İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
Transaksiyonel Analiz Özet KİŞİLERARASI İLETİŞİMLERİ İNCELEMEDE PEK ÇOK YAKLAŞIM BULUNMAKTADIR. TRANSAKSİYONEL ANALİZ DE BU YAKLAŞIMLARDAN BİRİDİR.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Hasta Memnuniyeti-İletişim
İLETİŞİM.
İKİMİZ Mİ, HEMEN Mİ ? Oraya varmak mı? İkimiz mi? Hemen mi? Dur, bekle beni, geliyorum En güzel yerinden öpeceğim Bilmem dudakların mı? Gözlerin mi? Önce.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
PEER SUPPORT TEAM.
Öğretmen Davranışları
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim Öğr. Gör. Abdulkadir YÜKSEL.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM KURMAK İSTİYORUM
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim

İletişim Nedir?

İletişim; Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir İletişim; Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma sürecidir. Taraflar arasındaki duygu ve düşünce alışverişidir. Karşılıklı etkileşimde bulunmaktır. Birbirleri ile belirli bir iletişim, etkileşim ortamına giren taraflar birbirlerine karşı bir iletişim çabası göstermeseler bile bu da bir tarz iletişimdir. Birbirlerini önceden tanıyan taraflar birbirlerini “görmezlikten gelseler” bile bu da bir tür iletişim biçimidir.

En basit iletişimde bile bir mesaj, mesajla gelen kodlar ve bunları anlama, anlamlandırma çabası vardır. Doğru iletişim karşılıklı verilen mesajı doğru olarak anlamak ve doğru geri bildirim vermektir. Taraflar arasında karşılıklı sözlü ve sözsüz mesaj alışverişidir.

İletişim sürüp giderken kimi zaman; iletişim kazaları olabilir, iletişim kanalları tıkanabilir veya iletişimi etkileyen başka etkenler araya girebilir.

İletişim çatışmalarının sebepleri Alıcı kişi mesajı kendine uygun bulmaz. Alıcı göndereni uygun bulmaz. Alıcı mesajın gönderiliş şeklini uygun bulmaz. Alıcı mesajı dinlemez. Mesajı yanlış anlar. Mesaja karşı olabilir. Alıcının verdiği geri bildirim gönderene uygun olmayabilir.

Sağlıklı iletişim kurabilmek için bunların farkına varmak, diyaloglarımızda kişilerin kendilerine güvenlerini sağlayacak mesajlar vermek gerekir.

İyi bir iletişim için neler gerekli? Gülümseyen bir yüz, Kısa ve anlaşılır biçimde verilen mesaj, Yüz yüze bakmak, Kendine güven duyan tonda konuşmak, Uygun mesafe, Güven veren bir beden duruşu, Sözlerin karşı tarafça anlaşıldığından emin olmak.

Peki bunu nasıl yapacağız? İletişim benimle başlar... Ben KİMİM?

Sizinle ilgili her şey

Kendinizce Kendinizce Bilinenler Bilinmeyenler

Başkalarının Bilmediği Başkalarının Bildiği Başkalarının Bilmediği

AÇIK KÖR BİLİNMEYEN GİZLİ Kendimizce Bilinenler Kendimizce Bilinmeyenler Başkalarınca Bilinenler Başkalarınca Bilinenler Başkalarınca Bilinmeyenler Kendimizce Bilinmeyenler Kendimizce Bilinenler Başkalarınca Bilinmeyenler AÇIK KÖR BİLİNMEYEN GİZLİ

YA DA HANGİ BEN DURUMUNDAYIZ? ANABABA YETİŞKİN ÇOCUK

Anababa Ben Durumu El kol hareketleri ve beden duruşu Kullandıkları ifadeler Meli malı ifadeler kullanırlar. Asla, her zaman, daima ifadeleri kullanırlar. Eğer ben olsaydım.. Sana yardım edeyim.. Sana söylemiştim. Komşular ne der! Sıkma canını, korkma.. Dene.. Sen iyisin.. El kol hareketleri ve beden duruşu Parmağını kullanmak, Omuza vurmak, Kaşını kaldırmak, Masaya vurmak, El ovuşturma, Ayakla yere vurma, Kolları kavuşturma, Sırtını sıvazlama.

Anababa Ben Durumu Yüz ifadeleri Azarlayıcı, Kaş çatma, Bakışıyla onaylama, Kızgın, Kınayan bakış, Gururlu bakış, Alaycı gülümseme. Ses tonu Sempatik, Destekleyici, Azarlayıcı, Cık cık sesleri, Büyüklük taslayan ton.

Yetişkin ben durumu İfadeler El kol hareketleri ve beden duruşu Seçenek sonuç yaklaşımı, Olasılık, Gerçeğin test edilmesi, Nedenleri ne, Raporunda şunlar eksik, Şimdi nedenlerine bakalım. El kol hareketleri ve beden duruşu Dik duruş, Göz iletişimi, Geri bildirim vererek dinleme, Ne anladığını kontrol etme.

Yetişkin ben durumu Yüz ifadeleri Ses tonu Düşünceli Dikkatli İlgili Şimdi ve burada Gözler tetikte Meraklı Ses tonu Açık, ancak çok duygusal değil Sakin Güvenli Araştırıcı Bilgi verici

Çocuk ben durumu İfadeler Yapmam.. Bana ne? İstemiyorum Korkuyorum Kimse beni sevmiyor Senin yüzünden oldu Benim yaptığım seninkinden daha güzel El kol hareketleri ve beden duruşu Yayılma, yığılma Geride durma Tetikte durma Hırçınlık Sokulma, kıvrılma, büzüşme Tırnak yeme, Konuşmak için elini kaldırma

Çocuk ben durumu Yüz ifadeleri Ağlamaklı gözler Hayran bakışlar Kırgın gözler Dudak büzme Gözlerini kaçırma Ses tonu Kıkırdama Gülme Mırıldanma Hızlı ve yüksek sesle konuşma Dalga geçme Surat asarak sessiz kalma Göbekten gülme

A A A Y Y Y Ç Ç Ç Sanatkarlar Mühendisler Yönet.Hakim.Öğret. Politikacılar A A A Y Y Y Ç Ç Ç

İLETİŞİMDE BEN DURUMLARI A Kişisi B Kişisi ANABABA ANABABA YETİŞKİN YETİŞKİN ÇOCUK ÇOCUK A –Azizim, gençler pek saygısız oldular. B – Sorma biz böyle değildik.

Durum.. Ve benlerin tepkileri DURUM: “Afedersiniz !...bu otobüs Kızılay’a gider mi?” Minibüsteki A Kişisi B Kişisi C Kişisi Hayır bu minibüs Ulus’a gider. Karşı tarafa geçip oradan Maltepe dolmuşlarına binin. Hayır bu minibüs Kızılay’a gitmez. Bilmiyorum Ben nerden bilim Kızılay’a gidip gitmediğini.