2 Su tahsisi, suyun paylaşımını ifade etmektedir. Sektörel su tahsisini maksadı, havzalar ölçeğinde suyu kullanan paydaşlar/sektörler arasında su paylaşımının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
TÜRKİYE’DE HAVZA YÖNETİMİNE GEÇİŞ ve FAYDALARI
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Havza Yönetimi Daire Başkanı
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Havza Paydaşlar Toplantısı Genel Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok DSİ 6. Bölge Müdürlüğü Tesisleri Adana 19 Kasım 2015.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
08 Aralık 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi Eğitim Nermin ANUL Şube Müdür V. İZLEME İLE İLGİLİ ULUSAL MEVZUAT VE İZLEME.
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

2 Su tahsisi, suyun paylaşımını ifade etmektedir. Sektörel su tahsisini maksadı, havzalar ölçeğinde suyu kullanan paydaşlar/sektörler arasında su paylaşımının geleceğe yönelik olarak planlanması ve her sektörün ihtiyacı olan suyun planlı bir şekilde karşılanmasıdır. Sektörel Tahsis Münferit Tahsis SEKTÖREL SU TAHSİSİ

3 Sektörel Su Tahsisi Bileşenleri 1.İçme – Kullanma 2.Doğal Hayatın Korunması (Can Suyu) 3.Sulama 4.Projeye Dayalı Su Ürünleri Yetiştirme 5.Sanayi Tesisleri 6.Enerji Üretimi 7.Turizm ve Rekreasyon 8.Taşımacılık, Ulaştırma 9.Ticaret 10.Diğerleri SEKTÖREL SU TAHSİSİ

4 Özellikle kurak dönemlerde, farklı sektörler arasındaki tahsis öncelikleri nasıl değişeceğinin araştırılması, Geniş ölçekli sosyal ve ekonomik değerlendirmeler yapılması, gerek normal dönemlere gerekse beklenmeyen herhangi bir duruma karşı ‘öncelik’ kazanacak sektörlerin belirlenmesi için farklı senaryoların geliştirilmesi gerekmektedir. SEKTÖREL SU TAHSİSİ

5 Sektörel Tahsis Sürecinin sağlıklı şekilde yürütülebilmesi için; Sektörel taleplerin analiz edilmesi, Su kullanım kalıplarının analiz edilmesi, Analizler doğrultusunda sektörel grupların su kaynakları üzerinde payları ve kümülatif etkilerinin değerlendirilmesi gerekmektedir. SEKTÖREL SU TAHSİSİ

TÜRKİYE’DE HAVZA ÖLÇEKLİ SU TAHSİS ÇALIŞMALARI

tarih ve 645 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) uyarınca Bakanlık Merkez Teşkilatı bünyesinde Su Yönetimi Genel Müdürlüğü kurulmuştur. Su Yönetimi Genel Müdürlüğü’nün görev ve sorumluluklarının önemli bir kısmı kamuoyu ve bürokrasi için oldukça yenidir. Bunlardan birisi de havza ölçekli sektörel su tahsisidir. 7/65

8/65 (645 sayılı KHK Madde 9.) f) Nehir havza yönetim planlarına uygun olarak sektörel bazda su kaynaklarının tahsislerine ilişkin gerekli koordinasyonu yapmak

9/65 Planlama 1. Havza Eylem ve Yönetim Planları 2. Havza Ölçekli Sektörel Tahsis Planları 2. Taşkın Yönetim Planları 3. Kurak Dönem Su Yönetimi Planları 4. Su Kalitesi Yönetimi Planları 5. İzleme Yönetimi Planları 6. İklim Değişikliğine Uyum Eylem Planı 7. Diğer

10/65 Koordinasyon 1. Kalite Ölçümlerinin Koordinasyonu 2. HKEP Uygulama Koordinasyonu Su Hukuku ve Politikası, 1. Sınıraşan ve Sınıroluşturan Sular 2. Mevzuat Geliştirme Envanter ve Su Bilgi Sistemi Su Kalite Sınıflarını Belirleme Alıcı Ortam Su Kalite Standartları Geliştirme Su Verimliliği

11/65 Su Yönetimi Genel Müdürlüğü bünyesinde Tahsis Şubesi kurulmuştur. Su Kanunu Taslağı hazırlanarak Sektörel Tahsis kavramının yasal altyapısı oluşturulmaya çalışılmıştır. Su kullanan başlıca sektör temsilcileri bir araya getirilerek kendi aralarında tartışmaları ve sektör görüşü oluşturmaları sağlanmıştır. Küçük Menderes Havzası Sektörel Su Tahsisi Planı Hazırlanması Projesi hazırlanıp ihale süreci başlatılmıştır.

12/65 İçme kullanma suyu sektörü Ekolojik akış suyu sektörü Sulama suyu sektörü ve Enerji suyu sektörünü temsilen, 35 ayrı kurum ve kuruluştan 127 temsilcinin katılımıyla “Havza Bazlı Su Tahsisine Geçiş Çalıştayı” yapılmıştır. Bunlardan 12 tanesi STK temsilcisidir.

MEVZUAT ÇALIŞMALARI

MEVZUATIN ADIAÇIKLAMA Su KanunuKurum görüşleri değerlendiriliyor Su Havzalarının Korunması ve Yönetim Planlarının Hazırlanması Hakkında Yönetmelik Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: Çevre faslı su sektörü 1. kapanış kriteri karşılandı. Yüzeysel Su Kalitesi Yönetimi YönetmeliğiResmi Gazete, Tarih: – Sayı: Yeraltı Sularının Kirlenmeye ve Bozulmaya Karşı Korunması Hakkında Yönetmelik Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: İçme Suyu Elde Edilen veya Elde Edilmesi Planlanan Yüzeysel Suların Kalitesine Dair Yönetmelik Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: MEVZUAT ÇALIŞMALARI

MEVZUATIN ADIAÇIKLAMA Havza Yönetim Heyetlerinin Teşekkülü, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: /7 sayılı Su Yönetimi Koordinasyon Kurulu Başbakanlık Genelgesi Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: Yeraltısuyu Eylem Planı Genelgesi tarih ve 2013/5 sayılı Bakanlık Genelgesi Ergene Havzası Koruma Eylem Planı Başbakanlık Genelgesi Resmi Gazete, Tarih: – Sayı: İçme Suyu Havzalarının Korunmasına Dair Yönetmelik Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor Yerüstü ve Yeraltı Sularının İzlenmesine Dair Yönetmelik Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor MEVZUAT ÇALIŞMALARI

MEVZUATIN ADIAÇIKLAMA Alabalık ve Sazan Türü Balıkların Yaşadığı Suların Korunması ve İyileştirilmesi Hakkında Yönetmelik Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor Alıcı Ortam Kalitesi Açısından Membran Konsantre Akımlarının Yönetimi Tebliği Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor Durgun Yerüstü Kara İç Sularının Ötrofikasyona Karşı Korunmasına İlişkin Tebliğ Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor. Durgun Yerüstü Kara İç Sularının Ötrofikasyona Karşı Korunmasına İlişkin Tebliğ Başbakanlıkta yayımlanmayı bekliyor. Su Kayıplarının Kontrolü YönetmeliğiYönetmelik taslağı gelen kurum görüşleri doğrultusunda revize edilmektedir. MEVZUAT ÇALIŞMALARI

MEVZUATIN ADIAÇIKLAMA Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği Numune Alma ve Analiz Metotları Tebliği Revizyon çalışmalarına başlanılmıştır. Su Tarifelerinin Hazırlanması YönetmeliğiHazırlanıyor Arıtılmış Suların Sulamada Kullanımı Yönetmeliği Hazırlanıyor Sulama Suyu Kalitesinin Belirlenmesi ve Alıcı Ortamların Zirai Sulamadan Dönen Sulardan Korunması Hakkında Tebliğ Hazırlanıyor Kum Çakıl ve Benzeri Maddelerin Alınması, İşletilmesi ve Kontrolü Yönetmeliği Revize Ediliyor. MEVZUAT ÇALIŞMALARI

SU KANUNU ÇALIŞMALARI

19/65 Sular Hakkında Kanun’un (1926) yetersiz kalması Mevcut su mevzuatındaki yetki ve sorumluluk karmaşası AB Mevzuatına uyum ihtiyacı Su Mevzuatındaki boşluklar Su kalitesinin dikkate alınması ihtiyacı

TASLAK SU KANUNU TANIMLAR - II Madde 2-(1) t) Su tahsis sicili: Herhangi bir su kaynağından belirli kurum, kuruluş veya şahıslara verilen izin kayıtlarını ihtiva eden sicili, aa) Yönetim hizmetleri: Kaynakların tespitini, ölçümünü, korunmasını, izlenmesini, projelendirilmesini, iyileştirilmesini, geliştirilmesini, tahsislerin takibini, denetlenmesini,

YENİ SU KANUNUNUN GETİRİLERİ - I 1.Su Yönetimindeki Çok Başlılığın Önüne Geçilmesi 2. Havza Esaslı Su Yönetimi 3. Havza Esaslı Tahsis 4. Suyun Miktar ve Kalite Olarak Yönetimi 5. Suyun Devletin Mülkiyet ve Tasarrufunda Olması 6. Tam Maliyet Prensibi (Kullanan/Kirleten Öder) 7. Su Yönetimine Paydaşların Katılımı 8.Su Yönetiminde Koordinasyon Sağlanması

YENİ SU KANUNUNUN GETİRİLERİ - II 9. Taşkın Yönetim Planları Hazırlanması ve İmar Planlarında Bunların Dikkate Alınması, 10. Ulusal Su Planı Hazırlanması, 11. Su Yönetimi Üst Kurulu'nun Oluşturulması, 12. Doğal Mineralli Suların Su Kanunu Kapsamına Alınması, 13. Ulusal Su Bilgi Sisteminin Kurulması, 14. Alıcı Ortam Esaslı Deşarj Standardı, 15. Su Kullanımında ve Su Yapılarının İnşasında Doğal Hayatın Dikkate Alınması, 16. Suyu Usulsüz Kullanan ve Kirletenlere Caydırıcı Ceza, 17. AB Su Çerçeve Direktifine Uyum Sağlanması

TASLAK SU KANUNUNUN MAKSADI Su kaynaklarının; korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesi, sürdürülebilir bir şekilde kullanılması, bilgilerinin toplanması, izlenmesi, kullanım önceliklerinin belirlenmesi, önceliklere göre tahsislerin tek merciden yapılması, havza ölçeğinde planlanması, yönetimi yönetimde aktif katılımın sağlanmasıdır.

TASLAK SU KANUNU TANIMLAR - I Madde 2-(1) j) Havza su tahsis planı: Bir veya birden çok havzadaki su kaynaklarının içme – kullanma, tabii hayatı koruma, zirai sulama, enerji, sanayi, ticaret, turizm, taşıma, ulaşım, rekreasyon, projeye dayalı su ürünleri yetiştiriciliği ve avcılığı, su yapılarını koruma maksatlarına göre dağıtımını, o) Münferit su tahsisi: Herhangi bir su kaynağından belirli bir kurum, kuruluş veya şahsa verilen su kullanım iznini,

TASLAK SU KANUNU - İLKELER MADDE 4- (1) Su kaynaklarının havza esasında sürdürülebilir bir şekilde korunması, iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve kullanılmasının sağlanmasında; a) Bir havzanın su potansiyelinin öncelikle havzası içerisinde değerlendirilmesi,

TASLAK SU KANUNU – FAYDALANMA VE KULLANMADA ÖNCELİK SIRASI - I MADDE 5- (1) Suyun miktarı, kalitesi, mahallinin özelliği, zaruri ihtiyaçlar ve şartları başka türlü bir çözüm yolu gerektirmedikçe su kaynaklarından faydalanma ve kullanma hakkının tesisinde aşağıdaki öncelik sırası uygulanır: a) İçme ve kullanma maksatlı su ihtiyaçları, b) Tabii hayat için gerekli su ihtiyaçları, c) Zirai sulama suyu ihtiyaçları, ç) Enerji ve sanayi suyu ihtiyaçları, d) Ticaret, turizm, rekreasyon, projeye dayalı su ürünleri yetiştiriciliği ve avcılığı, taşıma, ulaşım ile sair su ihtiyaçları.

TASLAK SU KANUNU – FAYDALANMA VE KULLANMADA ÖNCELİK SIRASI - II MADDE 5- (2) Öncelik sırasına göre birden fazla maksadın gerçekleşeceğinin mümkün görülmesi halinde, kaynağın birden fazla maksatla kullanılmasına izin verilebilir.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ KORUNMASI MADDE 9-(14) İhtiyaç olması ve potansiyelin de yeterli olması halinde havzalar arası su aktarımı yapılabilir.

TASLAK SU KANUNU - SU YÖNETİMİ YÜKSEK KURULUNUN KURULUŞU, GÖREV VE YETKİLERİ MADDE 11 (3) Su yönetimi yüksek kurulu toplantılarına konuyla ilgili bakanlar ve kamu görevlileri ile özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin temsilcileri davet edilebilir. (4) Su yönetimi yüksek kurulunun görev ve yetkileri şunlardır; ç) Havzalar arasında su aktarımı konusunda karar almak,

TASLAK SU KANUNU HAVZA SU TAHSİS PLANLARI MADDE 12- (1) Havza su tahsis planları; yerüstü ve yeraltı suları müştereken değerlendirilmek, su kullanım öncelikleri ve bütün ihtiyaçlar dikkate alınmak suretiyle havza veya alt havza ölçeğinde bakanlıkça yapılır veya yaptırılır.

TASLAK SU KANUNU HAVZA SU TAHSİS PLANLARI MADDE 12- (2) Hazırlanan havza su tahsis planı, havza su tahsis heyeti tarafından karara bağlanır. Havza su tahsis planı bakan tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girer. (3) Havza su tahsis planlarında, ihtiyaç duyulan değişiklikler, havza su tahsis heyetinin teklifi ile Bakanlıkça yapılır.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ TAHSİSİ MADDE 13- (1) Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiler ve Türk vatandaşlarına yapılacak olan su tahsisleri, havza su tahsis planları esas alınarak Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılır.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ TAHSİSİ MADDE 13- (2) Tahsis edilen su kaynakları ve doğal mineralli sular için su tahsis belgesi verilir, bu belge ücrete tabidir. Suyun tahsis belgesine uygun kullanımı esastır. Doğal mineralli sular dışında kalan münferit su tahsisi en fazla kırk dokuz yıla kadar yapılabilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ TAHSİSİ MADDE 13- (3) Doğal mineralli sular dışında verilen su tahsis belgeleri hiçbir şekilde devredilemez. Ancak, mirasa ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla su tahsis belgesi yenilenebilir. (4) Bakanlık tarafından belirlenen emniyetli yeraltı suyu işletme rezervinden daha fazla su tahsisi yapılamaz.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ TAHSİSİ MADDE 13- (5) Termal ve jeotermal suların yetkili idare tarafından yapılacak tahsis miktarları ile ilgili olarak bakanlıktan görüş alınır. (6) Tahsise konu su kaynağının ve doğal mineralli suların, tamamının veya bir kısmının korunan alanlar içerisinde kalması halinde koruma ile görevli idari birimlerin uygun görüşü alınır.

TASLAK SU KANUNU SU KAYNAKLARININ TAHSİSİ MADDE 13- (7) Su kaynaklarının ve doğal mineralli suların tahsis maksat ve şartları dışında kullanılması veya hiç kullanılmaması halinde verilen su tahsis belgesi iptal edilir. Münferit tahsislerin maksat ve şartlarında değişiklik yapmaya ve gerektiğinde, tahsis edilen su miktarını azaltıp çoğaltmaya veya su tahsisini kaldırmaya Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü yetkilidir. Tahsisin azaltılmasından veya tamamen kaldırılmasından dolayı tazminat talebinde bulunulamaz. Suyun nitelik, nicelik ve tahsis maksadı yönünden özelliğini olumsuz şekilde etkilemeyecek ilave kullanımlara izin verilebilir.

HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ MADDE 14- (1) Havza su tahsis heyetinin, tahsis ile ilgili kurum ve kuruluşların karar verme yetkisine sahip temsilcilerinden oluşur. Havza su tahsis heyetinin kuruluş ve çalışma usul ve esasları bakanlıkça çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenir.

HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ MADDE 14- (2) Havza su tahsis heyetinin görev ve yetkileri şunlardır: a) Su kaynaklarının havza veya havzalar ölçeğinde havza su tahsis planını göz önünde bulundurarak karar almak ve alınan kararları bakanın onayına sunmak. b) Su kullanım öncelikleri konusunda gelen değişiklik tekliflerini değerlendirerek karara bağlamak ve bu kararı bakanın onayına sunmak.

HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ HAVZA SU TAHSİS HEYETİNİN KURULMASI, GÖREV VE YETKİLERİ MADDE 14- (2) Havza su tahsis heyetinin görev ve yetkileri şunlardır: c) Kurak dönemlerde uygulanacak havza su paylaşım usulünü belirlemek. ç) Gerektiğinde alt heyetler oluşturmak. (3) Heyetlerin sekretarya hizmetleri bakanlık tarafından yürütülür.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU SU TAHSİS SİCİLİ MADDE 15- (1) Su tahsis sicili, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından tutulur. (2) Su tahsis sicili alenidir ve kayıtların bilinmediği iddia edilemez. Su kaynaklarıyla ilgili idari karar ve işlemlerden doğan ihtilafların çözümlenmesinde bu sicildeki kayıt ve bilgiler esas alınır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU İRTİFAK VE KAMULAŞTIRMA MADDE 17- (1) Tahsis sahibinin, tahsis yapılan alanda, özel mülkiyete konu taşınmazın sahibi ile anlaşamaması halinde, idareye müracaat ederek kamulaştırma veya irtifak hakkı talebinde bulunabilir. Talep, idarece incelenip değerlendirildikten sonra uygun bulunması halinde kamu yararı kararı alınır, bedeli talep sahibince ödenmek üzere kamulaştırılarak idare adına tescil edilir. Tahsis sahibi ile özel mülkiyet sahibinin anlaşması halinde ise, tahsis sahibi tarafından bedeli ödenmek suretiyle taşınmaz idare adına tescil edilir.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU İRTİFAK VE KAMULAŞTIRMA MADDE 17- (2) İrtifak ve kamulaştırma işlemleri, 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu hükümlerine göre yürütülür. Kamulaştırma ve irtifak hakkı tesisi için gerekli bilgi belge temini, plan yapımı ve diğer giderler tahsis sahibince ödenir. (3) Faaliyetler devam ettiği sürece, su tahsis belgesi sahibi adına kamulaştırılan taşınmaz tahsis edilir.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU İRTİFAK VE KAMULAŞTIRMA MADDE 17- (3) Faaliyetler devam ettiği sürece, su tahsis belgesi sahibi adına kamulaştırılan taşınmaz tahsis edilir. (4) Kamulaştırılan taşınmazın, faaliyetler için lüzum kalmadığının idarece tespiti halinde İdarece belirlenecek rayiç bedel üzerinden Kamulaştırma Kanununa göre işlem yapılır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU İRTİFAK VE KAMULAŞTIRMA MADDE 17- (5) Tahsisler ile ilgili tapu siciline konulan şerhler idarenin müracaatı üzerine ayrıca mahkeme kararına gerek kalmadan silinir. (6) Hazinenin özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufunda olan yerlerde yapılan faaliyetler için bu Kanunun yürürlük tarihinden sonra bu kanun hükümleri uygulanır. Bu yerlerin, faaliyet süresince Maliye Bakanlığı tarafından su tahsis belgesi sahibine tahsisi yapılır. (7) Mera veya orman arazisi olması durumunda bu yerler için, ilgili mevzuatı gereği ödenmesi gereken tüm masraflar tahsis sahibi tarafından ödenir.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU REHİN, HACİZ VE İHTİYATİ TEDBİR MADDE 18 – Tahsise konu su kaynağı hiçbir şekilde haczedilemez, rehnedilemez ve üzerine tedbir konulamaz.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNUÜCRETLENDİRME MADDE 22- (1) Bu Kanunun 13 üncü maddesi gereğince, kendisine DSİ tarafından su tahsis belgesi düzenlenmek suretiyle su tahsis edilenlerden, aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde ve tahsis edilen suyun metreküpü üzerinden yönetim hizmetleri ücreti alınır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNUÜCRETLENDİRME MADDE 22- (2) Tahsis edilen sulardan, su tahsis belgesinde belirtilen miktar su esas alınarak yıllık ücret alınır. Yönetim hizmetleri ücreti, Orman ve Su İşleri Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca kararlaştırılarak en geç o yılın Ekim ayı içinde ilan olunur. Kararlaştırılan su ücreti, izleyen yılın başından itibaren yürürlüğe girer.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU YASAK FİİLLER MADDE 23- (1) Aşağıdaki fiillerin yapılması yasaktır: g) Su tahsis belgesi olmadan veya tahsis edilen miktarın üstünde veya yeraltı suyu kütlesinin dengesini olumsuz etkileyecek şekilde su kullanmak yahut kullanılmasına yol açmak, ğ) Su kaynaklarını ve doğal mineralli suları, su tahsis belgesine aykırı şekilde kullanmak, k) Projeleri, tahsis belgesine uygun yürütmemek,

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU CEZA HÜKÜMLERİ MADDE 23- (1) Su tahsis belgesi olmadığı halde su kaynaklarından ve doğal mineralli sulardan ticari maksatla su kullananlar, TL idari para cezası ile cezalandırılırlar ve su kullanımından men edilirler. 16/12/1960 tarihli ve 167 sayılı Yeraltı Suları Hakkında Kanun hükümleri saklıdır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU CEZA HÜKÜMLERİ MADDE 23- (2) Su tahsis belgesinde belirtilen tahsis miktarından daha fazla su kullananlar metreküp başına 5 TL idari para cezası ile cezalandırılırlar. Bu fiilin hassas veya korunan alanlarda gerçekleşmesi durumunda ceza metreküp başına 10 TL olarak uygulanır. (3) Tahsis sahibinin, tahsis maksadı dışındaki konularda faaliyette bulunulduğu tespit edilirse, su tahsis belgesi iptal edilir.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU CEZA HÜKÜMLERİ MADDE 23- (4) Tahsis ölçüm sistemini bozanlar TL idari para cezası ile cezalandırılırlar. Ayrıca ölçüm sistemine vermiş olduğu zarar tazmin ettirilir. Suyu izinsiz kullandığının tespit edilmesi halinde geçmişte kullandığı en yüksek aylık su bedeli dikkate alınarak kullandığı suyun bedeli tahsil edilir.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU GEÇİCİ MADDELER GEÇİCİ MADDE 1- (1) Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce yapılmış olan su tahsislerine ve verilmiş olan su kullanım izinlerine bu Kanun hükümleri uygulanır. Bu Kanunun yürürlüğe girmesinden önce yapılmış su tahsislerinde ve verilmiş olan su kullanım izinlerinde tahsis ve izin süresinin hesabında tahsisin yapıldığı tarih esas alınır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU GEÇİCİ MADDELER GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu Kanunun yayımlandığı tarihten önce yapılmış olan tahsise ve izne ilişkin tüm bilgi ve belgeler kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içerisinde Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne aktarılır.

TASLAK SU KANUNU TASLAK SU KANUNU GEÇİCİ MADDELER GEÇİCİ MADDE 3- (1) Bu kanunun yürürlüğe girmesinden önce hangi adla olursa olsun su kaynağına, ilişkin olarak verilmiş olan su kullanım izni ile su tahsisi ve benzerleri, tahsis şartları ve tahsis maksadına dair esaslar dışında kazanılmış hak oluşturmaz. Ancak doğal mineralli sulara ilişkin olarak verilmiş olan arama ve işletme ruhsatları hakkında 3/6/2007 tarihli 5686 sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanunu uygulanmaya devam olunur.

TASLAK SU KANUNUNA GÖRE HAVZA YÖNETİMİ YAPILANMASI

56 Su Yönetiminde En Üst Kurul Su Yönetimi Yüksek Kurulu Merkezde Havza Tahsislerini Onaylar Havza Su Tahsis Heyeti Havzalarda Kurulur. Havza Yönetim Heyetleri

57 SU YÖNETİMİ ÜST KURULU 2012/7 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile “Su Yönetimi Koordinasyon Kurulu” kurulmuştur. Bu Kurul, Su Kanunun Yasalaşmasını Müteakip “SU YÖNETİMİ ÜST KURULU’na Dönüşecektir.

58 HAVZA YÖNETİM HEYETLERİNİN TEŞEKKÜLÜ, GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ gereğince oluşturulan HAVZA YÖNLENDİRME KURULU, Su Kanunun Yasalaşmasını Müteakip “SU TAHSİS HEYETİ’ne dönüşecektir. SU TAHSİS HEYETİ

59 HAVZA YÖNETİM HEYETLERİNİN TEŞEKKÜLÜ, GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ 18 Haziran 2013 Tarihli ve Sayılı Resmi Gazete HAVZA YÖNETİM HEYETLERİNİN TEŞEKKÜLÜ, GÖREVLERİ, ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA TEBLİĞ 17/10/2012 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Su Havzalarının Korunması ve Yönetim Planlarının Hazırlanması Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır

60 TEŞEKKÜRLER