Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTolga Gülbahar Erkin Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Bilgisayar Grafikleri İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
2
Nedir Bilgisayar üzerinde 2B – 3B görüntü oluşturma, değiştirme, kullanma faaliyetleri içeren yazılım bilimi dalıdır. Başka bir tabirle: «Hayallerinizi diğer insanlara gösterirken gerek duyduklarınızdır.»
3
Ne Değildir Çizge teorisi (graph theory) ile ilgisi yoktur. o Grafikteki bazı veri yapıları çizge (graph) şeklindedir. Bilgisayarlı görme (computer vision) ile ortak konuları vardır. Ancak işleyiş olarak bilgisayarlı görmenin zıddıdır.
4
Anlatılmayacak Konular Photoshop, Illustrator, Flash vb. Adobe yazılımlarının kullanımı 3D Studio MAX, Maya vb. Autodesk yazılımlarının kullanımı Bütün yönleriyle 3B modelleme ve animasyon Oyun geliştirme CSS, CSS3 Solidworks, CADKey vb. tasarım yazılımları 2B vektörel çizim teknikleri GPU programlama (CUDA)
5
Anlatılacak Konular Temel Grafik Kavramları OpenGL 2B – 3B Rasterization Geometrik Dönüşümler Temel Görüntüleme Algoritmaları Grafik Oluşturma Düzeni (Graphics Rendering Pipeline) Yüzey Gölgeleme (Surface shading) Doku Kaplama (Texture Mapping) Grafik için Veri Yapıları Eğriler ve Yüzeyler Görünür Yüzey Tespit Algoritmaları Ek Konular o Canlandırma o Sanal İnsanlar o Sanal Gerçeklik
6
İdari Hususlar Öğretim Üyesi: Dr. Metin ERTÜRKLER Öğr. Asistanı: M. Oğuz ŞEN o E-posta: oguz.sen@inonu.edu.troguz.sen@inonu.edu.tr o Oda dahili telefon no: 4832 Ofis Saatleri: Duyurulacak Notlandırma o 3 programlama ödevi Her biri %10 o 3 quiz Her biri %5 o Vize %25 o Final %30
7
Ders İçin Bilinmesi Gerekenler Ön koşul dersi yoktur. C++, C# veya Java programlama bilgisi o Programlama ödevlerinde bu diller kullanılabilir. Temel lineer cebir ve geometri bilgisi o Vektör işlemleri, matrisler o Doğru, düzlem, çokgenler vb. lise döneminden bilinen konular
8
Kaynakça Temel Kaynak: Ders notları, slaytlar Referans Kitaplar: o Peter Shirley and Steve Marschner, "Fundamentals of Computer Graphics", 3rd Edition, A K Peters, 2009, ISBN 978-1568814698 o Steven J. Gortler, " Foundations of 3D Computer Graphics ", ISBN 978- 0262017350
9
OpenGL Kaynakça OpenGL Wiki Sayfası: http://www.opengl.org/wikihttp://www.opengl.org/wiki OpenGL Programming Guide: (8th Edition) The Official Guide to Learning OpenGL, Version 4.3 (The Red Book) Stackoverflow OpenGL Sayfası: o OpenGL etiketli sorular: http://stackoverflow.com/questions/tagged/opengl http://stackoverflow.com/questions/tagged/opengl o OpenGL 4 etiketli sorular: http://stackoverflow.com/questions/tagged/opengl-4
10
Grafik Uygulamaları Bilgisayar ve konsol oyunları Sinema (Film üretimi, görsel efektler vb.) Grafik Kullanıcı Arabirimi (GUI) o İşletim sistemleri o Internet o Mobil platformlar Temel Bilimler ve Mühendislik Uygulamaları o Bilgisayar Destekli Tasarım (Computer Aided Design) o Görselleştirme o Benzetim (Simülasyon) Mimarlık Uygulamaları o İç ve dış mekan tasarımı o Şehircilik ve bölge planlama Endüstriyel Ürün Tasarımı Kültürel Miras Projeleri Simülasyon ve Eğitim Güzel sanatlar o Dijital sanatlar o 2B Vektörel Grafikler
11
Bilgisayar Grafiklerinin Alt Dalları Bilgisayar Grafikleri Oyun Geliştirme Hesapsal Geometri Hesapsal Fotoğrafçılık Animasyon Teknikleri Fizik Tabanlı Modellemeler ve Benzetimler İleri Düzey Grafik Arayüzü Tasarımı
12
Uygulamalar: Kısa Film Tin Toy, 1989
13
Uygulamalar: Sinema Toy Story, 1995
14
Uygulamalar: Sinema Final Fantasy: The Spirits Within, 2001
15
Uygulamalar: Sinema Wreck It Ralph, 2012
16
Uygulamalar: Endüstriyel Ürün Tasarımı SolidWorks, Dassault Systèmes SolidWorks Corp
17
Uygulamalar: Mekan Tasarımı Autodesk 360, Autodesk
18
Uygulamalar: Oyunlar Star Wars The Old Republic Online
19
Uygulamalar: Oyunlar Command & Conquer 3 Kane’s Wrath
20
Uygulamalar: Oyunlar Beneath A Steel Sky
21
Uygulamalar: Oyunlar Diablo III
22
Uygulamalar: 3B Tıbbi Görüntüleme
23
Uygulamalar: Bilimsel Görselleştirme 2 nötron yıldızı çarpışınca, NASA
24
Uygulamalar: 3B Test Modelleri Stanford Tavşanı, Stanford Üniversitesi Grafik Lab.
25
ACM SIGGRAPH ACM (Association for Computing Machinery) örgütü içerisindeki bilgisayar grafikleri ve etkileşim teknikleri üzerine faaliyet gösteren özel ilgi grubudur. ( S pecial I nterest G roup on GRAPH ics) Bilgisayar grafikleri üzerine akademik faaliyet ve etkinliklerin merkezi olmakla birlikte, sektörel gelişmelerle de yakından ilgilidir. Her sene düzenlenen SIGGRAPH konferansında akademik bildiriler ve özel oturumlarla birlikte animasyon film gösterimleri, dijital sanat galerileri gibi etkinlikler de yer alır.
26
Modern Grafik Donanımı nVidia GTX 780 Mimarisi
27
Modern Grafik Donanımı GTX 780 GPU Motoru Özellikleri: o 2304CUDA Cores o 863Base Clock (MHz) o 900Boost Clock (MHz) o 160.5Texture Fill Rate (billion/sec) GTX 780 Bellek Özellikleri: o 6.0 Gbps Memory Speed o 3072 MB Standard Memory Config o GDDR5Memory Interface o 384-bitMemory Interface Width o 288.4Memory Bandwidth (GB/sec) GTX 780 ile Desteklenenler: o OpenGL 4.3 o PCI Express 3.0 Bus Support o NVIDIA PhysX™ Technology o 1Microsoft DirectX 11.1 API
28
Önümüzdeki Derste Tarihi Gelişim Temel Grafik Kavramları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.