her ne kadar Kanunda, ortak sağlık güvenlik birimlerinin iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin yürütülmesindeki ihmallerinden dolayı, hizmet sundukları işverene karşı sorumlu (m.8/3) oldukları belirtilmişse de bu durum işverenin gerek işçiye gerek Devlete karşı yükümlülüklerini ortadan kaldırmayacağı gibi sorumluluklarını da ortadan kaldırmaz. ARİF DEDE

26 İşyeri sağlık ve güvenlik birimlerinin kuruluşu
Kanuna göre, işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının tam süreli görevlendirilmesi gereken durumlarda; işveren, işyeri sağlık ve güvenlik birimi kurar (m.8/6). İş sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliğine göre, işyeri sağlık ve güvenlik birimi en az bir işyeri hekimi ile işyerinin tehlike sınıfına uygun belgeye sahip en az bir iş güvenliği uzmanının görevlendirilmesi ile oluşturulur. İşveren bu birimde diğer sağlık personeli de görevlendirebilir. ARİF DEDE

27 İş sağlığı ve güvenliği kurulu kurma yükümlülüğü
Yönetmeliğe göre İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları, İşveren veya işveren vekili, İş güvenliği uzmanı, İşyeri hekimi, İnsan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi, Bulunması halinde sivil savunma uzmanı, Bulunması halinde formen, ustabaşı veya usta, Çalışan temsilcisi, işyerinde birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş temsilciden Oluşmaktadır. ARİF DEDE

28 İş sağlığı ve güvenliği kurulu kurma yükümlülüğü
Kurulun başkanı işveren veya işveren vekili, kurulun sekreteri ise iş güvenliği uzmanıdır.  İş güvenliği uzmanı kısmi süreli çalışıyor ise kurul sekretaryası; insan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi tarafından yürütülür. Yönetmeliğe göre, asıl işveren ve alt işveren tarafından ORTAK KURULACAK KURULLARDA üyeler ve kurul sekreteri asıl işveren ve alt işveren tarafından ORTAK KARARLA ATANIR. ARİF DEDE

29 İş sağlığı ve güvenliği kurulu kurma yükümlülüğü
Kanunda yukarıda belirtilen olasılığın dışında bir başka olasılık daha düzenlenmiştir. Buna göre, asıl işveren tarafından kurul oluşturulmuş ise, kurul oluşturması gerekmeyen alt işveren, koordinasyonu sağlamak üzere vekâleten yetkili bir temsilci atar. ARİF DEDE

30 Ölçüm yapma- acil durum planları oluşturma-tahliye
İşveren, İşyerinde gerekli ölçüm ve değerlendirmeleri yapar, acil durum planlarını hazırlar. Acil durumlarla mücadele için işyerinin büyüklüğü ve taşıdığı özel tehlikeler, yapılan işin niteliği, çalışan sayısı ile işyerinde bulunan diğer kişileri dikkate alarak; önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda uygun donanıma sahip ve bu konularda eğitimli yeterli sayıda kişiyi görevlendirir, araç ve gereçleri sağlayarak EĞİTİM VE TATBİKATLARI yaptırır. ekiplerin hazır bulunmalarını sağlar. ARİF DEDE

31 İşverenin diğer yükümlülükleri: Bilgilendirme yükümlülüğü (m. 16)
İşveren iş sağlığı ve güvenliği konusunda görevlendirdiği kişi veya hizmet aldığı kuruluşların, çalışanların sağlık ve güvenliğini etkilediği bilinen veya etkilemesi muhtemel konular hakkında bilgilendirilmesini sağlar. Bu bilgilendirme başka işyerlerinden çalışmak üzere kendi işyerine gelen çalışanlar ile bunların işverenlerini de kapsar. Dolayısıyla işverenler kendi işyerlerine çalışmak için gelen alt işveren işçilerini, geçici iş ilişkisi kurulan işverenlerin işçilerini veya müteahhit işçilerini bilgilendirmek zorundadır. ARİF DEDE

32 İş kazalarının kaydının tutulması (m.14)
Kanun iş kazaları ve meslek hastalıklarının takibine ilişkin düzenlemeler de yapmıştır. Buna göre işveren; iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydını tutar bunlarla ilgili raporları düzenler. Kanuna göre işveren sadece iş kazalarının değil, az daha olacaktı olaylarının da kaydını tutmak, bunlarla ilgili rapor düzenlemek zorundadır. Gerçekten Kanuna göre, işveren işyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde (az daha olacaktı olayları) işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya ÇALIŞAN, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili RAPORLARI DÜZENLER. ARİF DEDE

33 İş kazasının bildirimi (m.14)
İşveren, İŞ KAZALARINI KAZADAN SONRAKİ ÜÇ İŞ GÜNÜ İÇİNDE, meslek hastalıklarını ise, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur. Bu konuda da sayılı Kanun ile 5510 sayılı Kanun arasında tanım farklılığı bulunmaktadır. Alanı daha geniş olan 5510 sayılı Kanundaki kaza kavramına göre bildirim yapmak gerekir. ARİF DEDE

34 Çalışanların eğitimi (m.17)
6331 sayılı Kanunda üç tür eğitim öngörülmüştür. İlki; çalışanların işe BAŞLAMALARINDAN ÖNCE, çalışma yeri veya İŞ DEĞİŞİKLİĞİNDE, iş EKİPMANININ DEĞİŞMESİ hâlinde veya YENİ TEKNOLOJİ uygulanması hâlinde verilen OLAĞAN EĞİTİM’DİR. ARİF DEDE

35 Çalışanların eğitimi (m.17)
İşveren bu eğitimi tüm çalışanlarına vermelidir. İkincisi; iş kazası geçiren veya meslek hastalığına yakalanan çalışana İLAVE EĞİTİM verilmesi gerekir. Üçüncüsü ise, herhangi bir sebeple altı aydan fazla süreyle işten uzak kalanlara, tekrar işe başlatılmadan önce bilgi YENİLEME EĞİTİMİ’dir. ARİF DEDE

36 Çalışanların eğitimi (m.17)
Çalışanların eğitimi konusunda Yönetmelik çıkarılmıştır Yönetmeliğe göre, Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde YILDA en az bir defa. Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde İKİ YILDA en az bir defa. Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde ÜÇ YILDA en az bir defa tekrarlanır. ARİF DEDE

37 Çalışanların eğitimi (m.17)
Çalışanlara verilecek eğitimler, çalışanların işe girişlerinde ve işin devamı süresince belirlenen periyotlar içinde; Az tehlikeli işyerleri için en az sekiz saat, Tehlikeli işyerleri için en az on iki saat, Çok tehlikeli işyerleri için en az on altı saat olarak her çalışan için düzenlenir. ARİF DEDE

38 Çalışanların görüşlerinin alınması ve katılımlarının sağlanması (m.18)
Kanuna göre, İşveren, İşyerinden görevlendirilecek veya işyeri dışından hizmet alınacak işyeri hekimi, iş güvenliği uzmanı ve diğer personel ile ilk yardım, yangınla mücadele ve tahliye işleri için kişilerin görevlendirilmesi, Risk değerlendirmesi yapılarak, alınması gereken koruyucu ve önleyici tedbirlerin ve kullanılması gereken koruyucu donanım ve ekipmanın belirlenmesi, Sağlık ve güvenlik risklerinin önlenmesi ve koruyucu hizmetlerin yürütülmesi v.b. konularında, destek elemanları ile ÇALIŞAN TEMSİLCİLERİNİN aşağıdaki konularda önceden görüşlerinin alınmasını sağlar. ARİF DEDE

39 Sağlık gözetimi (m.15) İşveren, çalışanların İşe girişlerinde,
İş değişikliğinde, İş kazası, meslek hastalığı veya sağlık nedeniyle tekrarlanan işten uzaklaşmalarından sonra işe dönüşlerinde TALEP ETMELERİ HÂLİNDE, İşin devamı süresince, çalışanın ve işin niteliği ile işyerinin tehlike sınıfına göre Bakanlıkça belirlenen düzenli aralıklarla, sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak zorundadır: Tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde çalışacaklar, yapacakları işe uygun olduklarını belirten SAĞLIK RAPORU OLMADAN İŞE BAŞLATILAMAZ. ARİF DEDE

40 Çalışan temsilcisi (m.20)
6331 sayılı Kanunla birlikte işveren; işyerinin değişik bölümlerindeki riskler ve çalışan sayılarını göz önünde bulundurarak, DENGELİ DAĞILIMA ÖZEN GÖSTERMEK KAYDIYLA, çalışanlar arasında yapılacak seçim veya seçimle belirlenemediği durumda atama yoluyla, çalışan temsilcisi/temsilcileri görevlendirmek zorundadır. ARİF DEDE

41 Çalışan temsilcisi (m.20)
Çalışan temsilcisi sayısı işyerinde çalışan sayısına göre altı temsilciye kadar çıkabilmektedir. Kanunda da belirtildiği gibi, çalışan temsilcisi seçimle görevlendirilebileceği gibi atama yoluyla da görevlendirilebilir. Ancak Kanunda ifade dikkate alındığında asıl olanın seçim olduğu görülmektedir. ARİF DEDE

42 Teftiş ve İdari Yaptırımlar Madde:24)
Teftiş, inceleme, araştırma, müfettişin yetki, yükümlülük ve sorumluluğu (1) Bu Kanun hükümlerinin uygulanmasının izlenmesi ve teftişi, iş sağlığı ve güvenliği yönünden teftiş yapmaya yetkili Bakanlık iş müfettişlerince yapılır. Bu Kanun kapsamında yapılacak teftiş ve incelemelerde, 4857 sayılı Kanunun 92, 93, 96, 97 ve 107 nci maddeleri uygulanır. ARİF DEDE

43 Teftiş ve İdari Yaptırımlar Madde:24)
(2) Bakanlık, işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği konularında ölçüm, inceleme ve araştırma yapmaya, bu amaçla numune almaya ve eğitim kurumları ile ortak sağlık ve güvenlik birimlerinde kontrol ve denetim yapmaya yetkilidir. Bu konularda yetkilendirilenler mümkün olduğu kadar işi aksatmamak, işverenin ve işyerinin meslek sırları ile gördükleri ve öğrendikleri hususları tamamen gizli tutmakla yükümlüdür. Kontrol ve denetimin usul ve esasları Bakanlıkça düzenlenir. ARİF DEDE

44 Teftiş ve İdari Yaptırımlar Madde:24)
(3) Askeri işyerleriyle yurt güvenliği için gerekli maddeler üretilen işyerlerinin denetim ve teftişi konusu ve sonuçlarına ait işlemler, Millî Savunma Bakanlığı ve Bakanlıkça birlikte hazırlanacak yönetmeliğe göre yürütülür. ARİF DEDE

45 Teftiş ve İdari Yaptırımlar
İşin durdurulması Madde:25 Ölümlü iş kazası sebebiyle kamu ihalesinden yasaklama Madde:25/A İdari Para Cezaları ve Uygulanması Madde:26 ARİF DEDE

46 Bağımlılık Yapan Maddeleri Kullanma Yasağı Madde:28
(1) İşyerine, sarhoş veya uyuşturucu madde almış olarak gelmek ve işyerinde alkollü içki veya uyuşturucu madde kullanmak yasaktır. (2) İşveren; işyeri eklentilerinden sayılan kısımlarda, ne gibi hallerde, hangi zamanda ve hangi şartlarla alkollü içki içilebileceğini belirleme yetkisine sahiptir. ARİF DEDE

47 Bağımlılık Yapan Maddeleri Kullanma Yasağı Madde:28
(3) Aşağıdaki çalışanlar için alkollü içki kullanma yasağı uygulanmaz: a) Alkollü içki yapılan işyerlerinde çalışan ve işin gereği olarak üretileni denetlemekle görevlendirilenler. b) Kapalı kaplarda veya açık olarak alkollü içki satılan veya içilen işyerlerinde işin gereği alkollü içki içmek zorunda olanlar. c) İşinin niteliği gereği müşterilerle birlikte alkollü içki içmek zorunda olanlar. ARİF DEDE

48 İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDER
BAŞARILAR DİLERİM. ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI ARİF DEDE


"6331 SAYILI KANUNUN GETİRDİKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları