Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Google Analytics Nedir?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
E- Ticaret Altyapısı.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
Tüketici Karar verme Süreci
Temel Bilgi Teknolojileri
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: Tüketim: İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: Seçme, satın alma, kullanma, değerlendirme, satma Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: Kültürel: Kültür, sosyal sınıf, aile, referans grupları Sosyal: aile, roller, statüler Kişisel: meslek, gelir, yaş, yaşam stili Psikolojik: kişilik, motivasyon, güdülenme

Tüketicinin satın alma süreci: Problemin farkına varma Problemi tanımlama Alternatifler belirleme Alternatifler hakkında bilgi edinme Satın alma kararını verme Satın alma Tatmin olma Tavsiyede bulunma (ağızdan ağıza pazarlama) Tatminsizlik Iade 1. aşamaya dönme Satın almama Durma Sorunun devamı

Ağızdan ağıza iletişim Tüketicilerin kullandıkları ürünler hakkında konuşmaları İletişim ile kazanç elde edilir, kazanç oldukça iletişim sürer Negatif ağızdan ağıza iletişim: Satın almadan sonraki memnuyitetsizlikten kaynaklanır Firmayı cezalandırmak adına yapılır Memnuniyetsizliği firmaya ve arkadaşlarına aktarır. Pozitif ağızdan ağıza iletişim: Satın alma riskli bir iştir Tüketici riski azaltmak için tavsiye alır

Ağızdan ağıza pazarlama: Ağızdan ağıza iletişimin internet üzerinden yapılması Ürünü oluşturan hakkında yapılan ve etkileme amaçlı iletişim Satın alma sürecini kısaltmak Satın alma hacmini artırmak Bunun için ürün hakkında haberdar etmek Ağızdan ağıza pazarlamanın öğeleri: Konuşmacılar: Kim kendi arkadaşlarına sizden bahsedecek? Konular: Ne hakkında konuşacaklar? Kullanılan Araçlar: Mesajın dolaşmasına nasıl yardımcı olabilirsiniz? Konuşmaya Katılma: Ne zaman konuşmaya katılmalısınız? Konuşmayı Takip: İnsanlar sizin hakkınızda ne söylüyorlar?

Ağızdan ağıza pazarlamayı önemli kılan sebepler: Tarafsız görüşlerin satın almaya etkisi Riski azaltmak için fikir edinme ihtiyacı Araştırma süresini azaltma etkisi Bilgi edinmenin maliyetini azaltması Tüketici kazanma maliyeti azalmaktadır Daha hızlı mesaj dağıtımı gerçekleşir

Viral pazarlamanın öğeleri: Yayma motivatörü: kazanç, itibar, bilen kişi Yayıcı Yayılma ortamı: sosyal medya, mesajlar, oyunlar Alma motivatörü: ilk bilen olma Alıcı

Viral pazarlama stratejileri: Ücretsiz mal veya hizmet göndermek Indirim, ucuz, ücretsiz, bedava kelimeleri Zahmetsiz mesaj transferi sağlamak E-mail, link, mesaj, video Küçük Kitlelerden Geniş Kitlelere Kolayca Yayılmak Mesajın hızlı yayılması sağlanmalı, internet Genel Güdü ve Davranışları Kullanmak: Mesaj ilgi çekici olmalı Mevcut iletişim Ağından Yararlanmak: Aile ve arkadaşlardan faydalanmak Diğer Kaynakların Avantajından Yararlanmak: Linkler, grafikler,

Viral pazarlama süreci: Viral pazarlama teşvik sağlamalıdır. Gillette (jilet gibi ol) Israrla gönderme düşünülmemelidir Dikkat çekmeyen mesajların göndermesinde ısrarcı olunmamalı Gönderilen e-postalar kişiselleştirilmelidir. Tanıdık birinden gelen mesaj dikkat çeker Veriler izlenmeli ve analiz edilmelidir. Tıklanma oranları, e-posta dönüşleri Sürekli olarak arkadaşa gönderme teşvik edilmelidir. Arkadaşlara gönderilmesinin teşvik edilmesi maliyeti düşürür Web sitesinin trafiği iyi bir şekilde yürütülmelidir. Tüketicilerin taleplerine göre site trafiği ayarlanmalıdır.

Viral pazarlamanın etkileri Olumsuz mesajların yayılma hızı daha fazladır Kötü imaj da hızla yayılabilir Marka zarar görür Mesaja odaklanmadan çöpe gitmesi Etik sorunlar Aldatılmış hissetme Öncelik kazanma hissi Kazançlı hissettirme Bilgi, deneyim ve indirimden faydalanma Az maliyetle marka geliştirme Hızlı

Viral pazarlama türleri: Advergame E-posta Bloglar Sosyal ağlar Forumlar