DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAVGA sk - per KONTROL İZLEYİCİDE.
Advertisements

11.Ve 12. yüzyıllarda İslamiyet ve Türk Kültürü
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
REHBERLİK.
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
SANAT TARİHİ.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
Mevlevîlik.
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Son Dönem -devam 10. Ders.
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Son Dönem -devam 11. Ders.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
HANGİ KONULARI GÖRECEĞİZ
Dursun Fakîh Karaman’da doğmuş ve Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna şahitlik etmiş bir Türk âlimidir. Şeyh Edebalı’nın öğrencisi olup,
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
Midyat Rehberlik ve Araştırma Merkezi
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ ve BİLİM SUNU
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
Başlangıç Hükümleri- 1. Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR

1- Coğrafî koşulları, kültürleri, sosyal yapıları, eğitim düzeyleri, kişilik ve karakter özellikleri farklı olan toplumların hepsinin tek bir mezhebin görüşlerine uyması beklenemez.

Bu durum birtakım sıkıntıları ve zorlukları beraberinde getirir Bu durum birtakım sıkıntıları ve zorlukları beraberinde getirir. Bu yüzden insanlar kendi kültürlerine, iklimlerine, sosyal yaşantılarına en uygun mezhebin görüşlerini benimsemişlerdir.

2- İslam dünyasında farklı mezheplerin olması, düşünce zenginliğinin gelişmesi bakımından yarar sağlamıştır. Müctehidlerin, mutasavvıfların ve onların talebelerinin Kur'an ve sünnete dayalı farklı görüşler sunmaları, bu görüşlerini ifade eden eserler yazmaları İslam dünyasında geniş, zengin ve özgün bir düşünce dünyası oluşturmuştur.

Nitekim bu durum pozitif bilimlerde de aynıdır Nitekim bu durum pozitif bilimlerde de aynıdır. Teleskopla tek bir noktada gözlem yapan bilim adamlarının her biri farklı görüşler sunabilmekte, olaya kendi açılarından bakabilmektedir.

3- Müctehidlerin mezhepleri oluştururken yaptıkları çalışmalar farklı ilimlerin doğup gelişmesini sağlamıştır

. Çünkü Kur'an ve sünneti doğru anlayıp hükümler çıkarabilmek, müctehidlerin birçok alanda kendilerini geliştirmelerini gerektirmiş, bunun sonucunda tefsir, hadis, fıkıh, kelam, akait, siyer gibi ilim dalları doğup gelişmiştir.