GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Programı Tasarımı S.47-57
Advertisements

EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Hazırlayan: Firdevs KELEŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Özel Öğretim Yöntemleri
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
PROGRAM TASARIMI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Program Geliştimede İçerik
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretmen Yeterlikleri
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Tema : Rakamları Tanıyorum (Rakamları Oluşturan Çokluk Parçaları)
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Eğitimde Program Geliştirme
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
GÜNCELLENEN KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI ve UYGULAMALI ETKİNLİKLER
SİSTEMİN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Planlanması
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İncelenmesi
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanıp geliştirilen Hayat Bilgisi Öğretim Programı tanıtılmaya çalışılmıştır.

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİMİ Hayat Bilgisi Öğretimi Türkiye’de cumhuriyetin ilk yıllarından beri ilkokul programında yer almış ve çocukların iyi ve etkili bir vatandaş olmaları için gerekli olan temel bilgi, beceri ve davranışları kazanmalarını amaçlamıştır.

Ancak, Türkiye’de, cumhuriyetin ilk yıllarından beri eğitim alanında sürekli yenilenmeye gidilmiş, birçok kez değişen ilköğretim programlarındaki hayat bilgisi dersinin öğretim programları da söz konusu süreçte değişimlere uğramıştır.

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN YAPISAL ÖZELLİKLERİ İlköğretim Programlarının Yeniden Hazırlanma Gerekçeleri Ve Vizyonu Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın Temel Yaklaşımı Ve Yapısı Hayat Bilgisi Öğretim Programı Öğrenme Alanları Ve Temalar Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda Beceriler, Kişisel Nitelikler Ve Ara Disiplinler Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda Okul-aile İlişkisi

HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL ÖGELERİ Bir programın, amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme olmak üzere dört temel ögesi bulunmaktadır.

Eğitim programının “amaç” (hedef) boyutunda “Niçin öğretelim Eğitim programının “amaç” (hedef) boyutunda “Niçin öğretelim?” sorusuna yanıt aranmaktadır.

Programın içerik boyutunda ise “Ne öğretelim?” sorusuna yanıt aranır. Programın öğretme-öğrenme sürecinde nasıl öğretelim? sorusuna yanıt aranır.

Programın ölçme-değerlendirme boyutunda “Ne kadar öğrettik?” sorusuna yanıt aranır. Değerlendirme, öğretimin niteliğinin belirlenmesi ve program amaçlarının gerçekleşip gerçekleşmediğinin ortaya çıkarılması demektir.