Mobil Gaste
Neden Mobil Gaste? Okunabilirliği artırmak; Günümüzde insanlar cündanları olmadan dışarıya çıkabilirler ancak cep telefonu olmadan bu mümkün değil.Artık kredi kartları dahi cep telefonunda. Bundan yola çıkarak, insanları toplu taşımada, yemek beklerken, bankada sıra beklerken boş zamanları oluşmakta.Bu boş zamanlarında da her an yanlarında bulundurdukları cep telefonları ile gazetelerinin okurlar. Taşınması ve ulaşması daha kolay Gazete ve dergileri günlük olarak almak zorundasınız ve bunları istediğiniz yere götürmek biraz zor olabilir.Hali hazırda taşıdığınız mobil cihazlarda bir tık ile gazetenize ulaşabilirsiniz. Haberin etkisini artırmak Basılı yayında haber ile ilgili sadece bir resim kullanılabilir.Dijitalde ise video, birden fazla fotoğraf ve ses haberin etkisini artıracakdır.
Reklamlarda etkin rol Basılı yayında aldığınız bir reklamla ilgili verebileceğiniz bilgiler sınırlıdır. Örneğin; Ev ilanı ile ilgili adres verebilirsiniz ancak verilen adresin etrafında ne var, nasıl gidilir bunu gösteremezsiniz. İlanla ilgili özellikleri sadece yazılı olarak verebilirsiniz.Video gibi bir özellik sayesinde anlaşılması daha kolay ve daha fazla içerik sunabilirsiniz. Az maliyet Basılı yayında gazeteyi dağıtmak, basmak için fiziksel iş gücüne ihtiyacınız var. Aynı zamanda araç ve yakıt masrafları eklenmekte. Mobil gazetede yayınlamak için sadece internet bağlantısına ihtiyaç duyarsınız. Cevre dostu Hamura olan ihtiyaç kalkacağı için ağaç kesimleri azalacak, aynı şekilde dağıtım için araçlar çalışmayacak ve egzoz gazı bir nebze azalacak.
Cep telefonları ve tabletlerin üstünlüğü Günümüzde cep telefonları ve tabletler sadece basılı yayına değil, tv ve bilgisayarlar açısından da büyük bir risk teşkil etmekte.Tv ve bilgisayarın karşısında geçirilen zamandan daha fazla zamanı telefonlarının karşısında geçiriyorlar. Dakika cinsinden bireylerin günlük zaman harcamaları
Tv
Pc
Akıllı telefon
Tablet
Yukarıdaki raporlar incelendiğinde 2014 mayıs ayı Türkiye için insanlar; tv 111 dk, pc 109 dk, akıllı telefon 132, tablet 39 dk cihazların karşısında zaman harcıyorlar.Buda demek uygulamamızın kullanılma oranı tv ve bilgisayardan dahi daha yüksek olacak.
Reklam gelirlerindeki üstünlük Amerika’da yapılan son araştırmalar reklam gelirlerinin cep telefonlar ve tabletlere yöneldiğini bariz bir şekilde göstermekte.
Mobil Cihazlardaki Reklam İvmesi
Basılı Yayındaki reklam düşüşleri CNSnew Ağustos 2013 raporuna göre basılı yayındaki reklam gelirlerinin 2005 yalına göre %55 azalmaktadır. İnsanların gazete reklamları doğruluğuna güveni %80 olsa da artık dijital reklamı tercih etmekteler.
Sunumda kullanılan verilerin kaynakları Arayüz demo görsel : Tübitak Bilim Teknik ( içerik lorem ipsum ile gizlenmiştir) Video görselleri: vimeo Sunum istatistikleri 1- evolution/ evolution/ 2- maps/371760/ maps/371760/ amazing-graphs-on-the-state-of-the-internet/371727/ 11-amazing-graphs-on-the-state-of-the-internet/371727/