Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Teknikleri.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
21. Yüzyıl İçin Pazarlamayı Tanımlama
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Ekonomik hayatın temel unsuru olan işletmeler, mal ve hizmetleri üreterek insanların ihtiyaçlarını karşılar ve sahiplerine kar sağlarlar. İşletmelerin.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
PAZARLAMA İŞLEVİ a)pazarlamanın geleneksel işlevleri b)pazarlamanın yönetsel işlevleri .
Mobil Pazarlama 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA. PAZARLAMA NEDİR? Pazarlama; “Müşteri ilişkilerinin, işletme örgütü ile ortaklara yarar sağlayacak şekilde yönetilmesi amacıyla, müşterilere.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA FİNANS İŞLETME FONKSİYONLARI ve PAZARLAMA PAZARLAMA ÜRETİM
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK PAZARLAMAYA GİRİŞ Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK 1 1

Bu dersİmİzde… Pazarlamanın tanımı ve önemi Mübadele süreci olarak pazarlama Pazarlama çevrimi Pazarlama anlayışında değişim Sosyal pazarlama …

Bir fincan Nescafe’yi 12 YTL’ye nasıl satarsınız? Aspirin satabilmek için ne gerekir? Bir fincan Nescafe’yi 12 YTL’ye nasıl satarsınız? Hangisini satmak daha kolaydır?

Pazarlama nedİr? Satış Reklam Dağıtım İkna etme İnsanları kandırma becerisi Satış kolaylaştırıcı faaliyetler marketing Marketing

PazarlamanIn TanIMI PAZARLAMA, iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını tatmine yönelik insan faaliyetleridir. (Kotler, 1986) Marketing

PazarlamanIn TanIMI … PAZARLAMA, kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayabilecek mübadeleleri gerçekleştirmek üzere malların, hizmetlerin ve fikirlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılmasına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir. (AMA, 1985) Marketing

Pazarlama Faalİyetlerİnİ Neden İzlemelİyİz?

“Pazarlama sadece pazarlama bölümüne bırakılamayacak kadar önemlidir.” Hewlett-Packard

Pazarlama FaalİYetlerİnİ NEDEN İzlemelİYİZ? … Harcanan her bir YTL’nin yarısı pazarlama içindir Daha bilgili tüketiciler Müşterinin tatmin olma isteği

Pazarlama Neden Önemlİdİr? Üreticilerle tüketiciler arasında köprü görevi görür Tüketiciler ve firma için değer yaratır Değişim ajanı olarak görev görür Tüketim kalıplarını şekillendirir Önemli istihdam imkanı sağlar ….

Bir Değişim Aracı Olarak Pazarlama Değer ifade eden şey (Mal, hizmet, fikir) (Para, kredi, emek, mal) ALICI SATICI

Mübadeleden Bahsedebİlmek İçİn Mübadele için Gerekli Şartlar En az iki tarafın bulunması Değer içeren unsurların olması Tarafların birbirinden haberdar olması Kabul veya reddetme serbestliğinin olması Karşı tarafla ilişkiye istekli olunması

PazarlamanIn amacI tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek, bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır.

Pazarlama Çevrİmİ ve Öğelerİ İhtiyaçlar İstekler Talep Ürünler Müşteri Sadakati Müşteri Tatmini Değişim

Pazarlama TanImInda Yer Alan Önemlİ Hususlar Pazarlama bir mübadele sürecidir. İnsan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyetlerdir. Faaliyetler bütünüdür. Mallar, hizmetler ve fikirlerle ilgilidir. Üretim, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden oluşur. Dinamik bir ortamda gerçekleşir.

Pazarlama Tanımında Yer Alan Önemli Hususlar … Faaliyet alanı olarak kar amaçlı işletmelerle sınırlı değildir. Sadece değişimi kolaylaştıran faaliyetleri kapsar. Yönetim süreci olup, sosyal bir ortamda gerçekleşir. Etkinlik ve karlılık esasına göre değerlendirilir.

Pazarlamanın Kapsamı Tüketici ürünleri pazarlaması Endüstriyel pazarlama Hizmet pazarlaması Tele-pazarlama, vb. Yerlerin pazarlanması Turizm pazarlaması Doğrudan pazarlama Internette pazarlama Fikirlerin pazarlanması Kişilerin ve şöhretlerin pazarlanması Sosyal pazarlama Kar amaçlı olmayan işletmeler için pazarlama

PAZARLAMA ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Üretim Anlayışı Ürün Anlayışı Satış Anlayışı Pazarlama Anlayışı Sosyal Pazarlama Anlayışı İlişkisel Pazarlama

Değİşen pazarlama yaklaşImlarI ve özellİklerİ

SatIş ODAKLILIK ve Pazar OdaklIlIğIn KarşIlaştIrIlmasI Örgütsel Amaç Firmanın İşi Başlıca kar hedefi Kullanılan Yöntem Hedef Satış Odaklılık Içe yönelik Ürün ve hizmet satışı Herkes Max. Satış hacmi Tutundurma Pazar Odaklılık Dışa yönelik İhtiyaç ve isteklerin tatmini Belirli müşteriler Müşteri Tatmini Tüm pazarlama faaliyetlerinin koordinasyonu

Pazarlama anlayIŞIndakİ değİşİm Zaman 1930 1950 1980 2000 Üretim yaklaşımı Ürün yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı

Toplumsal Pazarlama AnlayIşInIn Öğelerİ (insanların refahı) TOPLUMSAL PAZARLAMA Tüketiciler Firma (İhtiyaçların tatmini) ( Kâr lar ) Kaynak: Kotler ve diğ. (1996), Principles of Marketing.

Teşekkürler.....