ERASMUS+ KA107 Hareketliliği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
Türkiye Müteahhitler Birliği - TMB 1 I. PROJE VE YAPIM YÖNETİMİ KONGRESİ Orta Doğu Teknik Üniversitesi 29 Eylül – 01 Ekim 2010 Yurtiçi ve Yurtdışı Boyutlarıyla.
İkili ve Bölgesel İlişkiler Şube Müdürlüğünün Çalışmaları
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Uluslararası İlişkiler Alanındaki Çalışmalar 30 Kasım 2012 Çölleşme ile Mücadele Dairesi Başkanlığı.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Bilgi çağını yaşayan dünyamızda yaşam boyu öğrenmenin ve gelişmenin en önemli anahtarı dildir. Okuma, yazma, anlama, sorgulama, düşünme,
En Popüler Medikal Turizm Destinasyonu olmak
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Meslek Yüksek Okulu Alternatif Enerji Teknolojileri Programı
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
YABANCILARLA YAPILAN EVLENMELERDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Antiguya Avustralya Bahamalar Barbados Belize Bermuda Botsvana Brunei Kamerun (with French) Kanada (with French) Dominik Fiji Gambiya Ghana Grenada.
Avrupa Birliği Ülkeleri
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
İSLAM BİRLİĞİ TEŞKİLATI
Dünyanın En Zengin 15 Ülkesi
İÜYÖS NEDİR? İÜYÖS, Türkiye’de ön lisans ve lisans düzeyinde üniversite eğitimi almak isteyen uluslararası öğrencilere yönelik olarak hazırlanan temel.
Dünya Genelinde 168 ülke/bölgede kamu hizmetlerine ilişkin yolsuzluk algı düzeyine bakılmıştır. 11 farklı uluslararası kurumun 12 farklı araştırmasının.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Genel Demografik Göstergeler (8) SKY 204. Epidemiyoloji Dersi
Uluslararası Kredi Hareketliliği Projeleri Nedir?
KURUMLARARASI ANLAŞMALAR
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Genel Demografik Göstergeler (8) Epidemiyoloji Dersi (EBE 211-AHE 307)
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Organisition of Islamic Cooperation
ULUSAL VE ULUSLARARASI UN SANAYİSİNİN DURUMU
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ERASMUS+ KA107 ORTAK ÜLKELER ile HAREKETLİLİK PROJELERİ BAŞVURULARI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
TÜRK MÜTEAHHİTLİK SEKTÖRÜ - TÜRK TEKNİK MÜŞAVİRLİK SEKTÖRÜ
AETR KONVANSİYONU
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ BAŞKANLIK SİSTEMİ NE GETİRİYOR, NE GÖTÜRÜYOR?
Azgelişmiş Ülkelerin Profili
ERASMUS+ ERASMUS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI PROF. DR
ANFAŞ FUARLARI KAZANDIRIR
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ BAŞKANLIK SİSTEMİ NE GETİRİYOR, NE GÖTÜRÜYOR?
ERASMUS+ KOORDİNATÖRLERİ ORTAK ÜLKE HAREKETLİLİĞİ (KA 107)
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

ERASMUS+ KA107 Hareketliliği

Erasmus+ KA107 Hareketliliğin Erasmus KA103 Hareketliliğinden Farkı Nedir? KA103 hareketliliğinde öğrenci değişimler AB’ye üye ve buna ek olarak Makedonya, Norveç, Türkiye, İzlanda, İsviçre ve Lichtenstein ülkeleri arasında gerçekleşir ve bu ülkeler Program Ülkeleri olarak adlandırılır. Bu ülkelerin dışında kalanlar KA103 hareketliliğinden yararlanamaz. Geçen sene başlatılan KA107 hareketliliği ise Erasmus’tan diğer ülkelerin de yararlanabilmesini amaçlar. KA107 hareketliliği bir program ülkesi (AB’ye üye olan +Makedonya, Norveç,İzlanda, İsviçre Türkiye ve Lichtenstein) ve bir de ortak ülkeler olarak adlandırılan yani AB’ye üye olan ve yukarıda bahsedilen 6 ülke haricindeki ülkeler arasında gerçekleştirilir.

Program Ülkeleri: Avrupa Birliği Üye Devletleri (AB): Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Almanya, Estonya, İrlanda, Yunanistan, İspanya, Fransa, Hırvatistan, İtalya, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Letonya Litvanya Lüksemburg Macaristan Malta Hollanda Avusturya Polonya Portekiz Romanya Slovenya Slovakya Finlandiya İsveç İngiltere AB-dışı Program Ülkeleri: Makedonya, İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre, Türkiye Ortak Ülkeler: Ortak ülkeler 13 bölgeye ayrılmıştır ve şu an için 5 - 9 ve 12. bölgelerle hareketlilik gerçekleştirilememektedir.

Bölgelere Göre Ortak Ülkeler Batı Balkanlar (Bölge 1): Arnavutluk, Bosna Hersek, Kosova, Karadağ, Sırbistan Doğu Ortaklığı Ülkeleri (Bölge 2): Ermenistan, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Gürcistan, Moldova, Ukrayna (uluslararası hukuk ile tanınan) Güney Akdeniz Ülkeleri (Bölge 3): Cezayir, Mısır, İsrail, Ürdün, Lübnan, Libya, Fas, Filistin, Suriye, Tunus Rusya Federasyonu (Bölge 4): Rusya (uluslararası hukuk ile tanınan) Bölge 6 (Asya): Afganistan, Bangladeş, Butan, Kamboçya, Çin, Kuzey Kore, Hindistan, Endonezya, Laos, Malezya, Maldivler, Moğolistan, Myanmar, Nepal, Pakistan, Filipinler, Sri Lanka, Tayland, Vietnam Bölge 7 (Orta Asya): Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan

Bölge 8 (Latin Amerika): Arjantin, Bolivya, Brezilya, Şili, Kolombiya, Kosta Rika, Küba, Ekvador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Meksika, Nikaragua, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Venezuela Bölge 10: Güney Afrika Bölge 11 (ACP) (Africa, Carribean, Pacific) : Angola, Antigua ve Barbuda, Belize, Yeşil Burun, Comoros, Bahamalar, Barbados, Benin, Botsvana, Burkina Faso, Burundi, Kamerun, Orta Afrika Cumhuriyeti, Çad, Kongo (Brazavil), Kongo (Kinşasa), Cook Adaları, Fildişi Sahili, Cibuti, Dominik, Dominik Cumhuriyeti, Eritre, Etiyopya, Fiji, Gabon, Gambiya, Gana, Grenada, Gine Cumhuriyeti, Gine-Bissau, Ekvator Ginesi, Guyana, Haiti, Jamaika, Kenya, Kiribati, Lesotho, Liberya, Madagaskar, Malavi, Mali, Marshall Adaları, Moritanya, Mauritius, Mikronezya, Mozambik, Namibya, Nauru, Nijer, Nijerya, Niue, Palau, Papua Yeni Gine, Ruanda, St. Kitts ve Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ve Grenadinler, Solomon Adaları, Samoa, Sao Tome ve Principe, Senegal, Seyşeller, Sierra Leone, Somali, Güney Sudan, Sudan, Surinam, Svaziland, Tanzanya, Doğu Timor, Togo, Tonga, Trinidad ve Tobago, Tuvalu, Uganda, Vanuatu, Zambiya, Zimbabve Bölge 13 (Diğer Sanayileşmiş Ülkeler): Avustralya, Brunei, Kanada, Hong Kong, Japonya, Güney Kore, Makao, Yeni Zelenda, Singapur, Tayvan, Amerika Birleşik Devletleri

Hareketlilik Gerçekleştirilemeyecek Ülkeler: Bölge 5: Andorra, Monako, San Marino, Vatikan Şehir Devleti Bölge 9: İran, Irak, Yemen Bölge 12 (Sanayileşmiş: Körfez İşbirliği Ülkeleri): Bahreyn, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri

Program kuralları gereği, başvuru formunda 6, 7, 8, 10 ve 11  Program kuralları gereği, başvuru formunda 6, 7, 8, 10 ve 11. Bölgeler içerisinde yer alan ülkelere Türkiye’den ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencisi gönderilmesi 2016 başvuru dönemi için mümkün değildir. Söz konusu ülkelere lisans, yüksek lisans ve doktora seviyesinde öğrenci göndermek üzere başvurulması halinde bu başvurular geçersiz sayılacaktır. Bu kapsamda, bu ülkelere sadece doktora seviyesinde öğrenci ve personel gönderilecek şekilde başvuruda bulunulması mümkündür. İlgili ülkelerden gelecek öğrenci ve personel konusunda bir kısıtlama bulunmamaktadır. DİKKAT! Kırım’da bulunan yüksek öğretim kurumları geçersiz sayılacaktır.

KA107 Hareketliliğinden Nasıl Yararlanılabilir? 1. İlk olarak bir program ülkesi ve bir ortak ülke tarafından doldurulan ve imzalanan Erasmus+ ortak ülkeler anlaşma formu doldurulur. Not: Taraflarca hazırlanan belgenin imzalanması hareketlilikten kesinlikle yararlanılacak anlamına gelmez. 2. Anlaşmanın imzalanması halinde, Ulusal Ajanstan hibe alınabilmesi için KA107 projesi kapsamında dört sorunun karşılıklı olarak ve detaylıca cevaplanması gerekir. 2 Şubat 2016 tarihi bu sene için başvurunun son günüdür. Bu sorulara cevap verilip projenin kaydedilmesi ile birlikte Ulusal Ajans sorulara verilen cevapları değerlendirip hibe verip vermeyeceğine karar verir.

KA107 Projesinde Cevaplanması Gereken Dört Soru 1-Projenin uygunluğu/ilgililiği (Relevance of the strategy) • Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, hareketliliğe dahil olacak 2 kurumun uluslararasılaşma stratejileri ile ilgisi! • Başvuru formunda öğrenci ve/ve ya personel hareketliliği seçme nedeni! ve hareketliliğin hangi seviyelerde gerçekleşeceği ve bunun sebebi (Lisans, Yüksek lisans ya da Doktora) Yapılamaması gerekenler: Genel cevaplar vermeyin Yalnız kurumunuza odaklanmayın! Projenin ortak yararlarından bahsedin! Ortak Ülkenin stratejileriyle de proje önerinizi ilişkilendirin! Ortak ülke seçimlerinizi gerekçelendirin! Farklı Ortak Ülke seçimleri için aynı gerekçeyi kullanmayın! Kopyala - Yapıştır Yapmayın

2.Ortaklık Mekanizmalarının Kalitesi Quality of the cooperation arrangements Başvuran kurumun, hareketlilik yapmayı planladığı kurumlar ile daha önce benzer faaliyetler gerçekleştirme durumu! Hareketlilik gerçekleştirecek kurumlar arasındaki görev ve sorumluluk dağılımının netliği! Kurumlar arası anlaşmada taraflarca mutabık kalınan; alanlar, ders katalogları, vize/sigorta konuları, katılımcıların seçim sürecinin hangi tarafça yürütüleceği bilgileri vb.= Açıkça tanımlanmış yönetim sorumlulukları • Projenin bütçe yönetimi Kurumsal destek hibesi paylaşılacak mı? Ek fon sağlanacak mı? Ne tür ek kaynaklar tahsis edilecek? Bütçeyi yönetecek finansal ve operasyonel kapasite? Kaynak Planlaması (Her bir faaliyet için) Ne tür kaynaklara ihtiyacımız var? Bu kaynak nereden gelecek?

2.Ortaklık Mekanizmalarının Kalitesi İletişim kanallarının tanımlanması Seçilen Ortak Ülke ile önceki/sürmekte olan işbirliği deneyimleriniz İşbirliği mekanizması açısından yalnız kurumunuzun bakış açısını yansıtmayın. Ortak kurumun da ne yapıyor olduğu bilgisini verin Proje tasarım ve uygulaması bölümüne girdiğiniz bilgileri bu bölümde tekrar etmemeye dikkat edin.

3. Proje tasarım ve uygulamasının kalitesi Quality of Project Design and Implemantation Faaliyete katılacak kişilerin seçilmesi, Bu kişilere sağlanacak destekler (dil desteği, yurtdışı çıkış öncesi oryantasyon vb), Hareketlilik sürecinin tanınması (özellikle ortak ülkede tanınma faaliyetleri) gibi hususlarının netliği ve kalitesi Sorulara hareketlilik öncesi/hareketlilik dönemi/hareketlilik sonrası dönemler çerçevesinde yanıt veriniz Kurumunuzun ve Ortağınızın; katılımcıların seçimi, tanınma, ve diğer konularda sağlayacağı desteği eksiksiz anlatınız Dil eğitimi, kültürel entegrasyonu sağlamaya yönelik faaliyetler, dezavantajlı kesim için planlanan desteklerden bahsediniz (var ise) Her faaliyet için zaman çizelgesi/genel bir takvim oluşturunuz Ortaklık mekanizmasını anlattığınız bölümü burada tekrar etmeyiniz; önceki bölüme atıfta bulununuz.

4. Etki ve Yaygınlaştırma (Impact and Dissemination) Planlanan hareketlilik faaliyetlerinin, faaliyete katılan kişiler ve faaliyete dahil olan kurumlar üzerine etkileri! Faaliyetlerin sonuçlarının, faaliyete katılan kurumlarda, bölüm/fakülte/kurumsal seviyelerde yaygınlaştırılması için planlanan faaliyetlerin kalitesi! Hareketlilik projenizin farklı paydaşlar üzerindeki etki ve sonuçlarından ortak Ülke de dahil olmak üzere; projenizin yerel / bölgesel / ulusal düzeyde etkisinden, •Yaygınlaştırma faaliyetlerinden ve yaygınlaştırmayı hangi araçlar ile yapacağınızdan bahsedin. • Belirtilen etki ile faaliyetlerin türü ve sayısı arasında bağ olmalı

4. Etki ve Yaygınlaştırma Projenin Ortak Kurum ve katılımcıları üzerindeki (yerel, bölgesel, ulusal düzeyde) etkisinden Ortağınızın yaygınlaştırma stratejisinden bahsetmeyi ihmal etmeyiniz! ! Proje Hibesi sonlandıktan sonra da projenin faydalarının devamlılığını sağlayan faaliyetlerden bahsedin !Yaygınlaştırma faaliyetleriniz her ortaklık için aynı ise kopyala yapıştır yapmayınız ve atıfta bulununuz.

Dikkat! • Başvuru formunda yer alan soruları Ortağınız ile yanıtlayın • Ortağınızın bakış açısını her cevapta yansıtın • Cevaplarınız genel olmasın • Kopyala-yapıştır yapmayın

Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz.