BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psikolojinin Konuları
Advertisements

D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Öğrenme-Öğretme Süreci
PSİKOLOJİ VE PSİKİYATRİDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİNDE KURAMLAR VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 1 Bilişsel Psikolojiye Giriş
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Sağlık ve Kültür Doç.Dr.Melike Kaplan.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İNSAN VE PSİKOLOJİ. Psikoloji Psikoloji “insan ve hayvan davranışlarını inceleyen bilim dalı”dır (Morris, 2002). Psikoloji üç alanda bireylere fayda sağlamaktadır.
DAVRANIŞÇILAR.
ANTROPOLOJİ Kelime anlamı olarak antropoloji; “insanla ilgili düzenli bilgi” anlamındadır. Antropoloji, biyolojik yapısıyla insanı ve insan davranışlarını.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Psikolojide Araştırma Alanları Ve Yöntemler Dr. Ege AKGÜN
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?

Tarih boyunca insanlar spiritual var oluş, biyolojik İnsan davranışının doğası ile ilgili inançlarımız, DDB’ye ilişkin davranışlarımız ve kullandığımız stratejiler için hangi açıklamaları aradığımızı belirler. Tarih boyunca insanlar spiritual var oluş, biyolojik organizmalar, akılcı ve hisseden varlıklar ve kendi çevrelerinin bir ürünü olarak kavramsallaştırılmışlardır.

Her kavramsallaştırma, bizleri müdahale programlarına götürmüştür. Kuramsal modeller, DDB’nin nedenlerine ve tedavisine ilişkin geniş bilgi ve düşünce yelpazesini anlamlı kılabilmek için gerekli olan bilginin düzenlenmesine ve yorumlanmasına yardımcı olur.

Kuramsal modellerin geleneksel olarak sergilenmesi, KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Kuramsal modellerin geleneksel olarak sergilenmesi, biyolojik, psikoeğitsel, ekolojik ve davranışsal modelleri ve onların betimlemelerini içermektedir.

KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Biyolojik Model İnsan davranışı, nörofizyolojik mekanizmaları içermektedir: dolayısıyla, bir birey anatomisi ya da fizyolojisi işin içine girmedikçe algılayamaz, düşünemez ya da hareket edemez. Kuramsal modeller kümesi bir ya da iki hipotez ile başlar: DDB fizyolojik kusurlardan kaynaklanır. DDB, ilaç tedavisi gibi fizyolojik müdahaleler aracılığıyla kontrol edilebilir.

KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Psikoeğitimsel Model Psikoeğitimsel model, bilinç dışı güdülenmeler ve altta yatan çelişkilerle ilgilenmesinin yanı sıra okulda, evde ve toplumda günlük işleyişe ilişkin gerçekçi istekler üzerinde de durur.

KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Psikoeğitimsel Model Psikoeğitimsel modelin temel varsayımı, öğretmenlerin akademik başarısızlık ve uygun olmayan davranış ile en etkili şekilde başa çıkabilmeleri için bilinç dışı güdülenmeleri anlamaları gerektiğidir.

KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Ekolojik Model Ekolojik bir model, ekolojik psikoloji ve toplum psikolojisinde yer alan kavramlara dayanır. Modelin ilk yıllarında bu yaklaşım çocuklarla evlerinde ve okulda olduğu kadar toplumda da çalışan Avrupalı eğitimcilerin modelinden yararlanmıştır.

Davranışsal modelin altında iki ana varsayım yer alır: KURAMSAL MODELLERİN GELENEKSEL SUNUMU Davranışsal Model Davranışsal modelin altında iki ana varsayım yer alır: 1. Problemin aslı, problemin kendisidir. 2. Davranış, çevresel olayların bir işlevidir.

MODELLERİ KARŞILAŞTIRMA VE MODELLERİ SEÇME Uygulayıcılar ve bilim insanları yalnızca bir modeli ender olarak benimserler. Bunların arasından seçtikleri modellerin mantıksal bir temeli olmalıdır. Sosyal öğrenme ve öz denetime ilişkin bilimsel deneylere dayanan bir model, profesyonel uygulamalar için en savunulabilir temeli oluşturur.

BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BİR MODEL: SOSYAL-BİLİŞSEL YAKLAŞIM Sosyal bilişsel yaklaşım, davranış, kişi değişkenlerinin ve çevrenin üçlü karşılıklılık etkisini vurgulayarak, bu kitapla tutarlı bir tema oluşturmaktadır.