İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

“ETKİLİ İLETİŞİM” Psikolog Hasan KAYA.
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
BEDEN DİLİ BAŞ HAREKETLERİ.
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Yrd. Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 12 Aralık 2000
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İletişimin Temelleri.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Hekim-Hasta İletişimi
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İletişim Araş. Gör. Dr. Çağatay Haşim YURTSEVEN KTÜ Tıp Fakültesi Aile hekimliği AD
ETKİLİ İLETİŞİM.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
İLETİŞİM.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci Paylaşmak

Yüz yüze iletişimin parçaları; Sözlü iletişim (% 7) Ses tonu (% 38) Beden dili (% 55)

Sözlü iletişimde önerilenler; Tanımlayıcı Problem merkezli Esnek Alçak gönüllü Kolaylaştırıcı olun Karşınızdakinin duygularını paylaşın, Anladıklarınızı başka sözcüklerle yeniden anlatın

Sözlü iletişimde önerilmeyenler; Yargılayıcı Yönlendirici Dogmatik Kibirli Donuk Zorlaştırıcı olmayın Anlaşılmaz konuşmayın

Sözsüz iletişim Fiziksel özellikler (kişiler ve mekana ait) Dil özellikleri (ses yüksekliği, konuşma hızı, ek sesler vb) Beden dili Kişiye ait özellikler (yaş, öz bakımı vb) Artefaktlar (giysiler, aksesuarlar vb)

Sözsüz iletişimde önerilenler; gülümseyin ulaşılabilir oturun eğilin, yakınlaşın dokunun göz teması kurun başınızla dinlediğinizi belli edin

Beden dili Dokunma Vücut duruşu Kişisel alan Mimikler Gözler Davranışlar

46 cm 1.2m 1.2-3.6m 3.6m Mahrem b. Kişisel a. Sosyal b. Ortak b.

Etkili bir iletişim için; Karşınızdaki insana ayırdığınız zamanın tamamını ona ayırın! Onun sizi anlayıp anlamadığından emin olun! Ona ismiyle hitap edin! Gerektiğinde espri yapın. Açık uçlu sorular sorun.

Tanımlayıcı olun, yargılayıcı olmayın. Problem merkezli olun, yönlendirici olmayın. Esnek olun, dogmatik olmayın. Alçak gönüllü olun, kibirli olmayın. Karşınızdakinin duygularını paylaşın, donuk olmayın. Anladıklarınızı başka sözcüklerle yeniden anlatın. Kolaylaştırın zorlaştırmayın. Kelime seçimine dikkat edin.

Güler yüzle karşılayın İçten ve samimi bir ilgiyle dinleyin Kendinizi karşınızdakinin yerine koyun Karşınızdaki insanı konuşması, gülümsemesi, belirli ifadeleri tekrarlaması için cesaretlendirin. Onu dinlediğinizi ve izlediğinizi belli edin.

Destekleyici konuşmalar yapın. Karşınızdakinin yüz ifadesini, mimiklerini ve beden dilini dikkatle izleyin ve anlamaya çalışın. Karşınızdaki kişiyle onun anlayabileceği bir dilden konuşun. Önce muhatabınızın konuşmasına izin verin. Tek sözcükle cevaplanabilecek sorular sormayın, açık uçlu sorulan tercih edin.

Görüştüğünüz kişinin ilgisini çekebilecek türde sorular sorun. Gerektiğinde sessiz kalmayı bilin. Uzlaşma içinde olun. Muhatabınızın kendine olan inancını güçlendirin. Yargılayıcı olmayın. Mümkün olduğunca dakik olun.

İletişim Ne Zaman Yanlış Gitmeye Başlar? Acelemiz olduğu zaman, Rahatsız edildiğimiz zaman, Yanlış anlaşılmalarda, Birden fazla kişi ile aynı anda görüşüldüğü zaman, Biz ya da karşımızdaki sinirli olduğumuz zaman.

Her pozisyon kendine özgü vücut duruşu ile ayırt edilebilir: İLGÎLÎ: Öne eğilmiş, vücut, kollar ve eller açık… İSTEKLİ: Bacaklar açık, ayaklar sandalyenin altında, parmak uçlarında, öne eğilmiş… ANLAŞMAYA HAZIR: Toparlanır, eller düz olarak masada… DİNLEME: Baş eğik, göz teması, kafa sallama ve sık göz kırpma var… DEĞERLENDİRME: Kalem ısırma, çene elleme, yukarı ve sağa bakma, bacaklar çaprazlanmış…

DİKKATLİ: (ayakta) Eller arkada, gülümseme, ayaklar açık… SIKILMIŞ: Boşluğa bakmak, yerine yığılmış, çiziktirmek, ayak ya da bacak sallamak… BIRAK GİDEYİM: Ayaklar kapıya doğru, etrafına bakmak, ceketini düğmelemek… DEFANSİF: (ayakta) Ayaklar içeriye dönük, eller kenetlenmiş…

REDDEDİCİ: Oturmuş, arkaya kaymış, kollar ve bacaklar çapraz, baş önde, kaşlar çatık… BIRAK KONUŞAYIM: Parmakla vurmak, ayak sallamak, dik dik bakmak… AGRESİF: Öne eğik, parmakla göstermek, yumruk sıkmak… MEYDAN OKUMA: (ayakta) Eller kalçalarda, kaşlar çatık…

Aile

Baş hafif eğik – göz teması: doğru Eller kenetli- bacaklar kapalı: yanlış

Karşıdakinin söylediklerine itiraz…

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi

Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi