REGGIO EMILIA SUNUMU YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Reggio Emilia Yaklaşımı
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Mimio İle İnteraktif Eğitim
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SANAT EĞİTİMİ.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Mutluköy İlköğretim Okulu
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AÇIKLAMALAR Su Festivali Raporlama Şablonu’na hoşgeldiniz. Ülkenizde Su Kaşifi finalisti olabilmeniz için öncelikle bu dokümanı doldurarak başvurunuzu.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

REGGIO EMILIA SUNUMU YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ!

REGGIO EMILIA NEDİR? II. Dünya savaşı sonrasında İtalya’nın kuzeyinde Reggio Emillia adı verilen 150,000 nüfuslu bir kasabada anne babaların çocuklarının eğitim alabileceği bir okul kurma girişimiyle başlayıp, bugün “Reggio Emilia” yaklaşımı adıyla tüm dünyaya yayılan bir okul sistemidir. Loris Malaguzzi bu yaklaşımın yaratıcısı ve öncüsüdür.“Eğitim her çocuğun hakkı” olduğu düşüncesiyle çocukların kaliteli bir eğitim alabilmesi için okul, aile ve toplumun işbirliği içinde çalışması gerektiği esas alınmıştır. Reggio Emilia bir program değil bir EĞITIM YAKLAŞIMIDIR. Reggio Emilia yaklaşımında, çocuklara somut yaşantılar sunulur, bu sayede yeni deneyimler kazanmalarına yardımcı olunur. Çocuklar araştıran, üreten ve hipotezlerini test eden kişilerdir. Kendilerini ifade ederken çok farklı sembolik araçlardan yararlanabilirler. Örneğim, resim, heykel, müzik, gölge oyunları, dramatik oyun gibi. Reggio yaklaşımında buna “Çocuğun Yüz Dili” adı verilir. Çocukların düşüncelerini ve duygularını herkes tarafından görünür kılmak adına kullandıkları birçok sayıda dile sahip olduklarına inanılır. Bu diller aracılığıyla çocukların sembolik düşünmesi, yaratıcılığı ve iletişim becerileri gelişir.

PROJE BAZLI ÖĞRENME NEDİR? Reggio Emilia okullarında proje bazlı öğrenme esastır. Çocuklara  kazandırılmak  istenen  bilgi didaktik  bir  şekilde  verilmez; onun yerine çocuğun bilgiyi projeler aracılığıyla edinmesi hedeflenir. Bu sayede çocuklar yaşarken öğrenme imkanı bulurlar. Projelerde konu seçimi çocukların ilgi ve deneyimleri dikkate alınarak yapılır. Proje içeriği çocuklar tarafından belirlenir. Projeler büyük gruplardan çok küçük gruplarla uygulanır. Projeler matematik, fen, yazı, müzik ve sosyal çalışmaları içerir. Proje çalışmalarının dokümanları, fotoğrafları ve çocukların çalışmaları okulun duvarlarında sergilenir. Proje yaklaşımı, çocukların belli konuları derinlemesine öğrenmelerine olanak sağlayan, kendi ilgi duydukları ve öğrenmeye meraklı oldukları bir konu üzerinde kendi çevrelerini ve deneyimlerini kullanarak bilgi sahibi oldukları bir çalışma yöntemidir.

Bu yöntemle, çocukların kendi yapabileceklerine güvenleri artar; küçük yaşlardan itibaren bilgiyi aramanın, bulmanın ve sürekli öğrenebilmenin zevkine varıp, bir konu üzerinde derinlemesine bilgi sahibi olmayı deneyimlerler.

OKULLARIMIZDA NEDEN REGGIO EMILIA Reggio Emilia yaklaşımı alan çocukların GELİŞMİŞ BENLİK , KENDİNİ DAHA İYİ İFADE EDEBİLME , SPONTANLIK, DÜŞÜNME BECERİLERİ GELİŞMİŞ DÜŞÜNME STRATEJİLERİ BULABİLEN , YARATICI KİŞİLİK İLERDEKİ OKUL BAŞARISI Diğer çocuklardan farklıdır…! Kaynakça:  Roopnarine, J. L., & Johnson, J. E. (2005). Approaches to early childhood education. (4th edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill/Prentice Hall.

ÇOCUĞUN 100 DİLİ Çocuk 100 dilden oluşmuştur Onun 100 dili, 100 eli, 100 fikri 100 düşünme yolu, oynama yolu, konuşma yolu vardır. 100.. her zaman 100 dinleme yolu 100 sevme yolu Şarkı söylemek ve anlamak için 100 zevki Keşfetmek , icat etmek ve anlamak için 100 dünyası Çocuğun 100 dili vardır ve yüzlerce fazlası… Ama 99 ‘unu çaldılar Okul ve kültür başı bedenden ayırdılar Çocuğun elleri olmadan düşünmesini Kafası olmadan yapmasını, dinlemesini ve konuşmasını Anlamadan zevk almasını Sadece bayramlarda sevmesini ve şükretmesini söylediler Çocuğa orda var olan dünyayı keşfetmesini söylediler Ve 100 ‘ün 99 ‘unu çaldılar  Çocuğa iş ve oyunun , Gerçek ve fantezinin, Bilim ve hayalin , Gökyüzü ve yeryüzünün Neden ve rüyanın Birbirine ait olmayan şeyler olduğunu söylediler Ve hatta çocuğa 100 ‘ ün orada olmadığını söylediler Ama çocuk diretti ve dedi ki ‘’ yolu yok … 100 orada’’ Louis Malaguzzi

SUNUM ÖNCESİ; Slayttada her çocuğun mutlaka eşit sayıda fotoğrafı bulunmalıdır. Sunum sonrası çocuklarla yapılacak etkinliğin hazırlıkları tam olmalıdır. Örn: Kıyafet yada aksesuar kullanılacaksa önceden son hazırlıklar yapılmalıdır. Video çekimlerin ve fotoğrafların cd’ye basılması, basılan cd’lerin üstüne okulumuzun logosunun olduğu cd cover ile kaplamak ve sunumumuzla ilintili renkler ve sembollerle cd’yi süslemek. Sergiye konulacak çalışmaların her çocukta eşit sayıda olmalıdır. Scamper soru ve cevapları mutlaka sergilenmelidir. Konu haritası mutlaka sergilenmelidir. Yapılan çalışmalardan, gezilerden fotoğraflar sergi alanına yerleştirilir. Öğretmenler konuyla ilgili kıyafet seçebilirler. Sunum başlayana kadar sınıfta klasik müzik yada konuyla ilgili bir fon müziği çalınır. 2 numaralı, 3 numaralı 4 numaralı 5 numaralı 6 numaralı slaytlar slaytın ilk kapağından sonra mutlaka yerleşir.

9. Sunum yapılacak sınıfta öğretmen , öğrenci ve veli sayısı kadar sandalye hazırlığı mutlaka yapılmalıdır. Sunum yapılacak sınıf mutlaka düzenli ve temiz olmalıdır. 10. Projeksiyon ve bilgisayarı 1 hafta ve 1 gün öncesinden mutlaka kontrol etmelidir. 11. Her ihtimale karşı sunumu okul müdürüne ,okul bilgisayarına ve kendi usb’sine kesinlikle kaydetmelidir. 12. Her slaytta mutlaka okulun logosu olmalıdır. 13. Her slaytta mutlaka konu ağı olmalıdır. 14. Her slaytta mutlaka kavram haritası olmalıdır. 15. Mutlaka İLK RESİM ve SON RESİM olmalıdır.. Son resimler gösterilirken aynı slayta ilk resimde yerleştirilmelidir. Çünkü veliye anlatılırken ilk ve son resim arasında ki farklı anlatılır. 16. Sunumdan 1 gün önce hem projenin bitimini kutlamak hem de velilere ikram etmek için pasta yapılır. 17. Slaytta çocukların mutlaka ‘Kahramanlar’ yada ‘projeye hayat verenler’ adı altında resimlerinin olduğu slaytı eklemek 18. Bahçe, müzik,gezi, scamper,gems, high scope, anadili etkniliği, sanat, ingilizce, dans vs. tüm etkinlikleri sunumun içine almayı unutmayalım. 19. Veliye konuyu temsil eden davetiye gönderilir. 20. İsteyen şubeler sunumun sayfalarını bastırıp kitap olarak da verebilirler.

Konu ağı sergi alanında sergilenir.

Dilerseniz sunumu kitap haline getirebilirsiniz.

SUNUM ANINDA Öğretmen mutlaka velilere; Hoş geldiniz, Bugün sizlere çocuklarımız ile hazırladığımız Reggio Emilia Sunumunu izleyeceğiz. Sunum sonunda çocuklarımızla sizler için minik bir performansımız olacaktır. Performansımız sonrasında çocuklarımız ile hazırladığımız sergimizi gezebilir çocuklarınıza ait olan çalışmaları alabilirsiniz. Slayt gösterisi başlamadan önce ilk sayfaya aşağıdaki yazı yazılarak öğretmen tarafından anlatılmalıdır. 4 ve 5 yaş sunumda aktif olabilirler. Soru ve cevaplar yapılabilinir. Yada çocuk anlatmak istediği bir nokta var ise olanak verilir.

1. SLAYT “neşe erberk…………… 1.SLAYT “neşe erberk……………. “BEN KİMİM” ADLI REGGİO EMİLİA SUNUMUNA HOŞGELDİNİZ

2.SLAYT SINIF ADI VE ÖĞRENCİLEREİN ÖĞRETMEN İLE FOTOĞRAFI 3.SLAYT: öğretmen bunu çok açıklayıcı bir şekilde anlatmalıdır….Mümkünse tarihçesini de ekleyebilirsiniz. Reggio Emilia çocuğu aktif kılan yaparak ve yaşayarak öğrenilen bildiklerinden hareket edilerek bilmediklerine öğretildiği proje tabanlı bir eğitim sistemidir. Çocuklar araştıran, üreten ve hipotezlerini test eden kişilerdir. Kendilerini ifade ederken çok farklı sembolik araçlardan yararlanabilirler. Örneğim, resim, heykel, müzik, gölge oyunları, dramatik oyun gibi. Reggio yaklaşımında buna “Çocuğun Yüz Dili” adı verilir. Çocukların düşüncelerini ve duygularını herkes tarafından görünür kılmak adına kullandıkları birçok sayıda dile sahip olduklarına inanılır. Bizler çocukların iç dünyasını daha yakından tanımak için gözlem yaptık, notlar tuttuk ve konuşmalarını kaydettik ve çocukları kameraya çektik. Şimdi çalışmalarımız ile fikir edinebilmeleriniz için sizin ile çocuklarınızın çalışmalarını hazırladığımız Reggio Emilia sunumunu hazırladık.

arkadaşlarım Ben kimim? okulum Ailem ve akrabalarım vücudum 4.SLAYT Çocukların bildiklerinden bilmediklerine doğu gösterilen proje haritası gibi …

İLK RESİMLERİM SON RESİMLERİM

SON SLAYT(konuyla ilgili kapak tasarımı yapılır.)

5.SLAYT KONU İLE İLGİLİ RESİM –PANO İNCELEME   6.SLAYT İLK RESİMLERİM VE BU ŞEKİLDE DEVAM EDER………………… NOTLAR : Sunum sonrasında yapacağınız gösteride ağlayan öğrencileriniz olur ise lütfen elinden tutun ve yanında olun..Çocukları gösteri bozulmasın diye ağlayan ifadeler ile bırakmayınız. NOTLAR:

SUNUM SONRASI Sunum yapılacak sınıfı düzenli bırakır Her çocuğa cd verir. Velilere katılım sonrası katılım sertifikası verir. Hatıra fotoğrafı çekilir Veliler pastalarını yerken çekilen videoları paylaşır.