DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
 1993 ’ de 10 kişi ile kurulan temizlik ve ilaçlama firması; bugün 2000 kişiden oluşan ve 5 firmayı barındıran bir grup şirketi…  Türkiye genelinde.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Pazarlama ve Temel Kavramlar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
 Bölüm 6: Talep Tahmini Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR SİSTEM YAKLAŞIMI DURUMSALLIK YAKLAŞIMI TOPLAM KALİTE YAKLAŞIMI KÜRESELLEŞME ETKİLEŞİMCİLİK MODELİ Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS SİSTEM YAKLAŞIMI Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

SİSTEM YAKLAŞIMI Bu dönüşüm şekli bireyin tüm kişilik yapısını, kültürünü içermesi nedeniyle etkilidir. Firma, içinde bulunduğu sektörden, rakiplerden ve uluslar arası çevresinden etkilenir. Birey iç-dış çevresinden etkilendiği yaş, eğitim dönemlerinde farklı tepkiler geliştirir. Sistem yaklaşımında her türlü çevre (iç-dış, mikro, makro) insanın iç-dış çevreden etkilenmesi, gördüğü olayların kendisinde oluşturduğu farklılaşma şeklinde gerçekleşir. Yaş ve dönemler etkilidir. Dönem dönem farklılıklar görülmesi, karakteristik anlamına gelmez. Sistem yaklaşımında her şey tek bir nedene bağlanamaz.

2. DURUMSALLIK YAKLAŞIMI Her örgüte uygun genel evrensel modeller yoktur. Her örgüt kendi koşullarında bir örnek olaydır. Yönetici davranışını etkileyen temel bir model yoktur. Esnek olabilmeli, değişiklik yapabilmeli ve inisiyatif kullanabilmelidir. Her zaman için “en iyi” diye bir şey yoktur. “En iyi” durumdan duruma değişir. Yani her durumda farklı iyiler oluşabilir. Yönetim biçimi durumsallık yaklaşımından etkilenen bir olgudur. En iyi neye göre belirlenir? İçinde bulunulan şartlara ve ortama göre en iyi kavramı oluşur. Bireylere göre belirlenemez. En iyi durumlara göre oluşur. Durumlar iyi analiz edilmelidir. Doğrusal ilişkiler kurmak zordur. Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

3. TOPLAM KALİTE YAKLAŞIMI Toplam Kalite anlayışı, en kaliteliyi, en kısa sürede, minimum maliyetle ve sıfır hata ile üretmeyi amaçlar. Müşteri tatmini, örgütsel sistem ve çevresel unsurlar ile ilgili ilişkilerin kalitesini geliştirmeyi hedefler. Buradaki müşteri anlayışı hem iç hem de dış müşteriyi kapsamaktadır. Rol ve Davranışların önemli olduğu konular: Mal- Hizmet kalitesinin artması, teslim süresine uymak, yeni mal veya hizmet sunmak, AR-GE, maliyetlerde azalma, rekabet avantajı için rol, görev ve davranışlar geliştirmek, teknolojileri yenilemek Reengineering: üretim işlem süreci ile ilgili rol ve davranış oluşturmak Delayering: örgütsel kademe azaltma, örgütsel küçülme Benchmarking: Örgütü diğer örgütlerle sürekli kıyaslayıp iyi yönleri almak Çalışanların memnuniyeti ve tedarikçilerle sürekli sıkı ilişkiler kurmak kalite için gereklidir. İç-dış müşteri tatmini nasıl sağlanıyor? Tatmin unsuruyla davranışların olumlu yönde etkilenmesidir. Davranışsal olarak, bize sunulan ya da bizim sunduğumuz hizmetin tamamen bizi tatmin edecek hale getirilmesinin istenmesidir. Doktorun hastaya, hastalığı hakkında açıklayıcı bilgi vermesi gibi. Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS D. KÜRESELLEŞME Farklı kültürlerden insanları bir araya getirir, sınırlar kalkar. Örgüt evlilikleri, birleşmeler sonucunda kültür şokları, kültür çatışmaları ortaya çıkar. Motivasyon ve başarıda azalma görülebilir. Küreselleşmede amaç, tarafları ortak paydada buluşturmaktır. Karşıt veya destek görüşte olma davranışı oluşur. Küreselleşme karşıtı olanlar, bilginin tek elden yayılmasına karşıdır (Emperyalizmin artması vb) Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

E. ETKİLEŞİMCİLİK MODELİ Yeni yeni belirmeye, kullanılmaya başlanmıştır. Bu modele göre bireyin davranışı, bireyin karakteristikleri ile durumu arasındaki sürekli ve değişik etkileşimler sonucu ortaya çıkar. Bireyin nasıl seçilip, nasıl açıklanıp, çeşitli durumlarda nasıl davranacağı ile ilgilenir. Birey ve durum çeşitli biçimlerde etkileşerek, bireyin davranışlarını belirler. Bu modelin Durumsallık Yaklaşımından ortaya çıktığı söylenebilir. Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

ETKİLEŞİMCİLİK MODELİ Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS

Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS TEŞEKKÜRLER… Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS