Dönem DYK Bilgilendirme Toplantısı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
Advertisements

T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YETİŞTİRME KURSLARI
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
TEMEL EĞİTİMDEN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI 1.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE
( DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI)
Erol İTİŞGEN İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı. Bu kılavuz, Millî Eğitim Bakanlığı tarihli ve /20/ sayılı Makam Onayı ile yürürlüğe.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
6. ORTAK SINAVLARA GİRİŞ YERİ a. Olağanüstü haller ve özel durumlar dışında 8 inci sınıfta öğrenim gören her öğrenci kendi okulunda sınava.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri
1 ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ ŞUBESİ DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI YÖNERGES İ & DESTEKLEME VE YET İŞ T İ RME KURSLARI KILAVUZU 2015/2016.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
DYK, HANGİ OKULLARDA AÇILABİLİR
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ HAKKARİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Destekleme ve Yetiştirme Kursları.
Bu Yönergede; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî/özel örgün ve yaygın eğitim kurumlarına devam eden istekli öğrenciler ile kursiyerler (mezunlar) için,
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI e-KILAVUZU
2015 DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ &
METEM REHBERLİK SERVİSİ
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
BUCA REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ KASIM-2015
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI SUNUMU
Destek Eğitim Odaları.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ & DESTEKLEME VE YETİŞTİRME.
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
KARAMAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAVLARI 28 – 29 NİSAN 2014 ORTAK SINAVLAR İLE 10 – 11 MAYIS 2014 MAZERET SINAVI İÇİN 5 MART 2014 TARİHİNE KADAR YAPILMASI GEREKEN.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
… Sınıf Öğretmeni.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
e- YAYGIN Otomasyon Sistemi
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
Sunum transkripti:

2015-2016 2. Dönem DYK Bilgilendirme Toplantısı Eyyübiye Bilgi İşlem Bölümü

Gözden Geçirme 1.Dönemin Değerlendirmesi Program Akışı DYK Genel Esaslar Mali İşlemler Gözden Geçirme 1.Dönemin Değerlendirmesi Görüş - Öneri Sorular

DYK KURS TAKVİMİ

GENEL ESASLAR Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî/özel ortaokullar, imam-hatip ortaokulları, resmi/özel ortaöğretim kurumlarına devam etmekte olan öğrenciler ile açık öğretim öğrencilerine yönelik kurslar örgün eğitim kurumlarında; kursiyerlere yönelik kurslar ise yaygın eğitim kapsamında halk eğitimi merkezi müdürlükleri sorumluluğunda açılır. DYK’lar, okul veya kurum müdürlüğünün e-kurs modülü üzerinden başvurusu ve il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün onayı ile açılır. Kursların onay ve denetimi milli eğitim müdürlüğü adına il/ilçe komisyonları tarafından yürütülür. DYK’da kursların açılış/kapanış, onay, öğretmen-öğrenci kayıt, ders programları, kazanım testleri vb. iş ve işlemler, e- kurs (http://odsgm.meb.gov.tr/kurslar ve http://e-kurs.eba.gov.tr/) modülü üzerinden yapılır.

GENEL ESASLAR DYK’lar özel öğretim kurumları veya herhangi bir yayınevi ile iş birliği içinde açılamaz. Öğrenci/Kursiyerlerden herhangi bir ücret talep edilemez. DYK’ların, örgün eğitim müfredatı kapsamında Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü resmî internet sayfasında yayımlanan kurslara ait ders planları çerçevesinde yürütülmesi esastır. Planı yayımlanmayan dersler için o derse giren öğretmen tarafından ders planı oluşturulur. Kurslara ait ders planları en geç kursların açıldığı haftanın son iş gününe kadar kurs merkezi müdürlüğünce onaylanır.

GENEL ESASLAR DYK’lar, DYK iş takvimine uygun olarak açılır. II. dönem kursları en geç mart ayının birinci haftasında başlatılır ve 17 Haziran 2016 tarihinde tamamlanır. Olağanüstü durumlarda bu süreler il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince değiştirilebilir. DYK’lara kayıt yaptıran öğrencilerin devamları zorunludur. Her kurs döneminde okutulması gereken toplam ders saatinin özürsüz olarak 1/10’ u kadar devam etmeyen öğrencilerin kurs kaydı silinir. Aynı dönemde başka bir kursa devam edemez.

GENEL ESASLAR DYK’lara kayıt yaptıran öğrencilerin devamları zorunludur. Her kurs döneminde okutulması gereken toplam ders saatinin özürsüz olarak 1/10’ u kadar devam etmeyen öğrencilerin kurs kaydı silinir. Aynı dönemde başka bir kursa devam edemez. DYK’larda 1 dersten dönemlik açılan kurs süresi 16, yıllık açılan kursun süresi ise 32 ders saatinden az olamaz. Yaz kurslarında bu hüküm uygulanmaz.

KURS MERKEZLERİ Kurs merkezi e-kurs modülü üzerinden belirlenen iş takvimi doğrultusunda e- Kurs modülünden hangi sınıf düzeyinde hangi derslerden kurs açacaklarını başvuru ekranından sisteme işler. Kurs merkezi her sınıf düzeyinde en az 6 farklı dersten kurs açma isteğinde bulunarak öğrencilerin tercihine sunar. Kurslar, il/ilçe komisyonunca onaylanan derslerden yeterli sayıda öğrenci/kursiyer talebi olması hâlinde açılır. e-Kurs modülü üzerinden öğrencilerine devam ettikleri okul müdürlüklerince eba şifresi verilir. Açık öğretim okulları ve özel öğretim kurumlarına devam etmekte olan öğrenciler ile kursiyerlere kurs merkezlerince e-kurs kullanım şifresi verilir. Kurs öğretmenleri tarafından hazırlanan ders planlarını inceleyip onaylar. e-Kurs modülü üzerinden öğrencilerin bir önceki yıla ait AYBP, kursiyerlerin diploma notu gibi ölçülebilir kriterleri de dikkate alarak sınıf oluşturma iş ve işlemlerini yapar.

KURS MERKEZLERİ Kursa başvuru yapan kadrolu öğretmenlerin e-kurs modülü üzerinden sınıf/şubelere atamasını yapar, ihtiyaç olması hâlinde e-kurs modülü üzerinden il/ilçe komisyonundan ders ücreti karşılığında görevlendirilmek üzere öğretmen talebinde bulunur. Kurslara ait haftalık ders programını yapar ve ilgililere duyurur. Kurs plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri alır. Kurs çalışmalarında yönetici, öğretmen ve personel görevlendirmeleri ile yapılacak ücret ödemelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütür. Kursun işleyişi ile ilgili idari, mali ve diğer hususlarla ilgili her türlü iş ve işlemleri yapar. Kurslarda görev alan öğretmen ve personel ile kurslara katılan öğrencilere ilişkin devam, devamsızlık takibini yapar

KURS MERKEZLERİ Kurs merkezince tutulması gereken defter ve dosyaları tutar. a) Öğrenci/kursiyer yoklama defteri,  b) Kurs ders defteri,  c) Gelen ve giden yazı dosyası,  ç) Kurs ders plânları dosyası,  d) Denetim defteri,  DYK’nın işleyişini, düzen ve disiplinini sağlayıcı tedbirleri alır.

KURSLARA ÖĞRETMEN GÖREVLENDİRMESİ Bir kurs merkezinde görev alacak öğretmen, bu kurs merkezini tercih eden öğretmenler arasından veli ve öğrencilerin tercihleri de dikkate alınarak kurs merkezi müdürlüğünce belirlenir. Bilgi ve tecrübesi ile branşında temayüz etmiş, çevresi ile iyi ilişkiler kurabilen öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerine hâkim, teknolojik araç-gereçleri eğitim ortamında kullanabilenler, Veli ve öğrencilerin tercihte bulunduğu, Branşında girdiği derslerdeki E-Okul “Öğretmen Başarı Grafiği”, Okuttuğu sınıflardaki öğrencilerin TEOG, YGS/LYS başarı durumları, Alanında yüksek lisans yapanlar, Öğretim programı, öğretim yöntem teknikleri, sınıf yönetimi vb alanlarda hizmetiçi programları tamamlayanlar, Alanında norm fazlası olan öğretmenler görevlendirilebilecektir. (Sıkça Sorulan Sorular 10. Madde)

KURSLARA ÖĞRETMEN GÖREVLENDİRMESİ Kurslarda görev alacak öğretmenlerin belirlenmesi, e-kurs modülü üzerinden kurs merkezi müdürlüğü tarafından öncelikle o kursa başvuru yapan kadrolu öğretmenler arasından öğrenci tercihleri ve ihtiyaçlar gözetilerek yapılır. Kurs merkezleri, görev veremedikleri veya görev verildiği hâlde girebilecekleri azami ders saatini dolduramayan öğretmenlerin diğer kurs merkezi tercihlerinde de görev alabilmesi için ekurs modülü üzerinden “ders tamamlama” butonunu işaretleyerek diğer tercihlerinde görev alması sağlanır. Her üç tercihinde de görev alamayan ya da girebilecekleri azami ders saatini doldurmayan öğretmenler “Tercihlerim dışında bir kurs merkezinde görevlendirilmek istiyorum” butonunu işaretlemişler ise ilçe millî eğitim müdürlüklerince ihtiyacı olan diğer kurs merkezlerinde görevlendirilebilirler.

KURSLARDA SINIFLARIN OLUŞTURULMASI Kurs merkezleri, e-kurs modülü üzerinden öğrencilerin bir önceki yıla ait AYBP, kursiyerlerin ise diploma notu esas alınarak sınıf oluşturma iş ve işlemlerini yapar. Bir sınıfa devam edecek öğrenci/kursiyer sayısının 10’dan az; 20'den fazla olmaması esastır. Öğrenci/kursiyer sayısının 20’ den fazla olması durumunda ikinci sınıf oluşturulur. Ancak her bir sınıfın azami öğrenci/kursiyer sayısı dolmadan yeni bir kurs sınıfı oluşturulamaz. Ancak, tek sınıflı kurs programlarında sınıf kapasitesi dikkate alınarak öğrenci/kursiyer sayısı 25’e kadar çıkarılabilir. Aynı yerleşim biriminde birden fazla kurs merkezinin bulunmaması, öğrencilerin taşınma imkânının olmaması gibi sebeplerle sınıf mevcudunun 10’a ulaşamaması durumunda, il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün onayı ile beş öğrenciden az olmamak kaydıyla sınıf oluşturulabilir.

KURSLARDA SINIFLARIN OLUŞTURULMASI Genel ilköğretim programı uygulanan özel eğitim (görme, işitme, ortopedik ve hafif düzey zihinsel engelliler) ortaokulu ve mesleki ve teknik ortaöğretim programı uygulanan özel eğitim (işitme ve ortopedik engelliler) meslek liselerine kayıtlı öğrenciler ile mesleki ve teknik ortaöğretim programı uygulanan özel eğitim (işitme ve ortopedik engelliler) meslek liselerinden mezun kursiyerler için açılacak kurslara katılacak öğrenci/kursiyer sayısı, aynı seviyedeki özel eğitim okul/kurumlarındaki azami sınıf mevcudu sayısının yarısından az, azami sınıf mevcudu sayısından fazla olamaz. Kursa devam eden öğrenci/kursiyer sayısının 10’un altına düşmesi durumunda, kurs sınıfının birleştirilmesi veya kapatılmasına ay sonunda komisyon tarafından karar verilir, bu işlemler ekurs modülü üzerinden kurs merkezi müdürlüğü tarafından yapılır.

ÖNEMLİ NOKTALAR 10<= Sınıf Mevcudu <= 20 Kurs Birleştirme, Kapatma vb KOMİSYON Kurs süresi 1/10'u geçtikten sonra öğrenci kaydı yapılmaz. 5-6-7 ve 9-10-11. sınıf en fazla 3 farklı dersten 12 saate kadar; 8. sınıf EN FAZLA 6 farklı dersten 18 saate kadar12. sınıf 24 saate kadar kurs alabilir. HAFTA İÇİ: 1 günde EN FAZLA 2 farklı dersten 4 saate kadar HAFTA SONU : 1 günde EN FAZLA 5 farklı dersten 8 saate kadar ders verilebilir.

ÖNEMLİ NOKTALAR  Örgün eğitim kurumlarında açılacak kurslarda 1 dersten dönemlik açılan kurs süresi 36, yıllık açılan kursun süresi ise 72 ders saatinden az olamaz. Örgün eğitim kurumlarında açılan kurslar, çalışma günlerinde ders saatleri dışında saat 22:00’ ye kadar yapılabilir.İhtiyaç duyulması halinde cumartesi, pazar günleri ile yarıyıl ve yaz tatillerinde de açılabilir. Bir kurs saatinin süresi 40 dakikadır. Kurs dönemlerine göre programlanan kurs saatleri, kurs merkezinin imkânları ölçüsünde her bir kurs günü 2 saatten az, 8 saatten çok olmamak üzere haftanın değişik günlerine dağıtılabilir.Ancak, bir güne aynı dersten 2 saatten fazla ders konulamaz.

ÖNEMLİ NOKTALAR Kurs programlarının hazırlanmasında; kursun destekleyici ve yetiştirici nitelikte olmasına dikkat edilir. Kursta görevlendirilen öğretmenler mazeretleri sebebiyle görevlendirme onaylarının iptalini isteyebilirler.  Ancak görevlendirme onayları iptal edilmeden görevlerini bırakamazlar.  Görevlendirilmeleri bu şekilde iptal edilenlerin yerine, başvuruda bulunduğu halde görev verilemeyen diğer öğretmenler veya ilk defa müracaat edecek öğretmenler arasından görevlendirme yapılır

ÖNEMLİ NOKTALAR Kurslarda dönem başında yapılacak seviye tespit sınavlarına göre sınıflar/gruplar oluşturulabilir. Kurslara katılan öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri ölçmek amacıyla kurs merkezinde kurs saatleri içinde her aydeğerlendirme yapılır.Değerlendirme sonuçları analiz edilerek, eksikliği görülen konular tamamlanır.

GÖZDEN GEÇİRME

1. DÖNEMİN DEĞERLENDİRMESİ Plan-Program Öngörü Objektiflik Öğrenci Merkezlilik

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

TEŞEKKÜRLER