Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Resimlerle Abdest ve Namaz
Advertisements

VOLEYBOLDA PLONJON.
BASKETBOL BASKETBOL’DA PAS ÇEŞİTLERİ
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
Şınav Çekerek Forma Gir
ESNETME EGZERSİZLERİ Cemal KOLAY & Ceyhun İRİŞİK
Güçlendirme Egzersizleri
OFİSTE EGZERSİZ PROJESİ
Hava yolu tıkanıklığı nedir?
ASFA AHMET MİTHAT LİSESİ Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
HAVA YOLU TIKANIKLIĞINDA İLKYARDIM
9.Sınıf Meslek Esasları ve Tekniği
FEN VE TEKNOLOJİ İSKELET HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI.
BEL EGZERSİZLERİ.
Hasta Taşıma ve Transferi
BASKETBOL Hazırlayan Ayşegül YILDIZ.
HASTA POZİSYONLARI VE MOBİLİZASYONU
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Omuz ve Kol için Gerdirme Hareketleri
Kısa Mesafede Süratli Taşıma Teknikleri
özel eğitim semineri-istanbul2008
Omuz ve Dİrsek Radyolojİk Anatomİk YapIsI ve İncelenmesİ
ÖZBAKIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ
BASKETBOL.
KLAVYE TEKNİKLERİ SBY Hafta Öğr. Gör. Doygun DEMİROL.
Evvelâ kollar dirseklerden biraz yukarıya kadar sıvanır, sonra mümkünse kıbleye karşı ve yüksek bir yere oturulur. "Niyet ettim Allah rızası için abdest.
SABİT BEKLEME SÜRELİ ÖĞRETİM
OMUZ EGZERSİZLERİ.
HAYAT SÜRPRİZLERLE DOLUDUR
BECERİ ÖĞRETİMİ.
OYUNCU GELİŞİMİ Adı Soyadı Yaşı Değerlendirme Tarihi Dönem
Beceri, bireyin sahip olduğu yeterliliklerine dayalı olarak yapabileceği tahmin edilen veya yaptığı etkinliklerdir.
Öğretim Görevlisi Özge ELİÇİN Uludağ Üniversitesi Üniversitesi
KİŞİSEL HİJYEN SAĞLIK YÜKSEKOKULU.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EGİTİM
BÖLÜM 3 MOTOR GELİŞİM VE DESTEKLEYİCİ ÖNERİLER
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Temel Cimnastik Duruşları
OSSA MEMBRI SUPERIORIS
Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ.
Gündem  Eşzamanlı İpucuyla Öğretim (EİÖ)  EİÖ’de karşılaşılan olası öğrenci tepkileri  EİÖ ile öğretilebilen davranışlar  EİÖ’nün basamakları 6/2/2016.
SOLUNUM YOLU TIKANIKLIĞI NEDİR? Solunum yolunun, solunumu gerçekleştirmesi için gerekli havanın geçmesine engel olacak şekilde tıkanmasıdır.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
HAYAT SÜRPRİZLERLE DOLUDUR
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 5. OTURUM – ÖZBAKIM BECERİLERİ
Ders 6: BECERİ ANALİZİ Prof. Dr. Tevhide Kargın.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
YABANCI CİSİM ASPİRASYONUNDA İLK YARDIM
ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE BECERİ ÖĞRETİMİ
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE ÖZBAKIM BECERİLERİN ÖĞRETİMİ
NAMAZIN KILINIŞI.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Rut 950 Genel Bakış Cihazın arka kısmındaki vidalı kısım açılarak cihazın sim kart takılacak bölümüne ulaşırız Sim kartı çipli kısmı alt tarafa bakacak.
SOLUNUM YOLU TIKANIKLIKLARI
Ankilozan Spondilit hastaları için Günlük egzersiz programı
ABDEST NASIL ALINIR?.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
YATAK İÇİNDE DÖNME EGZERSİZLERİ Zeliha IŞIK
HAVA YOLU TIKANIKLIĞI NEDİR?
HAZAL TİMUR 11/A 517 SÜMEYYE GÖÇEN 11/A. + Genellikle üst taraf (üst yan)kırık, çıkık ve burkulmaları düşme, çarpma gibi darbelere bağlı olarak gelişir.Kırıklar,
YATAK İÇİ DÖNME EGZERSİZLERİ Amacı: 1.Onu rahatlatmak, 2.Dolaşımı hızlandırmak, 3.Vücudun belirli bir bölgesinde uzun süre basınç, uygulamasını önlemek,
PARMAK PAS Voleybolda topun istenilen noktaya ellerin ve kolların yardımı ile parmakların ve tüm vücudun harekete katılımı sağlanarak yapılan bir vuruş.
Sunum transkripti:

Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları Öğr. Gör. Fidan Özbey

Beceri Analizi Hazırlama Yaklaşımları İleri Zincirleme Yaklaşımı Tersine Zincirleme Yaklaşımı Tüm Beceri Yaklaşımı

Tüm Beceri yaklaşımı Bu yönteme göre, öğrencinin performans kaydını almadan önce yapılacak beceri analizi, seçilen becerinin normal yapılış sırasına göre yazılmalıdır. Yani ileri zincirleme yönteminde hazırlanan beceri analizi gibi olmalıdır.  Öğretim şeklinde ise öğrenciye becerinin tüm işlem basamakları öğretilir. Her öğretim oturumunda beceri basamaklarında verilen ipucu geriye çekilerek öğrencinin tüm beceriyi bağımsız olarak gerçekleştirmesi beklenir. Genellikle ayakkabı bağlama, sandviç hazırlama gibi işlem basamakları kısa olan becerilerin öğretimi için uygun bir yöntemdir.

Tüm Beceri Yaklaşımı (örnek) YER SÜPÜRME BECERİ ANALİZİ 1. Süpürgeyi/fırçayı alır. 2. Süpürgeyi/fırçayı sapından tutar. 3. Süpürgenin/fırçanın uçlarını süpürülecek zemine değdirir. 4. Süpürgeyi/fırçayı süpüreceği yöne doğru hareket ettirerek, çöpleri ittirir. 5. Çöpleri belli bir noktada toplar. 6. Faraşı alır. 7. Faraşı çukur kısmı üstte gelecek şekilde sapından tutar. 8. Çöpleri süpürgeyle/fırçayla faraşın içine ittirir.

Tüm beceri Yaklaşımı (örnek) Kazak Giyme Beceri Analizi Kazağı arka yüzü kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar. Kazağı, etek kısmı kendine bakacak şekilde omuzlarından tutar. Etek kısmının yanlarından başparmaklar içeride kalacak şekilde tutar. Kazağın etek kısmını avuç içinde tutar. Başını, kazağın etek kısmından içeri geçirir. Kazağın yakasını başından geçirir. Ellerini kazağın kollarından geçirir. Kazağın etek kısmını beline doğru çeker.

İleri Zincirleme Bu yönteme göre, öğrencinin performans kaydını almadan önce yapılacak beceri analizi, seçilen becerinin yapılış sırasına göre yazılmalıdır. Yani ilk yapılan basamaktan son yapılan basamağa doğru net şekilde yazılmalıdır. Öğretime birinci basamaktan başlanır ve diğer beceri basamaklarının öğretimi yapılmaz. Birey çalışılan beceri basamağını bağımsız olarak gerçekleştirdikten sonra diğer beceri basamağının çalışılmasına başlanır. Diş fırçalama, iş eğitimi becerileri, yemek yapma gibi becerilerin öğretimi için ileri zincirleme beceri öğretimi kullanılır.

İleri Zincirleme (örnek) Öğretimi Yapılacak Beceri: Yatağını düzeltme. Uzun Dönemli Amaç: Yatağını düzeltme becerisini bağımsız olarak gerçekleştirir. 1. Kısa Dönemli Amaç: Çarşafı düzeltir. Öğretimsel Amaçlar: a) Yataktan kalkar. b) Yorganı uygun bir yere koyar. c) Yastığı uygun bir yere koyar. d) Çarşafın köşelerinden çekerek düzeltir. 2. Kısa Dönemli Amaç: Yastığı düzeltir. a) Yastığı alır. b) Yastığı yatağın baş tarafına koyar. 3. Kısa Dönemli Amaç: Yorganı düzeltir. a) Yorganı alır. b) Yorganın eninin iki köşesinden iki eliyle tutar. c) Yorganı silkeleyerek düzeltir. d) Yorganı yatağa serer. e) Yorganın kırışık bölümlerini düzeltir.

Tersine Zincirleme Bu öğretim yönteminin kullanılabilmesi için performans alımı öncesinde hazırlanan beceri analizinin, tersine zincirlemeye göre yapılması gerekir. Yani beceri analizi son yapılandan ilk yapılana doğru düzenlenerek oluşturulmalıdır. Öğretim yapılırken son işlem basamağı üzerinde durulur; diğer işlem basamaklarının öğretimi yapılmaz. Öğrenci, son işlem basamağında bağımsızlığa ulaşınca sondan bir önceki işlem basamağının öğretimine geçilir. Her oturumda öğrencinin bağımsız gerçekleştirdiği basamakları da yaparak beceriyi tamamlaması istenir.             Tersine zincirleme yöntemi her beceri için uygun olmayabilir. Özellikle giyinme becerilerinde ve bazı meslekî becerilerde tersine zincirleme yönteminin diğer yöntemlere göre daha etkili olduğu bilinmektedir. Bunun nedeni; öğrencinin başlangıçta gerçekleştirmesini beklediğimiz becerinin oldukça az sayıda işlem basamağını içermesi, kolaylıkla başarıya ulaşmasının mümkün olması ve diğer basamakların öğretimi yapılırken bağımsızlığa ulaştığı işlem basamaklarını da tekrarlamasıdır

Tersine Zincirleme (örnek) Öğretimi Yapılacak Beceri: Çorap giyme. Uzun Dönemli Amaç: Çorabını bağımsız giyer. 1. Kısa Dönemli Amaç: Ayak bileğine giydirilmiş çorabı giyer. Öğretimsel Amaçlar: a) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar. b) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker. 2. Kısa Dönemli Amaç: Topuğuna kadar giydirilmiş çorabı giyer. b) Lastikli kısmını bileğine kadar çeker. c) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker. 3. Kısa Dönemli Amaç: Ayak parmaklarına geçirilmiş çorabı giyer. b) Çorabı topuğuna doğru çeker. c) Çorabın lastikli kısmını bileğine kadar çeker. d) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker. 4. Kısa Dönemli Amaç: Önüne bırakılan çorabı giyer. a) Yere oturur. b) Çorabı eline alır. c) Çorabın lastikli kısmının yanlarından (koncundan) iki eliyle tutar. d) Çorabın koncundan boğaz kısmını toplar. e) Çorabı ayağının ucuna yerleştirir. f) Çorabı topuğuna doğru çeker. g) Çorabın lastikli kısmını bileğine kadar çeker. h) Çorabın lastikli kısmını yukarı çeker.

Tersine Zincirleme (örnek) Öğretimi Yapılacak Beceri: Kazak giyme. Uzun Dönemli Amaç: Kazağı bağımsız olarak giyer. 1. Kısa Dönemli Amaç: İki kolu ve başı giydirilmiş kazağı giyer. Öğretimsel Amaçlar: a) Kazağı iki eliyle etek ucundan tutar. b) Kazağı beline kadar indirir. c) Kazağı üzerinde düzeltir. 2. Kısa Dönemli Amaç: İki kolu giydirilmiş kazağı giyer. a) Kollarını yukarı kaldırır. b) Kazağın boğaz kısmını başından geçirir. c) Kazağı iki eliyle etek ucundan tutar. d) Kazağı beline kadar indirir. e) Kazağı üzerinde düzeltir. 3. Kısa Dönemli Amaç: Bir kolu giydirilmiş kazağı giyer. a) Diğer kolunu kazağın boş kalan koluna geçirir. b) Kollarını yukarı kaldırır. c) Kazağın boğaz kısmını başından geçirir. d) Kazağı iki eliyle etek ucundan tutar. e) Kazağı beline kadar indirir. f) Kazağı üzerinde düzeltir. 4. Kısa Dönemli Amaç: Önüne bırakılan kazağı giyer. a) Kazağın önünü arkasını belirler. b) Kazağın arkası yukarı gelecek şekilde yere koyar. c) Bir kolunu kazağın uygun koluna geçirir. d) Diğer kolunu kazağın boş koluna geçirir. e) Kollarını yukarı kaldırır. f) Kazağın boğaz kısmını başından geçirir. g) Kazağı iki eliyle etek ucundan tutar. h) Kazağı beline kadar indirir.