Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yepyeni bir ürün, Muz, Çikolata, Fındık ve diğer kaplama malzemelerinin kusursuz birleşimi ve etkileyici sunumu.
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
MÖNÜ.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
Girişimcilik.
ELAZIĞ ÇALIŞMA MODELİ Eylül Akış Değerlendirme.
“We set the standards” Bill GATES
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
HAFTA 8 OTEL MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
Otelimiz Turizm Bakanlığı onaylı ve denetimli 3 yıldızlı bir tesistir Otelimiz 52 odadır 36 odamız 2 adet single bed 12 odamız 1 double bed 1 single bed.
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZM HUKUKU SÖZLEŞMELERİ
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Büyüklüğüne Göre İşletmeler
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Oda Tipleri.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
BESYO.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Bu noktaya kadar size turizm endüstrisinin farklı hizmet sağlayıcılarıyla ilgili bilgiler verildi. Eğlenceden ulaşıma kadar her hizmet sağlayıcı,
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
KAT HİZMETLERİNİN TANIMI ve ÖNEMİ
THOMAS COOK-2.
Tur Sırasında Kullanılan Evraklar
Setur-2.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Paylaşım EkonomisiPaylaşım Ekonomisi Beyzanur BaşBeyzanur Baş.
Sunum transkripti:

Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki gelişimi tetiklemiştir. Bu gelişmeler sonrasında günümüz yolcularının ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli konaklama tercihleri ortaya çıkmıştır.

ÇOK FAZLA TERCİH VAR! Bir seyahat planladığınızda seçebileceğiniz konaklama seçeneklerini bir düşünün. Destinasyonunuza giderken nerede konaklayacaksınız? Destinasyonunuza ulaştığınızda nerede kalacaksınız? Arkadaşlarınız ya da akrabalarınızda kalmaktan lüks bir otelde kalmaya varana dek birçok seçenek düşünebilirsiniz.

Yıllar içinde yolcuların konaklama ihtiyaçlarını karşılamak ÇOK FAZLA TERCİH VAR! Yıllar içinde yolcuların konaklama ihtiyaçlarını karşılamak için birçok tesis inşa edilmiştir. Tıpkı geçmişteki hanlar gibi bu tesisler, çeşitli camiaların toplanması ve sosyal aktiviteler için birer odak noktasına dönüşmüşlerdir. Ayrıca bu tesisler, ziyaretçileri çekmekte ve onların zaman ve para harcaması için çeşitli olanaklar sunmaktadırlar.

ÇOK FAZLA TERCİH VAR! Her ne kadar bu tesisler farklı şekillerde ve boyutlarda bulunsalar da bu tesislere genel olarak konaklama tesisi denir. Turizm endüstrisindeki konaklama tesis çeşitleri pansiyon (bed and breakfast, B&B), kiralık daire, devre mülk, kongre merkezleri, oteller, moteller, karavan parkları ve kamp alanları gibi popüler alternatifleri içermektedir.

ÇOK FAZLA TERCİH VAR!

ODALAR, ODALAR VE DAHA FAZLASI Bu bölümde, daha özelleşmiş ve kendine has konaklama çeşitlerinden yolcuların çoğunluğunun konaklama ihtiyacını karşılayan otel ve motellere geçiyoruz.

ODALAR, ODALAR VE DAHA FAZLASI Son yıllarda otel sektöründe önemli miktarda büyüme ve kârlılık oranları görülmektedir. Ayrıca şirketler, apart otel müşterileri gibi belirli segmentteki müşterilerin ilgisini çekmek için yeni markalar oluşturmaktadır.

ODALAR, ODALAR VE DAHA FAZLASI Sınıflandırma ve Değerlendirme Sistemlerini Anlamak Konaklama tesislerinin müşteri çekmek için yarışa girmesiyle otel ve motel gibi geleneksel konaklama tesisleri arasındaki farklılıklar belirsizleşmiştir.

ODALAR, ODALAR VE DAHA FAZLASI Sınıflandırma ve Değerlendirme Sistemlerini Anlamak Bu belirsizliği ortadan kaldırmak ve konaklama tesislerinde sunulan olanakları ve hizmetleri daha net bir şekilde müşterilere iletmek amacıyla kuruluşlar (ve kimi ülkelerde hükûmetler) aşağıda belirtilen, standardize edilmiş sınıflandırma ve raporlama sistemlerini geliştirmişlerdir.

ODALAR, ODALAR VE DAHA FAZLASI Sınıflandırma ve Değerlendirme Sistemlerini Anlamak Sınırlı Hizmetli Ucuz Moteller: Sınırlı Hizmetli Ekonomik Moteller: Tam hizmetli, orta fiyatlı otel ve moteller: Tam hizmetli üst sınıf oteller: Lüks Oteller: Tüm odaları suit odalardan oluşan oteller: Apart Oteller:

kapsamda pazarlanır ve yönetilirler. İŞLETME YAPILARI Konaklama hizmetleri; bağımsız mülkiyet, marka kullanım (franchise) mülkiyeti, yönetim sözleşmesi mülkiyeti ya da zincir mülkiyeti gibi mülkiyet biçimlerinden birine sahiptir ve bu kapsamda pazarlanır ve yönetilirler.

İŞLETME YAPILARI Çok küçük bağımsız işletmeler haricindeki çoğu konaklama işletmesinde biçimlendirilmiş yönetim yapıları, eğitim programları, mülkiyet yönetim sistemleri ve standart operasyon prosedürleri bulunur.

işletmelerin yönetim sözleşmeleri ile yönetilmesi yönündedir. İŞLETME YAPILARI 19Günümüzde birçok işletmenin bağımsız işletme olma yönünde karar almalarına rağmen genel eğilim büyük işletmelerin yönetim sözleşmeleri ile yönetilmesi yönündedir.

İŞLETME YAPILARI Tek Başına Yapmak Franchising Yönetim Sözleşmeleri Zincir İşletmeler Sayısal Üstünlük

HER ŞEY SATIŞLA BAŞLAR Evden Uzakta Bir Ev Sağlamak Başarı İçin Organizasyon Misafirlerin İhtiyaçlarını Karşılamak Faaliyetlerde Kâr Elde Etmeyi Başarmak