ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR Zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda, yaşıtlarına göre yüksek düzeyde motivasyon, performans gösterdiği uzmanlar tarafından belirlenen çocuk/öğrencilerdir Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEĞİ MEYDANA GETİREN DÖRT TEMEL ÖZELLİK MOTİVASYON YARATICILIK YETENEK Ortalamanın üstünde yetenek düzeyi Yüksek düzeyde görev sorumluluğu Yüksek düzeyde yaratıcılık Yüksek düzeyde motivasyondur ÖZEL YETENEK Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Toplumu Oluşturan Bireylerin; %95’inin normal zeka, %3’ünün normal zekanın altı, % 2’sinin yetenekli olduğu kabul edilmektedir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEVLETİN 3 TEMEL GÖREVİ Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları arayıp,tarayarak bulmak, Bulunan üstün zekalı ve üstün Yetenekli çocukların, özel eğitim önlemleriyle en iyi biçimde gelişmelerini sağlamak Bu grubun kısa sürede hayata atılmalarını sağlayarak verimli biçimde topluma katkıda bulunmalarını gerçekleştirmektir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Neden Özel Eğitim Özellikle ilköğretim ve bir dereceye kadar ortaöğretim programları öncelikle çoğunluğun bulunduğu orta ve orta çevresinde yetenekleri bulunan çocukların gereksinmelerine göre düzenlenmiştir. Bu durum, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların yeteneklerinin tümünü kullanmadan başarılı olmalarını sağlamaktadır. Bunun sonucu, öğrenci programa ilgisiz kalmakta, edindikleri Bilgi düzeyi, zihinsel düzeyine uygun olarak olabileceğin çok gerisine düşmektedir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Gelişimin tüm alanlarında yaşıtlarının ilerisindedirler. Bebeklikte olağanüstü hareketlilik gösterirler. Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler. Aşırı duyarlı sinir sistemine sahiptirler. Duyu organları keskindir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler. Karşısındakilerin düşüncelerini, duygularını ve isteklerini kestirebilme yeteneğine sahiptirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyum sağlarlar. Grup içinde lider olma eğilimindedirler Espri yetenekleri gelişmiştir.. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Bağımsız olma özellikleri gösterirler. Yüksek amaç ve ideallere sahiptirler. Aşırı duygusal olabilirler. Mükemmeliyetçidirler. Özgüvenleri yüksektir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
PARLAK ÇOCUK ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK DEHB Li ÇOCUK ve ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ARASINDAKİ ÖNEMLİ AYRIM Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi PARLAK ÇOCUK İlgilidir Çok Çalışır İyi Ezberler Üst Grubu Oluşturur. ÖZEL YETENEKLİ Aşırı Meraklıdır Çalışmaz Görünürken Başarılıdır İyi Tahmincidir Grubun Ötesindedir Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi DEHB İstemli dikkat ve davranış denetimini gerçekleştiremezler Beyindeki ve merkezi sinir sistemindeki anormallikler nedeniyle ÖZEL YETENEKLİ İlgilendikleri zaman dikkatlerini yoğunlaştırabilirler Aşırı duyarlı sinir sistemine sahip olmaları nedeniyle Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
BİLSEM E ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRMEDE BİLİNMESİ GEREKENLER Öğrenciler sınıf öğretmenleri tarafından genel zihinsel , resim ve müzik yeteneği alanlarında aday gösterileceklerdir. Öğrenciler en fazla iki yetenek alanından aday gösterilebilirler. Öğretmen sınıf mevcudunun yaklaşık %20 sini yönlendirmeye dikkat etmelidir. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
YÖNLENDİRME SÜRECİNDE BİLİNMESİ GEREKENLER İl Tanılama Sınav Komisyonu Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerinden sorumlu milli eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü başkanlığında; Bilim ve sanat merkezi müdürü Rehberlik ve araştırma merkezi müdürleri olmak üzere en az 3 en fazla 7 üyeden oluşturulur. Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
10.12.2015 de http://www.meb.gov.tr ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ Sınıf öğretmenleri aday gösterdikleri her öğrenci için e-okul sistemi üzerinden 09-27 Kasım 2015 tarihleri arasında «Gözlem Formu» nu dolduracaktır 1.ve 2. sınıf düzeyinde aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrenci listesinin açıklanması 10.12.2015 de http://www.meb.gov.tr 3. ve 4. sınıf düzeyinde aday gösterilen ve gözlem formu doldurulan öğrenci listesi 06.01.2016 tarihinde http://www.meb.gov.tr de Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
1. Ve 2. sınıf öğrencilerinin Grup Tarama randevusunun verilmesi ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ 1. Ve 2. sınıf öğrencilerinin Grup Tarama randevusunun verilmesi 14.12.2015 – 08.01.2016 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin İl Tanılama Komisyonu koordinesinde grup taramasına alınması 11.01.2016-29.04.2016 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
1.Ve 2. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınav sonuçları 05.05.2016 3. Ve 4. sınıf düzeyinde aday olan öğrencilerin fotoğraflı sınav giriş belgelerinin internet ortamından yayımlanması ve okul müdürlüklerince onaylanıp veliye teslimi 09.02.2016 3. Ve 4. sınıf düzeyinde öğrencilerin grup tarama sınavının yapılması 14.02.2016 Saat 10.00 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınavı sonuçları 3. Ve 4.sınıf düzeyinde öğrencilerin grup tarama sınavı soru ve cevap anahtarı http://www.meb.gov.tr 16.02.2016 3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup tarama sınavı sonuçları 09.03.2016 3.Ve 4. sınıf düzeyinde aday gösterilen öğrencilerin bireysel değerlendirmeye alınacakların randevularının verilmesi 21.03.2016-30.03.2016 3. Ve 4. sınıf düzeyindeki öğrencilerin grup taramasında yeterli performansı gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınması 04.04.2016-24.06.2016 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ 1. ve 2. sınıf düzeyinde yeterli performansı gösteren öğrencilerden bireysel değerlendirmeye alınacakların randevuları 09.05.2016-20.05.2016 1.ve 2. sınıf düzeyinde yeterli performansı gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınmaları 23.05.2016 – 28.06.2016 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrencilerden bireysel değerlendirmeye alınacakların randevuları 21.03.2016-30.03.2016 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖĞRENCİ YÖNLENDİRME SÜRECİ 3. Ve 4. sınıf düzeyinde grup taramasında yeterli performans gösteren öğrencilerin yetenek alanlarına göre bireysel değerlendirmeye alınması 04.04.2016-24.06.2016 1,2,3, ve 4. sınıf düzeyinde yetenek alanlarına göre yapılan bireysel değerlendirme sonuçları Genel Müdürlüğe istenen şekilde bildirilmesi 27.06.2016-16.07.2016 Bireysel inceleme sonucu BİLSEM e yerleşme hakkı kazanan öğrenciler http://www.meb.gov.tr de 10.08.2016 Kızıltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER