AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN; ÖZBAKIM BECERİLERİ KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ BİLİŞSEL GELİŞİMİ AÇISINDAN EN HIZLI GELİŞTİĞİ DÖNEMDİR.
TÜM GELİŞİM BAŞLIKLARINDA ÇOCUKLARIMIZIN İLGİ VE YETENEKLERİNİN ETKİLİ BİR BİÇİMDE GELİŞMESİNİ SAĞLAMAK İÇİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VAZGEÇİLMEZDİR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİ TÜM GELİŞİM AŞAMALARINDA ÖZELLİKLE SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİM AŞAMASINDA ÇOCUKLARIMIZIN ETKİN BİR BİÇİMDE KENDİNİ GELİŞTİRMESİ İÇİN…BİR TIK FAZLASI.
TEMEL OLARAK ÜÇ TİP AİLE TİPİ VARDIR. A) BASKICI-KURALCI AİLE TİPİ B) YAPICI-DEMOKRATİK AİLE TİPİ C) KORUYUCU AİLE TİPİ D) GEVŞEK-TUTARSIZ KURALSIZ AİLE TİPİ
TEMELDE KENDİNE GÜVENEMEYEN; KURALLARIN MERKEZDE OLDUĞU, ÇOCUĞUN GELİŞİMİNİ KONTROL ALTINA ALMAYA ÇALIŞAN VE İLETİŞİM DİLİ BAĞIRMAK, CEZALANDIRMAK VE ÖFKE OLAN AİLE TİPİDİR.
ÇOCUĞU GEREĞİNDEN FAZLA GÜVENMEYİ TEMEL ALIR. AİLENİN TEMEL GÖREVİ ÇOCUĞUN TALEPLERİNİ KARŞILAMAKTIR. EBEVEYNLER ARASINDA UYUMSUZ TEPKİLER VARDIR. ÇOCUKTA BU UYUMSUZLUKTAN ÇIKAR SAĞLAMAYA SAĞLAR. SINIRLARIN OLDUĞUNU BİLMEYEN BİR ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUĞU DAHA FAZLA KENDİNİ GÖSTERİR. İLETİŞİM DİLİ TALEPLERİNİ KARŞILAYACAK KİŞİYE GÖRE DEĞİŞİR.
AŞIRI KORUYUCU OLARAK DA ADLANDIRILIR. AMAN ÇOCUĞUMA BİR ŞEY OLMASIN! DÜŞÜNCESİ TEMELİNDE GELİŞİR. ÇOCUĞUN TALEPLERİ, ÇOCUĞUNİHTİYAÇLARI OLARAK ALGILANIR. AİLENİN TEMEL GÖREVİ BU İHTİYAÇLARI GİDERMEKTİR. KAYGI ZEMİNİNDE DUYGUSAL GÖRÜNÜMDE GELİŞİR VE ZAMANLA AİLEYİ DE YUTAR. İLETİŞİM DİLİ Mİ; “AĞLAYARAK TALEPLERİNİ İFADE ETMEKTİR.”
YUKARIDA İFADE ETTİĞİMİZ TÜM DAVRANIŞLARA DİKKAT EDER, İHTİYAÇLAR,ÖDÜL,SEVGİ,KURALLAR HAKİMDİR. SORUMLULUK BİLİNCİ KAZANDIRMAK İÇİN CEZA VERİLEBİLİR. BEN DİLİ İLETİŞİM DİLİDİR.
PEKİ SİZ HANGİSİSİNİZ?
ÇOCUK GELİŞİMİ DEVAM EDEN BİR BİREYDİR. BU NEDENLE ÇOCUĞUMUZUN GELİŞİMİNİ DESTEKLEYEN YAKLAŞIMLAR TEMELİNDE AİLE TİPİMİZ BELİRLENİR. ÖRN. BABA BASKICI İKEN, ANNE DEMOKRATİK VEYA GEVŞEK OLMASI G.B.