Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kur’an’daki peygamber kıssalarının her biri, insanoğlu var oldukça var olacak hayati bir problemin çözüm anahtarını verir. PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kur’an’daki peygamber kıssalarının her biri, insanoğlu var oldukça var olacak hayati bir problemin çözüm anahtarını verir. PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz."— Sunum transkripti:

1 Kur’an’daki peygamber kıssalarının her biri, insanoğlu var oldukça var olacak hayati bir problemin çözüm anahtarını verir. PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman, “Öncekilerin masalları!” der. Kalem-15 ayet Peygamber kıssaları’na masal dememek için.......

2 Hz Adem ve İblis kıssası, “hatayı itiraf” ile “hatada ısrar” “hatayı itiraf” ile “hatada ısrar” arasındaki farkın kıssasıdır. Hz. Adem, yüce yaratıcımız Allah(c.c.)'ın yarattığı ilk insandır.Rabbimiz onu topraktan yaratmış, ona kendi ruhundan üflemiştir.Tüm meleklerin Adem'e secde etmesini istemiştir.Ancak ateşten yaratıldığı için kibirli olan şeytan ilk insana secde etmeyi reddetmiş."Ben ateşten yaratıldım, o ise çamurdan.Ben ondan daha değerliyim."Şeytanın bu kibirli sözleri üzerine Allah(c.c.) onu katından kovmuş.Şeytan "Bundan böyle ben insanları sana ibadet etmekten alıkoyacağım!" demiş.Şeytan Hz.Adem'İ ve Hz.Adem'den sonra yaratılan ikinci insan ve ilk kadın olan Hz.Havva'yı Cennet'teki yasaklı meyveyi yemeleri için kandırmıştır.Bu da onları Cennet'ten kovdurtmuştur.Allah'a onları affetmesi için yalvaran ilk insanların dilekleri kabul olur.Ve insanlık çoğalmaya başlamıştır. Yasaklı meyvenin elma olduğuna dair hiç bir kitapta bilgi bulunmamaktadır. Hz.ADEM – İBLİS

3 “Karada gemi yapan adam” kıssasıdır. Alay ederler, tahkir ederler. “Delinin zoruna bak, denizi bırakmış karada gemi yapıyor” derler. Toplumsal davranışlarla İlahi irade arasındaki aktif ilişkiyi keşfedemedikleri için, ilahi müdahalenin bir anda tüm karaları denize çevireceğini hesaba katmazlar. Karada gemi yapmak, bunları peşinen göze almak demektir. Nuh bir semboldür; bütün bunlara rağmen karada gemi yapmayı sürdürmenin sembolü. Etrafın lafına değil, işine bakmanın sembolü. Gürleyip gelen tufanı önceden görmenin sembolü... HZ. NUH KISSASI,

4 “Hiçbir ateş aşkı yakamaz”ın sembolüdür. Ki aşk zaten, yanmamak için yanmaktır. Onlara İbrahim'in haberini de aktar-oku: (Şuara Suresi, 69) İbrahim, ne Yahudi idi, ne de Hıristiyandı: ancak, O hanif (muvahhid) bir Müslüman'dı, müşriklerden de değildi. (Al-i İmran Suresi, 67) Gerçek şu ki, İbrahim (tek başına) bir ümmetti; Allah'a gönülden yönelip itaat eden bir muvahhidi ve o müşriklerden değildi. O'nun nimetlerine şükrediciydi. (Allah) onu seçti ve doğru yola iletti. (Nahl Suresi, 120-121) Doğrusu İbrahim de onun (soyunun) bir kolundandır. Hani o, Rabbine arınmış(selim) bir kalp ile gelmişti. (Saffat Suresi, 83-84) Hz. İBRAHİM

5 Hz. Ismail kıssası, “Teslim ol, kurtul” mesajıdır. Hz. İsmail, Hz. İbrahim'in oğludur. Hz. İsmail'in kurban edilişi kıssası şu şekildedir; Hz. İbrahim bir ara bir rüya gördü. Bu Yüce Allah'ın bir vahyi idi. Ona oğlu İsmail'i kurban etmesi emrolunmuştu. Bunun üzerine henüz 12 yaşında bulunan Hz. İsmail'i, Mekke'de Sebir dağının eteğinde tenha bir yere götürdü. Onu Allah rızası için kurban etmek istiyordu. İsmail aleyhisselam da:" Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulursun" diyordu. Bu Allah yolunda fedakarlığın en yüksek bir nişanı idi. Ama, Allahü Teâlâ rüyasında sadakat göstermesi üzerine ona bir koç ihsan buyurdu. İsmail aleyhisselam böylece kurban edilmekten kurtuldu. HZ. İSMAİL KISSASI,

6 Hz. Yakub kıssası “Yitiğine gözünü verecek kadar yanarsan, Mısır’da da olsa kokusunu alırsın”ın kıssasıdır. Hz. İbrahim (a.s)’in küçük oğlu İshak peygamberin oğlu olan Yakup Peygamber, Beyrut, Kenan ili taraflarında 12 oğlu olan bir peygamberdir. İsrailoğullarının babası olarak da bilinen Yakup Peygamber, ismini İbraniceden almaktadır.İshak peygamberin Saffetullah (temiz, saf kul) manasına gelen ismi ile bilinen Peygamber’in soyundan da çok sayıda peygamber dünyaya gelmiştir. Yusuf, Musa, Harun,Davud, Süleyman, Zekerriyya Peygamber de Hz. Yakup (a.s)’ın zürriyetindendirler. Kur’an-ı Kerimde kıssası anlatılırken Yusuf peygamber ile birlikte zikredilmektedir. On iki oğlu arasında en çok sevdiği oğlu olan Yusuf ve kardeşlerinin kıssasının geçtiği Yusuf suresinde, Hz. Yakup (a.s)’un çektiği evlat hasreti, oğullarına olan nasihati ve daha sonra oğullarının tevbesine yer verilmiştir. HZ. YAKUP

7 Hz. Yusuf kıssası, “Bir kişiden ne çıkar ki?” diyenlerin dillerine Kur’an’ın sürdüğü acı biberdir. Hz.Yusuf küçük yaşlarında abileri tarafından kuyuya atılmıştır.Hz.Yusuf'u Malik adında birisi bulmuştur,ve onu köle yapmıştır.Hz.Yusuf daha sonra Mısıra satılmıştır ve Mısır'da yaşamıştır.Daha sonra büyümüştür ve Hz.Yusuf Mısırda görevli olarak çalışmaktadır.Züleyha adında puta tapan kadın Hz.Yusuf'a aşık olmuştur ve evlenme teklifi yapmıştır.Hz.Yusuf Züleyha'nın teklifini kabul etmemiştir çünkü Züleyha putlara tapardı.Züleyha onunla evlenmesi için Hz.Yusuf'u hapse bile attırmıştır. Yıllar sonra abileri Hz.Yusuf'u aramıştır,ve bulmuşlardır.Hz. Yusuf'un babası Hz.Yakup ise ağlamaktan kör olmuştur. HZ. YUSUF

8 Hz. Musa-Firavun kıssası, “Zulüm ana rahmine kadar uzanınca, geriye yapacak bir şey kalır mı?” diyenlere, “Evet! İnanmayan, Firavun’un kucağında yetişen Musa’ya baksın” cevabıdır. Hz. Musa da Kuran’ın birçok yerinde başından geçen olaylar anlatılan bir peygamberdir. Kendisine kutsal kitaplardan biri olan Tevrat gönderilmiştir. Fakat Tevrat, Musa Peygamberin ölümünden sonra insanlar tarafından değiştirildiği için günümüzde asıl hali bulunmamaktadır. Ama değiştirilmiş şeklini Museviler hala kutsal kitap zannederek okumaktadırlar. Günümüzdeki Musevilerin okuyup inandıkları bu kitap, Musa Peygamberin getirdiği kutsal kitap olmadığı için onlar doğru bir inanışa sahip değildirler. Tevrat, Musa Peygamberden sonra bazı kötü niyetli insanlar tarafından değiştirilmiştir. Bu nedenle günümüzde okunan Tevrat Allah’ın Hz. Musa’ya gönderdiği orijinal halinden çok farklıdır. HZ. MUSA

9 Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, mü’minler de (iman ettiler). Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına ve peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: “Onun peygamberlerinden hiçbirini (diğerinden) ayırt etmeyiz.” Şöyle de dediler: “İşittik ve itaat ettik. Ey Rabbimiz! Senden bağışlama dileriz. Sonunda dönüş yalnız sanadır.” (BaKaRa 285.Ayet)

10 Yapan;Oğuzhan AKYÜZ 10/B 238 NUMARA Kuran-ı kerimde Geçen 7 Peygamber Kıssası Zeliha KÜÇÜKAL DAHB Öğretmeni


"Kur’an’daki peygamber kıssalarının her biri, insanoğlu var oldukça var olacak hayati bir problemin çözüm anahtarını verir. PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları