YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Yazılım Geliştirme Süreci
3. KUŞAK YAPIM.
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
SOLİDWORKS KALIP TASARIM
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
"İnsanların hayatına, faaliyetine egemen
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
PROGRAM TASARIMI
KURGU KUŞAĞI.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
Etkinlikler ve Örnek Formlar
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
1. KUŞAK DÜZEN.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
NEDEN TEKNOLOJİ VE TASARIM PROGRAMI ?
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
3. KUŞAK 3. KUŞAK YAPIM YAPIM. “Yapım” kuşağında öğrenciler;  Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Sistem Analizi ve Tasarımı
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Bora Güngören Portakal Teknoloji EMO Ankara Şubesi
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Araştırma Problemini Belirleme
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Resimle İlgili Meslekler
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Sunum transkripti:

YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM

Sizler "Tasarımımı Üretiyorum" etkinliğinde gözlemlerinizi, yaşadıklarınızı dikkate alarak değiştirmeyi, geliştirmeyi düşündüğünüz durumları belirleyip ona uygun çözüm önerileri bulunacaksınız. Tasarımınızı gerçekleştirirken ürüne yönelik tasarım sürecini uygulayacaksınız.

Bu etkinlikte bireysel çalışma yapacaksınız.

Etkinliğe başlamadan önce; 6.SINIF YAPIM KUŞAĞI “NASIL ÜRETELİM?” etkinliğinde öğrendiğimiz tasarım sürecini hatırlayalım.

TASARIM SÜRECİ Öneri Geliştirme yapım Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümünü Tartışma Tasarımın Genel Özeliklerini Belirleme Öneri Geliştirme Taslak Tasarım Önerisi Geliştirme TASARIM SÜRECİ Değerlendirme ve Test Etme Tasarım Önerisine Yönelik Araştırma yapım Tasarım Önerisini Geliştirme

Sizler, ürüne yönelik tasarım Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümünü Tartışma Sizler, ürüne yönelik tasarım etkinliklerinde gözlemlerinizi, yaşadıklarınızı dikkate alarak değiştirmeyi, geliştirmeyi düşündüğünüz durumları listeleyeceksiniz. Sorunu araştırmaya ve tanımlamaya yönelik ilk düşüncelerinizi geçmiş bilgi, gözlem ve deneyimlere dayalı olarak tartışacaksınız.

Tasarımın Genel Özeliklerini Belirleme Gerekçeleriyle bulduğunuz çözüm önerinizin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini hazırlayacaksınız.

Taslak Tasarım Önerisi Geliştirme Bu bölümde tasarımınızın genel özelliklerinden yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit çizimler yoluyla tasarımınızın nasıl bir şeye benzediğini çizgilerle anlatacaksınız.

Tasarım Önerisine Yönelik Araştırma Taslağını çizip özelliklerini belirlediğimiz tasarımımızı gerçekleştirmeye yönelik araştırmalarda bulunacağız. Bunun için benzer amaçlarla kullanılan ürünleri ve sistemleri inceleyeceksiniz.

Tasarım Önerisini Geliştirme Yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirdikten sonra tasarımınızın nasıl bir şekilde olacağını belirleyeceksiniz

yapım Bu aşamada tasarımınızın yapımında kullanacağınız araç ve gereçleri, yapım aşamalarını, maliyet hesabını yapacaksınız.

Değerlendirme ve Test Etme Ürünler üretim aşamasından sonra kullanıcılara ulaşmadan değerlendirmeye ve teste tutulurlar. Tasarım ve yapım aşamalarında oluşabilecek eksikliklerin görülmesine yardımcı olur.

Öneri Geliştirme Sizler değerlendirme ve test sonuçlarını dikkate alarak tasarımlarınıza yönelik değişiklik önerilerini gerekçeleriyle yazacaksınız. Değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak tasarımlarınız için yapılması gerekli değişiklikleri belirleyeceksiniz.

Bireysel olarak yapacağınız bu etkinlikte de buna benzer tasarım sürecini yaşayacaksınız. Bu etkinlikte grup olarak yaptığımız etkinlikten farklı olarak sorunu veya ihtiyacı siz belirleyeceksiniz.

Projenizi bulmadan önce sizlerle tasarımcıların yeni bir ürünü nasıl ortaya çıkardıklarını görelim.

Tasarımcılarımız bir firma için elektrikli yeni bir kahve cezvesi tasarlayacaklar.

Tasarımımızın adı: Eksen / Cezve Projesi Tasarım çalışması

Tasarımcılarımız önce tasarımının genel özelliklerini belirlerler.

GENEL ÖZELLİKLERİ * Özellikle evlerde kullanılması, * 4 fincan kahve kapasiteli olması, * Plastikten üretilmesi, * İçeride kullanılacak rezistans, anahtar ve konektör gibi teknik parçalar ile ilgili kıstasların dikkate alınması, Bu projede amaçlanmıştır.

* İyi bir Türk Kahvesi cezvesinin nasıl olacağı ile ilgili kahve ustaları ile sohbetler yaptık. Kahve yaparken gözlemledik.

Türk kahvesi cezvesi ile ilgili bu güne kadar üretilmiş klasik ve yeni cezve örnekleri araştırılır.

* Tüm bu araştırma, gözlem ve sohbetler sonucunda geleneksel kahve cezvesi ile ilgili bazı saptamalarda bulunduk:

*Kahve cezvelerinde tabanın geniş olması eskiden mangalda köz üzerinde kahve yaparken daha dengeli durması için,

*Boğaz kısmının dar olmasının bol köpük için,

*Boğaz kısmından sonraki geniş bölümün kahvenin taşmasını kontrol edebilmek için,

Gaga kısmı kahvenin fincana akışı esnasında hem kontrollü dökülmesine, hem de köpüğü öldürmeden dökülmesine olanak sağlayacak şekilde tasarlandığını tespit ettik.

Bu aşamadan sonra çok sayıda taslak çalışması yaptık. Araştırma ve gözlemlerden elde ettiğimiz bilgiler ve tespitler ışığında cezveye ait geleneksel biçimi çok fazla değiştirmeden, ancak bugüne ait detaylar ve malzemeler ve üretim yöntemleri ile bir cezve tasarımı yapılmasına karar verdik. Bu aşamadan sonra çok sayıda taslak çalışması yaptık.

Taslak çalışmalar

Taslak çalışmalar

Bilgisayar ortamında parça tasarımları yapıldı. Parça tasarımlarının hemen ardından hızlı prototip yöntemleri kullanılarak cezvenin 1/1 çalışır prototipi hazırlandı. prototip : ilk örnek, ilk tip.

prototip

prototip

Ürünün parça tasarımı ve kalıp yapımı aşamalarında özellikle detaylara çok önem verildi. Yüzeylerin kusursuzluğu, dokusu, birleşme detaylarındaki hassasiyet, renkler ve malzemeler hem fonksiyon hem de estetik değerler göz önüne alınarak özenle seçildi ve uygulandı.

Yapılan prototip üzerinde cezve ile ilgili denemeler gerçekçi şekilde yapılarak nasıl çalıştığı gözlemlenerek parça tasarımlarında gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra yapım aşamasına geçildi.

Bu derste kaydettiğiniz gelişmeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşacağınızı unutmayın ve yaşadığınız süreci günlüğünüze yazın.

TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ TEŞEKKÜRLER TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ