Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğretim Durumlarını Planlama
Aile Eğitimi Etkinlikleri
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
SINAV KAYGISI. Sınav Kaygısı  Bir sınav öncesinde, sırasında ya da sonrasında duyulan endişe, korku ve rahatsızlıktır.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları.
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sunum transkripti:

Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları

Bayram KOÇ Önce sınıfa standartlar oluşturun. Nelerin yapılması gerektiğini, nelere uyulması gerektiğini dönem başında öğrencilerinizle konuşun. Mutabık kaldığınız konuları ise ödün vermeden uygulayın. Öğrenci sınıf kurallarının düzenli işlediğini bilsin. Önce sınıfa standartlar oluşturun. Nelerin yapılması gerektiğini, nelere uyulması gerektiğini dönem başında öğrencilerinizle konuşun. Mutabık kaldığınız konuları ise ödün vermeden uygulayın. Öğrenci sınıf kurallarının düzenli işlediğini bilsin. Söylediklerinizle yaptıklarınız uyumlu olsun. Değişken yapınız, güven bunalımı yaratır. Öğrenciye karşı saygınlığınız azalır. Söylediklerinizle yaptıklarınız uyumlu olsun. Değişken yapınız, güven bunalımı yaratır. Öğrenciye karşı saygınlığınız azalır.

Bayram KOÇ Açık olun, kendinizi dışa vurun. Ne olduğunuz, ne beklediğiniz, neler istediğiniz tam olarak anlaşılsın. Öğrenci gözünde kapalı bir kutu olmayın. Yoksa öğrenci size yaklaşırken çekingenlik ve tedirginlik duyacaktır. Açık olun, kendinizi dışa vurun. Ne olduğunuz, ne beklediğiniz, neler istediğiniz tam olarak anlaşılsın. Öğrenci gözünde kapalı bir kutu olmayın. Yoksa öğrenci size yaklaşırken çekingenlik ve tedirginlik duyacaktır. Düzgün konuşma, temiz kıyafet ve tutarlı davranışların, öğrenciyi en fazla etkileyen hususlar olduğunu unutmayın. Düzgün konuşma, temiz kıyafet ve tutarlı davranışların, öğrenciyi en fazla etkileyen hususlar olduğunu unutmayın.

Bayram KOÇ Derse zamanında girin-çıkın. Geç kaldığınızda öğrencilerden özür dilerseniz öğrenciler de bu olumlu davranışı kendilerine örnek alırlar. Derse zamanında girin-çıkın. Geç kaldığınızda öğrencilerden özür dilerseniz öğrenciler de bu olumlu davranışı kendilerine örnek alırlar. Öğrencilerin yapmalarını istemediğiniz olumsuz bir davranışı, önce kendiniz yapmayınız. “Ben yapıyorum, ama yine de siz yapmayınız” demenizin hiçbir değeri ve anlamı yoktur. Öğrencilerin yapmalarını istemediğiniz olumsuz bir davranışı, önce kendiniz yapmayınız. “Ben yapıyorum, ama yine de siz yapmayınız” demenizin hiçbir değeri ve anlamı yoktur.

Bayram KOÇ Öğrencilerinize saygı duyun ki, onlar da size saygı göstersinler. Öğrencilerinize saygı duyun ki, onlar da size saygı göstersinler. Sık sık gülümseyin ve alçakgönüllü olun. Ulaşılmaz ve erişilmez bir insan olmayın. Sık sık gülümseyin ve alçakgönüllü olun. Ulaşılmaz ve erişilmez bir insan olmayın. Öğrencilerinizle yakın ve sıcak bir ilişki kurun.Ancak belli bir seviyenin ve mesafenin oluşmasına da dikkat edin. Öğrencilerinizle yakın ve sıcak bir ilişki kurun.Ancak belli bir seviyenin ve mesafenin oluşmasına da dikkat edin.

Bayram KOÇ Öğrencileriniz üzerinde konusuna hakim, alanının uzmanı ve profesyonel bir öğretmen imajı uyandırın. Çünkü, her öğrenci sizi tartacaktır. Eğer hafif gelirseniz, etkiniz azalır. Öğrencileriniz üzerinde konusuna hakim, alanının uzmanı ve profesyonel bir öğretmen imajı uyandırın. Çünkü, her öğrenci sizi tartacaktır. Eğer hafif gelirseniz, etkiniz azalır. Öğrencilerinizi eleştirirken, kendilerini değil, olumsuz davranışlarını eleştirin. Sınıfta asla isim vermeyin ve onur meselesi yapmayın. Kişiyi uyarmanız gerekiyorsa sınıf huzurunda değil, dışarıda özel olarak uyarın. Öğrencilerinizi eleştirirken, kendilerini değil, olumsuz davranışlarını eleştirin. Sınıfta asla isim vermeyin ve onur meselesi yapmayın. Kişiyi uyarmanız gerekiyorsa sınıf huzurunda değil, dışarıda özel olarak uyarın.

Bayram KOÇ Eleştirilere açık olun ve gerektiğinde hatanızı da kabul edin. Eleştirilere ne kadar açık olursanız o kadar az eleştirilirsiniz. Bu davranışınız öğrenci üzerinde olumlu bir etki yapar. Eleştirilere açık olun ve gerektiğinde hatanızı da kabul edin. Eleştirilere ne kadar açık olursanız o kadar az eleştirilirsiniz. Bu davranışınız öğrenci üzerinde olumlu bir etki yapar. Sınıf içi davranışlarınız konusunda daima kendinizi kontrol edin. “Ben öğretmenim her şeyi yaparım” demeyin. Öğrencilerinizin hoşlanmadığı davranışları derhal terk edin. Sınıf içi davranışlarınız konusunda daima kendinizi kontrol edin. “Ben öğretmenim her şeyi yaparım” demeyin. Öğrencilerinizin hoşlanmadığı davranışları derhal terk edin.

Bayram KOÇ Öğrencilerinizin sınıf içi davranışlarını dikkatlice gözlemleyin. Sınıf arkalarında, yan taraflarında, duvar köşelerinde kendi dünyasında kaybolan öğrencileri izleyin. Bu tür öğrencileri derse katmak için özel bir çaba gösterin. Öğrencilerinizin sınıf içi davranışlarını dikkatlice gözlemleyin. Sınıf arkalarında, yan taraflarında, duvar köşelerinde kendi dünyasında kaybolan öğrencileri izleyin. Bu tür öğrencileri derse katmak için özel bir çaba gösterin. Sınıfta davranışlarınız saygı ve örnek teşkil etmelidir. Dengesiz tavırlı, çabuk kızan bir öğretmen imajı çizerseniz, öğrenciyi kendinizden ve dersten uzaklaştırırsınız. Sınıfta davranışlarınız saygı ve örnek teşkil etmelidir. Dengesiz tavırlı, çabuk kızan bir öğretmen imajı çizerseniz, öğrenciyi kendinizden ve dersten uzaklaştırırsınız.

Bayram KOÇ Diliniz sade ve açık olsun. Konuşmalarınız kolay anlaşılsın. Öğrenci “ne anlatıyor” diye kendini zorlamasın. Diliniz sade ve açık olsun. Konuşmalarınız kolay anlaşılsın. Öğrenci “ne anlatıyor” diye kendini zorlamasın. Sınıftaki tartışmaları teşvik edin. Herkes görüşünü söylemekten çekinmesin. Bu şekilde kişiler daha iyi anlaşılır ve kaynaşma çabuk olur. Ancak bunu yaparken de, gerginliğin ve kırgınlığın oluşmamasına dikkat edin. Sınıftaki tartışmaları teşvik edin. Herkes görüşünü söylemekten çekinmesin. Bu şekilde kişiler daha iyi anlaşılır ve kaynaşma çabuk olur. Ancak bunu yaparken de, gerginliğin ve kırgınlığın oluşmamasına dikkat edin.

Bayram KOÇ Ses tonunuz, jest ve mimikleriniz, el-kol hareketleriniz; uyarıcı, çekici ve sempatik olmalıdır. Komik veya sert hareketler, kısık ses veya aşırı ses tonu sınıf atmosferini olumsuz etkiler. Ses tonunuz, jest ve mimikleriniz, el-kol hareketleriniz; uyarıcı, çekici ve sempatik olmalıdır. Komik veya sert hareketler, kısık ses veya aşırı ses tonu sınıf atmosferini olumsuz etkiler. Duygu ve düşüncelere önem verin, farklı görüşleri ve yorumları anlayışla karşılayın. Her öğrenciyi olduğu gibi kabul edin. Bu, sınıfta hoşgörülü ve huzurlu bir ortam yaratır. Duygu ve düşüncelere önem verin, farklı görüşleri ve yorumları anlayışla karşılayın. Her öğrenciyi olduğu gibi kabul edin. Bu, sınıfta hoşgörülü ve huzurlu bir ortam yaratır.

Bayram KOÇ Öğrencileri iyi tanıyın, seviyelerini ve tepkilerini iyi tespit edin. Yaklaşımlarınızı da buna göre plânlayın. Onlara ismiyle hitap etmeyi ihmal etmeyin. İsmiyle hitap edilen öğrencinin ilgisi daha çabuk oluşur. Öğrencileri iyi tanıyın, seviyelerini ve tepkilerini iyi tespit edin. Yaklaşımlarınızı da buna göre plânlayın. Onlara ismiyle hitap etmeyi ihmal etmeyin. İsmiyle hitap edilen öğrencinin ilgisi daha çabuk oluşur. Konunun ne kadar uzmanı olursanız olun, derse hazırlıklı girin ve plânınıza sadık kalın. Yeni başlayacağınız dersinizi bir önceki ile ilişkilendirirken bir bütünlük oluşturmaya çalışın. Konunun ne kadar uzmanı olursanız olun, derse hazırlıklı girin ve plânınıza sadık kalın. Yeni başlayacağınız dersinizi bir önceki ile ilişkilendirirken bir bütünlük oluşturmaya çalışın.

Bayram KOÇ Derse başlamadan önce, öğrencilerin psikolojik olarak hazır olup olmadığına dikkat edin. Sınıf atmosferi derse hazır hale gelmeden, derse başlamayın. Derse başlamadan önce, öğrencilerin psikolojik olarak hazır olup olmadığına dikkat edin. Sınıf atmosferi derse hazır hale gelmeden, derse başlamayın. Derste konuşma süresini iyi ayarlayın. Aralıksız olarak iki dakikadan fazla konuşmamaya özen gösterin. Daha uzun süre konuşmanız öğrencilerin dikkatini dağıtır. Derste konuşma süresini iyi ayarlayın. Aralıksız olarak iki dakikadan fazla konuşmamaya özen gösterin. Daha uzun süre konuşmanız öğrencilerin dikkatini dağıtır.

Bayram KOÇ Sınıftaki monoton havayı dağıtmak için espri, özdeyiş, fıkra ve küçük anekdotlarla öğrencilerin derse katılmasını sağlayın ve dersi canlı hale getirin. Sınıftaki monoton havayı dağıtmak için espri, özdeyiş, fıkra ve küçük anekdotlarla öğrencilerin derse katılmasını sağlayın ve dersi canlı hale getirin. Konuları işlerken kolaydan zora, yakından uzağa, somuttan soyuta bir yol izlemeyi unutmayın. Konuları işlerken kolaydan zora, yakından uzağa, somuttan soyuta bir yol izlemeyi unutmayın. Ders anlatırken öğrencilerin hepsiyle göz diyaloğu kurun ve öğrencilerin ders dışına çıkmalarına izin vermeyin Ders anlatırken öğrencilerin hepsiyle göz diyaloğu kurun ve öğrencilerin ders dışına çıkmalarına izin vermeyin

Bayram KOÇ Disiplin sağlıyorum diye, sınıfı baskı altında tutmayın. En iyi disiplin sınırları belirlenmiş bir hoşgörü zeminidir. Disiplin sağlıyorum diye, sınıfı baskı altında tutmayın. En iyi disiplin sınırları belirlenmiş bir hoşgörü zeminidir. Ödül ve ceza kurallarını, uyarıcı, teşvik edici anlamda uygulayın. Özellikle notu silah olarak kullanmayın. Ödül ve ceza kurallarını, uyarıcı, teşvik edici anlamda uygulayın. Özellikle notu silah olarak kullanmayın. Sınav gününü öğrencilerle birlikte tespit edin ve sınav kâğıtlarını değerlendirdikten sonra dağıtın. Öğrenciler sizin ne kadar tarafsız olduğunuzu görsünler. Sınav gününü öğrencilerle birlikte tespit edin ve sınav kâğıtlarını değerlendirdikten sonra dağıtın. Öğrenciler sizin ne kadar tarafsız olduğunuzu görsünler.

Bayram KOÇ Öğrencilerin soru sormalarına izin verip, siz de sorularınızı birkaç kişiye değil, herkese sorun ve her öğrenciyi konuşturmaya çalışın. Öğrencilerin soru sormalarına izin verip, siz de sorularınızı birkaç kişiye değil, herkese sorun ve her öğrenciyi konuşturmaya çalışın. Her öğrenciden aynı tepkiyi, aynı başarıyı beklemeyin. Öğrencileri içinde bulunduğu psikolojik ortama göre değerlendirin. Her öğrenciden aynı tepkiyi, aynı başarıyı beklemeyin. Öğrencileri içinde bulunduğu psikolojik ortama göre değerlendirin. Öğrencilerin öğrenme problemlerini ve bunun kaynağını iyi tespit edin. Bu yapılmazsa öğrenme süresi yavaş ve verimsiz olur. Öğrencilerin öğrenme problemlerini ve bunun kaynağını iyi tespit edin. Bu yapılmazsa öğrenme süresi yavaş ve verimsiz olur.

Bayram KOÇ Öğrencilere kendi başlarına araştırma, düşünme ve yorumlama alışkanlığı kazandırmaya çalışın ve grup çalışmalarını teşvik edin. Öğrencilere kendi başlarına araştırma, düşünme ve yorumlama alışkanlığı kazandırmaya çalışın ve grup çalışmalarını teşvik edin. Öğrenci problemleriyle yakından ilgilenin ve her öğrenciye eşit davranın. Öğrenci problemleriyle yakından ilgilenin ve her öğrenciye eşit davranın. Rehberlik görevine özen gösterin ve her öğrencinin rehberliğe muhtaç olduğunu bilin. Rehberlik görevine özen gösterin ve her öğrencinin rehberliğe muhtaç olduğunu bilin.

Bayram KOÇ Öğrenci davranışlarını denetleyin ve düzeltin. Ve ona danışmanlık eden bir önder olun. Öğrenci davranışlarını denetleyin ve düzeltin. Ve ona danışmanlık eden bir önder olun. Davranışlarınızla öğrencilerin güvenini kazanın ve onun en büyük sırdaşı olun. Bu şekilde onun dünyasına girer, onu rahatlatır ve yönlendirirsiniz. Ancak öğrencilerin sırlarını asla deşifre etmeyin. Yoksa onu kaybedersiniz. Davranışlarınızla öğrencilerin güvenini kazanın ve onun en büyük sırdaşı olun. Bu şekilde onun dünyasına girer, onu rahatlatır ve yönlendirirsiniz. Ancak öğrencilerin sırlarını asla deşifre etmeyin. Yoksa onu kaybedersiniz. Sınıfta bir yerde, sabit olarak durmayın. Sürekli gezinin ve sınıfı kontrol altında bulundurun. Sınıfta bir yerde, sabit olarak durmayın. Sürekli gezinin ve sınıfı kontrol altında bulundurun.

Bayram KOÇ Özellikle ilköğretim okullarının birinci kademe öğrencilerine, anne-baba rolü oynamak zorundasınız. Her türlü ihtiyaçlarına yardım etmelisiniz. Çünkü siz onun gözünde dünyanın en iyi insanısınız. Özellikle ilköğretim okullarının birinci kademe öğrencilerine, anne-baba rolü oynamak zorundasınız. Her türlü ihtiyaçlarına yardım etmelisiniz. Çünkü siz onun gözünde dünyanın en iyi insanısınız.

Bayram KOÇ Son söz olarak; insanların kusursuz olmayacağını, çocukların ve gençlerin daha çok kusur işleyeceğini bilerek, onların eksiklerini, sabırla, hoşgörüyle düzeltmeye çalışmalısınız. Çünkü siz onların gözünde bilgi ve ahlâk açısından bir modelsiniz. Son söz olarak; insanların kusursuz olmayacağını, çocukların ve gençlerin daha çok kusur işleyeceğini bilerek, onların eksiklerini, sabırla, hoşgörüyle düzeltmeye çalışmalısınız. Çünkü siz onların gözünde bilgi ve ahlâk açısından bir modelsiniz. Şu halde sizin yapmanız gereken en önemli iş, öğrencilerinizle kaynaşmak ve bütünleşmektir. Bunu yaptığınız taktirde önünüz açılmış, başarılarınız artmış demektir. Şu halde sizin yapmanız gereken en önemli iş, öğrencilerinizle kaynaşmak ve bütünleşmektir. Bunu yaptığınız taktirde önünüz açılmış, başarılarınız artmış demektir.