EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

DUYGUSAL ZEKA.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
DUYGUSAL ZEKA.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÇOKLU ZEKA TEORİSİNE DAYALI ÖĞRENME
İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
ÇOKLU ZEKA.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
Ekonomik Araştırmalarda Bilgisayar Kullanımı Doç. Dr. Utku UTKULU Nevzat ŞİMŞEK C = ,8D C : tüketim D : kişisel kullanılabilir gelir
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
ZEKA , BAŞARI VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
BECERİ ÖĞRENİMİ BİREYSEL FARKLILIKLAR & MOTOR YETENEKLER
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi SERTİFİKA PROGRAMI.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel ve Yabancı Dil Alanlarında Eğitim Almak Mümkündür. Öğrencileri ilgi, yetenek ve başarılarına göre yükseköğretim programlarına.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
TEPEŞEHİR YATILI BÖLGE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Ölçme ve Değerlendirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bireysel Çalışma Yöntemi
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Zeka Testleri.
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Zeka Dr. Ege Akgün.
Çoklu Zeka Kuramı.
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
TEST.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme yeteneği olarak düşünülmüştür. Geçmişte zeka göstergesi olarak sadece sayısal ve sözel yetenekler üzerinde durulmuş ve zeka seviyesi IQ puanı olarak bilinen tek bir sayı ile belirtilmiştir. Ancak günümüzde geleneksel IQ testlerinin yetersiz olduğu,zekanın çok farklı şekillerde ifade edilebileceği ve sadece sayısal ya da sözel yeteneklerle tanımlanamayacağı vurgulanmaktadır.

Howard Gardner çoklu zeka teorisini geliştirmiş ve bu teori ile tek bir zekanın olduğunu savunan,zekanın sabit ve değişmez olduğunu varsayan geleneksel teorileri yıkmıştır. Gardner yaptığı çalışmalarla birden fazla zeka olduğunu, her bir zekanın kişinin yetiştirilmesine bağlı olarak geliştirilebileceğini, zekanın sabit olmadığını ve tek bir faktörle açıklanmayacak kadar çok sayıda yetenekleri içerdiğini ileri sürmüştür.

ZEKAYA İLİŞKİN ESKİ VE YENİ ANLAYIŞIN KARŞILAŞTIRILMASI ESKİ Zeka doğuştan kazanılır,sabittir asla değiştirilmez ve geliştirilemez. Zeka niceliksel olarak ölçülebilir ve tek bir sayıya indirgenebilir. Zeka tekildir belli testlerle ölçülebilir. Zeka gerçek hayattan soyutlanarak(yani belli zeka testleri ile)ölçülür. Zeka öğrenenleri belli seviyelere göre sınıflandırmak, onların gelecekteki başarılarını tahmin etmek için kullanılır. YENİ Kalıtımla gelen zeka kapasitesi geliştirilebilir ve değiştirilebilir. Zeka bir performansa/problem çözme sürecinde sergilediğinden sayısal olarak hesaplanamz. Zeka çoğuldur,çeşitli yollarla sergilenebilir Zeka gerçek hayattan soyutlanamaz Zeka öğrenenlerin gizli güçlerini anlamaları ve başarılı olmaları için uygulayabilecekleri farklı yollar sunar.