İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
1- BİLGİSAYAR AĞLARINA GİRİŞ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
E- Ticaret Altyapısı.
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Süreç Yönetimi.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Yönetim Bilişim Sistemleri Bölüm 1
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
3.1 © 2003 by Prentice Hall Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim, ve Strateji.
Toplam Kalite Yönetimi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMLERİ
© Nobel Akademik Yayıncılık 2011 Yönetim Bilişim Sistemleri DİJİTAL İŞLETMEYİ YÖNETME, 12. BASIMDAN ÇEVİRİ © Nobel Akademik Yayıncılık 2011 GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bilgi Sistemleri Hafta4
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Problem Çözme Yaklaşımları
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 2 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi

Bilişim Sistemi Bir organizasyonda karar vermeye ve kontrole destek olmak amacıyla ham verileri girdi olarak alan ve birbiri ile bağlantılı parçaların (donanım, yazılım, ağ, insan, ve veritabanı) bu veriyi toplaması, düzenlemesi, işlemesi, özetlemesi ile bilgi üreten ve bu bilgiyi saklayıp, gerekli kişi ve departmanlara dağıtan, asıl amacı hızlı ve doğru karar vermeyi destekleyerek firmaya rekabet üstünlüğü sağlamak olan sistemlerdir.

Bilişim Sistemi Teknik olarak bilişim sistemleri bilgi toplayan, geri çağıran, işleyen, depolayan ve dağıtan ve örgütte karar verme sürecini destekleyen ilişkili sistemlerdir Bilgi sistemleri karar verme, koordinasyon ve kontrolü desteklemenin yanında, çalışanlara karmaşık problemleri çözme ve analize etme yeteneğini de verir

Bilişim Sistemi Veri: Ham verilerin akışı olayları temsil eder. Ticari işlemler gibi… Bilgi: Organizasyonlardaki insanlar için anlamlı ve yararlı olan gerçekler kümesidir. Karar vermek gibi…

Bilgisayar Teknolojileri Bilgisayar teknolojileri, yazılımlar bilgi sistemlerinin birer parçasıdır Bu sistemler bilişim sistemlerinin teknik parçalarını oluşturur İnsan unsuru diğer bir önemli parçadır

Bilişim Sistemi Örgütler dört faaliyette bilgi üretirler Karar vermek Faaliyetleri kontrol etmek Problemleri analiz etmek Yeni ürün ve hizmetler yaratmak

Bilişim Sisteminin Fonksiyonları

Bilişim Sisteminin Fonksiyonları Enformasyon sistemlerinin 3 faaliyeti örgütlerin enformasyon gereksinimini üretir Girdi: Örgütten veya dış çevreden ham veriyi alır İşlem : Ham veriyi anlamlı bir biçime dönüştürür Çıktı: İşlenmiş enformasyonu onu kullanan insan veya faaliyetlere aktarır Geri besleme uygun örgüt üyelerine girdi aşamasını düzeltmek için yapılan çıktıdır

Bilişim Sistemi Çiviler, tahtalar, çekiçler bir ev oluşturmak için elzemdir Ama bunlar evi tek başlarına oluşturamaz Mimarlık, ustalık, tasarım vb de bir ev oluşturmak için gereklidir

Bilgisayar Sistemleri ve Bilişim Sistemleri Bilgisayarın donanım ve yazılımına bağlıdır. Bilginin işlenmesi ve yayılması En önemli fark bilişim sisteminin İNSAN unsurunu içermesidir.

Bilişim Sistemleri Üzerine Ticari Bir Bakış Açısı Yönetsel ve organizasyonel bir çözüm Bilgi teknolojileri üzerine kurulur. Çevreye karşı meydan okuyan rekabetçi bir duruş

Bilişim Sistemi Unsurları Bilişim Sistemlerini tam olarak anlayabilmek için onu oluşturan geniş yönetsel, teknik ve örgütsel unsurları da anlamamız gereklidir Yönetim bilişim sistemleri (YBS) bu geniş bakış açısına ve anlayışa ulaşmaya çalışmaktadır YBS hem teknik ve örgütsel hem de sosyal bakış açısıyla bilgi teknolojilerinin örgüt ve insan üzerindeki etkisini incelemektedir

Bilişim Sistemi Boyutları Bilgi Sistemlerini tam olarak anlayabilmek için, geniş örgütsel, yönetsel ve teknoloji unsurlarını ve bunların sahip oldukları değişim gücünü anlamamız gerekmektedir

Bilişim Sistemi Boyutları Örgüt Boyutu Bilişim Sistemleri örgütlerin içsel bir parçasıdır Örgüt değişik seviye ve uzmanlık alanlarına sahip birimlerden oluşur – bir piramittir Bazı işletmeler için yapılan tüm iştir Üst yönetim stratejik kararlar verir Orta yönetim faaliyetler ile ilgili kararlar verir Alt yönetim işe günlük işlerle ilgilenir

Bilişim Sistemi Boyutları Örgüt Boyutu Bilgi işçileri bilgi üretir ve işler (Mühendisler) Veri işçileri veri ile uğraşır (Memurlar) Üretim ve hizmet işçileri asıl üretim faaliyetini gerçekleştirir (İşçiler) Örgütün her kademesi ve her farklı çalışan için ayrı Bilgi teknolojisi vardır Örgüt kültürü bilgi sistemlerine işlemiştir

Bilişim Sistemi Boyutları Örgüt Boyutu Birçok örgütte uzun yıllar içerisinde geliştirilmiş resmi kurallar ve iş süreçleri vardır Bazı kurallar ve iş süreçleri yazılıdır, bazıları ile gayrı resmidir Bilgi teknolojileri bu iş süreçlerini otomatikleştirmeye önemli yardımcıdır Her örgütün kültürü vardır – temel varsayımlar bütünü ve sistemi Kültür örgütün pek çok üyesi tarafından işleri yapma biçimi olarak kabul edilmiştir İşletme kültürü örgütün bilgi teknolojilerine de yansımıştır

Bilişim Sistemi Boyutları Yönetim Boyutu Yönetimin görevi farklı verilerden en doğru kararları vermek ve örgütü başarıya ulaştırmaktır Yönetim planlar yapar, stratejiler geliştirir Örgütün kaynaklarını örgüt amaçlarına ulaşmak için organize eder Yöneticilerin önemli bir işi yeni bilgi ve teknolojiye dayanarak yeni ürün ve hizmetler geliştirmektir

Bilişim Sistemi Boyutları Bilgi Teknolojileri Boyutu Bilgi teknolojileri değişimle baş edebilmek için gerekli bir araçtır Bilgi teknolojilerinin çeşitli unsurları vardır Donanım bilgisayarı oluşturan fiziksel girdi, işlem ve çıktı parçalarıdır Veri yönetim sistemleri işletme verisini depolayan, işleyen ve paylaşan sistemlerdir Ağ ve iletişim teknolojileri bilgi sistemlerini birbirine bağlayan, iletişim ve etkileşim gerçekleştiren unsurlardır

Bilişim Sistemi Boyutları Bilgi Teknolojileri Boyutu Dünyanın en büyük ve yaygın bilişim Ağı Internet’tir İşletme içinde özel ve Internet teknolojisi ile kurulan ağlar Intranet diye adlandırılır Kullanıcılara erişim imkanı veren özel işletme ağları Extranet diye adlandırılır WWW uluslararası standartlar ile Internet kullanıcılarına veri depolama, saklama, indirme yükleme ve sayfaları görme imkanı veren sistemdir

Bilgi Sistemleri ve İş Bakış Açısı BT’ye yatırım değer yarattığı için yapılır BT yatırımlarını getirisi diğer yatırımlardan fazladır Artan verimlilik, artan gelirler, bir piyasada daha iyi konumlanma vb. Daha etkin karar vermek, artan örgüt performansı ve nihai karlar BT’nin getirisi diğer işletme varlıklarından fazladır Bilgi sistemleri işletmeye değer yaratan bir dizi faaliyetler zinciri olarak adlandırılabilir

Yönetim Bilişim Sistemlerine Yaklaşımlar YBS çok çoklu bir bilim dalıdır Teknik ve davranışsal yaklaşımlar olarak 2 ana yaklaşımın etkisi vardır Dolayısıyla, YBS Sosyo-Teknik bir sistemdir Fiziksel teknik yanı olmasına rağmen, önemli bir sosyal, örgütsel ve entelektüel yatırım gerektirir

Yönetim Bilişim Sistemlerine Yaklaşımlar SOSYOLOJİ SİYASET BİLİMİ PSİKOLOJİ BİLGİSAYAR BİLİMİ YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI YÖNETİM BİLİMİ TEKNİK YAKLAŞIMLAR YBS DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR

Yönetim Bilişim Sistemlerine Yaklaşımlar YBS işletmelerde ve kamu kuruluşlarında bilişim teknolojileri kullanmak ve bunun sonuçları üzerine odaklanır Teknoloji kullanılarak gerçek dünyanın sorunlarını çözmek üzerine odaklanır Tek bir yaklaşım YBS’yi tam olarak kavrayamamaktadır Bilişim Sistemlerinin başarısızlığı sadece teknik veya sadece davranışsal değildir Teknoloji bireysel ve örgütsel amaç ve hedeflere uyum sağlamak için optimize edilmelidir

Yönetim Bilişim Sistemleri Bilgisayar bilimi, yönetim bilimi, yöneylem araştırmasını davranış konuları içeren uygulamalarla birleştirir Dört temel aktör Donanım ve yazılım tedarikçileri İşletmeler Yöneticiler ve çalışanlar İşletme çevresi (yasal, sosyal, kültürel)

Sosyo-Teknik Sistemler Sistemlerin Performansını Optimize Etmek: Teknoloji ve organizasyon beraber optimize edilir Uyum tatmin edici düzeyde oluncaya kadar organizasyon ve teknoloji unsurları karşılıklı olarak birbirlerini düzeltir

Bilişim Sistemlerinin Genişleyen Alanı 1950’ler: Teknik değişiklikler 60’lar-70’ler: Yönetsel Kontroller 80’ler-90’lar: Endüstriyel Çekirdek Aktiviteler 2000’ler ve sonrası: Tedarikçiler, müşteriler ve işletmenin ötesi önem kazandı

Dijital İşletmeye Doğru İnternet ile neler yapılabilir !!! İletişim ve ortak çalışma Bilgiye ulaşmak Tartışmalara katılmak Tedarik bilgileri Eğlence Ticari işlemleri karşılıklı olarak yapabilme

Dijital İşletmeye Doğru Örgüt Tasarımı İçin Yeni Seçenekler Organizasyonun hiyerarşik kademelerini azaltmak Bağımsız birimler oluşturmak (yerleşimden bağımsız olmak) İş akışlarını yeniden düzenlemek Esnekliği arttırmak Organizasyonun sınırlarını yeniden tanımlamak

Dijital İşletmeye Doğru Bilişim Sistemlerinin Yassılaşan Örgüt Yapısı

Dijital İşletmeye Doğru İş Akışının Yeniden Düzenlenmesi

Dijital İşletmeye Doğru Elektronik ticaret Elektronik iş Elektronik pazar: Bilişim sistemleri bağlantıları, alıcı ve satıcılar arası bilgi transferi, ürünler, hizmetler, ödemeler

Dijital İşletmeye Doğru Elektronik ticaret İnternet bağlantılı alıcı ve satıcılar Düşük işlem maliyetleri Mal ve hizmetlerin dünya çapında reklamı, alım ve satımı B2B işlemlerinin artması

Dijital İşletmeye Doğru Elektronik İş İnternet: İşletmeler özel, güvenli ağ kurabilirler E-mail, Web dökümanları, grup yazılım: Etkin iletişim ve kontrolü sağlar Extranet: Onay verilmiş iç kullanıcıların intranete ek olarak kullanmasını sağlar