II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MERHABA.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Öğretİmİn PlanlarI.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM , Öğretimde planlama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları İyi bir plan nasıl olmalı Eğitimde plan yapmanın ilkeleri Türkiye’de planlamada yaşanan sorunlar Eğitimde plan çeşitleri Öğretmenlerin hazırladığı planlar Dr. Kerim Karabacak kerimk@sakarya.edu.tr

Plan nedir? Yapılacak bir işin önceden tasarlanmasıdır. Neyi, ne zaman, nasıl ve niçin yapılacağını bize gösteren bir taslaktır. Bir işin yapılmadan önce hazırlanmasıdır. Kişiye yol gösterir ve her zaman yazılı olmaz. Planlama, «bazı amaçlara ulaşmak için gerçekte uygulanacak bir dizi kararları hazırlamayı içeren bir süreçtir. Planlama, geleceğe yönelik bir çalışadır.

Eğitim Planı nedir? Eğitim planlaması, önceden belirlenen hedeflere uygun olarak bireyin yeteneklerinin geliştirilmesi, ülkenin, toplumsal, kültürel ve ekonomik kalkınmasını sağlayacak insan kaynaklarının daha etkili ve bilimsel yöntemlerle yetiştirilmesi sürecidir. Makro düzeyde eğitim planlaması, eğitimin kısa ve uzun süreli hedeflerinin kestirilmesi, eğitimdeki nitel ve nicel gelişmelerin gözlenmesi, eldeki parasal ve insan kaynaklarıyla ulaşılması istenen hedeflere nasıl ulaşılacağının hesaplanmasıdır.

Eğitim Planı nedir? Eğitim planı, «geleceği ya da geleceğin sağlayabileceği bir çok seçeneği araştırmayı, hedefleri ve değişen sorumlulukları benimsemeyi, bazı sorunlar ya da dengesizlikler gösterecek alanlara dikkat çekmeyi ve ortaya çıkabilecek sorunlar için çözümler öngörmeyi hedeflemektedir. Eğitim planlaması ekonomik ve toplumsal kalkınma planlarının ayrılmaz bir parçasıdır.

Eğitim Planı nedir? Eğitim planlaması, bir öğretmenin belli bir öğrenci grubuna yönelik olarak belli eğitim programını uygularken neleri, hangi sıra ile, nasıl ve ne zaman yapacağının ne gibi yardımcı kaynak ve araç gereçleri seçeceğinin, hangi yöntem ve teknikleri kullanacağının ve öğrencileri nasıl değerlendireceğinin önceden tasarlanıp kağıt üzerine dökülmesidir.

Eğitim ve öğretimde Plan yapmanın faydaları Öğretmenin eğitim öğretim süreçlerinde neleri, niçin ve nasıl okutacağını düşünmesini sağlayarak verimi arttırır. Öğretimin planlanması, konuların ne zaman ve ne kadar süre içerisinde işleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesini, ayrıca programın ön görülen süre içerisinde programın tamamlanmasını sağlar. Plan yapma, öğreten e öğrencileri dağınıklıktan kurtarır, onlara güven kazandırır.

Eğitim ve öğretimde Plan yapmanın faydaları Eğitimde planlama, eğitim ve öğretimin amaçlarını gerçekleştirecek en uygun yöntem ve tekniklerin, araç ve gereçlerin seçilmesini, derslere hazırlıklı girilmesini sağlar. Eğitimde planlama, öğrencilerin ilgi ihtiyaç ve yeteneklerine göre yetiştirilmesine olanak sağlar. Eğitim ve öğretimin sonunda öğrencilerin ve programın daha sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesine fırsat verir.

Eğitim ve öğretimde Plan yapmanın faydaları Öğretmen ve öğrencilerle düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde düşünceye açıklık kazandırır. Yapılan eğitim öğretim faaliyetlerini belgelendirir. Planlı çalışma, eğitim-öğretim sürecinde öğretmenin yapacaklarını eksik bırakmasını veya unutmasını önler.

Eğitimde plan yapmanın ilkeleri Planlar eğitim-öğretimin amaçlarına uygun olmalıdır. Planlar müfredat programlarında belirtilen konulara göre yapılmalıdır. Planlar, hedefler,-içerik-eğitim durumları ve ölçme ve değerlendirmeyi içermelidir. Planlar, konuların işlenişinde kullanılacak, öğretim yöntemleri, eğitim teknolojileri, araç ve gereçleri ile yapılacak etkinlikleri içermelidir.

Eğitimde plan yapmanın ilkeleri Planlar, öğrenci merkezli olmalı ve her plan belli bir süreyi kapsamalıdır. Planlar, açık ve anlaşılır bir şekilde yazılmalı, fazla ayrıntılardan sakınılmalıdır. Planlar, esnek ve uygulanabilir olmalıdır. Planlar, öğrencinin seviyesine uygun olmalı, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları da dikkate almalıdır.

Türkiye’de Eğitim planlamasında yaşanan problemler Öğretmenlerin planları müfettişler ve okul yönetimi içi yapması Planların pek işlevsel olmaması, Plan yapmanın öğretmenlere sıkıcı gelmesi Planların hayatın gerçeklerinden uzak olması Planların öğrenci merkezli değil konu merkezli olması Öğretmenler tarafından gelişi güzel yapılması

Planlama, öğretmen ve öğrenci katılımı ile gerçekleştirilmelidir.

İyi bir plan nasıl olmalıdır? Tarih: Ne zaman yapılacağı? Dersin Adı: Hangi derse ait olduğu Süre: Ne kadar zamanda yapılacağı Konu: Ne yapılacağı Amaç: Niçin yapılacağı Araç-gereç: Nelerden yararlanarak yapılacağı Yöntem: Hangi yöntemlerle yapılacağı İşleniş: Nasıl ve hangi sıra ile yapılacağı Değerlendirme. Amaçlara ulaşabildik mi?

Eğitimde plan çeşitleri UZUN SÜRELİ PLANLAR KISA SÜRELİ PLANLAR 3-5 yıllık planlar Günlük ders planları Yıllık planlar (ünitelendirilmiş) Haftalık ders planları Ünite planları (aylık, haftalık) Gezi planları Gözlem planları İnceleme planları Egzersiz planları Deney planları Araştırma planları

Öğretmenlerin hazırladığı planlar Yıllık planlar (Ünitelendirilmiş) Ünite planı Günlük Plan Ders planı Deney planı Gezi-gözlem Planı Egzersiz planı