KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Advertisements

YAPILANDIRMACILIK.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Murat BULUT
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Temel Kavramlar.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Temel Kavramlar ve İlkeler
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma

BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında

Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında ve Transferindeki Rolü Yapılandırmacılık; içine felsefeyi, eğitimi ve öğretim açılımlarını alan çok geniş bir terimdir ama genellikle öğrenenin bireysel ya da sosyal aktivite (Fosnot, 2008: Kincheloe, 2005; Packer & Goicoechea, 2000) yolu ile anlamlandırma ve öğrenmeye yaptığı katkıyı belirtir.

Yapılandırmacılığın Türleri: Derinlemesine Bakış Dışsal yapılandırmacılıkta, hâlihazırda var olan bilgi yeniden yapılandırılır. İçsel yapılandırmacılıkta ise çevreden gelen bilgiden önce önce zihinsel yapılar oluşur Keşif yoluyla öğrenme metodu içerisinde eleştiri alan konular, Diyalektik yapılandırmacılık bilginin kaynağını, dıştan gelen etkilerle iç dünyanın birleşimi olarak belirtir.

Vygotsky’nin Diyalektik Yapılandırmacılığı Aynı çağdaki kuramcılara göre sosyal temelli ortak düzenleme birçok zihinsel ve sosyal yeteneği etkiler, ayrıca öğrenme için motivasyon oluşturan değer ve beklentiler için destek sağlar Vygotsky’nin en önemli kavramı belki de “yakınsal gelişim alanı”dır.

Sosyal Biliş: Bilginin Yapılanmasında Sosyal Faktörler Rogoff ’un Düşünmede Çıraklık Modeli Schön’ün Yansıtıcı Uygulayıcı Modeli Eylemde Bilme Eylemde Yansıtma Eylemde Yansıtma Üzerine Yansıtma

Bilginin İnşa Edilmesinde Sınıftaki İletişimin Rolü Konuşma (Discourse), dilin yapılandırılmış ve birbiriyle ilintili basamaklarını anlatan genel bir terimdir.

Daha Yansıtıcı Bir Sınıfa Doğru Disiplinli tartışma, konuşmanın en iyi özelliklerini ortaya çıkarır ki bu çoğu zaman informal olarak, öğrenciler tarafından oluşturulmuştur, ve eğitim çoğu zaman formal ve öğretmen merkezli, bir ders etrafında organize edilmiştir.

Sınıftaki İletişimin Bilginin İnşa Edilmesinde Kullanılması Üretken grup tartışmaları yaratmak için en temel strateji öğrencilerin grup katılım kurallarını oluşturmalarına yardımcı olmaktır. İkinci bir strateji, öğrencilerin kendi süreçleri konusunda bir yargıya varmaları için yorumlayıcı kurallar geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

Öğrenmede Bir Araç Olarak Birlikte Çalışma Öğrenciler ara sıra bilişsel stajerlikler şeklinde nitelendirilen uzman mentorlarla eşleştirilmekteler. Yansıtıcı Uygulamanın Ölçülmesi

Yansıtıcı uygulamanın ruh bilimsel yapısı günlük problem çözümünde ve karar vermede yansıtıcı bir süreç kullanarak sonuçlanan iş performansı üzerine’ şeklinde tanımlanmıştır

Öğretim İçin Öneriler: Yansıtıcı Sınıfın Portresi 1. Bilgiye geniş perspektift en bakın 2. Öğrencilerin bilgiyi arama becerilerini geliştirin 3. Bilgi inşası için yönergeleri organize edin 4. Bir “düşünme sınıfı” oluşturun 5. Yansımayı ve bilgi oluşumunu destekelyen söylem yapılarını kullanın 6. Destek ve yapıcılığı öğrenci anlayışını inşa etmek için kullanın 7. Merkezileştirilmemiş tartışmaları göz önünde bulundurun 8. Toleransı sınıf içi etkileşimde temel kural yapın

Özet Bu bölüm sınıf içinde bilişsel gelişimi teşvik etme süreçlerini açıklamaktadır. Bilgi edinimi, öğrencilerin bilgiyi oluşturdukları ve organize ettikleri yapıcı bir süreç olarak gözlemlenmektedir. Üç çeşit yapısalcılık özetlenmiştir: dışsal yapısalcılık, içsel yapısalcılık ve diyalektik yapısalcılık. Üçü de öğrenmenin önemli bileşenleri olmasına rağmen, diyalektik yapısalcılık etkili öğrenmeye en genel uygulanabilendir.