TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
HOŞGELDİNİZ.
Televizyon ve okul başarısı
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ROL OYNAMA.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
SURRAM.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
MEDYA VE ÇOCUK
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Televizyon izlerken Babam haberde Annem yerli sinemada Dayımda polisiye dizilerde Evde herkesin susmasını isterler Dedemle bende Balarısı Tombik’i izlerken İsteriz bunu Siz hangisinde istersiniz Bilmiyorum ama Her evin büyüğü bir başka Hangi dizide susalım Hangi dizide konuşalım Bizde şaşırdık vallaha Yalvaç URAL

TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ Tüketim toplumu bireyi olmaları üzerine etkileri Cinsel kimliğin oluşması ve karşı cinsle olan ilişkiler üzerine etkisi Anne ve baba ile ilişkisi üzerine etkisi Şiddet eğilimlerine etkisi Okumaya, düşünmeye ve başarıya etkisi

Kültürel yabancılaşmaya etkisi Dildeki yozlaşmaya etkisi Kendi kimliklerinin bağımsız ve özgün bir biçimde oluşmasına etkisi Çocukluğun yitirilişi ve masumiyetin yok oluşuna etkisi

Anne babaların TV programlarının içeriği ile ilgili istekleri Şiddet içeren programların yayından kaldırılması yada geç saatlerde yayına konması Özellikle haberlerde şiddet içeren ve üzücü görüntülerin gösterilmemesi Yerli dizi yada filmler de davranışlarıyla çocuklara örnek olabilecek çocuk oyuncuların rol alması Çocuk programlarını çeşidi,süresinin artırılması ve aralıklarla verilmesi

• Çocuk programlarında Türk kültüründe yer etmiş halk tiplemelerine yer verilmesi • Çocuk programlarında argo sözcüklerin kullanılmaması • Çocuk programlarının çocuk yuvalarına giden çocuklarda düşünülerek 19:00-21:00 arasında gösterilmesi • Türk TV kanalları arasında sadece çocuklara yönelik bir kanalın yer alması

ANNE BABALARA ÖNERİLER

Akşamları eve gelince yapılacak ilk iş televizyonu açmak olmamalı. Yatak odasına asla televizyon konulmamalı. Çocuk bakıcısının, çocuğunuza televizyon izlettirmesine izin verilmemeli. Çocuğun televizyonu her zaman açmasına izin verilmemeli. Televizyon çocukla beraber izlenilmeli. Çocuk televizyon programları konusunda uyarılmalı.

Belki kat edilmesi gereken yol çok fazla…Ama istersek yapabiliriz… Bize düşen en önemli görev ise televizyona bağlı bir yaşam sürmek yerine kitap okumalı,düşünmeli, araştırmalı ve değişik hobiler edinmeliyiz ki çocuklarımıza doğru bir örnek olmalıyız. Değerli velilerimiz ; Belki kat edilmesi gereken yol çok fazla…Ama istersek yapabiliriz…

BİLGİSAYARIN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Bilgisayar, iki tarafı keskin bir kılıç gibidir. Bilgisayar, gelişimsel açıdan uygun yöntemlerle kullanıldığında, çocuklar için yararlı olabileceği gibi; yanlış kullanıldığında, her araç gibi zararlı da olabilir.

__Bilgisayarın çocuk üzerindeki olumlu etkileri_____ Öğrenme eğlenceli şekilde gerçekleşir. Çocukların bilişsel ve dil gelişimi desteklenir. Okulöncesi çocuklarında, el-göz koordinasyonları gelişir. Algılama, mantıklı düşünme, sorun çözme becerileri pekişir. Görme, işitme gibi duyularla öğrenme deneyimi kazanılır.

Bilgisayar ortamı dinamik ve esnektir. Kullanıcı performansı hakkında geri bildirim alır. Yarışmak, mücadele etmek için uygun ortam yaratılır. Bilgi kaynaklarına ulaşılır. Çocukların merak ve yaratıcılık yönleri harekete geçer. Akademik açıdan sorun yaşadıkları alanlarda, araştırma yapma olanağı sağlar.

__Bilgisayarın çocuk üzerindeki olumsuz etkileri___ Çocuğun sosyal gelişimini engeller. Çocuğu yalnızlığa iter. Bilgisayar başında yalnızca oyun oynayarak geçirilen uzun saatler, çocuk için zaman kaybıdır. Çocuğun bedensel gelişimini olumsuz etkiler.

ANNE BABALARA ÖNERİLER

Çocuğun her gün bilgisayara ayırdığı zaman belirlenmeli. Çocuğun beraber saptanan süreyi aşıp aşmadığı izlenmeli. Anne babalarda bilgisayar ve internet hakkında bilgi edinmeli ve kullanmaktan çekinmemeli. Bilgisayar yetişkinlerin takip edebileceği bir yere konulmalı. Bilgisayar oyunlarının seçiminde şiddet içermeyen, yaş ve gelişim özelliklerine uygun oyunlar alınmalı. Uygunsuz malzemelere ulaşmanın önlenebileceği denetim sistemleri hakkında bilgi edinilmeli. Çocuklara serbest zamanlarını geçirecekleri farklı seçenekler sunulmalı. Bilgisayar kullanımına ilişkin uygulanamayacak kurallar konulmamalı.