Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCan Tosun Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi (yerel-merkezi)
2
Program geliştirmede ana boyutlar Tanılama Program türü Müfredat modeli Personel eğitimi program değerlendirilmesi Paydaş gruplar Finansal kaynaklar
3
ÜYEP EĞİTİM PROGRAMLARI MODELİ Hafta sonları ve yaz aylarında eğitim sunan fen ve matematik eğitimine yönelik programdır.
4
Öğretim: – Konu ile ilgili belgesel – Akademisyen konferansı – etkinlikler Değerlendirme : – Matematiksel üretkenlik – Bilimsel üretkenlik – ÜYEP değerlendirmeleri öğrenci formu
5
Purdue Üç-Evre Modeli 1. evre: tekil ve çoğul düşünme: ilgi arttırmak 2. evre: karmaşık problem çözümü: ileri düşünme becerileri ile rutin olmayan problemlerin çözümü (öğretmen-koç) 3. evre: (ÜRÜN) bağımsız çalışma becerileri: karar verme,, özdisiplin, planlama becerileri
6
Üçlü Zenginleştirme ve Döner Kapı Modeli Yaratıcı üretkenliklerini geliştirmeyi amaçlar 1) tanılama: döner kapı modeli ile %15-20 belirlenir 2) Müfredat daraltma 3) I. Tür zenginleştirme: (spontane)müf. Bulunmayan konuların entegresi, konuşmacılar, geziler, konferanslar, sinema, tiyatro vb etkinlikler 4) II. Tür zenginleştirme: Amaçlı olarak (ileri düşünme, iletişim becerilerinin desteklenmesi için) geziler 5) III. Tür zenginleştirme: yoğun bireysel araştırma süreci (gönüllülük esas)
7
Yetenekler sınırsız modeli Yaratıcı ve eleştirel düş. bec. geliştirilmesi hedeflenir. – Üretken düşünme – Öngörü – İletişim – Karar verme (deneysel, mantıksal, pragmatist) – Planlama
8
Otonom öğrenen modeli
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.