 36-72 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ANA BABA VE ERGENLİK.
HEAD START PROJESİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK, SEVECEN VE KARARLI ANNE BABA OLMAK
ASYA KOLEJİ REHBERLİK SERVİSİ
OTİZM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
Aile eğitimi.
ANNE BABA TUTUMLARI.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
“ÇOCUK YETİŞTİRMEK”.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
OKULA UYUM SÜRECİ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ANNE BABA TUTUMLARININ ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ.
HOŞGELDİNİZ.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
a) Boşanma Sıfır-altı yaş döneminde çocuklar ana- babanın niçin ayırdığını anlamada zorluk çekerler. Yoğun ayrılık kaygısı gösterirler. Boşanma olayından.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

 AYLIK DÖNEMDE ÇOCUKLARIMIZIN;  ÖZBAKIM BECERİLERİ  KÜÇÜK VE BÜYÜK KAS GELİŞİMİ  İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ  SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİMİ  BİLİŞSEL GELİŞİMİ AÇISINDAN EN HIZLI GELİŞTİĞİ DÖNEMDİR.

 TÜM GELİŞİM BAŞLIKLARINDA ÇOCUKLARIMIZIN İLGİ VE YETENEKLERİNİN ETKİLİ BİR BİÇİMDE GELİŞMESİNİ SAĞLAMAK İÇİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VAZGEÇİLMEZDİR.

 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİ TÜM GELİŞİM AŞAMALARINDA ÖZELLİKLE SOSYAL VE PSİKOLOJİK GELİŞİM AŞAMASINDA ÇOCUKLARIMIZIN ETKİN BİR BİÇİMDE KENDİNİ GELİŞTİRMESİ İÇİN…BİR TIK FAZLASI.

 TEMEL OLARAK ÜÇ TİP AİLE TİPİ VARDIR.  A) BASKICI-KURALCI AİLE TİPİ  B) YAPICI-DEMOKRATİK AİLE TİPİ  C) KORUYUCU AİLE TİPİ  D) GEVŞEK-TUTARSIZ KURALSIZ AİLE TİPİ

 TEMELDE KENDİNE GÜVENEMEYEN;  KURALLARIN MERKEZDE OLDUĞU,  ÇOCUĞUN GELİŞİMİNİ KONTROL ALTINA ALMAYA ÇALIŞAN VE  İLETİŞİM DİLİ BAĞIRMAK, CEZALANDIRMAK VE ÖFKE OLAN AİLE TİPİDİR.

 ÇOCUĞU GEREĞİNDEN FAZLA GÜVENMEYİ TEMEL ALIR.  AİLENİN TEMEL GÖREVİ ÇOCUĞUN TALEPLERİNİ KARŞILAMAKTIR.  EBEVEYNLER ARASINDA UYUMSUZ TEPKİLER VARDIR.  ÇOCUKTA BU UYUMSUZLUKTAN ÇIKAR SAĞLAMAYA SAĞLAR.  SINIRLARIN OLDUĞUNU BİLMEYEN BİR ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUĞU DAHA FAZLA KENDİNİ GÖSTERİR.  İLETİŞİM DİLİ TALEPLERİNİ KARŞILAYACAK KİŞİYE GÖRE DEĞİŞİR.

 AŞIRI KORUYUCU OLARAK DA ADLANDIRILIR.  AMAN ÇOCUĞUMA BİR ŞEY OLMASIN! DÜŞÜNCESİ TEMELİNDE GELİŞİR.  ÇOCUĞUN TALEPLERİ, ÇOCUĞUNİHTİYAÇLARI OLARAK ALGILANIR.  AİLENİN TEMEL GÖREVİ BU İHTİYAÇLARI GİDERMEKTİR.  KAYGI ZEMİNİNDE DUYGUSAL GÖRÜNÜMDE GELİŞİR VE ZAMANLA AİLEYİ DE YUTAR.  İLETİŞİM DİLİ Mİ; “AĞLAYARAK TALEPLERİNİ İFADE ETMEKTİR.”

 YUKARIDA İFADE ETTİĞİMİZ TÜM DAVRANIŞLARA DİKKAT EDER,  İHTİYAÇLAR,ÖDÜL,SEVGİ,KURALLAR HAKİMDİR.  SORUMLULUK BİLİNCİ KAZANDIRMAK İÇİN CEZA VERİLEBİLİR.  BEN DİLİ İLETİŞİM DİLİDİR.

PEKİ SİZ HANGİSİSİNİZ?

 ÇOCUK GELİŞİMİ DEVAM EDEN BİR BİREYDİR. BU NEDENLE ÇOCUĞUMUZUN GELİŞİMİNİ DESTEKLEYEN YAKLAŞIMLAR TEMELİNDE AİLE TİPİMİZ BELİRLENİR.  ÖRN. BABA BASKICI İKEN, ANNE DEMOKRATİK VEYA GEVŞEK OLMASI G.B.