AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Proje koordinatörü;EMİN ÖZDEMİR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
REHBERLİK DERS II.
Problem Çözme Süreci.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Çatışma ve Çatışma Çözme
PEER SUPPORT TEAM.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÇATIŞMA NEDİR?.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİKLE ELELE.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
 Toplumun diğer kesimlerinde olduğu gibi okullarda da pek çok öğrenci kendini gündelik yaşamında güvende ve huzurlu hissetmemekte, hatta değişik tehditlerle.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Seyhan’da Arabulucu/Barış Yapıcı Lider Öğrenciler Yetişiyor Projesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR

PROJENİN AMACI Projenin amacı; okullardan başlayarak başta öğrencilerin daha sonra toplumsal olarak çatışma ve anlaşmazlıkları önlemek, çözmek ve daha önemlisi problem çözme yeteneğini geliştirmektir. Böylece toplumsal sosyalleşme, barış ve uzlaşma kültürünün benimsenmesi ve birlikte yaşamı sürdürme becerisi nin geliştirilmesi amacı oluşturur.

Projenin içeriğinde öğrencilere ve toplumsal hayata katkılarını anlatan bazı değerler şunlardır; Anlaşmazlık-Problem çözme Müzakereci Yaklaşım Farklılıklara Saygı Okul Yönetimi ile İşbirliği Birlikte Yaşama Kültürü Özdenetim ve Özyönetim Becerisi İletişim ve Eleştirel Düşünme Çözüme Adanmışlık Empati Geliştirme Olumlu Okul İklimi

Projenin uygulanmasına akademik yaklaşımlar şu cümlelerle ifade edilebilir; Okul bir sistem olarak ele alınmalıdır. Yöneticilerin desteği alınmalıdır. Okuldaki diğer tüm üyeler ( veliler-personel) projeye dahil edilmelidir. Uygulama zamana yayılmalı ve uzun vadeli planlanmalıdır. Gelişimin bir süreç olduğu kabul edilmelidir. Öğrencilerin sürecin en aktif ve değerli parçaları olduğu unutulmamalıdır. Arabuluculuk ve problem çözme eğitimleri aşamaları aksatılmamalıdır. Öğrencilerin arabuluculara gitmesi yönünde destek ve teşvik edilmesi sağlanmalıdır. Projenin faydaları vurgulanmalıdır.

Akran arabulucuğu projesi okullarda uygulanırken özetle aşamalar şu şekildedir; 1. Projeyi yürütecek “ eğitim komisyonu” kurulur. ( Rehberlik ve Psikolojik Danışman, Müdür yardımcısı ve Üç Branş Öğretmeninden oluşur.) 2. Okuldaki öğrencilerin tamamına proje hakkında genel bilgiler verilir. Süreç, hedef ve faydalar öğrencilere anlatılır. 3. Rozetler, broşürler, kitapçıklar, afişler bastırılmalı ve Arabuluculuk Odası oluşturulmalıdır.

4. Her sınıftan sınıfın 1 / 4 ü veya 1/ 3 ü kadar Arabulucular öğrencilerin seçimi ile Sosyometri kullanılarak seçilir.Sosyometri 5. Seçilen öğrenciler 24 kişilik gruplar halinde “Anlaşmazlık Çözümü ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı”na alınır. 6. Eğitimleri başarı ile tamamlayan öğrencilere önceden hazırlanan rozetler veliler, sivil toplum örgütleri gibi paydaşların katılımı ile takılır ve arabuluculara yemin ettirilir.

7. Seçilen öğrencilere ve öğretmenlere Uygulama El Kitapçığı dağıtılır. 8. Görüşmelere okuldaki öğrenciler teşvik edilmelidir. 9. Görüşmeler gerek arabulucunun teklifi ile gerekse çatışma yaşayan tarafların isteği ile olabilir. Bu kapsamda çalışmalar yürütülür. 10. Görüşmeler yapılır ve görüşmeler Arabuluculuk Anlaşma Formlarına kaydedilir. Arabulucu öğrenciler tarafından dosyalanır. Rehberlik ve Psikolojik Danışman tarafından arşivlenir.

11. Sürecin sonunda en çok barış sağlayan ya da belirli sayıda başarı sağlayan Arabulucu Öğrencilere tüm öğrencilerin katılımı ile çeşitli ödüller verilmelidir. 12. Süreç değerlendirilir, aksaklıklar giderilir ve tekrarlanır.

Projenin uygulanması sırasında ve sonrasında okul kültürüne, toplumsal hayata dair beklenen-istenen faydaları şu şekilde sıralanabilir; o Arabulucu öğrencilerin Liderlik becerileri gelişir. o Arabulucu öğrencilerin sorumluluk duygusu, empati kurma, özyönetim ve özdenetim gibi kişilik gelişimleri olumlu etkilenir. o İletişim, konuşma ve eleştirel düşünme becerileri gelişir. o Arabulucuların arkadaşları arasında önemi ve etkisi artar. o Öğretmenler ve okul yönetimi çatışmaları çözmek için daha az zaman ve enerji harcar. Eğitime odaklanma artar, Tükenmişlikler azalır. o Güce dayalı otoriter, cezalandırıcı yaklaşımlar azalır, onarıcı yaklaşımlar önem kazanır. o Okuldaki tansiyon düşer, olumlu okul iklimi oluşur. o Okulda işbirliği ve birlikte hareket etme duygusu gelişir. o Öğretmenlerin öğretime, öğrencilerin öğrenmeye ayırdıkları zaman artar.