Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

İlkim Yiğit Gen.Mdr.Yrd..
3R.
ODUNPAZARI GERİ KAZANIM PROJESİ
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
AMBALAJ VE GERİ DÖNÜŞÜM
ELEKTRONİK ATIKLAR VE GERİ DÖNÜŞÜM
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
Bu sembol Neyi İfade Eder ?
MALZEMELERİN GERİ KAZANIMI
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
Atık madde olarak neler toplanabilir?. Ambalaj atıkları.
ÇEVKO ‘nun Sorumlulukları ve Belediyelerle Çalışma Sistemi
Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği (Üretici Sorumluluğu)
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
T.C. İZMİR VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
ATIKLAR VE ATIK YÖNETİMİ
SARIYER BELEDİYESİ ATIK YÖNETİMİ
İçişleri Bakanlığının 2008/55 Sayılı Genelgesi
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
ÇEVRE DOSTU BT YAKLAŞIMLARI
AMBALAJ ATIKLARI YÖNETİMİ EĞİTİMİ.
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
TÜRKİYE KİMYA PETROL LASTİK VE PLASTİK SANAYİ İŞVERENLERİ SENDİKASI Cem KILINÇ Çevre Mühendisi Kasım 2008 Ankara.
AMBALAJ ATIKLARI GERİ KAZANIMI Ve ÇEVRE EĞİTİMİ PROJESİ
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
Sanayide Ambalaj Atık Yönetimi Zeki TERZİOĞLU Ziraat Mühendisi Çevre ve Orman Bakanlığı İSKENDERUN OSB 02 Aralık HATAY.
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Geri Dönüşüm ve Türkiye'deki Durumu
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
ÇEVRE BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
BİYOSİDAL ÜRÜNLERDEN KAYNAKLANAN ATIKLARIN YÖNETİMİ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
ATIK GETİRME MERKEZİ TEBLİĞİ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
TÜBİTAK KİMYASAL TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ ATIK PİLLERİN BERTARAFI ve GERİ KAZANIM TEKNOLOJİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Bayram Andak 22 Ekim 2015 Ankara.
12/03/ / 09 / 2009 HEDEF: HEDEF: Atık Elektrik ve Elektronik Ekipmanlar (AEEE) konusunda AB ile uyum standartlarını sağlamak AMAÇ: AMAÇ: Bu.
TÜRKİYE’DE ATIK YÖNETİMİ İLE GERİ DÖNÜŞÜM
UYGULAMALAR. UYGULAMALAR Katı Atıklar Koruma Parkında Terk Edilmiş Arabalar, Avustralya Parkta Katı Atık ve Geri Dönüşüm Konteynerleri, Illinois.
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
I. Evsel atıklar Günlük hayatta ve sanayide kullanılan milyonlarca çeşit madde vardır. Bu maddelerin büyük çoğunluğu bir süre kullanıldıktan sonra fiziksel.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ VE UYGULAMALARI 1.
GERİ DÖNÜŞÜM.
Fen Bilimleri Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ VE UYGULAMALARI 1.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI SANAYİ ÜRÜNLERİ GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
3R.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
ANKARA YATIRIM TEŞVİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Değerlendirilebilir atıkların çeşitli fiziksel veya kimyasal işlemlerle ikincil hammaddeye dönüştürülerek tekrar üretim sürecine dahil edilmesine geri.
9. “Alternatif Değerli Metal Kaynağı Olarak Elektronik Atıklar”
YILDIRIM BELEDİYESİ GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ. ÇÖP ve ÇEVRE İnsanlar her gün, boşalan, kırılan, eskiyen, bozulan veya artık istenmeyen her şeyi çöpe atar.
AB’de Atık Yönetimi Stratejileri,
YOKSA SİZ ONLARI HALA ÇÖP OLARAK MI GÖRÜYORSUNUZ ?
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü T.C. BARTIN VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü MAHALLİ ÇEVRE KURULU GÜNDEMİ 1-) 2016 yılı tıbbi atık ücretlerinin belirlenmesi, 2-) Ulusal Geri Dönüşüm Strateji Belgesi ve Eylem Planı kapsamında İlimiz sınırları dahilinde geri dönüşüm ile ilgili çalışmaların daha kapsamlı ve verimli olması için yapılacak çalışmalar hakkında karar alınması, HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Ulusal Geri Dönüşüm Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2014-2017): Amaç: Kamu, Üniversiteler, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşları’nın ilgili temsilcilerinin katılımı ile Ülkemizdeki geri dönüşüm sistemine etkin bir yapı kazandırmaktır. 30/12/2014 29221 (mükerrer) (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/12/20141230M1-12-1.pdf) HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Politika-Mevzuat Atık Yönetimi Hiyerarşisi ÖNLEME En Öncelikli Seçenek AZALTMA TEKRAR KULLANIM GERİ DÖNÜŞÜM ENERJİ GERİ KAZANIMI BERTARAF En Son Seçenek HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Politika-Mevzuat 2872 SAYILI ÇEVRE KANUNU 3.madde f) Her türlü faaliyet sırasında doğal kaynakların ve enerjinin verimli bir şekilde kullanılması amacıyla atık oluşumunu kaynağında azaltan ve atıkların geri kazanılmasını sağlayan çevre ile uyumlu teknolojilerin kullanılması esastır. ATIK YÖNETİMİ YÖNETMELİĞİ Genel ilkeler MADDE 5 3) Daha dayanıklı, yeniden kullanılabilir ve geri dönüştürülebilir ürünlere odaklanan teknolojiler ile atık üretimine ve atık içerisinde bulunan zararlı maddelere yönelik, ürün çevresel tasarım yaklaşımının oluşturulması, suretiyle önlenmesi ve azaltılması esastır. b) Atık üretiminin kaçınılmaz olduğu durumlarda atıkların; yeniden kullanımı, geri dönüşümü ve ikincil hammadde elde etme amaçlı diğer işlemler ile geri kazanılması, enerji kaynağı olarak kullanılması veya bertaraf edilmesi esastır. Atıkların alternatif hammadde ve ek yakıt olarak kullanılmasına ilişkin esaslar Bakanlıkça belirlenir. c) Doğal kaynak ve enerji kullanımının azaltılmasına yönelik olarak geri kazanılmış ürünlerin kullanımının özendirilmesi esastır. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Politika-Mevzuat Atık üreticisinin ve atık sahibinin yükümlülükleri MADDE 9 c) Ürettiği atıklara ve atıkların önlenmesi ile azaltılmasına yönelik olarak hazırlamakla yükümlü olduğu atık yönetim planını hazırlayarak sunmakla, Genişletilmiş üretici sorumluluğu MADDE 18 Ürünlerin çevreye olan olumsuz etkilerinin azaltılması, atığın önlenmesi, atık olduktan sonra yeniden kullanımı, güvenli bir şekilde geri dönüştürülmesi ya da geri kazanımını desteklemek amacıyla ürünlerin tasarımından başlayarak gerekli tedbirler üretici tarafından alınır. Yeniden kullanıma hazırlama MADDE 20 1) Atıklar, yeniden kullanıma hazırlama faaliyeti kapsamında, yalnız fiziksel işlemler ile tasarlandığı hale getirilerek, aynı amaçla kullanıldıkları sürece kullanım ömrü bitinceye kadar atık olarak addedilmeyecektir. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Yapılan Çalışmalar 2015 yılı 1197 adet 28 adet Ambalaj Atığı Toplam Ayırma ve Geri Dönüşüm Tesisi Ayrı Toplanan Ambalaj Atığı 2003 yılında ambalaj atıkları lisanslı toplama-ayırma ve geri dönüşüm tesisi sayısı 28 iken, 2015 yılında 1197 ye ulaşmıştır. 2002 yılında kaynakta ayrı toplanan ambalaj atığı miktarı 130.000 ton iken 2014 senesinde yaklaşık 2.500.000 tona ulaşmıştır. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Yapılan Çalışmalar Atık Akü Toplama Atık Madeni Yağ Toplama Ülkemizde 2005 yılında 9.444 ton atık madeni yağ toplanmış iken bu rakam 2014 yılında 47.460 ton olup, 2015 yılı Eylül ayı itibari ile bu miktar 29.755 tondur. Atık akü toplama miktarı 2005 yılında 10.000 ton iken, bu rakam 2014 yılında 60.000 ton olup, 2015 yılı Eylül ayı itibari ile bu miktar 40.000 tondur. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Yapılan Çalışmalar Atık pil toplama miktarı artıyor: 2007 yılı 225 ton 2013 yılı 399 ton 2014 yılı 555 ton 2015 yılı hedefi 675 ton Dünyada Kişi Başına Pil Tüketimi Japonya ve Amerika’da yıllık bazda 50 – 60 adet, Avrupa ülkelerinde (AB üye ülkelerinde) 30 – 35 adet, Ülkemiz’de 4 – 5 adettir. Piller hacim olarak küçük olmasına karşın barındırdığı ağır metaller yüzünden çevreye son derece zararlıdır. Genel olarak tüm pillerin zararlı olduğu kabul edilir. Bir pilin zararlı olmaması için yapılması gereken işe yarar yöntem geri dönüşümdür. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Yapılan Çalışmalar Ülkemizde 2007 yılında ömrünü tamamlamış lastik toplama miktarı 9.800 ton iken, 2014 yılında bu rakam 120.425 ton olup 2015 Eylül ayı itibariyle bu miktar 80.337 tondur. Atık elektrikli ve elektronik eşyaların toplanma miktarı 2006 yılında 1.800 ton iken, bu rakam 2014 yılında 10.000 ton olup 2015 eylül ayı itibariyle bu miktar 11.500 tondur. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Yapılan Çalışmalar 2015 2014 2003 1 38 41 Atık Yakma ve Beraber Yakma Tesisi Sanayi tesislerinde ortaya çıkan atıklar kapsamında atık yakma ve beraber yakma tesisi 2003 yılında 1 adet iken 2014 yılında 38 2015 yılında 41’dir. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Yapılan Çalışmalar 2015 2014 2003 370 18 313 Tehlikeli Atık Geri Kazanım Tesisi Sayısı 2003 yılında 18 adet olan Tehlikeli Atık Geri Kazanımı tesisi sayısı ise 2014 yılında 313, 2015 yılında ise 370’tir. 2015 yılı itibariyle 2110’a ulaşan atık geri kazanım tesisleriyle ekonomiye yıllık 2,5 milyar ₺’lik katma değer sağlanmıştır. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Yapılan Çalışmalar 1 Litre Atık Yağ 1 milyon Litre içme suyunu kirletip, deniz canlılarını da öldürüyor. İlimizde 2014 yılında 11.970 ton Bitkisel atık yağ toplanmıştır. Lisanslı Firmalar: 24 adet 1-DEHA Bitkisel Atık Yağ Toplama Geri Kazanım Biodizel Üretimi San.ve Tic.A.Ş. 2-Kolza A.Ş. Bitkisel Atık Yağ Geri Kazanım Tesisi. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Stratejik Planın Genel Hedef ve Amacı VİZYON GENEL AMAÇ HEDEF 1 HEDEF 2 HEDEF 3 HEDEF 4 HEDEF 5 54 EYLEM UYGULAMA, İZLEME ve DEĞERLENDİRME MEKANİZMASI HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Hedefler ve Eylemler TOPLUMUN TÜM KESİMLERİNDE GERİ DÖNÜŞÜM BİLİNCİNİ OLUŞTURMAK HEDEF 1 13 eylem İLGİLİ MEVZUATI GERİ DÖNÜŞÜME YÖNELİK OLARAK GELİŞTİRMEK HEDEF 2 14 eylem ATIKLARIN ETKİN BİR ŞEKİLDE GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMESİ İÇİN GEREKLİ ALT YAPIYI OLUŞTURMAK HEDEF 3 GERİ DÖNÜŞÜM KONUSUNDA FİNANSAL DESTEK SAĞLAMAK HEDEF 4 5 eylem ATIK ÜRETİMİNİ KAYIT ALTINA ALARAK ETKİN BİR DENETİM SİSTEMİ KURMAK HEDEF 5 8 eylem HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Strateji Belgesi ve Eylem Planı Hazırlık Süreci VİZYON Her bireyin sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşaması adına sürdürülebilir kalkınmaya hizmet eden geri dönüşüm sistemine sahip bir Türkiye GENEL AMAÇ Çevreye ve insana saygılı, kaynakların etkin kullanıldığı ve geri dönüşümün ekonominin vazgeçilmez parçalarından biri haline geldiği üretim ve tüketim kültürünün oluşumunu sağlamak HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Ulusal Geri Dönüşüm Strateji Belgesi ve Eylem Planı Ulusal Geri Dönüşüm Stratejisinin Kapsamı Belediye Atıkları Atık pil ve akü Atık elektrikli ve elektronik eşyalar Ambalaj atıkları Ömrünü tamamlamış lastikler Ömrünü tamamlamış araçlar Metal hurdalar Atık yağlar Hafriyat toprağı ile inşaat ve yıkıntı atıkları Hayvansal Atıklar Endüstriyel atıklar HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Sorumlu Kuruluşların Sorumluluğundaki Eylemlerin Dağılımı 26 Eylem Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 6 Eylem Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 5 Eylem İçişleri Bakanlığı 3 Eylem Milli Eğitim Bakanlığı 3 Eylem TÜBİTAK 2 Eylem Maliye Bakanlığı 1 Eylem Ekonomi Bakanlığı 1 Eylem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 1 Eylem Gümrük ve Ticaret Bakanlığı 1 Eylem Diyanet İşleri Başkanlığı 1 Eylem Mesleki Yeterlilik Kurumu 1 Eylem Yükseköğretim Kurulu 1 Eylem Türk Standartları Enstitüsü 1 Eylem Türkiye İstatistik Kurumu 1 Eylem KOSGEB Toplam: 54 EYLEM HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Ayrıca, izleme ve değerlendirme süreci 2014 Yılı Programında “Tedbir 246: Ulusal Geri Dönüşüm Stratejisi ve Eylem Planı uygulanacak, izlenecek ve değerlendirilecektir." ifadesi ile tanımlanan görev Bakanlığımıza verilmiştir. Söz konusu eylemler arasında yer alan ve “Hedef: 5 Atık Üretimini Kayıt Altına Alarak Etkin Bir Denetim Sistemi Kurmak” altında yer verilen; 5.7 Nolu Eylem “Mahalli çevre kurullarının çalışmaları etkinleştirilecektir.” olarak tanımlanmıştır. Bahsi geçen eylem için işbirliği yapılacak kuruluş olarak İçişleri Bakanlığı belirlenmiş olup, eylemin gerçekleşmesi için 2017 yılı sonuna kadar süre verilmiştir. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Sivil Toplum Kuruluşları, Birlikler ve Dernekler (37 adet) Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Şişe Cam Araştırma ve Teknolojik Geliştirme Başkanlığı Akümülatör Üretici ve Geri Kazanım Sanayicileri Derneği (AKÜDER) Tüketici ve Çevre Eğitim Vakfı (TÜKÇEV) Tüm Akü İthalatçıları ve Üreticileri Derneği (TÜMAKÜDER) Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Atık Pil ve Akümülatör Sanayicileri Ve İşadamları Derneği Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Bitkisel Yağ Sanayicileri Derneği Türk Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TÜSİAD) Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı (ÇEVKO) Türkiye Belediyeler Birliği Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Değerlendirilebilir Atık Malzemeler Sanayicileri Derneği (TÜDAM) Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Türkiye Demir-Çelik Üreticileri Derneği Elektrik Üreticileri Derneği Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Fleksibıl Ambalaj Sanayicileri Derneği Türkiye Hazır Beton Birliği Karton Ambalaj Sanayicileri Derneği (KASAD) Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Birliği Kompozit Sanayicileri Derneği Türkiye Kimya Sanayicileri Derneği Lastik Sanayicileri Derneği Türkiye Mermer ve Doğaltaş Makinaları Üreticileri Birliği Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği (MÜSİAD) Organize Sanayi Bölgeleri Derneği Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Otomotiv Sanayii Derneği Türkiye Selüloz ve Kağıt Sanayi Vakfı Otomotiv Distribütörleri Derneği Türkiye Seramik Federasyonu Ömrünü Tamamlamış Araç Sanayicileri Derneği Türkiye Tekstil Terbiyecileri Sanayicileri Derneği HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ Neden Geri Dönüşüm? - Doğal kaynaklarımız korunur, - Enerji tasarrufu sağlanır, - Depolanan atık miktarı azalttığından depo alanlarının kullanım ömrü uzar, - Geleceğe ve ekonomiye yatırım sağlar. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR GERİ DÖNÜŞÜM İÇİN YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR 1-LASDER (Lastik Sanayicileri Derneği) - Ömrünü Tamamlamış Lastiklerin taşınması, geçici depolanması, geri kazanımı ve bertarafı. 2-TAP (Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği) - Atık pillerin toplanması ve bertarafı. 3-AKÜDER (Akümülatör Üretici ve Geri Kazanım Sanayicileri Derneği) - Atık akümülatörlerin toplanması, taşınması, geri kazanımı ve bertarafı. 4-TÜMAKÜDER (Tüm Akü İthalatçıları ve Üreticileri Derneği) - Atık akümülatörlerin toplanması, taşınması, geri kazanımı ve bertarafı. 5-PETDER (Petrol Sanayi Derneği) - Atık motor yağlarının toplanması, taşınması, geri kazanımı ve bertarafı, 6-ÇEVKO ( Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı İktisadi İşletmesi) - İşletmelerin ambalaj atıkları yönetimi konusundaki sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla kurulmuştur. 7-TÜKÇEV (Tüketici Ve Çevre Eğitim Vakfı İktisadi İşletmesi) - İşletmelerin ambalaj atıkları yönetimi konusundaki sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla kurulmuştur. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR GERİ DÖNÜŞÜM İÇİN YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞLAR 8-PAGÇEV ( Türk Plastik San. Araşt. Geliştirme ve Eğitim Vakfı Geri Dönüş. İkt. İşt.) - İşletmelerin ambalaj atıkları yönetimi konusundaki sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla kurulmuştur. 9- ELDAY (Elektrik ve Elektronik Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi Derneği İkt. İşl.) – İşletmeler tarafından piyasaya sürülen Buzdolabı, Soğutucular, İklimlendirme Cihazları, Büyük Beyaz Eşyalar, Otomatlar ve Televizyon ve Monitörler grupların yönetimi konusundaki sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla kurulmuştur. 10-TÜBİSAD ( Bilişim Sanayicileri ve İşadamları Derneği İktisadi İşletmesi) – İşletmeler tarafından piyasaya sürülen televizyon ve monitörler ile, bilişim ve telekomünikasyon ve tüketici ekipmanları kategorisinde yetkilendirilmiştir. 11-AGİD (Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği Ticari İşletmesi) – İşletmeler tarafından piyasaya sürülen aydınlatma ekipmanları, küçük ev aletleri, elektrikli ve elektronik aletler, oyuncaklar, spor ve eğlence ekipmanları, izleme ve kontrol aletleri kategorilerinde yetkilendirilmiştir. 12-AGED (Atık Kâğıt ve Geri Dönüşümcüler Derneği) - İşletmelerin ambalaj atıkları yönetimi konusundaki sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla yetkilendirilmiştir HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

İLİMİZ SINIRLARINDA YETKİLENDİRİLMİŞ KURULUŞ: Yusuf Muhit-Safran Ambalaj Toplama-Ayırma Tesisi 2013 719 ton 2014 1077 ton 2015 yılında 533 ton ambalaj atığı Toplanan ambalaj atıkları İlimiz sınırlarındaki ayırma tesisinde türlerine göre (kağıt, karton, plastik, metal, cam) ayrılarak geri dönüşüm tesislerine gönderilmektedir. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

Genel İlkeler, Görev, Yetki ve Yükümlülükler ATIK YÖNETİMİ YÖNETMELİĞİ İKİNCİ BÖLÜM Genel İlkeler, Görev, Yetki ve Yükümlülükler Belediyelerin görev ve sorumlulukları MADDE 8 – (4) İl, ilçe ve belde belediyeleri; a) Bu maddenin birinci fıkrasında (Sorumlulukları çerçevesinde atık işleme tesislerini kurmak/kurdurmakla, işletmek/işlettirmekle, ilgili tesislere çevre lisansı almak/aldırmakla) belirtilen hükümlere uymakla, b) Yönetiminden sorumlu olduğu atıkların oluşumunun önlenmesi ve atık azaltımını da içeren atık yönetim planlarını hazırlamak, il müdürlüğüne sunmak, bu plan doğrultusunda çalışmaları yürütmek ve gerekli önlemleri almakla, yükümlüdürler. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

İl Müdürlüğümüz tarafından 2016 yılı içerisinde 28 adet Okul Bahçesine (Anaokulu & İlkokul) Geri Dönüşüm Uygulaması yapılacaktır. HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’

‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’ TEŞEKKÜR EDERİM. http://www.csb.gov.tr/iller/bartin/ bartin@csb.gov.tr HEDEF2023 ‘’Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler’’